Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bas »

RIP Matthijs
Hoewel dit, afgezien van geen slachtoffer, wel de beste uitkomst is. Nu is er morgen geen slachtoffer en weten we al waardoor dat komt. Dus dat is wel iets positiefs.
Janneke schreef: Je wist niet dat je nog een andere mogelijkheid had? Je dacht dat stemmen op Floris verplicht was?
Verplicht is een groot woord. Ik had alleen niet door dat Nemo ook al twee stemmen had op het moment dat ik stemde.

Kijkend naar de stemmen vind ik vooral de stemmen van Djamila, Nynke en Sander opvallend.
De reden dat ik Jorn hier niet bij betrek: de vorige keer dat hij als tweede op iemand stemde in een soort gelijk scenario werd hij eruit gestemd door die reden. Ik kan me dus voorstellen dat hij liever niet als tweede op iemand stemt.

Verder vind ik Nemo’s stem op zich niet opvallend, maar vind ik het wel raar dat hij totaal geen redenatie geeft voor waarom hij op Edy stemde.
Hij heeft meer dan 24 uur voor zijn stem aangegeven dat hij Edy aan het ‘jagen’ vindt. Maar Edy heeft meerdere posts gemaakt na zijn post, en ik vind het raar dat hij daar niet meer naar gerefereerd heeft.

Verder ga ik nu bij Edy een klein minnetje zetten. Floris is iemand die zich altijd kandidaat stelt als BM, het zou opvallend zijn als hij dat niet doet. Edy haar reactie op Floris zijn kandidaatschap was:
Edy schreef:Ik denk dat ik voor Floris ga. Die weet alles van geschiedenis en is al vaak in de buurt van Bourges geweest.
Maar ik wacht nog even op verdere kandidaten.
Het kan zijn dat ze expres wachtte met stemmen om te kijken hoeveel stemmen Floris zou krijgen, en er eventueel voor te zorgen dat haar stem niet beslissend zou zijn rond Floris. Iets wat zeker opvallend zou zijn, gezien Floris wolf is.
Als je hierbij optelt dat ze op dag een vrij snel Floris verdedigde door te zeggen dat hij Mark niet zou opeten, wordt ze in mijn ogen een beetje verdacht.

Verder staan op dit moment, Kayan, Lola en Bert op vertrouwen. En heeft Hugo een klein plusje. Simpelweg omdat ik Hugo ervoor aan zie, om zelfs als normale wolf, op een mede wolf te stemmen op dag 1. Hij kon daarbij niet voorspellen dat er meerdere mensen op Floris mee zouden gaan. Dus voor nu vind ik hem niet verdacht, maar volledig vertrouwen doe ik hem ook nog niet.

Verder vind ik dat Wessel zich een beetje gedgraagd als een kat in het nauw. Hij is heel erg verdedigend, zonder dat hij zelf even terugzoekt of wat hij zegt wel klopt. Edy heeft de hele eerste dag een klein plusje gezet bij Floris, vanwege Mark als slachtoffer. Het feit dat hij nou Kayan aanvalt, omdat ze zijn fout aangeeft, vind ik raar. Ook het volledig negeren van de stemming en alleen Edy en Renate noemen als 'mensen die het goed hadden' vind ik raar. Als het aan hen had gelegen was ik degene die eruit lag en niet wolf Floris..

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Wessel, aangezien je weigert fatsoenlijk te lezen:
Edy schreef:
16 jun 2020, 21:42
Ik vond Floris totaal niet verdacht. :S 8-|
Echt níéts wat je zegt snijdt hout, want je hebt je feiten gewoon niet op een rijtje. Lees beter. Zoek dingen terug.
Hoe Kayan jou 'aanvalt' of 'in een hoek drijft' zie ik niet. Ze wijst je, net als ik, op je fouten. Volgens mij heeft ze nergens gezegd jou verdacht te vinden. Andere mensen verdenken je wel. Degene die een opmerking maakte over jouw bm-stem was Nynke.
Ik vind je nog niet echt verdacht, want je manier van doen strijkt wel redelijk met hoe ik je ken. Maar je moet echt beter lezen, dit wordt een beetje irritant.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

@ Wessel: Dank voor je inhoudelijke reactie, dit klinkt al een stuk gematigder en redelijker. Ik snap dat het vervelend is wanneer je 'aangevallen' wordt, zeker wanner dit onterecht zou zijn. Wat ik me wel afvraag: wat zijn jouw observaties/verdenkingen op dit moment? Want daar zeg je eigenlijk niets over.

