Périgueux - Een touw aan de brug

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Wouter »

Périgueux is een fraai en slaperig stadje, de hoofdstad van de Périgord. Het stadje heeft een lange geschiedenis met een kerk uit de 11e eeuw, maar de oorsprong gaat terug tot de Romeinse tijd. Er is bijvoorbeeld een ruïne van een Romeins amphitheater. De groep wandelaars had daar geen ook voor. Ze waren veel te druk met elkaar over en weer beschuldigen van onoplettendheid, woorden verdraaien en veel meer. Het was een teken van nervositeit, er hing veel af van de keuze van de komende lynch. Iedere wandelaar was met twee dingen bezig: gaan we een wolf lynchen en overleef ik het zelf wel. Voor de wolven vielen die twee vragen natuurlijk samen.

Afbeelding

Wederom verzamelde de groep zich op het plein voor de kathedraal, en het ritueel met de stembriefjes herhaalde zich. Lola verzamelde ze, Bert legde ze op tafeltjes en deze keer telde Kayan de briefjes:

Nemo 6
Renate 3
Wessel 1
Willemijn 1
Bert 1
Mariska 1
Jorn 1

1 briefje was wel beschreven maar zonder duidelijke stem. Het klopt niet, stelde Kayan. Volgens mij is dit stembriefje voor Renate, niet Nemo. Ze bleek gelijk te hebben. De uitslag werd dus:

Nemo 5
Renate 4
Wessel 1
Willemijn 1
Bert 1
Mariska 1
Jorn 1

De conclusie bleef dezelfde: Nemo moet een wolf zijn.

Nemo had het al aan zien komen tijdens het tellen en wist dat er geen ontsnappen meer mogelijk was. Lola nam weer de leiding. Deze keer toverde ze een stevig touw uit haar rugzak. Blijkbaar was ze bij het inpakken al voorbereid op deze gebeurtenissen. Ze liepen naar de brug. Lijdzaam liet het touw rond de nek knopen. Het andere eind werd aan de brugleuning geknoopt en na een duwtje hing Nemo te bungelen boven het water. Hugo doorzocht zijn rugzak maar kon niets bijzonders vinden. Nemo was burger.

Afbeelding

Lola sneed het touw door en het lijk werd weggevoerd met de stroom van de rivier L'isle. De groep had het allemaal in stilte gadegeslagen en verlangde opeens naar rust en ontspanning. Sander, die de hele dag op afstand van de groep had gelopen kwam naderbij. Zijn uitslag was verdwenen. Hij hield zijn telefoon omhoog met een foto: "Kijk wat ik gevonden heb, ik heb meteen maar geboekt!"

Afbeelding

Het luxe huis met zwembad bleek vlakbij, en niet veel later lagen de vermoeide wandelaars in het zwembad. Toen de nacht aanbrak maakten ze zich minder zorgen. De wolven zouden wel geen trek hebben na het eten van Matthijs
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Wouter »

Beste wandelaars, jullie hebben een onschuldige burger gelyncht. Wel een deceptie na de eerste dag. Geniet van het zwembad en rust goed uit.

Vannacht kunnen de wolven geen slachtoffer maken door hun maagklachten. Daarom is de deadline voor alle nachtrollen morgenochtend om 9 uur. We kunnen dan weer snel verder met de volgende etappe.

Sleep tight!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Djamila »

Rip Nemo!

@ Bas
Het was geen duidelijk slecht gevoel, maar wel een hmmmm het zit me niet helemaal lekker-gevoel. Daarom lichtelijk.

Wat verschillende mensen zeggen over de vreemde stemmen op Renate, kan ik ook zeggen over jullie stem op een inactiever iemand.

Renate’s post komt eigenlijk ook niet overtuigend op me over. Maakt haar eigenlijk voor mij nog verdachter.
Ik heb nooit gezegd dat ik je altijd verdacht, trouwens. Dat maak jij ervan. Ik vind je felle defensie wanhopig overkomen.

