Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Willemijn »

Wessel zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

@ Janneke: Hoewel ik snap dat je mij en Sander verdenkt vanwege onze late stemmen op Nemo, weet ik in ieder geval met zekerheid dat je door op mij te stemmen fout zit. Dat zorgt er dus ook niet voor dat ik je meer ga vertrouwen. Het ‘feit’ dat je Matthijs ‘aangemerkt’ hebt als te vertrouwen, zegt niets over jouw eigen rol wat mij betreft; het zegt vooral dat Matthijs goed is/was. Sterker nog, het zou een hele goede weerwolvenactie kunnen zijn: eerst je vertrouwen in Matthijs uitspreken middels een cryptische hint die niemand zag, dan in het wolvenhol beslissen om Matthijs op te eten, waarvan je dan wist dat hij onschuldig was, om dan nu te kunnen wijzen op het feit dat je Matthijs terecht vertrouwde en zo een wit voetje proberen te halen...

@ Hugo: Ik ben het met je eens dat de link tussen Janneke en Nynke niet heel sterk is, maar het viel me gewoon op omdat ik bij beiden slechte ‘vibes’ ervoer en vervolgens zag dat ze ook nog op dezelfde persoon gestemd hadden. Btw, de alwetende Hugo mag wel een béétje terugkokmen, want het zou wel fijn zijn als jij zou kunnen claimen dat ik echt een burger ben (jij zou het kunnen weten; je hoeft m’n rol er niet bij te vertellen). Tot slot heb ik nog een vraag aan jou: vertrouw jij ófwel Kayan ófwel Nynke blindelings, of zegt dat je niets?

@ Renate: Ik kreeg al het hele spel niet dezelfde positieve vibes van jou als ik normaal krijg bij ‘Renate-burger’, maar ik wilde me hier niet te veel door laten leiden, omdat ik dacht dat het wellicht te maken had met het feit dat je in het vorige spel wolf was. Echter, je stem op Sander pleit echt niet voor je, zoals ook Edy duidelijk uiteengezet heeft. Ik denk dus dat ik op Renate of Janneke zal stemmen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Misschien vermoeden de wolven onterecht een zienerrol bij mij? Omdat ik op dag 1 aangaf Matthijs te vertrouwen (vanwege zijn post van 14 juni 13.41 uur, die een heel oprechte ondertoon had), maar dat ik verder geen idee had over goed/slecht? En proberen ze onder aanvoering van Bert wat - mooi gezegd, Hugo - 'goedgelovige burgers om te praten'?
Janneke, echt??? De wolven vermoeden dat jij ziener bent en Matthijs gezien hebt, en dan gaan ze de volgende nacht Matthijs vermoorden, zodat ze overdag jou als ziener verdacht kunnen maken. 8-| 8-| 8-| Hoe geloofwaardig vind je dit zelf klinken?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Djamila »

Mooi kerkje wel!

Ja, toch weer heel opvallend dat Renate de memo heeft gemist dat er niet gestemd mag worden op Sander… toch wel een grove fout.
Overigens vind ik haar dit spel anders spelen dan in potjes waar ik haar als burger ken en zichzelf verdacht maakt. Nu zie ik dat niet. Dat feit, gezamenlijk met het feit dat ze op Sander probeert te stemmen doet haar geen goed op mijn lijstje.
Edy heeft eerder al ergens, en nu ook, genoemd dat Renate het helemaal niet leuk vindt om wolf te zijn. Dan past dit gedrag, wat mij betreft, daar goed bij.

@ Kayan, dat is ook niet chill, net zoals de aanname dat drie bij elkaar genoemde namen een driehoek moet zijn. Dat maak jij er van.

Ook van Lola horen we op dit moment weinig…

Nynke en Willemijn verdenken Wessel, wat ik op zich snap.

Ik vind Nynke’s post niet per se heel sterk, maar wel beter dan dag 1. Daarbij wil ik liever niet iemand uit het spel die wel iets post.

