La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Wouter »

De groep zat in een goede sfeer aan het ontbijt. Iedereen was blij met hoe de tocht verliep, afgezien van het feit dat ze in alle steden waar ze sliepen een of twee lijken hadden achtergelaten. Maar, such is life, zelfs op een pelgrimstocht. Aan het ontbijt was iedereen dan ook vrolijk, tenslotte hadden ze weer een wolf ontmaskerd de dag ervoor. Alleen Djamila had de pest in, de ziekte die eerder Kayan, Sander en Mariska had getroffen was op haar overgeslagen. Toen Lola dat zag was ze onverbiddelijk: afstand van de groep. A-social distancing, want enig contact werd verboden. Was er die nacht verder dan niets gebeurd? Misschien, er werd gefluisterd dat er een huilend geluid was gehoord. Hugo had voor de zekerheid zijn deur gebarricadeerd. Maar dat deed hij eigenlijk elke nacht. Maar wat het ook was, de groep telde nog evenveel mensen als de avond ervoor. Nog meer reden voor vrolijkheid dus.

"Deze etappe gaat naar Sault de Navailles", kondigde Lola aan. "We naderen de Pyreneeën, dus bereid je voor op wat heuvels". Langs de route kan het op gaan vallen dat borden twee-talig worden. We naderen Baskenland.

In een rustig tempo vertrok de groep, zich afvragend wat de komende dag zou brengen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Wouter »

Goedemorgen wandelaars!

Voor de tweede keer hebben jullie allemaal een nacht overleefd! We lopen rustig verder zuidwaarts, het lansschap wordt heuvelachtiger, een voorbode van de Pyreneeën die jullie over enkele dagen zullen over gaan steken.

Djamila is helaas besmet deze etappe, en je weet wat dat betekent: niet posten, niet stemmen en er mag niet op haar gestemd worden.

Deadline: zaterdag, 24:00, iets later dan gebruikelijk wegens prive-plannen voor de zaterdagavond.

Allez, en route!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Sander »

Yes, geen slachtoffer!
Edy, ik heb een vermoeden dat er vannacht aan jouw been geknabbeld is....heb je iets gevoeld?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Mariska »

Kijk, dat is mooi! Dan heeft iemand iets heel goed gedaan!

@ Willemijn, ik verdenk Lola niet, eigenlijk puur op het feit dat ze Floris eruit heeft gewipt, terwijl ze ook Nemo eruit had kunnen gooien.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Hugo »

Wouter schreef:
25 jun 2020, 08:55
Misschien, er werd gefluisterd dat er een huilend geluid was gehoord. Hugo had voor de zekerheid zijn deur gebarricadeerd. Maar dat deed hij eigenlijk elke nacht.
:lol:

En geen slachtoffer in dit stadium lijkt me zeker goed nieuws :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Wouter »

Plotseling verscheen een beeld in de hemel:

Afbeelding
en er klonk een stem: "Er zal niet over ons worden gesproken! Degene die die code breekt zal sterven."

Op dat moment viel Wessel ter aarde. Dood. Zonder duidelijke verwonding.

De groep was in shock. Er werd tevergeefs geprobeerd hem te reanimeren. Toen dat niet lukte doorzochten ze zijn spullen. Niets bijzonders, alleen viel het op dat hij alles opschreef over een persoon in de groep. Wie dat was, was niet te achterhalen. Wessel was

Afbeelding

Toen er verder niets gedaan kon worden legden ze het lijk in een greppel en liepen door.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Rip Wessel. Toch dubbelganger 😅

En verder fijn dat de wolven niet hebben kunnen happen

@willemijn, mijn stemgedrag is inderdaad niet altijd even kuis geweest, maar de redenatie erachter wel. Waarbij jij expliciet Edy hebt proberen te ondermijnen op dag 3 èn wederom een alleenstaande stem had uitgebracht. Dat is een patroon en in mijn opinie een verdachte variant ook nog.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Sander »

Oorspronkelijke spelerslijst:
1. Sander
2. Lola
3. Matthijs --> zieke
4. Wessel --> dubbelganger
5. Mark --> burger
6. Floris --> weerwolf
7. Renate --> weerwolf
8. Willemijn
9. Edy
10. Nynke
11. Hugo
12. Kayan
13. Bert
14. Mariska
15. Nemo --> burger
16. Djamila
17. Jorn
18. Bas
19. Janneke

Dag 1: Lola tot gids gekozen
Nacht 1: Mark opgegeten (burger)
Dag 2: Mariska ziek, Floris gelyncht (weerwolf)
Nacht 2: Matthijs opgegeten (de zieke)
Dag 3: Sander ziek, Nemo gelyncht (burger)
Nacht 4: Kayan ziek
Dag 4: Renate gelyncht (weerwolf)
Nacht 5: geen slachtoffer
Dag 5: Wessel dood (dubbelganger)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Kayan schreef:
25 jun 2020, 10:14
Rip Wessel. Toch dubbelganger 😅

En verder fijn dat de wolven niet hebben kunnen happen

@willemijn, mijn stemgedrag is inderdaad niet altijd even kuis geweest, maar de redenatie erachter wel. Waarbij jij expliciet Edy hebt proberen te ondermijnen op dag 3 èn wederom een alleenstaande stem had uitgebracht. Dat is een patroon en in mijn opinie een verdachte variant ook nog.
Jij vindt misschien zelf dat jouw achterliggende redenatie voor jouw stemgedrag wel kuis is, een ander kan daar anders tegenaan kijken hè. Net zoals jij anders aankijkt tegen mijn stemgedrag.
Het was niet dat ik Edy niet geloofde, ze was immers stellig genoeg wat dat betreft. Alleen vroeg ik mij wel af waarom ze zich nu al zo kwetsbaar opstelde. Dat deed jij volgens mij zelf ook. En ja, als ik denk dat daar een misschien een achterliggende reden voor kan zijn, dan deel ik die. Zou ik dat als wolf gedaan hebben? Het lijkt me niet. Ik ben mijn eigen koers gevaren, maar omdat de stem op Wessel uiteindelijk op zichzelf stond, ben ik uiteindelijk toch meegegaan in de stemming op Renate.
Denk je echt dat ik, als wolf, Edy (volgens jouw woorden) dan zo had ondermijnd? Nee, juist degenen die braaf meelopen in de stemming, het hardste roepen goed gedaan Edy en Djamila?, zijn degenen die ik juist verdacht gedrag vind vertonen.

En wat de rol van Wessel betreft. Ik heb eens bij de rollen gekeken. En misschien zeg ik (weer) iets doms. Maar kan het zo zijn dat er met de alternatieve wijze van zijn rol is gespeeld? Ik vraag dit omdat Wessel het had over dat hij en ik een team waren. Ik zag dat absoluut niet zo, eerlijk is eerlijk, maar nu zijn rol bekend is, zou het kunnen dat hij naar mij gehint heeft naar zijn rol? En dat dus zowel Wessel als ikzelf dezelfde rollen hebben?

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Jorn »

Oei ik wilde al juichen, geen slachtoffer.. maar dan plots Wessel die ter aarde stort, maar in ieder geval is er niemand dus opgepeuzeld! Maar ik ga even kijken bij de rollen wat de doppelganger precies inhoudt (want het is mij niet duidelijk waarom hij ter aarde is gestort als ik heel eerlijk ben).

Maar we hebben in ieder geval weer een mooie 2daagse wandeling tot het volgende punt, laten we hopen daar met zijn allen heel aan te komen.
~Hertog Jorn~

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”