Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wouter »

In het lege huis bleken veel kamers en bedden te zijn. Iedereen kon comfortabel en ruim liggen. Sommigen lagen nog wel even te woelen na de vreselijke gebeurtenissen die deze wandeling troffen, maar bij de meesten was de vermoeidheid wel zo groot dat ze snel in slaap vielen.

De zon stond al een tijdje aan de hemel toen Lola als eerste wakker werd. Ze maakte Bas en Mariska wakker en stelde voor ontbijt te gaan halen bij de plaatselijke boulangerie. Bas en Mariska trokken eropuit en ondertussen wekte Lola de anderen. Bij het openen van de kamer waar Matthijs lag, kwam een vreselijke geur naar buiten, waar je bijna tegenaan kon leunen. Lola pakte een doek en hield die tegen haar neus en mond. Voorzichtig ging ze naar binnen. De scene die ze aantrof deed haar gillen. Niet alleen was het duidelijk dat Matthijs was aangevallen door wolven, zijn ingewanden lagen in een rottende hoop op de grond. Hugo kwam op het gegil af en herkende de situatie: “Lupus lycantropis”, een ziekte die normaal gesproken redelijk onschuldig is, maar heftig uitbarst als je door een weerwolf wordt gebeten. Het is niet eens te zeggen waaraan hij dood is gegaan, de weerwolfbeet of de ziekte, of allebei. In elk geval krijgen de wolven hier ook last van die voelen zich een tijdje goed beroerd. Matthijs was de zieke:

Afbeelding

Uit een andere hoek kwam Sander de situatie bekijken. Toen hij hem zag riep Hugo meteen: “HOU AFSTAND”. Sander zat onder de uitslag, dezelfde die Mariska de dag ervoor had getroffen. Sander begreep het en ging naar buiten. De teruggekeerde Bas en Mariska legden daar contactloos eten voor hem klaar.

“We zijn blijkbaar niet van ze af”, sprak de gids, “we lopen door, er staat een mooie etappe te wachten. En wanneer we in Périgueux aankomen hebben we vast gevonden wie hier schuldig aan is.”
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wouter »

Goedemorgen beste pelgrims,

Het moge duidelijk zijn, zowel de wandeling als weerwolvenjacht moeten worden voortgezet op deze mooie etappe. Matthijs is vannacht aangevallen door de wolven en dat heeft hij niet overleefd. Deze maaltijd ligt de wolven echter zwaar op de maag, hetgeen betekent dat jullie even veilig voor ze zijn totdat hun magen weer op orde zijn. De route van deze etappe leidt via Limoges en La Coquille naar Périgueux. Geniet van de natuur en, als je geen vegetariër bent, van een heerlijke biefstuk van het Limousin rund.

Op deze etappe moet Sander helaas afstand houden van de groep: geen posts, geen stemrecht en er mag ook niet op hem gestemd worden.

De deadline voor de stemming is zaterdag 18:00. Omdat het een korte nacht kan worden geef ik alvast de deadline voor de nachtrollen: Zondag 09:00.

Bonne route!

Afbeelding
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

RIP Matthijs 8-| Hoop dat je lijdensweg nu over is. Van binnen wegrotten is ook geen leven toch? Ondanks zijn ziekte leverde Matthijs toch een gezellige en nuttige bijdrage aan het spel. Jammer dat hij opgegeten is. Hoe dan sociale wolven :roll: :roll:

En even off topic. Ik heb nooit meer zo'n lekkere entrecote gegeten als 12 jaar geleden in het gebied de Tarne op camping huppeldepup (weet niet meer). Monsieur Gilles runde deze kleine camping van 25 plaatsen en naast dat hij een beetje smetvrees had en wel 5 keer per dag de toiletten en douches aan het soppen was, had hij entrecotes van het Limousin rund en daar at je je vingers bij op!!! Ahhh sweet memories :hearteyes:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Mariska »

Goed, aangezien ik weer mag praten, (Ja, ik weet het, dat mocht ik in de nacht ook, maar iets met rl lange werkdag en daarna snel crashen in bed.. ) laat ik dat dan ook maar doen!

Allereerst rip Matthijs! Ik ben wel blij dat je de wolven lekker zwaar op de maag ligt!

En jongens, wat goed dat jullie Floris eruit hebben gewipt!

Ik ga ergens vandaag wat uitgebreider reageren en zo min mogelijk oude koeien uit de sloot halen, maar voor nu ga ik eerst weer brood verkopen, want mijn koffie is op en mijn pauze voorbij :S Maar ik wilde even laten weten dat ik er nog ben!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

RIP Matthijs! Jammer dat je er al uit ligt, maar wel fijn dat je de wolven lekker ziek maakt!