Zowel Lola en Bas vinden het heel hard gaan op Renate, hetzelfde kan gezegd worden over Nemo op zowel de eerste dag als de tweede.

@ Kayan
‘ik geloof niet in toevalligheden en om te voorkomen dat er straks een succesvolle Floris gedaan wordt, hoop ik mijn stem nuttig te maken (en anders is het kak, maar da's het spel :$ )’

Wat bedoel je met succesvolle Floris?

Ik denk overigens niet dat de Nemo-stemmers nu per definitie verdacht zijn; als ik wolf was had ik eerder verspreid gestemd, zoals ik al eerder zei.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Edy »

RIP Nemo!

Nou, top besluit om te switchen van renate naar Nemo👍🤨🤨🤨

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Kayan »

Ik ben in de war. Er is een stem ongeldig (op Renate). Later maar even terugkijken. @Nemo sorry!

@Djamila, als Nemo opeens online kwam en er 5-4 van had gemaakt, dan vloog Renate eruit. Dat was de theorie, hiermee maakte Renate tenminste een echte kans, en ik had meer vertrouwen in Renate (meer wantrouwen in die run op Renate), dan in Nemo.

@Edy, dan weet jij meer dan ik, want ik weet niet wat Renate's rol is, maar als het een speciale rol is, dan zou ik dat wel een betere wissel vinden ja. Mag je in m'n neus wrijven zodra we Renate's rol weten, deal? ;)

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Bert »

@ Renate: Ik heb inderdaad niet eerder/vroeger in het spel vermeld dat ik je speelstijl verdacht zou vinden. Dat betekent niet dat het niet zo is. Bas komt zelfs met een quote van mijzelf waarin ik aangeef dat ik geen reden heb om Renate (op dat punt in het spel) te wantrouwen. Echter, geen feitelijk reden hebben om iemand te wantrouwen en iemands uitingen (of gebrek daaraan!) verdacht vinden is niet hetzelfde. Gaandeweg het spel valt me meer en meer op hoe je minder scherpe observaties doet/deelt dan ik van je gewend ben als burger. Misschien is het geen juiste observatie, maar zo lijkt het nu voor mij. Daarnaast vind ik dat uitgerekend jij altijd mensen wijst op 'onscherpheden' en inconsequenties. De vergissing die je nu maakte t.a.v. Sander vind ik dus echt niet iets voor jou. Nu ook nog blijkt dat andere spelers voor jou in de bres sprongen, om jou te redden en Nemo dus op te offeren, die nu burger blijkt te zijn, maakt dat dat ik je nog minder vertrouw.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Renate »

Bert schreef:
20 jun 2020, 19:16
Daarnaast vind ik dat uitgerekend jij altijd mensen wijst op 'onscherpheden' en inconsequenties. De vergissing die je nu maakte t.a.v. Sander vind ik dus echt niet iets voor jou.
Zou je deze even kunnen uitleggen Bert? En misschien ook even met wat voorbeelden komen? Want hier herken ik mij helemaal niet in. Weet je zeker dat je niet in de war bent met bijvoorbeeld Willemijn?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Edy »

Ja, is waar Kayan. Deal😄😄

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Willemijn »

RIP Nemo

Later meer van mijn kant. We krijgen namelijk zo bezoek. En ik moet, na een dag golfen, weer goed teruglezen hoe deze stemming nou is verlopen. Nog geen tijd voor gehad.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Périgueux - Een touw aan de brug

Bericht door Bas »

RIP Nemo
Gelukkig maar een normale burger, jammer dat hij zo weinig van zich liet horen..

Ik vertrouw Renate overigens niet 100%, naar aanzien van dag 1, staat ze wel iets meer richting vertrouwen dan verdacht. Maar voornamelijk op neutraal. De stemmen die ze ineens kreeg, simpelweg omdat ze een fout maakte blijf ik vreemd vinden. Ik hoop wel dat ze laat horen wie ze naast Sander nog meer verdacht vindt. En op wie ze gestemd had, als ze niet zoveel stemmen had.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”