La Réole - Eensgezindheid

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Wouter »

Het lopen viel deze etappe zwaar, daardoor waren de wandelaars wat zwijgzamer dan anders. Een andere oorzaak van die stilte was dat Edy en Djamilla direct na vertrek uit Périgueux al een beschuldigende vinger naar Renate hadden uitgestoken, De anderen wisten niet hoe te reageren en hielden zich bezig met lopen, en lieten hun gedachten gaan over de tocht en de naderende Pyreneeën. Ze passeerden de rivier de Dorgogne en liepen langs de wijngaarden van het Bordeaux gebied. Kayan liep achteraan, in haar eentje, het kostte haar duidelijk moeite om zich in te houden en niet haar gedachten naar de groep te roepen.

Afbeelding

Uiteindelijk kwamen ze aan in La Reole. Edy pakte haar gids en las dat dit stadje dateert tot in de Romeinse tijd. Hel ligt fraai aan de Garonne, en is bekend om het koeienras Bazadais, en natuurlijk zijn ligging aan de Garonne. Een van de bruggen over de Garonne is ontworpen door een architect die later heel beroemd zou worden. Gustave Eiffel.

Afbeelding
Aangekomen op het plein begon iedereen te roepen over de komende lynch. Bijna iedereen bemoeide zich ermee. Alleen Renate hield zich afzijdig. De groep was, op een paar wandelaars na, eensgezind. Ze volgden de lead van Djamila en Edy: Renate moest wel wolf zijn. Alleen Jorn en Sander dachten er anders over. Zij stemden op Hugo en Lola. En Renate zelf uiteraard, maar zij had het al aan zien komen en hield de eer aan zichzelf. Uit haar tas haalde ze een pistool en schoot zichzelf door het hoofd. Vlak voor ze de trekker overhaalde toonde ze haar ware ik. Voor de ogen van de wandelaars veranderde ze in een woest monster. Ze was een onvervalste weerwolf.

Afbeelding

De wandelaars feliciteerden elkaar met deze goede beslissing en togen opgetogen naar het hotel dat ze onderweg geboekt hadden: hotel La Parenthèse.

Afbeelding

Aan het teken ingemetseld in de muur zagen ze dat ze welkom zouden zijn:

Afbeelding

Op weg naar de slaapplaats voegde Kayan zich weer bij de groep. Het wandelen had haar goed gedaan. De uitslag was verdwenen. Ze was niet langer ziek. De gastheer van het hotel onthaalde ze met een copieus maal. Na de maaltijd viel het op dat de maan sneller weer vol was dan verwacht. Onzeker over wat komen zou gingen ze naar bed.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Wouter »

Goedenavond allemaal,

Jullie waren het erover eens. Renate moest wel wolf zijn, en dat klopte ook. Gefeliciteerd burgers! In de nacht hebben de wolven waarschijnlijk wel weer trek. Dat kunnen ze mij laten weten voor woensdag 18:00. Dat geldt, zoals gebruikelijk ook voor de nachtrollen die niet hoeven te weten wie het wolvenslachtoffer wordt. De andere nachtrollen hebben de tijd tot Donderdag 8:00. Ik probeer het voor 9 uur weer dag te laten worden.

Kayan mag weer praten en morgen stemmen.

Slaap zacht!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

Zoals beloofd @Edy, het spijt me. Je had gelijk. Een foutieve zet van mij om Nemo eruit te stemmen de vorige dag.

@Nemo, voor wat het waard is. Ik vind het dapper (en jammer) dat je de keuze hebt genomen om te stoppen met online weerwolven.

@all die mijn opmerking over 'een gelukte Floris' zou doen, ironisch genoeg heb ik daar zelf bij geholpen. Bert had mijn opmerking goed geïnterpreteerd.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Lola »

Wauw, goed gedaan jongens!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

En oja.. mijn opmerking 'ik ben in de war' ging over dat het stemo erzicht niet klopte. Was fijn dat het later rechtgetrokken was.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Janneke »

RIP Renate (als ze uit het spel zijn mogen wolven ook wel in vrede rusten, toch?)

Mooi. Gelukkig de juiste keuze gemaakt (voor nu). En eindelijk iets meer om op af te gaan dan gevoel.

