Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door NynkeB »

Renate zal achter moeten blijven

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

door NynkeB » 23 jun 2020, 18:25
Nog even een aantal opmerkingen/onderbouwing voor mijn stem.

Edy schrijft (23-06-2020 11:29); “En als ik werkelijk slecht zou zijn zou ik toch niet zo openlijk aandringen op Renate? Als zij dan goed blijkt te zijn lig ik er natuurlijk uit. Als burger heb ik dan pech, maar als wolf zou dat veel vervelender zijn. Daarom lijkt me dat geen logische actie van mijzelf.”

Dit klinkt vrij oprecht, ik weet niet hoever Edy durft te gaan m.b.t. bluffen; maar dit lijkt me grensoverschrijdend. Ik ga er niet vanuit dat jij deze ‘run’ op Renate zou maken terwijl je een wolf bent.


Klinkt logisch ergens Nynke, maar tegelijkertijd lijkt het mij onlogisch dat Edy een burger met kennis is. Waarom dan nu al in deze fase van het spel jezelf zo openbaren?
Ik vermoed dat Edy hier uiteindelijk zelf belang bij heeft/kan hebben om dit zo te spelen.

Edy schreef:
23 jun 2020, 11:29
willemijn:
Edy "dringt" namelijk wat aan om mij (ons) te overtuigen van Renate haar slechtheid.


En als ik werkelijk slecht zou zijn zou ik toch niet zo openlijk aandringen op Renate? Als zij dan goed blijkt te zijn lig ik er natuurlijk uit. Als burger heb ik dan pech, maar als wolf zou dat veel vervelender zijn. Daarom lijkt me dat geen logische actie van mijzelf.


Mijn mogelijke theorie hierop is:

De wolven zouden het zomaar kunnen doen voorkomen dat Edy nu als medewolf Renate voordraagt als zijnde zekere wolf, temeer omdat dit een zo goed als logisch gevolg leek te zijn naar aanleiding van de reddingsactie van Renate tijdens de vorige stemming. Zo brengt Edy het zelf ook naar voren door te stellen dat het een actie van de wolven was om Renate te redden. Door nu het voortouw te nemen, kan Edy zichzelf als wolf daarin 'vrijpleiten' en het vertrouwen van de burgers winnen. Klinkt als een Renate-offer, klinkt misschien ook onwaarschijnlijk, maar het kán zomaar wel zo zijn. Waar Edy dus spreekt over “geen logische actie van mijzelf” als ze wolf zou zijn, zou het zomaar “een onlogische actie eigenlijk logisch maken” kunnen zijn. ;-)

@Djamila
Mijn stemmen op Sander en Wessel zijn niet hetzelfde. De stem op Sander was meer een “proteststem”omdat hij amper tot niet aanwezig was in het spel. En zie, wat hij nu zelf doet. Mijn stem op Wessel is wel onderbouwd. Zie hiervoor mijn diverse posten.

Maar goed, mijn stem op Wessel zet nu ook geen zoden aan de dijk. En met het oog van mijn eigen theorie, ga ik er dus ook vanuit dat Renate dan wel slecht zal zijn, dit gezien de stelligheid van Edy.

En ja, mijn stem op Wessel voegt nu weinig waarde toe. En aangezien Edy zo stellig is (ondanks mijn twijfel rondom haar eigen persoontje) ga ik mee in de stemming op Renate

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

Wessel hoeft niet achter te blijven

Renate zal moeten achterblijven

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Renate zal moeten achterblijven.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Zoals eerder vandaag al uitgelegd.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Mariska »

Sorry jongens, ik weet dat mijn participatie bijzonder magertjes is. Vandaag had ik het groots aan willen pakken, maar ik kijk de hele dag al scheel van de koppijn.

Daarom geen beargumenteerde stem van mij, maar heel stom, een hele laffe stem, die geen zak uitmaakt.

Ik hoop dat ik morgen weer recht vooruit kan kijken, zo ja, dan ga ik er even voor zitten.

Sorry Renate, maar eentje meer of minder maakt ook niet meer uit toch?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Mariska »

Renate zal moeten achterblijven
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Nog iets minder dan een uur. Ik mis nog stemmen van Lola en Renate
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Uhhhm Nynke, beetje raar dat jij zegt dat als Renate wolf is, de ziener haar wel gezien heeft en in de spotlight heeft gezet.
Het eerste deel zou prima kunnen kloppen. De ziener zou na de Renate/Nemo stemming best Renate bekeken kunnen hebben en meegaan in de stemming. Kan, maar hoeft niet natuurlijk. Ik snap niet dat je dat als burger zo zegt. Maar ik heb haar in de spotlight gezet, dus je suggereert daarmee Ook nog dat ik dan wel de ziener zal zijn. En dat vind ik op zijn zachts gezegd wel vervelend. En als ik nou dacht dat je de echte ziener aan het beschermen was, maar daar is naar mijn weten niets van bekend. Dus ik zou wel graag willen weten waarom je me nu letterlijk voor de wolven wilt gooien? Als wolf zou je dat gewoon in het hol doen zou je denken en niet zo openbaar. Maar waarom zou je dat als burger bij een medeburger doen? Zo vroeg nog in het spel zal niemand echt zijn rol al willen hinten lijkt me zo, dus waarom jij dat nu suggereert en dan nog impliciet mij naar voren schuift is mij een raadsel.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door NynkeB »

Nou Edy, ik ben niet van mening dat jij per definitie dan de ziener zou zijn. Immers kan iemand, de ziener, lichtjes Renate opgebracht hebben, en andere mensen zijn daar dan mee aan de haal gegaan (in het scenario dat Renate een wolf zou zijn).
Tuurlijk zou jij de ziener wel kunnen zijn, maar ik heb hier nooit conclusies over getrokken. Wie er daadwerkelijk begon over Renate, heb ik nu niet scherp, daarnaast hoeft de ziener niet eens als eerste begonnen te zijn over Renate. Het kan zo zijn dat de ziener Renate pas later heeft bekeken en nu pas meegaat op de 'Renate trein'.
Dat jij nu impliceert dat ik jou voor de wolven zou gooien vind ik vrij direct. Ik vind dat ik aan mag nemen dat je opmerkingen vrij direct zijn, en op meer zouden kunnen duiden dan enkel 'onderbuikgevoel.' Ik denk ook dat ik niet de enige ben die dit zo ziet, dus om het te labelen als dat ik je nu 'letterlijk voor de wolven zou gooien', vind ik niet helemaal valide. Als jij geen wolf bent, weten de wolven ook dat jij geen wolf bent, en hebben ze (ga ik vanuit) allang besproken wie er de ziener zou kunnen zijn, dat ligt voor de hand.
Ik vind het lullig voor je als je je nu aangevallen/voor de bus gegooid voelt, want dat was in geen enkel opzicht mijn bedoeling, en daarnaast ben ik er ook niet over uit of, stel jij bent de ziener, je je 'bevindingen' over de geziene identiteit jegens anderen zo duidelijk zou verkondigen. Zoals je zelf ook al aangeeft;
Edy schreef:
23 jun 2020, 20:27
vroeg nog in het spel zal niemand echt zijn rol al willen hinten lijkt me zo

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”