Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Djamila »

Om maar even verder te gaan waar ik ben gebleven:

Okee, dus zowel Lola EN Janneke beschuldigen mij van een verkeerd-hol bericht. Ik postte het in de nacht na Floris' dood. Is dit soms een slecht bedacht plan om mij te framen? Echt heel vreemd dit.
Zie nu wel dat Lola zich vergist had nu. Het zet Janneke in ieder geval in een slecht daglicht bij mij.

Ik vind overigens dat we niet moeten vergeten dat de stemmen op Nemo een poging op een reddingsactie zou kunnen zijn + dat Janneke zelf en Sander vonden dat ze niet in dat rijtje zou moeten horen. Ik vind haar verdediging van zichzelf hierbij + Sander die haar daarbij lichtelijk verdedigt, opvallend.
Bert zegt in dit opzicht eigenlijk wat ik al dacht, afgezien van het feit dat ook hij behoort tot de Nemo-stemmers.

Ja, waar is Jorn eigenlijk?
Nemo zien we ook weinig van, wat ik nu ook steeds verdachter begin te vinden.

@ Edy Haha, wat betreft het triootje, ik denk er niet zoveel van. Ik krijg geen -slechte- feels van Wessels posts; ik zou me eerlijk gezegd ook geïntimideerd voelen door Kayan en Lola.

Hmm, Janneke verdedigt zich redelijk fel tegen Bert.

Tot nu toe:

Verdacht: Nynke, Janneke
Neutraal(ish): Nemo, Willemijn, Bas, Renate, Jorn, Sander, Mariska, Kayan, Bert
Goed gevoel: Lola, Hugo, Edy, Wessel

Al met al; zal mijn stem dus naar Nynke of Janneke gaan. Ik vind Janneke's verdedigingen onnodig fel, en sluit me aan bij Berts theorie over een gecoördineerde actie. Al ben ik het niet per se eens met het verband dat hij tussen Janneke en Nynke ziet.
Daarnaast, vind ik Nynke nog steeds erg under the radar spelen, wat mijn grootste argument was voor mijn stem op dag 1.

Het globaal nalezen van Dag 1 brengt me ook niet echt veel nieuwe inzichten, moet ik zeggen.

Ik wacht nog even op wat Jorn en Nemo te zeggen hebben, en dan zal ik mijn stem uitbrengen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wouter »

Terwijl jullie fijn aan het discussiëren zijn lopen jullie inmiddels in de Dordogne en komen langs het plaatsje La Coquille. Die naam doet natuurlijk een bel rinkelen. De plaats heet zo omdat hij aan de pelgrimsroute ligt. Traditioneel kregen de pelgrims hier een St. Jacobsschelp (Coquille Saint Jacques) omgehangen. Dat gaf de plaats zijn naam. Tegenwoordig loop je zonder schelp naar Santiago en haal je je schelp van het strand. La Coquille heet zo sinds 1856, daarvoor heette het Sainte-Marie-de-Frugie [En ja dit zijn wikipedia-feitjes ;-) ]

En natuurlijk hoort daar een foto van een kerk bij:
Afbeelding
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Ik zie dat we morgen overdag moeten stemmen en ik weet niet of ik dan tijd heb voor een uitgebreidere post, moet nl. weg. Tot nu toe heb ik geen posts gezien die me op andere gedachten hebben gebracht t.a.v. mijn belangrijkste verdachten Sander en Bert (even voor degenen die het haten om terug te lezen: de onverwachte hoeveelheid stemmen op Nemo wijzen m.i. op een wolvenactie om Floris te redden en Sander en Bert stemden op Nemo toen Floris al vier stemmen had, en bovendien echt vlak achter elkaar, dit zou een kwestie van afstemmen in het hol kunnen zijn.
En dan vind ik op een of andere manier Bert momenteel toch nog wat betrouwbaarder overkomen dan Sander, dus dan stem ik op Sander. Ook door zijn connectie met Janneke, die óók al op Nemo stemde.
Ik kom morgen tussendoor nog wel even online, als er heel gekke dingen gebeuren, kan ik mijn stem nog wijzigen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Sander zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Zal wel moeten Renate, want je mag niet op Sander stemmen. Hij is getroffen doorde bezweerder.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

En ik vind dit niet in je voordeel Renate. Je ziet dan nog net dat Bert wat post, dus dan vind je hem iets betrouwbaarder, maar het valt je niet eens op dat Sander niets gezegd heeft deze dag, of dat hij genoemd is in andere posts van mensen, waar ook gerefereerd wordt aan de zwijgplucht van Sander.
Een slecht teken. Wijst meestal op een wolf die niet goed oplet, omdat het hem niet zoveel uitmaakt wie het slachtoffer wordt

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Gatverderrie, da's waar ook, ik mocht niet op Sander stemmen.
Ja, Edy, als je een stok zoekt om een hond te slaan, dan is dit wel een heel makkelijke.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Dan wacht ik evengoed maar met het wijzigen van mijn stem tot morgen tussen de bedrijven door.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Ik zocht helemaal geen stok Renate. Maar je legt hem zelf kwispelend voor mijn voeten! :lol:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Willemijn »

Ik probeer het allemaal bij te houden. Vaak hoe verder in het spel, hoe moeilijker het wordt. Ik ben eens terug gaan lezen vanaf het begin. Aantal dingen uiteen gezet die mij, met de kennis van nu, opvallen.

