La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Nynke zal moeten achterblijven

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Post met uitleg volgt zo. Ik heb van de vorige stemming geleerd dat ik meteen moet stemmen op het moment dat ik een mening heb. ;-) :-(

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Vorige dag was ik zo opgefokt over Renate dat ik eigenlijk een beetje mijn overige verdachten vergeten ben. Maar Nynke die hier nu zo en masse verdacht wordt gevonden zat daar wel bij. Ik vond/vind haar een beetje TE voorzichtig en meeloperig uiteindelijk als ze ziet dat het niet meer uitmaakt. Ze brengt het leuk, maar zegt niets eigenlijk of herhaald in haar eigen woorden wat anderen al gezegd hebben.

Niets is zeker in het leven, maar ik ga denk ik ook meestemmen op Nynke.

Kayan, kan jij mij nog uitleggen waarom Bas te vertrouwen zou zijn? Of een hint waar ik moet zoeken of zoiets? Ik heb even gemist waarom ik hem niet meer verdacht zou moeten vinden. Dat vond ik namelijk wel een beetje.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Nynke zal moeten achterblijven

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Het spel is inderdaad interessant geworden en gelukkig ook wat overzichtelijker inmiddels.

Allereerst: ik heb alvast gestemd – op Nynke dus - omdat meerdere mensen me hebben afgerekend op mijn late stem op Renate. Stemlijstjes zijn misschien handig voor het overzicht, ze hebben ook een nadeel: ze halen alle nuance weg. Dus ik breng het graag nog een keer in herinnering: ik gaf rond de middag al aan dat ik op Renate wilde stemmen (terwijl ik ‘s ochtends nog vijf opties noemde). Ik deed dat niet meteen, mijn lunchpauze was om en ik ging weer aan het werk. Toen ik ’s avonds weer online was, bracht ik alsnog mijn stem uit.

Had ik die stem wel meteen uitgebracht dan had ik, afgaande op het lijstje van Kayan (je houdt het overzichtelijker bij dan ik) een 4 achter mijn naam gekregen i.p.v. een 12. Dat is nogal een verschil. Hopelijk houden jullie die nuance in je achterhoofd bij het bepalen van jullie stemmen vandaag. Nu ik me eindelijk bij team burger voel horen (in het begin tastte ik vooral in het duister), wil ik graag nog een nuttige bijdrage leveren.

Kayan:
En hoewel je dus wel een lijstje hebt gegeven, ben ik vooral benieuwd naar waarom mensen staan waar ze staan (en bijv. Ook. Mariska staat plots bij jou in je vertrouwen lijst?)
Mariska staat bij mij op vertrouwen omdat ze wordt vertrouwd door mensen die ik tot de good guys reken. Lola vooral omdat Hugo haar in één adem noemde met jou. Overigens is door jouw opmerking Bas nu ook opgeschoven richting vertrouwen. Ik zie dat Edy om uitleg vraagt ... Handig. ;-)

Grappig is dat Bas met een argument voor mijn onschuld komt dat ik zelf nog niet had verzonnen:
Jorn is ook de eerste die Janneke bij de Nemo stemmers betrekt, iets waar Janneke voluit tegenin ging. Ik vraag me af of Jorn, Janneke erbij zou betrekken als ze samen wolf zijn.

in zijn latere posts zegt Jorn niks meer over Janneke, Willemijn of Nynke. Renate stipt hij wel nog een keer aan te vertrouwen.

Ik denk dat er een kans is dat er nog twee wolven in zitten, Willemijn en Nynke.
Omdat ik mijn eigen rol weet, kwam ik op dezelfde conclusie: Willemijn en/of Nynke is wolf. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat we nog maar één wolf te gaan hadden. Maar er zijn natuurlijk mogelijk ook nog andere nare rollen in het spel.

Waarom is het dan Nynke geworden en niet Willemijn? Omdat ik het niet aannemelijk vind – zoals ze zelf ook al aangeeft – dat Willemijn zich met haar ‘ondermijnend’ gedrag rond Edy zo opzichtig in de kijker zou spelen. Dit wint het op dit moment van wat ik verdacht vind aan Willemijn (zie verderop).

Kayan:
Iets wat me ook heel erg triggert is dat Janneke zei"pas op, je gaat nog je excuses aanbieden als mijn rol bekend is", grappig, maar waar..
Triggert dit je in positieve of negatieve zin? Door een opmerking van Bert had ik pas door dat mijn reactie op Edy feller overkwam dan mijn bedoeling was (sorry, Edy). Ik vind het prima om beschuldigd te worden hoor (hoort bij het spel), maar als ik met de beste bedoelingen probeer de juiste keuzes te maken en dat wordt dan niet gewoon verdacht maar zelfs bizar genoemd, triggert dat blijkbaar wat.

