Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Op 20 juni (3 dagen geleden!!!) om 17.42 uur zegt onze gids Lola het volgende:
Lola schreef:Meer krijg ik er op dit moment even niet uit, en ik moet zo weg. Maar jullie houden een uitgebreide post van me tegoed! Ik kijk vanavond als ik weer thuis ben even of ik verder kan met de vage dingen die ik nu al heb staan, of dat ik gewoon helemaal opnieuw begin. Ik ben er nu denk ik al te lang achtereen mee bezig, en het komt allemaal niet meer zo goed binnen. :madness2:
Sorry Lola, maar over inactief gesproken? Of het moet een boekwerk zijn wat je aan het typen bent, in dat geval heb ik niets gezegd....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Pff, ik voel me helemaal zo’n goedgelovige burger waar Hugo het over had. Zowel Edy als Bert weten met hun posts voldoende twijfel bij mij op te roepen om misschien toch niet op een van hen te gaan stemmen.

@Edy – Je hebt gelijk dat ik inhoudelijk nog niet echt op jou heb gereageerd. Ik vind het fantastisch dat je de energie en scherpte hebt om met hele theorieën te komen. Maar met zoveel spelers in het spel (en soms ook nogal wazige, langdradige berichten) lukt het me niet die allemaal echt goed te analyseren. Dat doet geen recht aan het spel en dat is jammer. Straks nog een potje als Inge spelleider is en dan houd ik het online weerwolven waarschijnlijk weer voor lange tijd voor gezien.

@Sander
Je schrijft: ‘Hugo ontkent vervolgens alles’. Is dat zo? Ik ga niet opnieuw teruglezen, maar voordat ik over dat een-tweetje begon heb ik alles wat er tussen Hugo en Bert gebeurde teruggelezen. Ik kan me niet herinneren dat Hugo het echt ontkent. Kun je de betreffende passage even quoten?

Stemopties:
- Me niet laten ompraten en ‘gewoon’ voor Bert of Edy gaan.
- Toch voor Renate gaan. Niet omdat ik haar persoonlijk nou zo verdacht vind, maar haar rol gaat in elk geval een zinvol licht op de discussie laten schijnen.
- Gaan voor iemand die weinig zegt. Het blijft een discussiespel…
- Stemmen op Djamila, Jorn of Wessel, op wie ik helemaal niet gericht ben (wat vannacht in me opkwam, maar dan moet ik dat checken en onderbouwen, om dat goed te doen moet ik heel veel teruglezen en dat red ik niet voor de stemming).
- Nog een keer een lootje trekken. 😉

Ik probeer vandaag de discussie nog wat te volgen. Misschien komen er nog zinvolle dingen voorbij…

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Hugo: 20 juni 2020 om 15.24 uur
Hugo schreef:@ Bert

Oh ja, je hebt gelijk. Ik had nou net bedacht dat je níet verdacht was. Je stem blijft verdacht. Tenminste, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (kan je morgen vast wel bevestigen). Ik kan helaas niets zeggen over Kayan of Nynke, behalve dat ik graag naast ze zit.

Überhaupt lijken wel meer mensen al mijn woorden op een goudschaaltje aan het wegen te zijn - ik weet dit spel helemaal niets, dus ik zou je niet te veel aan mijn woorden vastklampen XD
@ Janneke, let vooral op de laatste zin.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Ik ga waarschijnlijk stemmen op een inactief iemand.... de keuze is reuze: want vandaag hebben maar liefst 5 mensen nog niets gezegd...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door NynkeB »

Jeetje zeg, ik heb er nog even over lopen nadenken, maar op wie ik zal stemmen vandaag is voor mij nu ook nog een vraag. Ik zie in waarom het handig zou zijn op Renate te stemmen (immers zal het duidelijkheid scheppen/ dingen weer in perspectief plaatsen). Echter, verdenken doe ik haar niet echt, de opmerking m.b.t Sander was idd opvallend, maar om daar gelijk het label ‘wolf’ aan te plakken staat me niet aan.

