La Réole - Eensgezindheid

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Edy »

Bas, ik snap je afweging over Hugo als mogelijke lone wolf. Maar Hugo stemt nu al vanaf dag 1 op wolven (Floris, Renate en Renate). Maar als hij dit al vanaf dag 1 doet zou je denken dat de wolven nu wel een serieuze aanval op Hugo zouden plegen overdag toch? En staat mij bij dat er 1 iemand was ( zoek ik later op, weet niet meer). En ook jij een beetje Bas😛

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Edy »

Even ter verduidelijking. Ik bedoel dat er niet of nauwelijks verdenkmakingen richting Hugo zijn, waardoor ik de kans van lonewolf kleiner acht.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

Ik denk dat het ook aanzienlijker wordt dat Hugo gewoon oprecht goed is...

Er schoot me trouwens nog iets binnen over waarom ik Renate minder verdacht vond. Ik dacht oorspronkelijk dat ze hintte naar Cupido zie ik in mijn overzicht. Was weer even getriggerd door iets 😂

Daar gaan dus voor mij steeds meer en meer lichtjes branden. Potjandrie, beetje jammer dat ik dit achteraf zo moet concluderen

En @Edy, ja. Ik doel onder andere zeker op mijn eigen posts. Het verschil tussen Janneke en mij is echter wel.. ik ga ze niet voor jullie aanwijzen, tenzij het spel is afgelopen :).

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Wessel »

Djamila schreef:
24 jun 2020, 12:40
[
@ Wessel
Uhm, je weet dat je met bepaalde uitspraken die je hebt gedaan jezelf potentieel ten dode hebt opgesteld?
Welke uitspraken? Het enige wat ik heb gedaan is de boel wat opstoken, wat leven in de brouwerij brengen. Het is jammer dat je dat niet kunt waarderen. Ik dacht toch dat ik met de vorige analyse vrij helder ben geweest.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Willemijn »

Goed gedaan Edy. :disco:
Gezien je stelligheid kon het ook bijna niet anders. Vandaar ook mijn stemwissel naar Renate.
Toch begrijp ik niet waarom je jezelf zo kwetsbaar hebt opgesteld, of er moet naar mijn mening echt een achterliggende reden voor zijn.
Ik wacht de nacht maar eerst eens af. Ik heb sowieso nog niet alles bijgelezen, dus later meer van mijn kant. (later=morgen). Vanavond volg ik een livestreaming zangles en dan - na een hele lange werkdag op kantoor - even met de beentjes omhoog.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Edy »

Werkelijk he, ik vraag me af wat mensen nou gezegd zouden hebben als ik na de eerste mislukte stemming op Renate gewoon op iemand anders was gegaan, of nauwelijks aandacht had besteed aan Renate. Dan had ik ook daar weer een golf van onbegrip gekregen ongetwijfeld 8-|

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Hugo »

Burn in Hell Renate! (Nee Janneke, hard zijn voor die Wolven, ze zijn slecht, ze verdienen het)

(Luf joe Renate :love: )

Goed, ik had nog een overzichtspost van mij beloofd, dus bij deze. Eerst het lijstje, dan kijk ik nog wel even of er nog schokkende dingen gezegd zijn door anderen.

Vertrouwen
Hugo
Nou, hij is er weinig, maar drie keer op een Wolf stemmen en dan nog slecht zijn... Ik zou niet weten waarom.

Bert
Bert is goed, en ik heb een vermoeden wat hij is (ik en Bert hebben gewoon supergoede telepathische contacten). Stemde ook nog eens op Renate, dus dat zit wel snor.

Edy
Haar hetze tegen Renate doen mij Edy voorlopig in de vertrouwenlijst zetten, alhoewel een Eenzame Wolf zou kunnen... Maar dat lijkt me niet.

Djamila
Zie boven. Djamila vertrouw ik ook wel.

