La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bas »

Willemijn schreef:
27 jun 2020, 18:40
En dan Bas

door Bas » 16 jun 2020, 19:22
Om eerlijk te zijn heb ik op dit moment nog geen echte verdachten. Eigenlijk staat bijna iedereen op neutraal, afgezien van Kayan en Edy, die een positieve indruk hebben gemaakt.


En dit ondanks Edy zich heel kritisch over je heeft uitgelaten? Ze stemt zelfs op je, nog vóór jouw post. door Edy » 16 jun 2020, 18:20 Bas zal achter moeten blijven

En nee, ik ben geen dingetje.

En Bas, ik wil eigenlijk niet eens reageren op jouw post, inderdaad cru en geheel onrechtvaardig in mijn geval. Wie heeft er allemaal een slecht gevoel over Bas? Zullen we het eens omdraaien?
Sorry, ik had daar moeten zeggen dat ik ook Lola vertrouwde, goed dat je het aangeeft. Verder Edy en Kayan waren zo met elkaar in de weer dat ik het gewoon een burger v burger gevecht vond. ik komt dat ik Kayan vertrouwde dus 50% is burger. Edy voelde op dat moment niet aan als wolf, omdat ik dacht dat Edy niet zo'n gevecht aan zou gaan op dag 1. (Dit is allemaal op basis van hoe ik me dag 1 herinner, ik heb niet terug gelezen.)
En Edy stemt vaker op mij, soms op dag 1, soms later. In haar ogen ben ik vrijwel altijd slecht.

En ik heb in mijn vorige post een rekensom gemaakt, we kunnen nog 3 mislynches maken (als er 2 wolven inzitten). Van mij mag je best je eerste mislynch op mij gooien, maar persoonlijk zou ik dat beetje zonde vinden.
En even om je gerust te stellen, als Nynke een wolf is, maar niet de laatste. Ga ik de posts van Janneke, Nynke en jou na, om te kijken wie de laatste wolf kan zijn. En wie weet komt daar wel iets verrassends uit :shrug:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Dan was ik heel gemeen Hugo. Ik dacht dat je mij aan het bespotten was.🤪

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

@Hugo
Ja, ik snap dat mijn uitgebrachte stemmen minder duidelijk en misschien zelfs vreemd kunnen overkomen. Maar over het hoe en waarom ik dat deed, daarover ben ik naar mijn mening duidelijk en eerlijk geweest en daar blijf ik ook bij.

Ik vond het bij het nalezen vreemd dat jij dus zegt dat Floris totaal andere conclusies trok dan jij, omdat Floris zegt dat hij Renate verdacht vond spelen in tegenstelling tot jouzelf.
Dus concludeer ik daaruit:
* Hugo verdenkt Renate niet, maar hij vindt het dus vreemd dat Floris dat wel doet.
Waarom dan daarna wel op Renate stemmen na de ontmaskering van Floris?

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Nou, daar is ie dan: mijn post. Het bezoek is naar huis en de vloerbedekking is gesopt. Dank voor het medeleven. 😉

@Willemijn
Ik verwacht niet dat je meteen je stem wijzigt (al is het wel een goed idee), maar ik nodig je uit om op zijn minst ook eens met een burgerbril op te kijken naar de argumenten voor je stem op mij.
Ik vind haar motivatie en stemgedrag op Nemo zwak, wat ze overigens zelf beaamt.
Een sterke motivatie op de eerste dag zou betekenen dat ik of een heel domme wolf was, of een heel domme burger met speciale gaven die zichzelf te vroeg blootgaf. Ik mag dan soms warrig zijn, zo dom ben ik niet.
Ze liet meteen al in het begin weten dat ze de burgers graag wilde helpen. Dat vond ik meteen al een vreemde opmerking.
De burgers niet willen helpen is veel vreemder, toch?
Ook nu wekt onderstaande quote de nodige kriebels bij me op.