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Sander »

:fever:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Ha! Dat had ik me niet eens meteen gerealiseerd! De wolven zijn komende nacht ziek! Yes!! GoeieMatthijs! :banana: :banana:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

RIP Matthijs! Wel fijn dat jij ervoor zorgt dat we vannacht rustig kunnen slapen en niet bang hoeven te zijn aangevreten te zullen worden!

De wolven zullen Matthijs wel gekozen hebben omdat Floris op dag 1 (in eerste instantie) op Matthijs stemde (en daarmee als 'safe' gezien zou kunnen worden) en Matthijs bovendien op Floris stemde (en Floris daardoor de wandelclub moest verlaten).

Ik ben benieuwd wie wie enigszins verdenkt en wie wie minder verdenkt. Ik zal zelf een aftrap geven, in de hoop dat er meer mensen volgen met hun 'overzichtlijstjes' :
Ik zelf heb nog steeds geen goed gevoel bij Wessel (op de theorieën die ik gisteren beschreef heeft bijna niemand inhoudelijk gereageerd, jammer genoeg). Wessel zelf reageerde niet heel inhoudelijk, maar vooral defensief naar mijn mening. Hij beet van zich af, vond dat ik hem 'aanviel', dat leek me te heftig geformuleerd. Ik opperde wat opvallendheden qua stemmingen rond zijn persoon, noemde feitelijke mogelijkheden zonder daar direct uit te concluderen dat die ook waar zijn of dat ik daar heilig in geloof. Zijn defensieve reactie maakt dat ik hem nog meer wantrouw.

Ten tweede zint het me nog steeds niet dat Nemo stemt zonder motivatie en zelfs nu zijn stem op Edy inhoudelijk nog niet toegelicht heeft. Spelers die hun stem niet motiveren vind ik verdacht.

Ten slotte wil ik nog iets zeggen over Janneke: met wat zij schrijft - hoewel ze echt op een leuke manier schrijft - ben ik het inhoudelijk vaak oneens. Daarom staat zij ook onder 'verscherpt toezicht' bij mij.
Tot nu toe ligt mijn aandacht en focus dus vooral op deze drie spelers.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

Jammer Matthijs! Ik had graag wat meer met je willen sparren. Wel fijn dat je zo zwaar om de maag viel ;).

En beterschap Sander. Nu kan ik het trouwens met gerust hart zeggen, dat mijn oorspronkelijke theorie over Sander niet klopte. Ik dacht, omdat hij zo jolig zat te doen jegens Mariska (tijdens BM-verkiezing), dat hij daarin had gekozen om Mariska op de eerste dag te beschermen en haar ziek te maken als Oude Feeks. Ook omdat ik me kan herinneren dat zij eigenlijk altijd wel zo'n vriendschap hebben/hadden :). Volgens de rollen kan de Oude Feeks zichzelf echter niet ziek maken, dus die theorie vervalt totaal. En ja, ik vind de Oude Feeks dus een irritante rol (want ik vond het verschrikkelijk om in emoji's te proberen uit te leggen wat ik dacht, als ik alles in moet houden... Da's alleen maar erger. Maar goed het is wel een good guy.


Even voor het gemak quote ik mijn belangrijkste vragen/opmerkingen van de nacht, waar ik hopelijk nog een antwoord/tegenreactie van kan krijgen:
@Djamila, grappig dat je me aan het begin "scherp" vindt, en het later labelt als "jezus waar gaat dit gesprek over", nou.. Het ging dus over een verkeerde hypothese + verdachtmaking jegens iemand die in mijn opinie tot dusver niks verkeerd had gedaan (Lola legde het beter uit; Bas werd verdacht gemaakt op basis van iets wat meerdere BM-kandidaten hadden gedaan)

Wat betreft de opmerking over Sander (en dat is waarom ik zo jolig zei dat Sander zo stil was), is omdat ik in mijn hoofd een bruggetje heb gemaakt rondom zijn rol op basis van de BM-stemronde. Vooralsnog laat ik dat zo staan, en Sander heeft tot noch toe, in mijn opinie, niet per se iets geks gedaan, dus vandaar dat ik die opmerking maakte. Als je/jullie niet snappen waar ik op duid, dan laat ik dat liever zo. Ik ga geen rol voor iemand anders claimen (noch voor mezelf), omdat dat gekke situaties kan opleveren. Plus ik kan het heel goed mis hebben, dus ik zou Sander ook niet zo 1-2-3 in bescherming nemen, simpelweg omdat ik geen 100% zekerheid heb (en ook nooit zal hebben totdat het spel over is xD) :).

