Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Goedemorgen wandelaars,

Het ontbijt dat Wessel en Nynke hebben gemaakt smaakt jullie goed. De croissants zijn van topkwaliteit, een kunst die zelf lang niet alle Franse bakkers goed beheersen. Eén voor één sluiten jullie aan. De laatste die aankomt is Kayan, en bij de eerste aanblik is het duidelijk, Kayan is door de ziekte getroffen die eerste Mariska en Sander trof. Het lukt dus niet die ziekte door isolate uit te bannen. Toch blijft Lola resoluut: "Jij blijft op afstand van de groep. En, we moeten gaan lopen". De volgende etappe gaat naar La Réole, een historisch belangrijke plaats in de Gironde. En het logt natuurlijk in de streek van de Bordeauxwijnen. Als de groep vertrekt eet Kayan haar ontbijt en volgt dan op afstand in dezelfde richting.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Goedemorgen, het is weer mooi wandelweer.

Er is vannacht geen slachtoffer gevallen van de wolven. De tocht gaat dus verder. Helaas zonder de bijdragen van Kayan, zij mag niets posten, niet stemmen en er mag ook niet op haar gestemd worden.

De komende deadline is dinsdag, 21:00.

Geniet van natuur en wijn vandaag!
Ho ho ho :xmas:

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

En route!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

@ Kayan
ik geloof niet in toevalligheden en om te voorkomen dat er straks een succesvolle Floris gedaan wordt, hoop ik mijn stem nuttig te maken (en anders is het kak, maar da's het spel )
Het is kak dus Kayan. En Kayan ook nu 2 spellen achter elkaar de mond gesnoerd. Toeval Kayan??? :lol: :lol: :lol: :lol:
En ook al kan je niet antwoorden nu, ga ik je toch vragen wat je nu bedoelt met bovenstaande zin. Als er een succesvolle Floris gedaan wordt, dan had er weer een wolf uitgegaan. Waarom wilde je dat niet? Jij stond wel op mijn vertrouwen lijstje, maar dan moet je niet van deze rare dingen gaan zeggen.

Maar voordat iedereen zich nu weer gaat buigen over de Nemo stemmers en dat daar vast wel een wolf/meerderen tussenzitten, dan wijs ik even subtiel op de persoon waarvoor de potentiële wolven het gedaan hebben. Namelijk Renate.

Behalve haar eigen stem op Nemo zitten daar nog meer wolven tussen, maar laten we eerst focussen op Renate.
@Lola, wat mij betreft is het beslist niet alleen de fout met Sander die haar verdacht maakt. Ze speelt al de hele tijd wat minder geinteresseerd en ik heb ook al eerder voor de grap gevraagd of ze misschien weer wolf is. De stem op Sander gaf gisteren de doorslag. En na een nachtje er eens goed over nagedacht te hebben, heb ik Renate haar posten weer eens doorgenomen en blijf ik toch echt bij mijn overtuiging dat ze slecht is.

Met dat in gedachten keek ik ook naar de post van Floris de eerste dag, en opvallend daar is dat Floris expliciet zegt mij te vertrouwen en in diezelfde post Renate zegt te wantrouwen. Een duidelijk staaltje omgekeerde informatie van Floris.

Ik vind de dag best lang tot dinsdag 21.00. Voor mij is deze dag wel duidelijk. Kan nog wel leuk discussiëren wie van de Nemo stemmers dan ook wolf is. Ik denk Nynke en langzaam begin ik toch te vermoeden dat Lola en Kayan, die door mij (en meerderen) steeds als goed worden bedacht, dit wellicht niet alletwee zijn!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Er is nog steeds iets wat ik niet snap:

Op Renate hebben gestemd: Edy, Hugo, Ik en Bert. In Wouters overzichtje stond dat Renate maar 3 stemmen had. Dat klopt ook niet toch?
@ Wouter?

Op t laatste moment was het 4-4 trouwens (met Lola voor de doorslag), dus Kayan, jij stemde echt 1 min voor tijd, dus jouw Floris' theorie is niet echt toepasbaar hier? Nemo reageerde al nauwelijks, laat staan dat hij nog daarvoor online zou komen?
Jij bent in ieder geval ook gestegen op mijn verdachtelijstje.