Bert zegt al voor de tweede keer dat hij gelijk heeft over zijn goedheid, en nu nog een keer benadrukt dat Janneke’s stem op hem geen goede stem is. Vind dat zelf altijd een beetje jeukerig.
Oef, dan zegt Bert dat Hugo wat lijkt te weten over zijn rol. Ik had zelf ook al een bepaalde rol voor Hugo in mijn gedachten – het is maar goed dat de wolven niemand op kunnen eten vannacht.

Ik weet niet wat ik van Janneke vindt of wat ze lijkt hinten. Het zit me niet helemaal lekker, maar ik ga voor nu niet op haar stemmen, denk ik.

Goh, moeilijk. Vind het lastig dat we bijvoorbeeld van Nemo helemaal niets horen.
Ik neig er nu naar om op Nemo te stemmen, maar ik wacht het nog even af + ik ben benieuwd wat onze gids nog te zeggen heeft.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Willemijn schreef:
20 jun 2020, 11:12
Mijn stem gaat naar Wessel. Omdat het niet voor hem pleit dat Floris zich zo specifiek over hem zich uitspreekt als meest waarschijnlijk een goeierik. En ook omdat Floris heeft gezegd over Wessel dat het hem zou verbazen dat hij wolf was.
Dit statement slaat nergens op. Ik lees al de ellemdelange lappen tekst terug. Nergens pleit Floris specifiek vóór mij. Heel apart. Als je zoiets beweert zou ik graag een quote willen terugzien waar hij dat beweert.

Ik weet het overigens nog niet op wie ik stem. Waarschijnlijk ga ik stemmen uit zelfverdediging. Ik ga niet stemmen op Lola, Kayan, Janneke, Jorn, Mariska of Djamila. Ik kijk ook wat gematigder terug op de verdenkingen van Edy en Nynke. Zoals Nynke zelf al zei, ze had het laatste dagen ook vrij druk gehad. Ik vind dat Edy een verdachte speelstijl heeft. Wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk wolf is.

Ik heb zelf ietswat over de top uitgelokt afgelopen dagen. Zoals ik al eerder zij, ik wacht nu nog eventjes af.

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Jorn »

Kayan schreef:
20 jun 2020, 09:40
Het was misschien slimmer geweest om je eigen post(s) terug te lezen voordat je dit plaatste, Jorn. Want deze verdediging staat recht tegenover wat je zelf oorspronkelijk hebt gezegd.

Mijn punt was, dat je je uitleg+stem deed nadat je wist dat je zelf niet meer online zou komen. Daarvoor had je echter totaal geen blijk gegeven over waarom je op mij zou stemmen.

Daarnaast stond ik op dat moment niet neutraal voor je, ik stond op 'meer onderbuikgevoel dan de rest'

Je sloot ook af met 'sorry, niks persoonlijks, misschien dat je me in de toekomst kan overtuigen'.

Dus de dingen die ik aan je vroeg, zijn in mijn opinie behoorlijk valide, en... Met jouw antwoord niet per se weerlegd.

En ja, er zijn volgens mij prima mensen die op de eerste dag vol overtuiging kunnen stemmen. Drie soorten: de badguy, de goodguy met een tunnelvisie en de goodguy met meer kennis in huis. Twee van de drie zijn overigens ook vaak de mensen die heel goed kunnen faken.

Verder nog een verschil tussen jouw 'onthoudende stem' versus die van Janneke; ik stond al behoorlijk ik de spotlight. De kans dat er bij mij een run zou ontstaan was nog aanzienlijk aanwezig.

Daarnaast vroeg Bert ook om wie jij nu verdenkt (of waar iedereen staat), en daar ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens jou kan je op geen enkele eerste dag met een gerust hart stemmen. Dus vandaag wel? ;)


Ik merk dat ik nu voornamelijk steeds met jou in gesprek ben over dit hele punt. Ja misschien moet ik niet meer weerwolven nadat ik gedronken (oid) heb. Hoe dan ook vind ik dat je extreem aanvallend bezig bent en ik voelde vannacht schijnbaar dat ik me daarvoor moest verdedigen. Wat ik denk of voel zal ik natuurlijk niet altijd 100% verwoorden in mijn posts. Ik denk dat ik me voldoende in die stemmingsronde verantwoord heb waarom ik uiteindelijk op jou koos.