Nu ik me eindelijk bij team burger voel horen (in het begin tastte ik vooral in het duister), wil ik graag nog een nuttige bijdrage leveren.
Niet heel gek toch dat een onschuldige burger in het begin weinig tot geen houvast heeft? Sinds ik besloot een duidelijke keuze te maken in wie ik vertrouwde, kwam ik eindelijk vooruit. En ja, dan is het leuk dat ik daar nog iets mee kan. (Zie voor de inhoudelijke kant ook mijn ‘@Edy’ verderop.)

Voor de volledigheid citeer ik hieronder wat ik zei over/op dat moment:
Ik denk dat ik (voorlopig) een duidelijke keuze ga maken, om van daaruit verder te kunnen redeneren. Anders blijf ik hangen in ‘ik weet niet wie te geloven’.
Dan kom ik op good guys Bert, Hugo, Edy en Kayan. Mariska ook omdat Bert door een bericht van Hugo denkt dat ook zij goed is. En Djamila, die duidelijk in ‘kamp Bert-Edy’ lijkt te zitten.
Inmiddels is er natuurlijk alweer van alles gebeurd, maar dit is het moment dat ik niet alleen een burger wás, maar me ook onderdeel begon te voelen van een team. Daar kwam mijn opmerking vandaan.

@Edy
Willemijn, als het klopt wat Janneke zegt, dan suggereert ze eigenlijk een bepaalde rol waarbij ze een (goede) keuze heeft gemaakt. maar is even de vraag wanneer ze dit gezegd heeft. Ik kan het niet vinden namelijk.
Haha, geniaal van me, hè?! Maar nee, het was geen hint. Eerlijk gezegd moest ik opzoeken op welke rol je doelde. Mijn uitspraak past er inderdaad goed bij. 😉
2. Diegenen die nu niet op Nynke stemmen proberen twijfel te zaaien en gezamenlijk op Janneke te gaan, in de hoop dat er meerderen reageren zoals in nacht 2 (plotselinge ommezwaai naar Nemo) en gaan wisselen. Alleen Bert stemt ook op Janneke en die vertrouw ik nu weer wel.
Ik vertrouw Bert eigenlijk ook. Maar zie hem inmiddels wel aan voor iemand met vlinders in zijn buik.

@allen/Wouter
Geliefden mogen niet op elkaar stemmen, toch?

@Nynke
Ik bedoel, daarnaast heb je al een keer ‘een lootje getrokken’ en gaf aan dat bij de tweede stemming weer te kunnen doen (wat op dat moment een grap was/leek, maar dat dat misschien het hele spel al wel het geval is… beetje gek?)
Nee joh, dat lootje was alleen de eerste keer (en komt op hetzelfde neer als zonder briefje random op iemand stemmen). Het is mijn eer te na om dat vaker te doen. Zou ook spelbederf zijn. Het was een grap, vandaar de smiley.
Wat ik ronduit hilarisch vind, is dat je op 22 juni 2020 (20:29) dit zegt; “Ja, lastig, die Renatekwestie, maar mijn stem gaat vandaag niet naar haar. Ik vind haar niet in het bijzonder verdacht.”
En vervolgens op 23 juni 2020 om 20:04 vrolijk op Renate stemt! Ik bedoel, ik snap het tactische/verduidelijkende aspect (…)

Fijn dat je het begrijpt. Ik begrijp het spel sindsdien ook een stuk beter (zie hierboven). 😉

- - -

Overigens valt me in de post van Bas ook weer wat in positieve zin op. Dus we blijven er nog maar even van uitgaan dat hij inderdaad goed is.


DISCLAIMER Terwijl ik deze post typ zijn er nieuwe berichten verschenen. Alles vanaf 18.40 uur heb ik nog niet kunnen lezen. Ik moet nu weer even hier thuis aan de bak...

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

En nog even mijn reactie op het gemiste uur (tussen 18.40 en 19.53):

Willemijn
Ik vind op iemand stemmen die je op 23 juni 09.45 uur persoonlijk nou niet zo verdacht vond en vervolgens op 23 juni 20.04 ineens wél haar stem op Renate uitbrengt best vreemd.
Aangezien jij en Nynke het blijven herhalen, herhaal ik ook gewoon mijn antwoord: dat heet voortschrijdend inzicht (waarin ik jullie stap voor stap heb meegenomen die dag) – en wat me veel gebracht heeft: 1) een dode wolf, 2) meer inzicht in het spel.