Verder snap ik niet waarom je mij, Edy en Sander in een hoek hebt willen drukken... Dat lijkt ook overgenomen te worden door anderen, en zoals Sander, snap ik die driehoek niet.
Ik snap Edy/Kayan wel, en ik snap Willemijn/Sander/Kayan ook, maar jouw driehoek, nee.

@Jorn, dat geldt dus ook voor jou (dat je eerst "aardig/neutraal" doet jegens mij). Wat bij jou nog meer stoort, is dat je in den beginne akkoord gaat met mijn opmerking en vervolgens opeens zegt dat mijn discussie met Edy verdacht is, èn dan moet ik JOU overtuigen dat ik goed ben? :') ik hoop dat je je achter je kriebelige oren krabt.

Wat me verder ook stoort bij jouw stem op mij, is dat je me nul kans hebt gegeven om het uit te leggen. Sterker nog, ik word door jou verdachtgemaakt nadat je wist dat ik niet meer de tijd had om me "goed" te verdedigen. Je vraagt om andere mensen hun input, om vervolgens met een ellenlange post te maken rondom mijn verdachte acties?

Waarom plaats je die later pas? en niet tussendoor? Dat je niet iemand een tweede stem wil geven, vind ik ook zo frappant. Je stemt gewoon "veilig" maar zonder enkele "papertrail".

En oja! Je zegt zelf dat allerlei theorieen je normaliter de kop zou kosten, waarom dan gaan stemmen op iemand die jouw zelfde soort stijl hanteert (volgens jou)?

Ik heb ook het idee dat dit een poging was om een jumpstart voor mij te starten, maar dat komt gewoon omdat ik heeeeel erg paranoide ben :)
Verder @Wessel, jouw laatste opmerking:
Mijn feiten? Ik geef eerlijk aan dat ik me vergist heb in Edy. In tegenstelling tot het maken van ondoorgronde beschuldigingen, is het allemaal onderbuikgevoel. Ik kan immers andermans kaarten niet inzien.

Hoezo ben ik dan opeens dubbelzinnig? Er kunnen immers vampiers, stelletjes of lone wolves inzitten zoals Nynke al eens eerder aangaf. Een stem zegt niks. Helemaal nada. Het kan simpelweg ook worden gebruikt om een wit voetje te halen bij de burgers.

Dit klinkt allemaal heel paranoïde. Haast schizofreen. En dat ben ik ook. Wat een heerlijk spel.
Ik weet oprecht niet wat je aan het doen bent.. Echt niet. Ik heb niet zoveel zin om quotes op te zoeken, maar Edy heeft zelf bijv. al een paar keer aangegeven dat ze Floris niet verdachtte (feit). En de quote van Renate is al weerlegd door Lola. Ik weet niet over wie je het trouwens hebt met 'in tegenstelling tot het maken van ondoorgronde beschuldigingen', maar als je het over mij hebt, dan durf ik best toe te geven dat onderbuikgevoelens zeker meespelen. Echter, ik doe mijn best om het wel te onderbouwen op basis van getoonde gedrag en dialoog.

Verder weet ik ook niet wie je dubbelzinnig heeft genoemd, misschien deed je dat zelf terwijl je dat bericht aan het schrijven was, maar je lijkt inderdaad een beetje een gekkie. Alsof je dorpsgek zou zijn (maar dat kan niet, want die rol zit niet in UW). En já, er kunnen vampiers, stelletje(s), lone wolves in het spel zitten. En já dat kan een manier zijn om de verdenking van iemand weg te halen. Maar zó vroeg in het spel? De enige waarvan ik denk "die kan het doen om een kruimel achter te laten", is eerlijk gezegd Hugo.

Brengt me op de stemronde:
Sander 1x: Willemijn (1)
Edy 2x: Wessel (2), Nemo (12)
Matthijs 1x: Floris (3)
Floris 5x: Hugo (4), Matthijs (8), Kayan (9), Bas (14), Lola (17)
Nemo 4x: Janneke (5), Nynke (11), Bert (15), Sander (16)
Nynke 1x: Djamila (6)
Kayan 1x: Jorn (7)
Bas 2x: Edy (10), Renate (13)

te late wissel: Floris van Matthijs naar Nemo

Hugo stemde vrij vroeg op Floris, maar zorgde er wel voor dat er een vierde persoon 1 stem had, met de trend dat niemand iemand een tweede stem gaf, is het op dat moment best veilig om 'even' op je maatje te stemmen. Zijn stem pleit hem daarom niet per sé vrij.

Van Matthijs weten we dat hij goed was, en hij zette pas als 8e (!) aan om als tweede op iemand te stemmen.