@ Bas: Met jouw observatie over Edy ben ik het wel eens. Het 'probleem' voor mij is dat ik Edy eigenlijk altijd wel verdacht vindt en dat ik me daar dùs niet op blind wil staren, maar ja, het vorige spel leidde dat er toe dat ik haar maar vertrouwde en kijk hoe dat uitpakte. Ik vond het inderdaad ook al vreemd dat ze mij in eerste instantie een 'plusje' gaf, immers, ik had Mark er zeker uit kunnen stemmen als ik wolf geweest was. Dat vond ik dus al geen goede reden om mij een plusje te geven. Ze gaf Floris ook om die reden een plusje, en dat blijkt sowieso onterecht geweest te zijn nu. De vraag is echter wel of ze Floris (en mij) openlijk een plusje zou geven op dag 1 als ze samen met Floris weerwolf is; het is immers wel erg opvallend dan. En waarom dan wèl op Floris stemmen voor BM, maar pas op een moment dat hij het niet meer kan worden? Ik ga hier nog even over nadenken.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

@Wessel, Ik stel helemaal geen zwart-wit situatie zoals jij het benoemt. Sterker nog, het is exact hetgeen wat ik steeds tegen verweer. Het enige is wel, dat ik het gewoon heel sterk vind lijken dat iemand zo gewiekst als Lola, zich nu al in een ww-hol onpopulair gaat maken. Dan kan ze nog steeds vampier zijn, maar daarvan weten tot noch toe niet met 100% dat ze er wel/niet in zitten, en zolang er geen middagslachtoffer is, ben ik liever in ontkenning.
Dan blijft in jouw verweer alleen het 'stelletjes' idee over, en dat is en blijft een lastige, maar zou ik niet na dag 1 al kunnen isoleren, waarbij mijn gevoel (en de manier waarop Lola reageert) me dus zegt dat Lola naar alle waarschijnlijkheid wel gewoon goed is.

En nee, als het gaat om de eerste stem, die hoeft niet per sé gelijk verdacht te zijn. Ik stel alleen maar dat je niet iedere Floris-stemmer op zijn/haar blauwe ogen moet geloven. Het kan immers een kruimel zijn voor later in het spel. Zeker als eerste stemmer op iemand, en er moeten nog heel veel mensen stemmen, weet je niet hoe het kwartje gaat vallen. Dus wat Bas zegt over Hugo, dat vind/voel ik ook. De tweede stemmer is daarbij dus ook niet veilig, maar daarvan weten we al dat ie goed was want hij is overleden (nogmaals RIP Matthijs). Statistisch gezien zou ik als Wolf geen goede zet hebben gedaan om als derde stemmer op een medewolf op te gaan, maar ook dat pleit mij natuurlijk niet helemaal vrij (nu mis ik Matthijs, onze Wiskunde-held). De rest ga ik niet nog een keer herhalen. Heel stom, maar wat ik zeg is dat er niet al te veel hosanna moet zijn over de Floris-stemmers, maar dat lijk jij er niet in te lezen.

Dus nee. Ik ben jou geen reden verschuldigd, want tot nu toe sla je overal de plank compleet mis. Je herhaalt anderen (soms zelfs verkeerd), je stemgedrag spreekt tot dusver niet in je voordeel en je rare manier van verdedigen tegenover mij, is ook zéker niet de manier om mij te doen proberen te overtuigen dat ik mezelf tegen jou zou moeten verdedigen.

Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen of jij (of Jorn) op mij stemt of niet. Zolang het met debiele redenen gepaard gaat (zoals Edy vertrouwen omdat zij Floris wantrouwde, wat gewoon feitelijk onwaar is, gezien Edy nu zelf al meerdere malen had aangegeven dat ze enkel een klein plusje (dat is dus [positiefbij Floris had of iets wat ik totaal niet kan weerleggen "onderbuikgevoelens") Als ik eruitga, dan hoop ik dat anderen (jij niet, want jij neemt overduidelijk niet de moeite om terug te lezen) nog even terug zullen lezen en vooral achter hun oren gaan krabben.

@Lola, wel een rectificatie:
@Bert, trouwens nog over de BM-verkiezing. Ik heb wel vaker de neiging om niet BM te willen zijn. Het zit niet in mijn aard. Ik denk dat het bij Floris zou opvallen als hij zich niet verkiesbaar had gesteld. Verder vond ik je uiteenzetting daarover zeker plausibel, en ook voor mij geldt dat Wessel steeds meer en meer verdachte is. Ik ben er alleen niet echt over uit op welke rol hij nou zit te hinten, maar in bijna alle gevallen (van de rollen) is de kans dat hij slecht is/wordt aanwezig, en dat zint me niet. Tenzij hij een verdomde leerlooier is, maar dat is zo'n flauwe rol :(
na de zoveelste tegenreactie van Wessel, zei ik in mijn vorige post dus wèl dat ik hem verdacht vind ;). Ik ben er alleen nog niet over uit in welke mate (döppelganger, lieveling, dronkelap, crimineel of leerlooier). Het betekent trouwens ook dat het kwartje in sommige gevallen ook goed kan vallen, dus ik weet het nog niet. De discussie met hem lijkt in ieder geval een dood eind bereikt te hebben.