Kayan
Kayan stond hier al eerder, en blijft daar wat mij betreft. Ze heeft vorige dag niet mee mogen doen, maar haar gedrag op dag 1 maakt voor mij dat ik Kayan wel vertrouw. De wissel op dag 2 was niet bijzonder verdacht - als Wolf zou je niet last-minute een medewolf zo redden... op dag 2. Lijkt me wat overdreven. Voorlopig nog hier dus.

Lola
Lola heeft vrijwel hoogstpersoonlijk Floris uit het spel gewipt, en staat daarmee voorlopig in het groen. Helaas hebben we door omstandigheden wat minder van haar gehoord, gelukkig gaat het nu wat beter hoorde ik :-)

Neutraal
Willemijn
Willemijn doet goed mee, zoals ik gewend ben van haar, maar haar conclusies hebben haar nog niet naar een Wolf geleid. Haar stemmen op Wessel vind ik matig, maar begrijpelijk.

Wessel
Over Wessel kan ik vrij weinig zeggen; hij is warrig, maar dat past wel enigszins bij hem. Moeilijk in te delen.

Mariska
Zoals altijd onder de radar. Bert vertrouwt haar, maar het is mij (nog) niet helemaal helder waarom. Helaas ook door omstandigheden minder van gehoord dan normaal, beterschap :-)

Jorn
Jorn lijkt wat in de war dit spel, maar doet wel zijn best. Zijn theorieën van gisteren vond ik mager, en dat heb ik toen ook gezegd. Zijn stem op mij doet mij niet denken dat hij per se een Wolf is (ik denk dat hij dan wel mee was gegaan), maar echt vertrouwen wekken doet het natuurlijk niet.

Sander
Doet als vanouds fanatiek mee met korte, snappy, maar inhoudelijke posts. Qua stemgedrag is er weinig van af te leiden, en vertrouwen doe ik hem nog niet. Concrete aanwijzingen voor Wolf-zijn heb ik niet, buiten het Floris-verhaal.. Is dat heel sterk?

Janneke
Net boven de streep staat Janneke, wat mij betreft omdat ik haar moeilijk te peilen vind, en ik een beetje wissel in mijn gedachten over haar. Ze houdt zich buiten stemmingen, maar geeft ook aan dat bewust te doen. Ze stemde wel op Renate, maar pas heel laat. Qua 'gevoel' denk ik dat ze wel eens slecht kan zijn, maar ik heb weinig om dat mee te onderbouwen.

Verdacht
Bas
Tja, Bas. Bas stemde wel op Floris, maar 'uit lijfsbehoud'. Zijn eerdere opmerkingen heb ik al verdacht genoemd. Zijn gedrag rondom Renates lynch, waarbij hij op dag 2 uit alle kracht roept dat iedereen die op haar stemt van gedachten lijkt te zijn veranderd, en hij het enorm voor haar opneemt. Daar blijf hij mee doorgaan in zijn eerste post op dag 3. In zijn tweede post, zijn stemtoelichting is hij ineens gedraaid. Op dat moment heeft Renate al 5 stemmen, en zegt hij dat ze het 'lijkt op te geven'. Dat klopte, maar zijn late draai maakt dat zijn stem wat mij betreft niet per se als positief telt. Netto blijft hij verdacht.

Nynke
Stond in mijn verdachtenlijstje en blijft daar voorlopig. Haar gedrag rondom Renates lynch is verdacht, maar kan nog te wijten zijn aan een wat onervaren speler (ik heb geen idee hoeveel WW-ervaring je hebt Nynke ;-) ), of een goedgelovige Burger. Haar gedrag rondom de eerste lynch spreekt wat mij betreft nog altijd het meeste tegen haar, alhoewel ik moet waken voor een tunnelvisie.

