Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bert schreef:
23 jun 2020, 13:13
Gezegd door wie?
Door jou en Hugo. Maar blijkbaar zat ik eerst in een hele andere hoek te denken. :shrug:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Jorn »

Sander schreef:
23 jun 2020, 09:00
Wat ik bijzonder vind aan de vorige dag, is dat Jorn zichzelf tegenspreekt in zijn posts. Hij is onzorgvuldig en "vergeet" dingen.
Later geeft hij aan dat online weerwolven voor hem niet is weggelegd, en dat hij vrede heeft als hij eruit gestemd wordt.

Ik vind hem niet perse heel verdacht, maar met zo'n persoon in het spel is het niet leuk spelen....

@ Jorn, kan je je niet beter later vervangen door iemand die het wel leuk vindt?
Ik ben alles aan het teruglezen momenteel en probeer er nog sense van te maken. Normaal vind ik het online weerwolven wel erg leuk (al ben ik inderdaad niet zo heel goed, ik lack vooral consistentie omdat ik gewoon een warhoofd ben).

Maar momenteel merk ik wel dat het spel vrij veel van me vraagt en stond eigenlijk op het punt Wouter even een berichtje te sturen wat in dit geval. Ik wil namelijk het spel voor jullie ook niet verzuren! en ik dacht wel actief mee te kunnen en willen spelen maar merk dat ik daar momenteel gewoon mee struggle en het dus ok steeds vergeet. Tot ik (zoals nu net weer ) een snok aan mn jas krijg van hey de deadline is vandaag. Dan moet ik ineens weer 7 paginas teruglezen en daar dingen op gaan basseren, waar je gewoon meer tijd voor nodig hebt. Wat dan meteen weer voelt als een hele klus/taak.

Ik lees nog even verder maar goede kans dat ik voor nu even de handoek in de ring gooi, sorry voor mijn mediocre performence/attendance iig.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Sander schreef:
23 jun 2020, 13:15
Djamila schreef:
23 jun 2020, 12:32

Een verband
Zowel zij, Janneke als Bas en Sander vinden de run op Renate vreemd. Ook Sander was een nemo-stemmer op dag 1. Verder vind ik hem redelijk schijnheilig doen t.o.v. Hugo. Krijg ik ook totaal geen goed gevoel bij.
Sander vraagt de hele tijd om verdachten van anderen, maar zelf? Ho maar. Misschien probeert hij iets uit te lokken van Edy, zodat de wolven een reden hebben om op haar te stemmen?
Euhm Djamila, waar zeg ik dat ik de run op Renate vreemd vindt? Wil je mij die post even laten zien?

En ik doe niet schijnheilig naar Hugo, verre van. Waarvoor zou ik hem nodig hebben? Zoals ik al eerder (ook al wel vaker heb gezegd) is dat ik een theorie wil testen, waar ik Hugo voor nodig heb. Dat is niet schijnheilig, dat is gebruik maken van....
Oh, iets te snel een conclusie getrokken uit deze post:
Sander schreef:
23 jun 2020, 09:13
Op dag 2 krijgt Renate al snel een heleboel stemmen. Rond kwart over 17 heeft ze er al 4, terwijl er verder niet echt een "tegenkandidaat" is.
Bas brengt dit aan het licht, zet vraagtekens bij de stem van Bert en Djamila en besluit vervolgens te zeggen dat hij zeker nog van stem wil wisselen om Renate hiermee te redden.

Later zegt hij ook nog dat Hugo ook op een gevoel afgaat.
Hij concludeert hiermee dat 3 van de 4 Renate-stemmers niet met argumenten komen, maar gevoelsmensen zijn. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want ze hebben ook wel redenen gegeven waarom ze Renate niet vertrouwen (o.a. door haar niet rechtsgeldige stem op mij)
Bedoel in jouw geval, dat je het aanstipt. Bedoel ook meer dat je aangeeft om op een inactief iemand te willen stemmen. Je zegt dat de run inderdaad niet alleen op gevoel is berust. En verder? Vind je Renate niet verdacht? Waarom zou je nu nog op een inactief stemmen?

