La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Hugo »

Uhm, interessante ontwikkelingen allemaal.

@ Kayan

Je bent lekker druk bezig geweest, maar soms zeg je echt wat rare dingen.

In je lijstje staat bijvoorbeeld dat ik op mezelf heb gestemd bij de BM-verkiezing. En ik probeerde die arrogantie nou net een beetje in toom te houden :confusion:
Kayan schreef:
25 jun 2020, 19:28
Geel = Negatief, wantrouwen (en het hoeven niet allemaal weerwolven te zijn. We kunnen bijv. ook nog een sekteleider hebben...)
De Sekteleider vormt geen bedreiging voor de Burgers aangezien 'overige wincondities nog steeds gelden'. Dat zinnetje betekent dat er een Burger/Weerwolven-overwinning is, én eventueel de Sekteleider óók wint.
Kayan schreef:
25 jun 2020, 22:12
Rip Sander. Je legde het er wel dik bovenop. Ik had het inderdaad ook genoteerd. Kunnen we nu in ieder geval honderd procent zeker zijn dat Edy vannacht is aangevallen en dat er nog geen vervloekte is gebeten.

Godsakke zeg.
Dit is natuurlijk gewoon onzin. Sander zal Edy wel beschermd hebben ja, maar we hebben geen aanwijzing dat Edy dan ook daadwerkelijk is opgegeten. Het is misschien wel het meest waarschijnlijke scenario, maar tenzij je zelf in het Wolvenhol zit, weet je niet wie zij hebben gekozen. De Vervloekte kán gebeten zijn (plottwist Edy is de Vervloekte en dit was haar masterplan, en nu is ze gebeten :lol: )
Kayan schreef:
26 jun 2020, 00:43
Maw... Mariska staat/stond op good Guy list bij Sander, bij Bert en bij Hugo (Edy, Djamila weet ik niet?)
Uhm... Nee. Mariska staat op neutraal bij mij met de opmerking dat ik er niet zo veel over kan zeggen. Bert vertrouwt haar volkomen om mij niet duidelijke redenen.

Ten slotte vind ik je wel heel erg overtuigd dat iedereen die ook maar een beetje een hint geeft over zijn rol de waarheid zou spreken. Het spel is erop gebaseerd dat mensen liegen (dat hebben sommigen de vorige keer aan den lijven ondervonden). En nee, niemand gaat nu heel openlijk claimen als je Wolf bent, dat is nu niet zo tactisch slim, maar een subtiele hint geven, hopen dat die opgepikt wordt en dan je daarachter verschuilen (om uiteindelijk te kunnen zeggen dat jij er maar dingen in hebt gelezen en dat die opmerking niet zo bedoeld was), is een prima Wolventactiek.
Ik vraag me trouwens af waar alle Gewone Burgers zitten, nu het halve dorp een speciale rol blijkt te hebben XD
Kayan schreef:
26 jun 2020, 00:43
Het zou overigens Wel epic story zijn als je een wolvencub was en jezelf wilde offeren, maar 1 ultieme verraad per maand (ik kijk Hugo aan) alsjeblieft 😂🙏
Toevallig genoeg spelen we ongeveer één spelletje per maand ^^

@ Mariska

Je bent ineens wel heel zeker van Nynke.

@ Janneke
Janneke schreef:
26 jun 2020, 00:06
Mariska staat bij mij op vertrouwen omdat ze wordt vertrouwd door mensen die ik tot de good guys reken. Lola vooral omdat Hugo haar in één adem noemde met jou. Overigens is door jouw opmerking Bas nu ook opgeschoven richting vertrouwen. Ik zie dat Edy om uitleg vraagt ... Handig. ;-)
Contractueel verplichte opmerking dat Hugo niets weet dit spel.