Ik ben het eens met jouw gedachten Edy, ik hoop gewoon ergens dat dit allemaal een grote truc is :lol:

Ik blijf er bij dat Renate een wolfje is, helemaal na actie van afgelopen dag. Zet Lola voor mij trouwens ook in een ander licht.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

Het overzichtslijstje van Wouter klopte inderdaad (volgens mijn administratie) ook niet, de ongeldig verklaarde stem van Nemo op Edy daargelaten; Wouter heeft een stem op Renate te weinig geteld en een stem op Nemo te veel; het was niet 6 om 3 maar 5 om 4 (waarbij Lola bij de 5 zat), dus het slachtoffer was wel echt Nemo.

Wat Kayan volgens mij bedoelde met voorkomen dat iemand (in dit geval Nemo) een 'succesvolle Floris' ging doen, is het volgende:
- Floris probeerde in de stemming waarin hij gelyncht werd last minute nog zijn eigen stem te wijzigen en zo zichzelf nog te redden. Dat lukte niet, want hij was net te laat.
- Nemo had in deze stemming op Edy gestemd (ongeldig verklaarde stem) en zou wellicht last-minute nog kunnen stemmen op Renate, waardoor het, zonder de stem van Kayan op Nemo, 5 stemmen op Renate en 4 op Nemo zouden worden.
- Kayan wilde dàt voorkomen, dat bedoelde ze met 'een succesvolle Floris doen', dus iets wat Floris zelf niet gelukt was (thank god, want hij was wolf), ze zei er ook bij dat ze Renate meer vertrouwde dan Nemo, vandaar dat ze niet het risico wilde lopen dat Nemo nog Renate 'onder de bus' kon gooien.

Wat dit over Kayan zegt weet ik niet zo goed. Zij heeft haar stem uitgelegd. Àls Renate inderdaad slecht blijkt te zijn, dan heeft Kayan echt een probleem (dat ziet ze zelf ook wel in), maar het is inderdaad dan de vraag (eerst) of Renate slecht is. Wat dat betreft sluit ik me voor nu aan bij Edy en Djamila en moeten we daar eerst maar eens achter zien te komen!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

Ik leg dit ook even hier uit (in Kayans plaats) omdat zij niets kan zeggen vandaag; anders had ik het natuurlijk aan haar overgelaten. Maar in dit geval ben ik wel vrij zeker dat ik het goed begrepen en goed uitgelegd heb. :)

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
21 jun 2020, 11:39
Het overzichtslijstje van Wouter klopte inderdaad (volgens mijn administratie) ook niet, de ongeldig verklaarde stem van Nemo op Edy daargelaten; Wouter heeft een stem op Renate te weinig geteld en een stem op Nemo te veel; het was niet 6 om 3 maar 5 om 4 (waarbij Lola bij de 5 zat), dus het slachtoffer was wel echt Nemo.

Wat Kayan volgens mij bedoelde met voorkomen dat iemand (in dit geval Nemo) een 'succesvolle Floris' ging doen, is het volgende:
- Floris probeerde in de stemming waarin hij gelyncht werd last minute nog zijn eigen stem te wijzigen en zo zichzelf nog te redden. Dat lukte niet, want hij was net te laat.
- Nemo had in deze stemming op Edy gestemd (ongeldig verklaarde stem) en zou wellicht last-minute nog kunnen stemmen op Renate, waardoor het, zonder de stem van Kayan op Nemo, 5 stemmen op Renate en 4 op Nemo zouden worden.
- Kayan wilde dàt voorkomen, dat bedoelde ze met 'een succesvolle Floris doen', dus iets wat Floris zelf niet gelukt was (thank god, want hij was wolf), ze zei er ook bij dat ze Renate meer vertrouwde dan Nemo, vandaar dat ze niet het risico wilde lopen dat Nemo nog Renate 'onder de bus' kon gooien.

Wat dit over Kayan zegt weet ik niet zo goed. Zij heeft haar stem uitgelegd. Àls Renate inderdaad slecht blijkt te zijn, dan heeft Kayan echt een probleem (dat ziet ze zelf ook wel in), maar het is inderdaad dan de vraag (eerst) of Renate slecht is. Wat dat betreft sluit ik me voor nu aan bij Edy en Djamila en moeten we daar eerst maar eens achter zien te komen!
Ik telde het even na, ik had bij het vaststellen van de deadline geen rekening gehouden met een etentje met vrienden. Had mijn computer meegenomen en daar geteld en gepost. Dat kon ik niet te lang laten duren natuurlijk, dus ik keek snel. Ik heb inderdaad 1 stem verkeerd genoteerd. De uitslag is dus inderdaad 5-4 ipv 6-3. Excuses.
Ho ho ho :xmas:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

