La Réole - Eensgezindheid

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

@Edy, ik had trouwens nog wel een vraag aan je. Waarom zou je op dag 3 zo fel tegen een wolf tekeergaan? En waarom iedereen (maar dan ook echt iedereen (tot aan de opmerking 'bewijs dat je goed bent en stem op Renate' aan toe. Zelf ben ik daar te gevoelig voor en had ik waarschijnlijk 'gewoon' op iemand anders gestemd, want ik moet helemaal niks) zo ophitsen tegenover de kunst van subtiliteit? Het moge duidelijk zijn dat er vannacht hard gewerkt moet worden en ik vraag me af of het je waard was om je huid zó duur te verkopen in een relatief vroeg begin van het spel? - dit is een strategisch/speltechnische vraag die wellicht leuker is om aan het einde van het spel te beantwoorden. Die keus laat ik aan jou over.

@Djamila (en Edy), jullie doen de aanname dat Bas zijn vertrouwen gebaseerd is op enkel stemgedrag. Net zoals voor de rol van Bert, is het soms slim om tussen de lijnen te lezen. Iets wat Bas blijkbaar wel kan en jullie niet 😜😜😜

Voor de time being hoop ik oprecht dat we een beschermende rol in ons midden hebben die vanavond goede keuzes zal nemen.

Overzicht van mijn bevindingen tot dusver:
1 Sander - neutraal/negatief (ik vond je stem van afgelopen dag hypocriet en je onttrekken van de stemming. Plus op dag 1 had je zelf een vrij dubieuze stem op Nemo en ik denk dat je geluk hebt gehad dat je op dag 2 niet hoefde te stemmen)
2 Lola - positieve vibes: gg. Ik hoop dat je je gauw beter voelt! Hoofdpijn is een bitch, daar weet ik helaas alles van.
3 Matthijs - zieke (nogmaals erg jammer dat je eruit ligt. Ik denk dat menig man wat aan je overzichten zou hebben ;))
4 Wessel - neutraal. Warrig, maar ergens wacht ik 'till the show will drop'.
5 Mark - burger bracht veel teweeg! :tooth: :tooth: :tooth:
6 Floris - wolf: verdachtte Renate en Matthijs en riep vertrouwen uit over Wessel (en Edy ook?)
7 Renate - wolf: verrrrdomd. Weer ingetrapt! Maar 3x zal scheepsrecht zijn, Renate! Heeft voor zover ik weet niet specifieke kruimels achtergelaten
8 Willemijn - neutraal maar neigt naar negatief ivm stemgedrag en ondermijning (en soms toch ook wel warrig gedrag, maar men kan niet 24/7 scherp zijn)
9 Edy - neigt naar gg, toch? 😂😂😂
10 Nynke - negatief: dubieuze stemmen op dag 1 en 2, en leek twijfel te zaaien op dag 3
11 Hugo - neigt naar gg, anders had hij allang een paar mensen onder de bus gegooid 🤷🤷🤷 nee geintje... Kan best een bv spelen en ingenieuze double traps maken.
12 Kayan - paranoïde af
13 Bert - neigt naar gg
14 Mariska: neutraal, alleen de stem op Jorn leek me een stem uit irritatie en die snap ik wel. Ik hoop wel dat je binnenkort de tijd hebt en neemt om je gedachten met ons te delen, Mariska! En voor jou ook beterschap met je hoofdpijn (en sterkte met de drukte?)
15 Nemo - burger
16 Djamila - neigt naar gg, maar die duo's en trio's van je, maken veel.dingen ingewikkeld
17 Jorn - nog steeds negatieve vibes. Bijna het gevoel gehad dat je in het hol ook een. Reprimande hebt gehad. Desalniettemin, mocht je het spel echt lastig vinden. Ikzelf gebruik een relatief makkelijk bij te houden excelsheef voor al mijn conclusies, stemlijsten, verwarrende punten etc. Dan nog kan je van gedachten veranderen, maar het maakt het onderbouwen wel makkelijker :). Verder is lezen wel echt key.
18 Bas - gg vibes
19 Janneke - vliegt heel erg onder de radar bij mij en ik weet niet eens waarom, want is wel actief, schrijft ook leuk... Alleen qua stemgedrag zeer ontwijkend en ik ben zeer benieuwd naar haar conclusies na drie dagen.