@ All

Oh, ik dacht dat de deadline vanavond zou zijn, maar blijkbaar issie pas morgennacht. Nou, dan hoef ik voorlopig nog helemaal niet te stemmen en kan ik deze interessante ontwikkelingen nog even afwachten :disco:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Ik moet het mezelf (en de rest) natuurlijk niet te makkelijk maken, Hugo. Ik ben menselijk, dus helaas betekent het dat een overzicht niet altijd even goed klopt. Geen zorgen, ik weet prima dat je niet op jezelf had gestemd, maar op Floris als BM (heb het ook gelijk aangepast in m'n Excel).

Wat betreft Sekteleider, dat mag dan wel kloppen, betekent alsnog dat het niet per definitie een goede rol is. Is immers nog steeds een aparte partij met eigen doelen (en ook dat speelt dus mee in wel/niet goed geloven in iemands woord).

Ik had de priester verward met een heks (althans, ik dacht eigenlijk dat de priester ook elke avond hoorde wie er wel/niet aangevallen was). Doet verder niet zoveel met Edy's positie in het spel (wat mij betreft dan)

Goed dat je je positie tov Mariska rechttrekt, ik dacht ergens te lezen dat je er neutraal/semi-positief tegenover haar stond, en ik snapte niet waarom.

En je laatste opmerking over dat iedereen die maar een beetje gehint heeft over zijn/haar rol. Daar geloof ik niet zo in. Je ziet enkel een paar namen in het groen staan, flink wat in het blauw, een paar oranje en een handjevol geel. Met andere woorden, misschien maar eens nagaan wat ikzelf in mijn posts heb gestopt en je komt tot een conclusie ;). Als je zegt "jij kan ook over je rol liegen", dat klopt, maar we zijn inmiddels zo vergevorderd in het spel, je zou dan denken dat mensen dan over mijn rol zijn gevallen en me hadden tegengesproken.

Wbt mijn 1x in de maand opmerking, prima. 1x in een kwartaal, dan goed? :lol: :lol: :lol:

En wat betreft je opmerking over "waar blijven de burgers in dit spel", ik dacht dat je er zelf een was ;).Er zijn er in ieder geval al twee uit het spel, en eerlijk gezegd, als er nog minimaal 2 wolven, wellicht zelfs een 3e en hoogstwaarschijnlijk ook een cupido in zitten, dan denk ik dat je prima kan concluderen dat er nog wel een paar speciale rollen in het spel moeten zitten.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
26 jun 2020, 12:32
Ik had de priester verward met een heks (althans, ik dacht eigenlijk dat de priester ook elke avond hoorde wie er wel/niet aangevallen was). Doet verder niet zoveel met Edy's positie in het spel (wat mij betreft dan)
Nee, heel relevant is het denk ik niet. Maar ik was wel wat verward door je stelligheid ;-)
Kayan schreef:
26 jun 2020, 12:32
En je laatste opmerking over dat iedereen die maar een beetje gehint heeft over zijn/haar rol. Daar geloof ik niet zo in. Je ziet enkel een paar namen in het groen staan, flink wat in het blauw, een paar oranje en een handjevol geel. Met andere woorden, misschien maar eens nagaan wat ikzelf in mijn posts heb gestopt en je komt tot een conclusie ;). Als je zegt "jij kan ook over je rol liegen", dat klopt, maar we zijn inmiddels zo vergevorderd in het spel, je zou dan denken dat mensen dan over mijn rol zijn gevallen en me hadden tegengesproken.
Kijk, ik probeerde die conclusies nou even voor mezelf te houden ;-) Maar ik had ze al wel getrokken. Deze opmerking was met name gericht naar je blinde geloof in Sanders, toch wat makkelijke, claim (immers, hij pint zich niet vast met zijn claim, hij had ook Heks, Lijfwacht of Magiër kunnen zijn, waardoor spelers met die rollen hem minder makkelijk zullen tegenspreken).
Kayan schreef:
26 jun 2020, 12:32
En wat betreft je opmerking over "waar blijven de burgers in dit spel", ik dacht dat je er zelf een was ;).
Hè, was ik niet duidelijk genoeg dat ik niets weet dit spel? ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door NynkeB »