Bonjour les tous,

Mon dieu. Hoe dan? Naar mijn mening was dit wel een erg gemakkelijke prooi voor de wolven. En niet om mijzelf een klopje op de schouder te geven, verre van zelfs, maar dit was zo'n beetje het enige waarvan ik dus vermoedde dat Nemo dus niet slecht was.
In mijn post van 20 juni, 00:07 verwijs ik hier ook nog naar:

Nemo vindt Edy verdacht en is van mening dat ze zich gedraagt al een weerwolf. Nemo laat nu heel weinig van zich horen. Toch denk ik dat, wanneer hij wolf zou zijn, hij wel in het hol aangespoord zou worden om meer te posten. En oké, Floris stemde op Nemo, althans wanneer hij op tijd zou zijn geweest, dan had hij gestemd op Nemo. Zou het gelijkspel zijn geweest, dan kan ik mij niet voorstellen dat dit dan een gelijkspel tussen twee wolven zou zijn geweest.


volgens mij is hierop niet gereageerd
Edy schreef:
21 jun 2020, 10:38
Met dat in gedachten keek ik ook naar de post van Floris de eerste dag, en opvallend daar is dat Floris expliciet zegt mij te vertrouwen en in diezelfde post Renate zegt te wantrouwen. Een duidelijk staaltje omgekeerde informatie van Floris.
Edy, hoe kijk jij dan tegen onderstaande aan. Ik quote daar Floris uit zijn post van 15 juni, 21.44
Wat Wessel betreft is het mogelijk andere koek, zeker nu wolf Floris in zijn post heeft gezegd Wessel reactie is erg over de top. het zou me verbazen als hij wolf zou zijn. Hij trekt op deze manier wel heel erg de aandacht wat ik niet wolf vind. door Floris1987 » 15 jun 2020, 21:44[/i]

Renate lijkt naar aanleiding van de opmerking van Bert de aandacht van zich af te willen halen, door mij erbij te halen, doordat ze specifiek mijn naam noemt als iemand die mensen altijd wijst op onscherpheden en inconsequenties. Dat ze in eerste instantie op Sander stemde, was onscherp van haar.

@ Wouter
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Nemo om 17.40 zijn post nog heeft gewijzigd. Dus vóór de deadline van 18.00 uur. Heeft hij zijn stem er alleen uit gehaald en niet meer gestemd dan? Want ik lees in de post van Edy dat zijn stem er eerder wel in heeft gestaan, alleen was hij daardoor ongeldig. Edy wijst hem er nog op dat het in een aparte post moest.
Dus voor nu concludeer ik dat dat Nemo wél op tijd zijn post heeft gewijzigd maar niet meer heeft gestemd in een aparte post??

Lola stemt wederom heel laat en is doorslaggevend, waardoor Nemo het slachtoffer wordt. Voor iemand die eerder heeft gezegd bij de stemming een weloverwogen keuze te maken, moet het feit dat Nemo zijn stem ongeldig was/niet heeft gestemd o.a. (ook) haar opgevallen zijn.
Kayan en Janneke vermelden dat hun lijstje niet klopt. Edy geeft een toelichting waarom. Maar volgens mij klopt die toelichting dus niet. Omdat Nemo volgens mij niet meer heeft gestemd? Dat moet opgevallen zijn, kan bijna niet anders.

Kayan spreekt over (gespeelde?) 'verwardheid' en is de mond nu gesnoerd. Zou er trouwens sprake kunnen zijn van een stelletje tussen de oude feeks en Kayan? Dat idee kwam ineens opborrelen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Willemijn schreef:
21 jun 2020, 12:18
@ Wouter
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Nemo om 17.40 zijn post nog heeft gewijzigd. Dus vóór de deadline van 18.00 uur. Heeft hij zijn stem er alleen uit gehaald en niet meer gestemd dan? Want ik lees in de post van Edy dat zijn stem er eerder wel in heeft gestaan, alleen was hij daardoor ongeldig. Edy wijst hem er nog op dat het in een aparte post moest.
Dus voor nu concludeer ik dat dat Nemo wél op tijd zijn post heeft gewijzigd maar niet meer heeft gestemd in een aparte post??
Dat weet ik eerlijk gezegd niet precies. Ik heb pas kort na zes uur ingelogd en de stemmen geteld. Toen zag ik geen stem van Nemo in een aparte post, dus heb ik hem niet geteld. Zoals gezegd was ik met vrienden aan de borrel en eten moest het vrij snel doen. Nemo gaf me trouwens aan dat hij online weerwolven te moeilijk vindt met al die posts en dat hij daarom niet meer mee gaat doen. Hij vindt het live leuker. Hopelijk kan dat over niet al te lange tijd ook weer.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”