Willemijn tegen Bas, die zegt dat Edy een positieve indruk op hem heeft gemaakt:
En dit ondanks Edy zich heel kritisch over je heeft uitgelaten? Ze stemt zelfs op je, nog vóór jouw post.
Ik zie dat Bas hier al op gereageerd heeft. Zelf dacht ik bij het lezen van die vraag vooral: wat is daar nou raar aan? Als we allemaal doen aan ‘jij stemt op mij dus ik stem op jou’ wordt het wel een heel saai spel.
Wie heeft er allemaal een slecht gevoel over Bas?
Ik niet. (Bovendien ben ik stiekem een beetje fan van hem, vanwege zijn heldere, respectvolle en goed geformuleerde posten. Ben daardoor ook wel benieuwd geworden wat voor persoon/beroep/leeftijd er achter die naam schuilt, maar dat terzijde.)

- - -

Tot slot, misschien is een kleine nuancering rond Mariska op zijn plaats. Ik las in mijn eigen post terug:
Dan kom ik op good guys Bert, Hugo, Edy en Kayan. Mariska ook omdat Bert door een bericht van Hugo denkt dat ook zij goed is. En Djamila, die duidelijk in ‘kamp Bert-Edy’ lijkt te zitten.
Ik heb niet zo’n mooi overzicht bijgehouden als Kayan (ben ik in een volgend spel wel van plan), dus/en ik heb ook mijn argumenten niet zo helder, maar mocht Bert inderdaad door Cupido beschoten zijn, dan zou dat een reden kunnen zijn voor zijn vertrouwen in Mariska.

Op naar middernacht! Ben benieuwd…

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

@Janneke
Ik denk dat mijn wijze van spelen het voor de rest er niet altijd leuker op maakt. Tenminste, dat vermoed ik. Maar ik doe absoluut mijn best om een soort van bijdrage te leveren. En tja, wat ik vind en hoe ik een en ander interpreteer, het is wat het is. En sorry als dat vervelend is. Ik kan er niets mooiers van maken helaas.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Ik laat het aan Janneke over om te zeggen hoe ze dingen bedoeld etc., maar in het algemeen wil ik kwijt dat ik vind dat je een hele positieve bijdrage levert aan het spel, en dat daardoor sowieso het spel leuker wordt. Iedereen speelt op een verschillende manier en dat is juist het interessante eraan en dat maakt het ook levendig. En tuurlijk, soms is het best wel eens frustrerend (in zijn algemeenheid bedoel ik, niet jij perse).

En de een vindt het leuk om kort en bondig te zijn, en de ander schrijft lappen tekst. En beide vormen zorgen weer voor gemopper van andere spelers. Het hoort er allemaal bij!
Dus ik hoop dat je gezellig mee blijft doen Willemijn!

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

@Willemijn
Ik vind het niet vervelend. Integendeel. Geen idee waar ik die indruk heb gewekt. Ik heb groot respect voor je uitgebreide posts en theorieën.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Groot Respect terug dames :-)
En maar afwachten wat het straks wordt dan.
Pfff.. wat een spel allemaal met je kan doen haha ;-)

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Lola »

Fuck me, toch weer ziek geworden, en intens geïrriteerd door mezelf dat ik het spel zo verwaarloos, wat het ook niet makkelijker maakt om het weer op te pakken. Ik kan nu echt geen soort van geïnformeerde stem uitbrengen, maar ga zo bijlezen. Ik zag wel dat er vandaag een hoop mensen neergevallen zijn, heftig 😂

Wouter (en iedereen), sorry voor mijn gehannes. Als ik morgenmiddag nog geen post geplaatst heb, moet je me misschien maar vervangen. Ik ga het nog proberen though :)

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”