Wowowowow, ik ben één dagje weg, en de opeens gebeuren er allemaal gekke dingen. (Hoewel, wel weer een wolf eruit!!! :banana: )

Disclaimer; Ik vind het niet compleet terecht als mensen zeggen dat ik ‘behoorlijk safe speel’ en dat dan zou moeten resulteren in een verdenking richting mij, like, geen enkele stem is ‘safe’. De stemmen die ik gemaakt heb zijn, jegens Nemo omdat ik de ‘onschuld’ niet vertrouwde (nu weten we dat Nemo een burger was, maar goed, op dat moment wisten we dat niet; ik ben blij dat ik daar op m'n gevoel ben afgegaan en niet direct meeging op de Renate trein. Ik ben blij dat de wolf, Renate, eruit is, maar ik zie nog steeds nauwelijks in waarom mensen zo zeker over haar waren, het 'meer info hebbende' achterwege gelaten; bluffen blijft ook een optie. Die 'bluf' was in dit geval niet van toepassing, maar ik ga niet liegen over dat ik persoonlijk Renate niet per definitie 'duidelijk' als wolf zag.), en stemde ik op Renate voor het tactische aspect (dit heb ik al eerder toegelicht, ga ik nu niet veel woorden meer aan vuil maken). Het hele punt van 'safe-stemmen' is dat dat in dit spel juíst niet als 'safe' gezien wordt. Ik kan begrijpen dat mensen mij 'safe' vinden stemmen, maar om daar gelijk het label 'wolf' aan te plakken, gaat wel heel simpel naar mijn mening.

Hoe sta ik nu tegenover mijn verdachtenlijstje?
-Vertrouwen; Edy, Bert, Kayan
-Redelijk vertrouwen; Lola
Verder
-Willemijn stond eerst onder mijn ‘neutrale’ lijstje, maar ik vind haar niet meer te peilen. Ze blijft, naar mijn mening, onder de radar hangen. Ze maakte een aparte move om haar stem van Wessel, naar Renate te veranderen. Like, probeerde je zo mee te kunnen gaan op de trein en niet op te vallen? Maar goed, na haar reactie op Kayan, heeft ze toch wat vertrouwen weten te winnen. De reactie kwam bij mij immers oprecht over, en onderbouwde ze haar keuzes. Iee, nou ja, ik weet niet zo goed wat ik over Willemijn denk, dat is wel weer duidelijk..

-Bas blijft ook een raadsel voor mij, ondanks dat mensen hem vrij lijken te pleiten. Ik kan er niet omheen zijn stemgedrag opvallend te vinden, hoewel hij er altijd wel een knap verhaal om weet te breien. Of ik je daadwerkelijk verdenk weet ik niet, ik ben van mening dat ik te weinig punten zie om je onder 'wolf' te schakelen, maar goed, vertrouwen doe ik je zeker niet.

-Janneke schrijft (26 juni 2020, 06:00); “Omdat ik mijn eigen rol weet, kwam ik op dezelfde conclusie: Willemijn en/of Nynke is wolf.”
HUHHHH, wat is dit nou weer voor reden? Eerlijk, als mensen mij verdenken omdat ik ‘voorzichtig’ stem snap ik dat volledig (immers ben ik het ermee eens dat ik niets ‘nieuws’ in heb gebracht, maar dat kom vooral door mijn tunnelvisies). Echter, wat jij hier doet vind ik heel gek. Je stemt op mij om jezelf te redden (is niet het goede woord, maar goed, jij staat ook bij een aantal mensen op 'opvallend', dus vandaar), ik zie nergens staan wat je van míj denkt, enkel hoe je reageert op anderen die hun verdenking jegens jou uitspreken. Ik snap dat je jezelf wil redden, maar dit gaat wel heel ver. Je geeft aan waarom je anderen niet verdacht acht, maar je lijkt op mij te stemmen op mij omdat ik ‘overblijf (?)’.

