Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

'schijnbaar is het online weerwolven niks voor mij', dat dacht ik ook bij elke beschuldiging over dat ik 'fel' reageer op iemand 😂. Toch weer een mooie reden om uit te zoeken welke stijl er online het best te hanteren is ;)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Hugo »

Interessante ontwikkelingen, vreemde stemming.

@ Bert

Oh ja, je hebt gelijk. Ik had nou net bedacht dat je níet verdacht was. Je stem blijft verdacht. Tenminste, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (kan je morgen vast wel bevestigen). Ik kan helaas niets zeggen over Kayan of Nynke, behalve dat ik graag naast ze zit.

Überhaupt lijken wel meer mensen al mijn woorden op een goudschaaltje aan het wegen te zijn - ik weet dit spel helemaal niets, dus ik zou je niet te veel aan mijn woorden vastklampen XD

@ Nynke

Over vergelijkingen met vorige spellen gesproken: het vorige spel speelde ik een slechterik zonder te weten wie mijn bondgenoten waren, dit spel speel ik een goeierik zonder te weten wie mijn bondgenoten zijn. Dat maakt ook wel verschil in hoe ik het aanvlieg.

@ Jorn

Er is al veel gezegd over wat manke logische vergelijkingen in je vorige post, maar ik maak me meer zorgen dat je graag stemt op Nemo of Mariska, eigenlijk bij beide omdat ze inactief zijn ('te weinig laten zien'). Dat vind ik altijd een makkelijke reden om op iemand te stemmen; die persoon is ook nog eens minder waarschijnlijk zichzelf te verdedigen, en hoe jammer ook voor het spel, is het in mijn ervaring niet per se zo dat inactieve mensen vaker een Wolf zijn.

@ Kayan

Gewoon lekker fel blijven, wel altijd de bal in zicht houden ;-)

@ All

Renates stem valt mij ook héél erg op, net als Edy. En nee, niet omdat het vreemd is even in de war te zijn, maar omdat het niet des Renates is om zoiets te missen. Renate komt dit spel niet zoekend over en nu deze actie... Gaan een beetje mijn alarmbellen van af. Haar reactie dat Edy naar een stok zoekt maakt het niet beter.

Nynke staat nog altijd op mijn verdachtenlijstje vanwege haar eerdere stem, Sander staat daar ook, Bert geef ik dus het voordeel van twijfel. Bas staat er ook nog wel, maar misschien is dat mijn persoonlijke obsessie van eerdere spellen. Renate heeft echt wel iets heel raars uitgevroten. Ik ga op haar stemmen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Hugo »

Renate zal moeten achterblijven!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Djamila »

Jorn doet inderdaad rare draaiingen, maar zo herinner ik me mijn eerste online spellen ook.
Nee, dit is geen verdediging, ik weet gewoon dat hij een beetje warrig kan zijn op dit moment
Daarbij vind ik Mariska's stem gewoon meh (om redenen die ze zelf al noemt)

Vind het wel jammer dat Nemo niet reageert.

Ik ga met mijn stem dan toch voor mijn gevoel, wat ik ook op dag 1 al lichtelijk had en nu door Renate's fout is versterkt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Djamila »

Renate zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

Een stem op Janneke zetten in deze fase van de stemming is zinloos, hoewel ik haar dus nog steeds niet vertrouw. Dan stem ik ook op Renate, om eerder genoemde redenen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

Renate zal moeten achterblijven

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Nemo »

Ik blijf vast bij edy omdat hij dingen zegt die ik niet vertrouw. Zo zei zij dat zij niet graag mensen vertrouwd wat op zich niet erg is omdat hij tegen iedereen te rug staat maar aan de andere kant wil een burger toch andere zien te omhelzen. Ik denk dat je niet zomaar in je eentje op meerdere mensen af zou gaan.
Laatst gewijzigd door Nemo op 20 jun 2020, 17:40, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

@Nemo
Er zijn 3 dingen mis met jouw verhaal;
1. Ik ben geen hij, maar een zij. En aangezien ik je al 3 keer irl heb gezien, had je dat nu wel mogen weten
2. Van j́ouw redenatie waarom ik slecht ben begrij́p ik werkelijk niks. Iksnap gewoon niet wat er staat!
3. Je stem moet in eenaparte post. Op deze manier is hij ongeldig.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bas »

Wessel schreef:Dit statement slaat nergens op. Ik lees al de ellemdelange lappen tekst terug. Nergens pleit Floris specifiek vóór mij. Heel apart. Als je zoiets beweert zou ik graag een quote willen terugzien waar hij dat beweert.
Willemijn heeft in haar post wel degelijk gequote, alleen dan met italics en niet de quote manier van deze site. Daarnaast zou ik ook nog steeds graag horen waar Edy met mensen meeloopt.

Waarom overigens je stem op Willemijn? Je zegt te willen stemmen uit zelfverdediging, maar Willemijn heeft nog geen stem?

Ik vind deze run op Renate wel makkelijk om eerlijk te zijn. Op dag 1 was de meerderheid vertrouwend naar Renate toe. De enige die haar verdacht vond was Floris, iets wat mensen in de nacht vonden dat Renate wat in een positiever daglicht zette. Ik snap dus niet zo goed waarom één fout van Renate meteen 4 stemmen teweeg brengt.
Vooral Bert zijn stem vind ik opvallend:
Dit is een quote van Bert op dag een vlak voor zijn stem.
Bert schreef:Ik heb vooralsnog geen redenen (ook geen last van een 'onderbuikgevoel') om Edy en Renate te wantrouwen.
Dit zegt Bart vandaag
Bert schreef:Ik kreeg al het hele spel niet dezelfde positieve vibes van jou als ik normaal krijg bij ‘Renate-burger’, maar ik wilde me hier niet te veel door laten leiden, omdat ik dacht dat het wellicht te maken had met het feit dat je in het vorige spel wolf was.
Wat me opvalt is dat hij op dag een zegt nul reden te hebben om Renate te wantrouwen, en nu ineens geen positieve vibes krijgt.

Djamila schreef:Renate heeft een prima post en komt ze niet verdacht op me over. Juist dat feit doet me dan weer het tegenovergestelde denken, omdat ik haar, wanneer ze onschuldig is, wel altijd verdacht vind overkomen…
Dit is wat Djamila op dag 1 zegt over Renate.
Djamila schreef:Ik ga met mijn stem dan toch voor mijn gevoel, wat ik ook op dag 1 al lichtelijk had en nu door Renate's fout is versterkt.
Ik mis even waar je op dag 1 een slecht gevoel had, je twijfelde aan je goede gevoel voor Renate, maar je zegt nergens dat je een slecht gevoel had?

Dus de twee mensen die vooral op een gevoel stemmen, spreken hunzelf tegen over dag 1. Ik denk echt dat we met Renate op de verkeerde zitten.

Ik was zelf van plan om op Nemo te gaan stemmen vanwege zijn afwezigheid en het simpelweg volledig negeren van vragen en opmerkingen richting hem.
Ik heb besloten dat nu ook te gaan doen, waarbij ik zal gaan wisselen naar iemand als ik daarmee Renate red, want ik vertrouw deze stemming op Renate niet.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”