Heb ik gezegd dat je hem nodig moet hebben? Als je theorie klopt, dan sowieso wel. Als we dezelfde theorie hebben iig. Ik ben benieuwd naar je 'test'.

Verder vind ik het ook heel opvallend dat Lola nu zo stil is, helemaal na haar stem van de vorige dag. Ik weet dat het riskant is om gids te worden als wolf-zijnde, maar het kan goed zijn dat ze Floris eruit haalde om een goed voetje te halen (zoals bij Bas goed heeft gewerkt!) en vervolgens meer under the radar te spelen. Ik verwacht er gewoon iets meer van.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Djamila schreef:
23 jun 2020, 13:43
Sander schreef:
23 jun 2020, 13:15
Djamila schreef:
23 jun 2020, 12:32

Een verband
Zowel zij, Janneke als Bas en Sander vinden de run op Renate vreemd. Ook Sander was een nemo-stemmer op dag 1. Verder vind ik hem redelijk schijnheilig doen t.o.v. Hugo. Krijg ik ook totaal geen goed gevoel bij.
Sander vraagt de hele tijd om verdachten van anderen, maar zelf? Ho maar. Misschien probeert hij iets uit te lokken van Edy, zodat de wolven een reden hebben om op haar te stemmen?
Euhm Djamila, waar zeg ik dat ik de run op Renate vreemd vindt? Wil je mij die post even laten zien?

En ik doe niet schijnheilig naar Hugo, verre van. Waarvoor zou ik hem nodig hebben? Zoals ik al eerder (ook al wel vaker heb gezegd) is dat ik een theorie wil testen, waar ik Hugo voor nodig heb. Dat is niet schijnheilig, dat is gebruik maken van....
Oh, iets te snel een conclusie getrokken uit deze post:
Sander schreef:
23 jun 2020, 09:13
Op dag 2 krijgt Renate al snel een heleboel stemmen. Rond kwart over 17 heeft ze er al 4, terwijl er verder niet echt een "tegenkandidaat" is.
Bas brengt dit aan het licht, zet vraagtekens bij de stem van Bert en Djamila en besluit vervolgens te zeggen dat hij zeker nog van stem wil wisselen om Renate hiermee te redden.

Later zegt hij ook nog dat Hugo ook op een gevoel afgaat.
Hij concludeert hiermee dat 3 van de 4 Renate-stemmers niet met argumenten komen, maar gevoelsmensen zijn. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want ze hebben ook wel redenen gegeven waarom ze Renate niet vertrouwen (o.a. door haar niet rechtsgeldige stem op mij)
Bedoel in jouw geval, dat je het aanstipt. Bedoel ook meer dat je aangeeft om op een inactief iemand te willen stemmen. Je zegt dat de run inderdaad niet alleen op gevoel is berust. En verder? Vind je Renate niet verdacht? Waarom zou je nu nog op een inactief stemmen?

Heb ik gezegd dat je hem nodig moet hebben? Als je theorie klopt, dan sowieso wel. Als we dezelfde theorie hebben iig. Ik ben benieuwd naar je 'test'.

Verder vind ik het ook heel opvallend dat Lola nu zo stil is, helemaal na haar stem van de vorige dag. Ik weet dat het riskant is om gids te worden als wolf-zijnde, maar het kan goed zijn dat ze Floris eruit haalde om een goed voetje te halen (zoals bij Bas goed heeft gewerkt!) en vervolgens meer under the radar te spelen. Ik verwacht er gewoon iets meer van.
Ik breng het onder de aandacht, omdat het me opvalt. Ik mocht vorige dag niets zeggen, dus vandaar dat deze post vandaag kwam.
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf met de zin: Oh, iets te snel een conclusie getrokken. Je hele verband wordt uit elkaar gerukt, dan is dit een vrij gemakzuchtige reactie....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Sander schreef:
23 jun 2020, 13:47
Djamila schreef:
23 jun 2020, 13:43
Sander schreef:
23 jun 2020, 13:15


Euhm Djamila, waar zeg ik dat ik de run op Renate vreemd vindt? Wil je mij die post even laten zien?