Verder je andere posts terug te lezen vind ik je inderdaad scherp en analytisch en neig je daarmee naar een plus. Maar ik vind het eerder wel weer verdacht dat je zoon tunnelvisie hebt over het feit dat je een stem hebt op de eerste dag. Ik had helemaal niet het idee dat er een loopje op jou zou kunnen plaatsvinden en vond niet dat jij bij veel mensen als verdachte gekenmerkt stond, sorry als dat zo overkwam maar je bent wel heel paranoide hier. Of ben je paranoide met een reden? Initieel dacht ik je op neutraal+ te houden maar ik twijfel hier nu weer aan.

Maar ja ik ga er vanuit na alles gelezen te hebben (wat ik nu painstakingly langzaam aan het doen ben) een betere keuze te maken. Maar nu op pagina 4 zijnde stoor ik me tot dusver nog het meest aan jou, maar dat kan ook zijn omdat ik me een doelwit voel voor jou.

Ook over de Nemo stemmers; mijn punt was voornamelijk de laat stemmers op Nemo, ik dacht er aan dat het mogelijk kan zijn dat ze een loopje geprobeerd kunnen hebben op Nemo omdat deze al 2 stemmen had en met de wissel van Floris een gelijkspel te bemachtigen. Maar ergens denk ik dat dit teveel voor de hand ligt dus de laatstemmers krijgen van mij een neutraal- op gronde van deze acties.

Wessel zie ik geregeld defensief reageren, maar dat zou ik in zijn positie ook doen, gezien er nogal wat vingergewijs is, ik ben dan (zoals je hierboven ziet) ook geneigd defensief te reageren en acht dat niet direct verdacht.

Bas wrote: De reden dat ik Jorn hier niet bij betrek: de vorige keer dat hij als tweede op iemand stemde in een soort gelijk scenario werd hij eruit gestemd door die reden. Ik kan me dus voorstellen dat hij liever niet als tweede op iemand stemt.
Dit klopt inderdaad, dat is me meteen flink afgeleerd dus ben ook wat huiverig om de 1e dag iemand op #2 te brengen.

hieronder even een lijstje met hoe ik mensen zie evt met korte toelichting.

Positief Lola, Edy (Edy vind ik scherp en doortastend in haar posts en lijkt oprecht te zoeken naar zaken die niet kloppen en dit wekt voor mij vertrouwen op)
neutraal Wessel+, Mark (Ik kan je niet peilen, maar vind je niet verdacht overkomen), Renate (scherp als altijd maar ook nog geen zaken waarvan ik denk ik vertrouw je, gewoon neutraal voor nu)., Nynke, Djamila- (Ik zou graag meer van je willen horen, normaal ben je veel actiever en zoekender, behalve het ene spel waar je een weerwolf was, dus ik vind je stilte verdacht, maar misschien ben je gewoon erg druk dus een voorzichtige min). Hugo (kan er nog niets zinnigs over zeggen). Bert- (al in al weet ik het niet maar ik vind je punten niet altijd hun doel raken maar zie geen echte reden je als verdachte aan te stippen). Bas, Janneke , Willemijn (alle 3 niet echt een mening over, vond het voorval tussen Janneke en Willemijn wel interessant maar vis er weinig uit)


negatief Sander (Ik heb geen goed gevoel bij je, vind je iets verdachter dan de meesten) , Kayan (Hierboven al wel beschreven, tunnelvisie en uberhaupt heel aggresieve speelstijl al dan wel weer sterk analytisch en kritisch maar toch zit het me niet helemaal lekker) , Mariska (Heeeeel terughoudend ik hoor bijna niets vanuit jouw kant, kan zijn dat je natuurlijk erg druk bent. Maar volgensmij vergeten mensen uberhaupt dat je meespeelt, ik vind het erg verdacht om zoal mee te lopen. ,Nemo (Ook veel te weinig laten zien waarom er keuzes gemaakt worden of uberhaupt posts.)