Ik vertrouw Edy, echter zit zij wel heel erg op Renate, dus Edy; ik hoop dat ik me nu niet blind op je staar, maar misschien moet ik je advies maar eens opvolgen..? Hoewel dat bij jou altijd zeer gevaarlijk kan zijn ;-)

Stemmen op een inactief iemand blijft altijd een optie, maar dat was ook (deels natuurlijk) de reden dat ik op Nemo stemde, en iets goeds heeft dat niet voortgebracht...

Later vandaag zullen jullie meer van mij horen (als in, een post gericht op inhoud i.p.v. enkel een stem), maar ik heb nu even wat minder tijd!

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

Ik weet niet wie te geloven :chinrub:

Stemmen op Renate lijkt zo logisch. Edy stelt dat de wolven haar hebben willen redden. Toch bekruipt mij ergens het gevoel dat dit veel te gemakkelijk gedacht is. En zou Edy kennis hebben, dan lijkt mij dat ze dat in dit stadium van het spel toch niet zo duidelijk al zou laten weten. Edy "dringt" namelijk wat aan om mij (ons) te overtuigen van Renate haar slechtheid.

Ik twijfel.

Ik denk dat ik maar mijn eigen koers ga varen en mijn eigen gedachtengang volg. Ik ga op Wessel stemmen. Verdacht vind ik het dat hij door Floris bestempeld werd als zijnde niet wolfachtig. Wat hem nu, wetende dat Floris wolf was, verdacht maakt. Ik vermoed dat Wessel een wolf is, en daarom gaat mijn stem naar hem.

Ik ben vanmiddag heel de middag aan het golfen (pfffff....warm) en vanavond skype sessie met mijn koor. Tussendoor zal ik hopelijk nog wel even kunnen kijken.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

Wessel zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Bert zegt:
Ook een unicum dat Edy en ik elkaar dit spel nog HELEMAAL NIET in de haren gevlogen zijn. Hopelijk zit je me niet weer te bedonderen Edy, want dan vertrouw ik je NOOIT meer.
:lol: :lol: :lol: Ik zou niet durven Bert! Ik heb nu al zo'n moeite om mensen in mij te laten geloven na het vorige spel. Als ik weer mensen zo in de maling zou zijn nemen, dan kan ik wel ophouden met weerwolven, want dan gelooft inderdaad niemand mij ooit weer. (Overigens was het vorige spel vooral de schuld van Hugo, maar dat terzijde. :lol: )

Nynke, ook jij. Zegt dat je me wel wilt geloven, maar je durft niet. Maar je hebt nu ook niet echt duidelijke andere verdachten. Dus bewijs dan dat je goed bent en stem mee op Renate.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

willemijn:
Edy "dringt" namelijk wat aan om mij (ons) te overtuigen van Renate haar slechtheid.
Ik" dring aa"n Willemijn omdat in dit spel iedereen bang lijkt zich te committeren aan iets. Zodra er wat meer stemmen op iemand komen, trekt weer een ander zijn keutel in, want 'dan is het opeens een run op die persoon en eng eng.
Ik vind dat er wel wat meer consensus op stemmen kan komen. Daarom dring ik misschien zo aan. Nu ga jij weer op Wessel stemmen, en de volgende op Jorn omdat hij zo afwezig is. Zet allemaal geen zoden aan de dijk. Ik was vorige dag oprecht overtuigd van de slechtheid van Renate en dat ben ik nog steeds, en ik vind het gewoon jammer dat niemand daaraan durft.
En als ik werkelijk slecht zou zijn zou ik toch niet zo openlijk aandringen op Renate? Als zij dan goed blijkt te zijn lig ik er natuurlijk uit. Als burger heb ik dan pech, maar als wolf zou dat veel vervelender zijn. Daarom lijkt me dat geen logische actie van mijzelf.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Edy, wat denk jij verder van alle deelnemers?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”