En ik doe niet schijnheilig naar Hugo, verre van. Waarvoor zou ik hem nodig hebben? Zoals ik al eerder (ook al wel vaker heb gezegd) is dat ik een theorie wil testen, waar ik Hugo voor nodig heb. Dat is niet schijnheilig, dat is gebruik maken van....
Oh, iets te snel een conclusie getrokken uit deze post:
Sander schreef:
23 jun 2020, 09:13
Op dag 2 krijgt Renate al snel een heleboel stemmen. Rond kwart over 17 heeft ze er al 4, terwijl er verder niet echt een "tegenkandidaat" is.
Bas brengt dit aan het licht, zet vraagtekens bij de stem van Bert en Djamila en besluit vervolgens te zeggen dat hij zeker nog van stem wil wisselen om Renate hiermee te redden.

Later zegt hij ook nog dat Hugo ook op een gevoel afgaat.
Hij concludeert hiermee dat 3 van de 4 Renate-stemmers niet met argumenten komen, maar gevoelsmensen zijn. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want ze hebben ook wel redenen gegeven waarom ze Renate niet vertrouwen (o.a. door haar niet rechtsgeldige stem op mij)
Bedoel in jouw geval, dat je het aanstipt. Bedoel ook meer dat je aangeeft om op een inactief iemand te willen stemmen. Je zegt dat de run inderdaad niet alleen op gevoel is berust. En verder? Vind je Renate niet verdacht? Waarom zou je nu nog op een inactief stemmen?

Heb ik gezegd dat je hem nodig moet hebben? Als je theorie klopt, dan sowieso wel. Als we dezelfde theorie hebben iig. Ik ben benieuwd naar je 'test'.

Verder vind ik het ook heel opvallend dat Lola nu zo stil is, helemaal na haar stem van de vorige dag. Ik weet dat het riskant is om gids te worden als wolf-zijnde, maar het kan goed zijn dat ze Floris eruit haalde om een goed voetje te halen (zoals bij Bas goed heeft gewerkt!) en vervolgens meer under the radar te spelen. Ik verwacht er gewoon iets meer van.
Ik breng het onder de aandacht, omdat het me opvalt. Ik mocht vorige dag niets zeggen, dus vandaar dat deze post vandaag kwam.
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf met de zin: Oh, iets te snel een conclusie getrokken. Je hele verband wordt uit elkaar gerukt, dan is dit een vrij gemakzuchtige reactie....
Well, díe conclusie was te snel getrokken, ik vind het nog steeds vreemd dat je aangeeft op een inactief iemand te willen stemmen + je negeert mijn vraag.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Dus nee, ik vind dat het verband nog steeds te zien is. Is bovendien niet de eerste keer dat je in een van mijn 'driehoeken' (ghehe) terecht bent gekomen.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

@Sander – Aha, die quote bedoelde je. Dank!

@Bert – Thx. Die oprechtheid heb je goed aangevoeld.

Tenzij Edy wolf is en - om wat credits te verdienen voor de rest van het spel - een wolvenmaatje aan het naaien is, neemt ze inderdaad een groot risico door zo voor Renate te gaan … en anderen mee te trekken.

Ik denk dat ik (voorlopig) een duidelijke keuze ga maken, om van daaruit verder te kunnen redeneren. Anders blijf ik hangen in ‘ik weet niet wie te geloven’.