Ik zette de derde stem op Floris, en maakte het voor de wolven al spannend. Edy stemde op iemand die óók nog geen stem had, en hoewel het op iemand is die ik niet verdenk, spreekt dat wèl voor haar. Als ze wolf zou zijn, dan had ze prima kunnen stemmen op een willekeurig ander persoon die al een stem, om in ieder geval een wolf te redden.

Iets wat Nynke wel deed, die stemde op iemand die relatief makkelijk verdacht gemaakt kon worden.

Bas stemde uit lijfsbehoud, maar toen die stem bekend werd.. stond het Floris 4, Nemo 2, Bas 2. Bert koos ervoor om Bas de benefits te geven, en zette de race voort op iemand die nog geen weerwoord had gegeven. (Tip aan Nemo, mocht je in de toekomst weten dat je binnen x-uur niet meer kan reageren, dan is dat wellicht handig om aan te geven ;)).

Lola sloeg de spijker op Floris zijn kist, en ik zie haar er niet voor aan om op dag 1 al als lone-wolf een eigen maat eruit te werken. Zeker niet op 18 spelers. Tuurlijk, ze kan vampier zijn (maar als er vandaag overdag weer geen slachtoffer valt, dan valt die optie weg), of verliefd zijn op Nemo (waarom anders het risico nemen?), maar ik heb ergens wel een hard hoofd in dat ze slecht is. Onderbuikgevoelens ;).

Sander deed nog een verwoedde poging om de stemming spannend te maken :').

Grappig is trouwens, dat mijn wantrouwen het grootst is in de mensen die vroeg stemden, en níet "een boosdoener" wilden zijn.


@Bert, trouwens nog over de BM-verkiezing. Ik heb wel vaker de neiging om niet BM te willen zijn. Het zit niet in mijn aard. Ik denk dat het bij Floris zou opvallen als hij zich niet verkiesbaar had gesteld. Verder vond ik je uiteenzetting daarover zeker plausibel, en ook voor mij geldt dat Wessel steeds meer en meer verdachte is. Ik ben er alleen niet echt over uit op welke rol hij nou zit te hinten, maar in bijna alle gevallen (van de rollen) is de kans dat hij slecht is/wordt aanwezig, en dat zint me niet. Tenzij hij een verdomde leerlooier is, maar dat is zo'n flauwe rol :(

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

@Edy
Oke ik verdacht je in eerste instantie. Achteraf misschien iets te fel. Heb ik al meerdere malen aangehaald. Ik weet niet waarom Kayan dit blijft herhalen. In plaats van terug te zoeken, laat ik het aan Edy zelf vragen: vond je Floris in de loop van de eerste dag verdacht? Je zit immers nog in het spel en je mag praten. Ik hoor graag van je.


@Bert
Ja, ik reageer defensief. Ik ben nogal geïrriteerd en word hier in een hoekje geduwd door voornamelijk Kayan. Daar ben ik niet zo van gediend. Ik stemde als een van de eerste op Floris als BM. Wist ik veel dat het een weerwolf was. Als dat me al verdacht maakt, het zij zo. Dergelijke verdachtmaking is puur onderbuikgevoelens. Kayan zet vol de aanval in. Onder andere jij en Renate onderbouwen tenminste nog jullie mening. Het spreekt niet in mijn voordeel. Maar het is iets wat ik kan waarderen. Daarnaast zie ik veel reacties op dit hele debacle, maar weinig onderbouwde meningen. Over zwijgende of enkel reactieve stemmen kan ik weinig zeggen, daar ga ik dan ook zeker niet op stemmen. Dat is mijn tactiek. Een goede kritische noot: er valt iets te zeggen over de zwijgzame wolventheorie.

@Kayan
Hier komt mijn tegenaanval. Quote: En já, er kunnen vampiers, stelletje(s), lone wolves in het spel zitten. En já dat kan een manier zijn om de verdenking van iemand weg te halen. Maar zó vroeg in het spel?

Klinkt als een grote bagatellisering. Het is makkelijk om het spel eenvoudiger voor te stellen dan dat het werkelijk is. Stemgedrag alleen is amper voldoende bewijs. Zeker op de eerste dagen: niet iedereen reageert direct. Je weet niet hoe iedereen in het spel staat. Er zijn onderliggende allianties. Enkel de ziener kan iets zien, die heeft de eerste dagen nog maar weinig gezien. Een dergelijke zwart-wit voorstelling zoals jij die graag voorstelt is nogal flauw.

Dus de eerste stem is gelijk het meest verdacht? Geef me een goede reden waarom ik niet op jou moet stemmen? Ben je toevallig niet mee op de bandwagon gesprongen toen er een aantal stemmen kwamen voor Floris, om zo als wolf je eigen hachje te redden?

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”