Voor alsnog denk ik te gaan stemmen op Nemo of Mariska, Mariska omdat ik de meeloop speelstijl erg afkeur (sorry als je gewoon heel druk bent dat dacht ik wel ergens te lezen namelijk) Maar omdat ik geen hoogte van je kan krijgen vind ik meeloop gedrag automatisch negatief. Nemo staat ook hoog op mijn lijstje. Kayan zal ik waarschijnlijk niet op stemmen tenzij ik daar meer reden voor zie strakjes nog.

Voor nu breng ik vast mijn stem uit en verander deze eventueel later; maar dan kan Kayan ook niet miepen over dat ik afwachtend ben. ( :disco:
Laatst gewijzigd door Jorn op 20 jun 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Jorn »

Mariska zal moeten achterblijven
~Hertog Jorn~

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Willemijn zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

@Djamila, je mag het ook een ander vormpje noemen hoor ;). Feit is dat jij als eerste drie namen bij elkaar hebt gezet, en anderen (o.a. Jorn nam het over, en zowel Sander als ik volgden deze combi niet) daar associaties mee hebben gemaakt. Feit is ook dat ik nog steeds niet weet wat je er mee bedoelde of op doelde. Enkel dat je dat nu anders ziet, maar ook dat is niet duidelijk.

Ik snap niet waarom het eng is om in gesprek met iemand te gaan over misinterpretaties, verkeerde aannames en foutieve feiten corrigeren. Dat is het spel toch? Als iemand zich daarin gaat schuilen, dan vind ik dat alleen maar verdachter dan iets positiefs.
--------------------
Observatie trouwens... Net zoals dag 1 wordt er 1 persoon heel erg verdacht (dag 1 was dat Matthijs, dag 2 is dat Nemo), maar de eerste stemmen zijn allemaal nog niet op die ene persoon (Dag 1 kreeg Matthijs maar 1 stem, dag 2 heeft Nemo na 6(!) stemmen ook nog geen stem)... En dat er wèèr zeer gespreid wordt gestemd.

Sander 1x (ongeldig) -> Renate (1)
Renate 1x -> Edy (2)
Bert 1x -> Janneke (3)
Wessel 1x -> Willemijn (4)
Mariska 1x -> Jorn (5)
Willemijn 1x -> Wessel (6)

-----
Terwijl ik dit typte had Jorn en Wessel opeens gestemd. @Jorn, echt hilarisch hoe je in je eigen post jezelf tegenspreekt. Zoals Lola (en ik) in de discussie met Wessel ook al zeiden, mijn eerste intake van de opmerking(en) bij Wessel was helemaal niet om aan te vallen. Ik wil(de) hem gewoon begrijpen. Dat doe ik na een paar dagen nog steeds niet, en ik weet ook nog steeds niet wat hij probeerde te bereiken. Mijn enige conclusie daaromheen is dat hij niet echt veel bijval viel, tot jij en Djamila weer wakker werden ;).

Verder vast inderdaad een goed idee om niet onder invloed te reageren :lol:, maar aan de andere kant, er zijn ook genoeg mensen die dan juist wèl heel goed presteren, lol. Alleen wel jammer dat als je dan als laatste zin zegt "Ik ben morgen weer helder en voor rede vatbaar en ready voor een discussie of gewoonweg het beantwoorden van vragen voor wie dat wilt, mijn excuses voor mijn afwezigheid!", maar een tegenreactie van mij wordt dan niet gewaardeerd, want dan is het een discussie alleen tussen jou en mij :(? - Mijn observatie is eigenlijk dat je compleet overkeken wordt door de voorgangers die hierboven al hebben gestemd. Je wordt alleen gemist... Net zoals Nemo trouwens.. :disco:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door NynkeB »

Jorn schreef:
20 jun 2020, 13:01
Mark (Ik kan je niet peilen, maar vind je niet verdacht overkomen)
Ehmm, Jorn, is Mark niet al dood?!

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”