Dan kom ik op good guys Bert, Hugo, Edy en Kayan. Mariska ook omdat Bert door een bericht van Hugo denkt dat ook zij goed is. En Djamila, die duidelijk in ‘kamp Bert-Edy’ lijkt te zitten.

@Djamila – Mooie samenvattende post heb je gemaakt. Grappig hoe zo’n post (van Renate) ineens anders overkomt als je de ‘verdachtenbril’ opzet. Dat geldt ook voor die post van Sander. Jouw interpretatie kan even waar zijn als die van mij, alleen onderbouw jij die veel beter. 😊

En nee, ik zit niet met Renate in het hol. Sterker nog: ik zit helemaal niet in een hol. Inmiddels heb ik ook begrepen dat vijf wolven wat veel zou zijn in dit spel, dus je kunt me probleemloos schrappen uit je verdachtenrijtje.

Natuurlijk kun je deze post ook weer verdacht vinden. Maar overweeg op zijn minst de mogelijkheid dat ik burger ben … en bedenk dat het (voorlopig dan toch) toch weer een extra stem is voor de – hopelijk – goede zaak.

Jammer trouwens dat ook jij nu begint over dat ik Berts vragen negeer. Daar ben ik het echt ZO ERG NIET MEE EENS!

Update:

Ik neig nu naar een stem op Renate. Om bovenstaande en omdat haar lynchen, zelfs als ze onschuldig is, in elk geval nog iets oplevert. Namelijk meer duidelijkheid om eerdere berichten en gedrag van mensen te interpreteren.

Als jullie allemaal wolven blijken en de burgers de hele dag blijven slapen, dan is het zuur, maar dan hebben jullie je lolletje wel verdiend!

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Jorn »

Kan iemand buiten het spel wouter een por geven voor mij?
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Djamila schreef:
23 jun 2020, 13:50
Sander schreef:
23 jun 2020, 13:47
Djamila schreef:
23 jun 2020, 13:43


Oh, iets te snel een conclusie getrokken uit deze post:



Bedoel in jouw geval, dat je het aanstipt. Bedoel ook meer dat je aangeeft om op een inactief iemand te willen stemmen. Je zegt dat de run inderdaad niet alleen op gevoel is berust. En verder? Vind je Renate niet verdacht? Waarom zou je nu nog op een inactief stemmen?

Heb ik gezegd dat je hem nodig moet hebben? Als je theorie klopt, dan sowieso wel. Als we dezelfde theorie hebben iig. Ik ben benieuwd naar je 'test'.

Verder vind ik het ook heel opvallend dat Lola nu zo stil is, helemaal na haar stem van de vorige dag. Ik weet dat het riskant is om gids te worden als wolf-zijnde, maar het kan goed zijn dat ze Floris eruit haalde om een goed voetje te halen (zoals bij Bas goed heeft gewerkt!) en vervolgens meer under the radar te spelen. Ik verwacht er gewoon iets meer van.
Ik breng het onder de aandacht, omdat het me opvalt. Ik mocht vorige dag niets zeggen, dus vandaar dat deze post vandaag kwam.
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf met de zin: Oh, iets te snel een conclusie getrokken. Je hele verband wordt uit elkaar gerukt, dan is dit een vrij gemakzuchtige reactie....
Well, díe conclusie was te snel getrokken, ik vind het nog steeds vreemd dat je aangeeft op een inactief iemand te willen stemmen + je negeert mijn vraag.
Simpele vraag is een simpel antwoord.
Het spel draait om discussie, als er vandaag 5 (5 maar liefst) mensen niet gereageerd hebben kan je weinig discussie voeren.
Neem onze gids als voorbeeld. Een discutabele laatste stem, daarna al bijna 3 echte dagen hier niet meer gezien..
Dan zit ik er liever met actieve wolven in, als met passieve burgers.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Jorn schreef:
23 jun 2020, 13:59
Kan iemand buiten het spel wouter een por geven voor mij?
Hoezo?
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”