En nog één dingetje:

@ Kayan
Kayan schreef:
24 jun 2020, 01:36
11 Hugo - neigt naar gg, anders had hij allang een paar mensen onder de bus gegooid 🤷🤷🤷 nee geintje... Kan best een bv spelen en ingenieuze double traps maken.
Huh, ik zou in de Hugo-is-slecht-theorie toch juist al mijn maatjes onder de bus aan het flikkeren zijn? Of betekent bv hier niet bg en ken ik deze afkorting niet?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Janneke »

Bert:
Janneke (stemde pas zo laat op Renate dat het eigenlijk al klaar was voor Renate
Hugo:
Ze stemde wel op Renate, maar pas heel laat.
Ik hoop dat jullie wat verder kijken dan alleen het tijdstip van stemmen. ’s Ochtends gaf ik mijn twijfels en vijf stemopties aan. Rond de middag – nog voor Hugo stemt - maak ik al duidelijk dat ik voor een stem op Renate wil gaan!

Kayan:
qua stemgedrag zeer ontwijkend en ik ben zeer benieuwd naar haar conclusies na drie dagen
Dag 1, die eerste stemming vind ik altijd lastig vanwege het lukrake karakter. Verder heb ik al meerdere keren uitgelegd waarom ik dacht met mijn stem eerder de burgers dan te wolven te helpen.

Dag 2, ik vond Bert verdacht dus heb ik op hem gestemd!

Dag 3, ik geef rond de middag- in mijn lunchpauze - al aan dat ik voor Renate wil gaan. ’s avonds heb ik die stem inderdaad uitgebracht. Natuurlijk had ik nog kunnen switchen, maar dan had ik wel wat uit te leggen gehad. Ik reken mezelf dus eerder onder de vroege Renate-‘stemmers’ dan de late. Persoonlijk vind ik de stem die Willemijn in de tussentijd op Wessel uitbracht verdachter.

@Hugo
Burn in Hell Renate! (Nee Janneke, hard zijn voor die Wolven, ze zijn slecht, ze verdienen het)
Haha. :lol: :lol:

Mijn inzichten/keuzes van gisteren hebben goed uitgepakt, dus ik ga in deze lijn door. Dat betekent dat mijn lijstje er nu zo uitziet:

Vertrouwen:
- Edy, Djamila, Bert, Hugo, Kayan, Lola, Mariska (en ikzelf natuurlijk)
Licht vertrouwen:
- Sander
Weet niet/neutraal:
- Wessel, Nynke, Willemijn, Jorn

Bas heeft een nog onbestemde positie. De ene keer vind ik hem verdacht, de andere keer weer niet. Dit moet ik nog verder uitpluizen. Eigenlijk ook een 'weet niet' dus.

Welterusten!

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Janneke »

@Kayan
Hij was dan wel niet aan mij gericht: bedankt voor de tip van het Excel-sheet. Misschien moet ik dat eens proberen. Helpt vast om overzicht te houden (wat ik nu te weinig heb). Maakt het spel waarschijnlijk leuker. Als er meer mensen zijn met tips houd ik me aanbevolen (al is dit dan misschien niet de juiste plek om ze te delen).

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Mariska »

Ik voel me weer watbeter, Dank voor de Beterschap wensen, ze hebben geholpen. En vandaag heb ik een vrije dag dus ik ben op tijd opgestaan (eigenlijk dreef ik mijn bed uit),en zal beginnen met een overzichtslijstje van wie ik vertrouw en wie wat minder. Dit doe ik even op basis van wat ik heb gelezen en gevoel, ik heb nog te weinig koffie op om de stemmen terug te lezen.

Vertrouwen

- Bert
- Hugo
- Sandler
- Edy
- Kayan
- Lola

Licht vertrouwen

- Djamia

Neutraal

- Wessel
- Willemijn
- Janneke
- Jorn

Verdacht

- Nynke
- Bas

En tegelijkertijd hou ik mijn hart vast voor een lone wolf, die ons gewiekst in de luren legt.

Straks meer!

Editie, ik was Jorn vergeten :$
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”