@Mariska, waar komt jou stem op mij opeens vandaan? Ik heb even gelezen (verbeter me alsjeblieft wanneer ik dit nu verkeerd zie), maar letterlijk nergens noem je mijn naam, ik sta 1x op je ‘verdachten’ lijstje, maar een onderbouwing; nergens te bekennen!? Je stem op mij is onder het mom van ‘he, vertrouw mij maar’, ehmm ja, wat moeten we hiermee? Ik kan je gewoon niet peilen, zou je meer onderbouwing willen geven? Ik ben van mening dat die stem wel heel snel ging, je leek opeens, uit het niets, zeker te weten dat ik een wolf zou zijn... huh?

Waar ik in ieder geval op uitkom is dat er een hoop mensen (ik snap de stem van Edy, ik vind het jammer dat ze op me stemt, maar ik snap haar redenatie.) zijn die op mij stemmen terwijl ze eerder mij eigenlijk niet noemde als ‘verdacht’ (of hier daadwerkelijk een uitleg voor te geven), en nu een stem op mij te droppen om wat; de rest te vriend te houden? Je mij makkelijk kunt ‘pakken’ omdat ik ‘safe’ stem? Om zo zelf onder de radar te vallen? Ik voel me een beetje de 'makkelijke prooi van de dag'. Heb ik het daar zelf naar gemaakt? Natuurlijk, dat ga ik niet ontkennen. Ben ik van mening dat een wolf minder 'zweverig' zal stemmen? Honderd procent, stilte wordt afgestraft, dat ondervind ik nu zelf als geen ander.

Met een beetje geluk post ik vanavond nog over mijn mening op dit moment, in plaats van enkel mijn reactie op anderen m.b.t. hun stemgedrag op mij. ;-)

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Nynke zal moeten achterblijven

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Je geeft aan waarom je anderen niet verdacht acht, maar je lijkt op mij te stemmen op mij omdat ik ‘overblijf (?)’
Ja, Nynke, dat klopt helemaal. Zo werkt het namelijk óók in dit spel.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bert »

Janneke zal moeten achterblijven!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bert »

Ik snap wel dat sommige spelers vraagtekens hebben bij Nynke, maar ik blijf Janneke toch, ook nu weer in haar posts, verdachter vinden. Ook gaan de stemmen nu op Nynke wel erg makkelijk, dus ik luister naar m’n eigen gevoel en stem op Janneke.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Mijn stem gaat naar Janneke (daar is ie dan Kayan).

Ik vind haar motivatie en stemgedrag op Nemo zwak, wat ze overigens zelf beaamt.

Ze liet meteen al in het begin weten dat ze de burgers graag wilde helpen. Dat vond ik meteen al een vreemde opmerking.

Ook nu wekt onderstaande quote de nodige kriebels bij me op.

Nu ik me eindelijk bij team burger voel horen (in het begin tastte ik vooral in het duister), wil ik graag nog een nuttige bijdrage leveren.


Voor de tweede keer voelt ze blijkbaar de behoefte om extra te benadrukken dat ze bij team burgers hoort, en eerder dat ze de burgers wilde helpen. Ik vind dat ronduit verdacht en wekt een hoog kriebelgehalte bij mij op.

Ook haar uitleg om haar verlate stem op Renate vind ik niet echt geloofwaardig klinken. Als je wel een hele post kunt typen waarin je aangeeft dat je van plan bent om op Renate te gaan stemmen, waarom dan niet meteen erachteraan stemmen? Wat kost nou een stem uitbrengen nou eenmaal aan tijd? Amper iets, als je het mij vraagt.

Mijn stem gaat daarom naar Janneke

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Janneke moet achterblijven

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”