@Edy - Je hebt mijn advies (‘Ga liever wolven zoeken’) wel braaf opgevolgd, trouwens. 😉

@Kayan
Ben je voldoende ‘enlightened’? Of mis je nog ergens uitleg?

@Willemijn
Janneke niet meer in de picture is. Ik blijf onderbuikgevoelens bij haar hebben, vind haar motivatie rondom haar stem op Nemo zwak.
Mijn motivatie rond mijn stem op Nemo is ook zwak! Het was namelijk de eerste dag, dus ik wist nog helemaal niks, nada, noppes. Dus ja, dan doe ik maar wat. Ik kan alleen maar blijven herhalen dat ik het met de beste burgerbedoelingen heb gedaan. En ja, er volgden meer stemmen, maar dat kon ik niet weten … en is vast geen toeval geweest. En dat jij daar nu zo’n punt van maakt, vind ik niet voor je pleiten. Ook je vrij neutrale opstelling zit me niet helemaal lekker. Maar zoals hierboven aangegeven: door het Edy-gedoe denk ik toch dat je een ‘good girl’ bent. En ja, dan blijft Nynke over.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Rode draad van de dag, Edy. GG rollen claimen en/of blootstellen brengt alleen maar slachtoffers ;). Zoek en gij zult vinden. En als je het niet kan vinden, dan vertel ik het na het spel! En ja, ik denk niet dat je wolf bent (dat zei ik eerder al, maar zal het nog een keer herhalen), gezien Sander niet zo subtiel zei dat ie je been heeft gered. Het zou overigens Wel epic story zijn als je een wolvencub was en jezelf wilde offeren, maar 1 ultieme verraad per maand (ik kijk Hugo aan) alsjeblieft 😂🙏

@Mariska, ik vroeg alleen niet waarom je op Jorn had gestemd, had het wel begrepen. Mijn vraag was wie je verdachten waren en waarom.

@Nynke, ik ben benieuwd naar je pleidooi, maar ik heb het idee dat je jezelf hier niet uit gaat praten

@Janneke, uiteraard moet er niet enkel gestemd worden vanwege het overzicht. Dat is ook waarom ik vraag naar andere punten. Of mensen irriteer tot ze me vragen op te donderen (en dat anderen er dan al 5x overheen zijn gevallen en zichzelf hebben blootgesteld).

Het probleem met iemand vertrouwen omdat een ander iemand vertrouwt, is dat je niet weet wat hun relatie is tot elkander. Maw... Mariska staat/stond op good Guy list bij Sander, bij Bert en bij Hugo (Edy, Djamila weet ik niet?), Maar volgens mijn eigen lijstje zijn deze drie mensen niet in bezit met rollen die extra weten. Dus waarschijnlijk heb ik daar ook de bal laten liggen en heb ik een hint gemist of de geliefde heeft de hint via een actieve kracht doorgegeven ;).

Anyhoe.. ik denk wel dat er nog 2 wolven in het spel zijn, eigenlijk... Ik ga morgen eens tellen.

@Wouter, wat een briljant spel met top verhaal en diverse rollen! Ik denk niet dat ik het helemaal heb uitgevogeld, maar we zijn al een behoorlijk eind! Ook al zijn we wel door jouw hand geholpen 😂

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Oja @Janneke, negatieve zin. Die zin klinkt op zichzelf gewoon zo onheilspellend 😅 maar wel genoeg uitleg. Dank!

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

By the way, Bert: Sander blijkt dus goed! :banana:

Blij dat ik dat dan toch goed heb ingeschat. En Edy, niet om je weer verdacht te maken, maar vanwaar die eerdere opmerking dat ik er met mijn gevoel over Sander zo naast zat? Wat dacht je daarmee te bereiken? Je schreef:
En laat ik je vertellen dat je 'gevoel' waar je nu op denkt te vertrouwen je danig in de steek laat. Ik zeg het maar even.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

@ Janneke:
Dat ging niet over Sander. Dat ging over Bert en mijzelf.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

@Edy

O, oké. Dat had ik niet door, omdat ik net daarvoor uitvoerig had uitgelegd waarom ik Sander vertrouwde (gevoel). Maar ik heb even teruggelezen en je kan het inderdaad anders bedoeld hebben.

Geeft wel weer mooi aan hoe er ruis ontstaat in communicatie.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”