@Wouter - Ik kan wel merken dat ik dit jaar niet voor de Vierdaagse heb getraind. Nu al blaren?! Heb ik anders nooit!

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Jorn »

Hmm zaten jullie toch op een goed spoor met Renate, dat is mooi dames en heren!

En welkom terug in het land der levenden Kayan. Verder heb ik tevens bewust niet op de Renate hype-train gesprongen wat velen wel hebben gedaan. Hoeveel van jullie hadden daadwerkelijk harde verdenkingen of liepen eigenlijk gewoon maar mee met de menigte. Wat ik trouwens verder niet probeer te veroordelen, het is natuurlijk een veilige manier.

Maar dit is heel fijn, nu hebben we nog 2(?) of 3 wolven onder ons neem ik aan?

Maar verder lijken er een aantal spelers te hinten naar rollen of uit uitspraken dat ze er een hebben, ik neem verder ook aan dat we eventueel nog een beschermer (of hoe je dat ook noemt) in het spel hebt? Ik hoop dat deze ook scherp meeleest en de juiste mensen dan maar afschermt voor de komende nacht.

Verder wil ik Kayan graag vragen waarom je uiteindelijk nog je stem veranderde op Nemo op het laatste moment. Niet dat je je onschuld aan mij hoeft te bewijzen zoals je eerder zei, maar ben gewoonweg benieuwd naar je redenatie hierover.

In ieder geval hebben we al een prachtige wandeling tot dusver en zijn we 2 wolven down. Ik ga me tevens nog even in de mogelijke overige rollen verdiepen.

In ieder geval een top afsluiter van deze dag!
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

Jorn, ik veranderde mijn stem, omdat het op dat moment 4-4 stond. Ik vond het raar dat er plots (vrij plots) een verdenking viel op Renate, terwijl ze het hele spel nog aardig meeliep in neutraal. En voor mezelf was dat ook zo. Als Nemo online was gekomen, dan had hij het 4-5 voor Renate kunnen maken, en zo zeker was ik nou ook weer niet over Nemo. Dus vandaar dat ik mijn 'waardeloze' stem op jou, op dat moment omzette naar Renate omdat ik dacht dat Renate wel goed zou zijn. Ze heeft me genoeg de loer om weten te draaien.

Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd van jouw goedheid. Evenals die van Sander en die van Nynke.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

Oja! @Edy, je zei 'of Lola is goed of Kayan', er is ook een mogelijkheid dat we nog steeds beide goed zijn ;). Ik geloof dat eigenlijk wel... Dat we beide goed zijn 🤷😁

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Jorn »

En even tussendoor, de Dorgogne is echt een prachtige rivier en ieder mens zou wel eens een kajak of kanotochtje over deze rivier moeten maken langs de vele prachtige oude kastelen en dergelijke die hier te vinden zijn!
Kayan schreef:
23 jun 2020, 21:50
Jorn, ik veranderde mijn stem, omdat het op dat moment 4-4 stond. Ik vond het raar dat er plots (vrij plots) een verdenking viel op Renate, terwijl ze het hele spel nog aardig meeliep in neutraal. En voor mezelf was dat ook zo. Als Nemo online was gekomen, dan had hij het 4-5 voor Renate kunnen maken, en zo zeker was ik nou ook weer niet over Nemo. Dus vandaar dat ik mijn 'waardeloze' stem op jou, op dat moment omzette naar Renate omdat ik dacht dat Renate wel goed zou zijn. Ze heeft me genoeg de loer om weten te draaien.

Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd van jouw goedheid. Evenals die van Sander en die van Nynke.
Ahja, dat maakt best wel sense. Verder prima dat je je verdenkingen behoudt over mij, zou ik niemand kwalijk nemen als ik zoveel warrige shit door elkaar lees. Ikzelf denk ook dat een vleugje paranoia in het dagelijks leven geen kwaad kan (praat hier over mezelf niet jou :p).

Either way, op naar de eindbestemming en dankje wouter voor de mooie kiekjes, brengt me terug naar de oude zomervakanties met mn ouders. Dorgogne regio was onze vaste stek voor vele jaren.
~Hertog Jorn~

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”