Ik ga maar eens pogen om te slapen, en helaas heb ik morgen een vrij drukke dag voor en avond, dus mijn uitgebreide posts zullen vanaf nu waarschijnlijk significant minder zijn. En nee, dit is geen verwijzing tot mijn rol, mijn werk en sociale leven schijnen opeens weer 'booming' te zijn, waarbij ik helaas niet al te veel posts Kan overanalyseren (of iemand gek kan maken om een discussie met me aan te gaan 😂😂😂)

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Sander »

Mooi, weer een weerwolf eruit!
Goed gedaan mensen :banana:

En ja, ik besef dat ik er niet fraai opsta.
2 keer gestemd, 2 keer niet op een (zekere) weerwolf (1x op een zekere burger, 1x op onze gids Lola waarvan we nog niet weten wat ze is....)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door NynkeB »

Whoop whooooop!! :woot:

Ik zou graag een pluim willen uitreiken naar de heldinnen van gisteren; Edy en Djamila!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Edy »

[quoteEdy, ik had trouwens nog wel een vraag aan je. Waarom zou je op dag 3 zo fel tegen een wolf tekeergaan?][/quote] Waarom niet? Ik was overtuigd dat ze wolf was. Ik vond het stemgedrag van mensen laf, wispelturig, fladderend. Ik dacht, ik ga maar eens het goede voorbeeld geven.
tot aan de opmerking 'bewijs dat je goed bent en stem op Renate'
Ik geef toe, die opmerking ziet er op papier wat anders uit dan ik bedoelde. Ik vond vooral Nynke nogal draaikonterig en non-committal en wilde haar hiermee uitdagen. Maar ik kan zien dat mensen kunnen denken dat dit nogal een opdracht was voor iedereen om op Renate te stemmen. Niet zo bedoeld.
Het moge duidelijk zijn dat er vannacht hard gewerkt moet worden en ik vraag me af of het je waard was om je huid zó duur te verkopen in een relatief vroeg begin van het spel
Doe ik dat? Misschien verkoop ik wel een heel goedkoop huidje?
en ik vraag me af Kayan of jij dit nu werkelijk wil weten, of dat je hier een poging doet om de persoon die werkelijk die gehinte rol heeft te doen opstaan. Maar die vind het gelukkig nog een beetje vroeg in het spel hiervoor. En ik? Ach, ik heb gewoon de wolvenradar van Sander geleend! :lol:

Een beetje vreemd is ook dat je mij beschuldigt van niet tussen de regels doorlezen, terwijl de verdenking van Renate juist daarop was gebaseerd.
Desondanks moet ik toegeven dat ik er bij Bas en Bert geen idee van heb wat bedoeld wordt.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Sander »

Die was ik al kwijt Edy.... wil je het de volgende keer eerst even vragen? :tooth:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Sander »

Maar Edy, jou vertrouw ik nu helemaal. Hopelijk ben je niet een smerige lone wolf.....
Denk dat jij wel rustig kan slapen vannacht, jij overleefd het wel ;-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Kayan »

@Edy, nee hoor. Je hoeft daar geen antwoord op te geven. En als de rollen erin zitten, dan mag ik hopen dat ze snappen dat ik ook niet per se wil dat ze op me inhaken, maar wel dat ze verstandig gaan handelen in de nacht.

En dan denk ik dat ik jouw initiatie ook een stuk beter snap. Zullen we het daar dan weer bij laten? ;)

Ik zeg trouwens niet dat je niet goed tussen de lijnen hebt gelezen bij iedereen. Alleen bij Bas, mij en Lola blijkbaar niet 😂. En Bert. Hoewel voor Bert kwam ik er ook pas afgelopen dag achter wat er bedoeld werd.

@Sander, hoe ik het zie, heb je nu 2x op een goede burger gestemd. 1x op een vrij cruciaal moment (Nemo tegenover Floris) en 1x waardoor je stem er niet per se ertoe deed (run op Renate). Ik vind het daarom jammer dat je een dag niet heb kunnen stemmen, want dat zou wel wat meer inzichten geven. De stem op Lola vind ik ook behoorlijk stemonthouding omdat je zelf al stelde dat het meer een proteststem was.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Sander »

Kayan schreef:
24 jun 2020, 10:29
@Sander, hoe ik het zie, heb je nu 2x op een goede burger gestemd. 1x op een vrij cruciaal moment (Nemo tegenover Floris) en 1x waardoor je stem er niet per se ertoe deed (run op Renate). Ik vind het daarom jammer dat je een dag niet heb kunnen stemmen, want dat zou wel wat meer inzichten geven. De stem op Lola vind ik ook behoorlijk stemonthouding omdat je zelf al stelde dat het meer een proteststem was.
Kayan, of Lola een goede burger is kan ik, op dit moment, nog niet met zekerheid zeggen. Jij misschien wel, maar ik niet...
Daarnaast vind ik het ook jammer dat ik dag 2 niets mocht zeggen, had liever dag 1 of dag 3 gehad als ik perse "ziek" moest worden.
Maarja, blijkbaar houdt de Oude Feeks wel van een beetje ironie. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Djamila »

Bert schreef:
23 jun 2020, 23:04
Oké, uit enthousiasme kon ik het niet laten er toch even in te duiken. Ik kom tot het volgende lijstje:

Vertrouwen:
- Edy (als Renate-jager, zeker!)
- Djamila (als runner up Renate-killer)
- Bert (Hugo zou moeten weten waarom, Sander weet het in ieder geval wel; daarnaast heb ook ik Renate eruit proberen te stemmen op dag 2 en nu op dag 3 als vierder stemmer (3e stem op Renate)
- Hugo (is gestart met stemmen op Floris, stemde op dag 2 als tweede op Renate, stemde vandaag als vierde op Renate)
- Bas (stemde op een cruciaal punt op Floris, kreeg zelf op een cruciaal punt een stem van Renate - kon toen zelf daar nog aan sterven)
- Mariska (dat weet ik bijna zeker)

Licht vertrouwen:
- Kayan (vanwege haar stem op Floris op een cruciaal punt; haar stem op Nemo die Renate beschermde pleit niet voor haar, maar ook niet per definitie tegen haar)
- Lola (vanwege haar beslissende stem op Floris; haar late stemmen in algemene zin pleiten niet voor haar, haar late stem op Renate van vandaag zegt niets vind ik)

Weet niet zo goed:
- Wessel (zijn stem op dag 1 op Edy is in retroperspectief niet goed, maar dat zegt weinig; wie zit er niet fout op dag 1 normaal gesproken? stem op Renate niet veelzeggend, want al redelijk laat in de stemming)
- Nynke (zit qua stemmingen niet echt goed, maar dat kan natuurlijk; ik weet het verder niet zo goed)
- Willemijn (geen idee)

Licht verdacht:
- Sander (probeerde mogelijk Floris te redden op dag 1; probeerde mogelijk onder de radar te blijven bij de BM-stemming door zich niet actief verkiesbaar te stellen - dat doet Sander in mijn beleving normaal gesproken wel; stemde niet mee op Renate; dat hij weet/bevestigt dat ik goed ben, betekent niet dat hij zelf goed is)
- Janneke (stemde pas zo laat op Renate dat het eigenlijk al klaar was voor Renate; mogelijk ligt er een uitspraak in het hol van Renate aan ten grondslag, zo van: offer mij maar op; dat lijkt me eigenlijk typisch iets voor Renate - we gaan het zien zodra we het hol mogen inzien; in dat licht verdenk ik met name Nynke, Willemijn en Janneke van hun stemmen op Renate, in mindere mate Lola)
- Jorn (stemt constant op mensen die ik vertrouw, dat wekt geen vertrouwen)
Met jouw lijstje ben ik het eigenlijk bijna helemaal eens, alleen vind ik Nynke zelf iets verdachter, op basis van stemgedrag.

@ Wessel
Uhm, je weet dat je met bepaalde uitspraken die je hebt gedaan jezelf potentieel ten dode hebt opgesteld?

@ Kayan
Bedoel je jouw posts of? Ik heb geen idee waar je op doelt. Maar zal het teruglezen.

Ben echt reuzebenieuwd wat er gaat gebeuren vannacht, moeten inderdaad moeilijke keuzes genomen worden. Succes! (Nee, niet aan jullie, wolfjes)

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: La Réole - Eensgezindheid

Bericht door Bas »

Ten eerste mijn excuses naar de Renate stemmers. Ik ben blijkbaar ook een beetje paranoïde.
Kijkend naar de levende spelers is er een groot aantal die ik nu kan wegstrepen als mogelijke wolf.
Naast Lola en Kayan vanwege hun stemming op dag 1, komen Edy, Djamila en Bert op goed te staan vanwege hun stemming op dag 2. Waarbij ik Hugo een kleine asterisk zet dat hij mogelijk lonewolf is.
Dan houden we Sander, Wessel, Willemijn, Jorn, Nynke, Mariska en Janneke over. Mariska is blijkbaar goed als we Bert moeten geloven, iets wat ik dan ook wel graag zou willen doen. Sander heeft op dag 1 vrij verkeerd gestemd, maar dat heb ik op dag 2, dus ik weet niet hoe veroordelend ik daarover mag zijn.

Nynke heeft twee keer op Nemo gestemd, hoewel ze op dag 2 als eerste op hem stemde, en ze niet kon voorzien dat er zoveel stemmen op Renate kwamen.
Willemijn en Janneke staan beide op “ik weet het niet zo goed”, ik heb het idee dat ze allebei goed of slecht kunnen zijn, hoewel ik niet denk dat ze samen in een hol zitten.
Jorn weet ik ook niet zo goed. Ik heb niet het idee dat hij anders speelde dan toen ik hem als wolf lynchte omdat hij zo chaotisch was. Dus ik ben een beetje terughoudend om hem te verdenken vanwege die reden alleen.

Als ik nog leef zal ik terug gaan lezen met een focus op Sander, Nynke, Willemijn en Janneke.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”