Maar ja. het wordt behoorlijk irritant ja. En nee, ik ben niet gevoelig voor het "geef me een reden om niet op je te stemmen", wel gevoelig voor "onwaarheden en onvolledigheden".

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

p.s. mijn eigen hachje redden was in alle opties niet het geval. Maar dat is iets wat je achteraf maar mag èn kan concluderen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
18 jun 2020, 14:15
na de zoveelste tegenreactie van Wessel, zei ik in mijn vorige post dus wèl dat ik hem verdacht vind ;).
Ah, pardon, daar heb ik tijdens het terugskimmen overheen gelezen! Ik ben wel nog steeds van mening dat aanvallen een heel groot woord is voor wat jij doet, laat staan 'in een hoek drijven'.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

@Lola
Aha ik zie een quote. Ik lees vrij goed: "ik vond Floris totaal niet verdacht". Oke dan. Dus op het tijdstip van deze quote was hij al dood? 🤔

Nee. Ik heb gewoon gelijk. Ik neem het bewust nergens voor Edy op. Ik neem aan dat ze zelf ook haar mening binnenkort gaat delen. Ik neem het wel op voor mezelf. Ik zie dit gewoon als een smeercampagne. Al is Kayan nu ietswat gematigd. Ze krabbelt terug. Mooi.

Maar goed. Genoeg mensen uit hun tent gelokt. Ik ga eens nadenken. Het is maar verwarrend zo met al die mensen die wispelturig zijn.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Sorry, maar waarover meen je gelijk te hebben? Heel veel van wat je tot nu toe gezegd hebt klopte niet, misschien helpt het als je wat explicieter verwijst.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

ik weet echt niet wat je aan het doen bent, Wessel. Ik krabbel nergens terug, ik ben mezelf gewoon continu aan het herhalen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

Wessel schreef:
18 jun 2020, 15:20
@Lola
Aha ik zie een quote. Ik lees vrij goed: "ik vond Floris totaal niet verdacht". Oke dan. Dus op het tijdstip van deze quote was hij al dood? 🤔

Nee. Ik heb gewoon gelijk. Ik neem het bewust nergens voor Edy op. Ik neem aan dat ze zelf ook haar mening binnenkort gaat delen. Ik neem het wel op voor mezelf. Ik zie dit gewoon als een smeercampagne. Al is Kayan nu ietswat gematigd. Ze krabbelt terug. Mooi.

Maar goed. Genoeg mensen uit hun tent gelokt. Ik ga eens nadenken. Het is maar verwarrend zo met al die mensen die wispelturig zijn.
Nou vooruit. Omdat jij ècht te lui bent om zelf te zoeken en lekker af te wachten tot wat Edy je zegt. Hier heb ik een screenshot voor je toen ik Edy zo aan het irriteren was:
Afbeelding

Geselecteerd is het stukje dat ze Floris een pluspunt had gegeven en dit was vòòrdat ie dood was. In de quote zegt ze inderdaad nog een keer dat ze er verbaasd over was.

Ik snap verder ook niet waarom je zegt dat je het niet voor Edy opneemt, want zowel Lola als ik zijn Edy niet eens aan het verdenken. Dat je het opneemt voor jezelf, prima, maar stellen dat je gelijk hebt, nou dan ben ik vrij benieuwd naar waar je denkt gelijk in te hebben.

Verder is het helemaal geen smeercampagne, want dan zou ik echt veel vaker hebben geroepen dat wat je doet "wolvengedrag" is en dat je echt een smerige BG bent en blabla. De enige die het als campagne ziet, en "als in een hoekje drijven" vindt, dat ben jij zelf. Neem het van een marketeer aan, een campagne gaat in fases + met voorbedachte rade, en tot nu toe is het vanuit mij (en de rest) vooral reactief gedrag geweest op jouw gekke interpretaties en weigering van teruglezen of uberhaupt lezen.

En hoe jij uit mijn laatste bericht kan halen dat ik gematigd ben en dat ik terugkrabbel... Dat zie ik dus ook niet.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”