Met nu de wetenschap dat Floris wolf was, kijk ik met een kritischer oog naar het stemverloop van de BM-verkiezing. In mijn post van door Willemijn » 13 jun 2020, 09:23 schrijf ik De stem van Floris op Nemo staat op zich 'alleen'. Dit geldt ook voor de stem van Lola op Bas en de stem van Sander op Mariska. Misschien dat Floris daarin alleen stond, maar het kan zomaar zijn dat Lola en/of Sander hetzelfde kunstje hebben geflikt. Beiden lieten zich in positieve zin uit over Janneke haar stem op Nemo, terwijl ik daar nog altijd mijn twijfels over heb hoe die tot stand is gekomen. Zie verder in deze post.

Edy geeft in haar post van door Edy » 13 jun 2020, 12:36 laat Edy zich uit over het gegeven minnetje van Floris op Matthijs. Om dat meteen een minnetje te geven Floris omdat jij het anders zou doen, vind ik een beetje vergezocht.
Het komt met de kennis die we nu hebben positief over dat Edy zich zo daarover uitgelaten heeft. Het kán natuurlijk dat dit met voorbedachten rade is geschreven, maar voor nu vind ik het (met de kennis die we nu hebben) positief.

Ook bas geeft een klein minnetje, maar aan Matthijs. Zie zijn post door Bas » 13 jun 2020, 14:23
Hij blijft Matthijs zijn stem raar vinden En de manier waarop Matthijs stemde, blijf ik raar vinden. oor Bas » 15 jun 2020, 12:02
Ondanks dat stond Matthijs toch terug op neutraal, omdat zijn verdediging oprecht overkwam.

Edy spreekt zich over én Matthijs én Mark negatief uit in haar post van
door Edy » 14 jun 2020, 12:24
Nou, dat denk ik nu weer net niet Matthijs! Ik zou het vreemd vinden als er nu wolven waren die bedachten dat het toch wel erg was hoe Hugo en Edy deden vorige spel richting de burgers. En dat die het dan heel terecht vinden om die stoute Hugo en Edy er als eerste uit te halen. Dat denk je als wolf toch niet. Je bent zelf slecht! En overigens denk ik dat dan ook met betrekking tot Mark.


Wanneer Edy wolf zou zijn, denk ik niet dat ze dan al In zo’n vroeg stadium dergelijke uitspraken zou hebben gedaan, zeker nu én Matthijs én Mark al uit het spel liggen. Edy staat daardoor wel op mijn vertrouwenslijstje.

Janneke vindt één speler In het bijzonder een oprechte indruk maken. Wie, dat maakt ze in haar post bekend, omdat je voor je het weet lig je uit het spel omdat de bad guys bijzondere krachten bij je vermoeden.... door Janneke » 15 jun 2020, 00:04

Kun je inmiddels die naam al wel noemen Janneke? Op wie doelde je?

door Janneke » 19 jun 2020, 16:22
@Willemijn
Dank voor de excuses. Ik dacht al: WTF?! hoezo noem ik maar een beperkt aantal spelers en hoezo 5 stemmen op 1 persoon?! Ik was juist heel bewust aan het proberen zo neutraal mogelijk te stemmen om de wolven niet onnodig te helpen. Mijn grootste fouten in eerdere potjes betroffen het onterecht wantrouwen van burgers in het begin van het spel en dan fel van leer trekken. (Jij bent daar ook weleens slachtoffer van geweest, toch? ) Ik wil dat in dit spel voorkomen.


5 stemmen op 1 persoon. Hoe zo snap je dat niet Janneke? Je wilde niet stemmen op iemand die al stemmen had. Daarom ging je stem als vijfde (door middel van ‘loting’) naar Nemo. Mijn excuses zijn en blijven oprecht, ik heb je daarin onterecht ‘aangevallen’. Toch blijf ik een vreemd gevoel bij je hebben. Je zegt juist heel bewust aan het proberen te zijn geweest zo neutraal mogelijk te stemmen, toch heb je vooraf wel keuzes gemaakt om een aantal buiten de stemming te houden (waaronder ikzelf overigens). Waarop heb je die keuze dan gebaseerd, waardoor de anderen nog in de race waren om een stem van je te krijgen?

Waar Edy zich kritisch uitlaat over Bas en zijn BM-stem, vindt Kayan En toch vind ik de aanname die Bas doet rondom BM-schap geen verkeerde door Kayan » 15 jun 2020, 00:55

Kayan spreekt uit in haar post aan Edy Laat ik het er voor maar op houden dat ik meer vertrouwen heb in Bas, dan in jou. door Kayan » 15 jun 2020, 15:18

Djamila echter vindt Kayan Kayan is precies zo scherp en precies zoals ik me kan herinneren, door Djamila » 15 jun 2020, 16:26


Daar wringt ook iets naar mijn idée.

Nemo vindt Edy verdacht en is van mening dat ze zich gedraagt al een weerwolf. Nemo laat nu heel weinig van zich horen. Toch denk ik dat, wanneer hij wolf zou zijn, hij wel in het hol aangespoord zou worden om meer te posten. En oké, Floris stemde op Nemo, althans wanneer hij op tijd zou zijn geweest, dan had hij gestemd op Nemo. Zou het gelijkspel zijn geweest, dan kan ik mij niet voorstellen dat dit dan een gelijkspel tussen twee wolven zou zijn geweest.

Wat Wessel betreft is het mogelijk andere koek, zeker nu wolf Floris in zijn post heeft gezegd Wessel reactie is erg over de top. het zou me verbazen als hij wolf zou zijn. Hij trekt op deze manier wel heel erg de aandacht wat ik niet wolf vind. door Floris1987 » 15 jun 2020, 21:44[/i]

Deze opmerking van Floris maakt het niet veel beter voor Wessel. In dezelfde post schrijft hij:
Ik ga niet alle 17 spelers hier benoemen want om over iedereen al een mening te hebben, dat kan nog niet in deze fase van het spel.
Hij schuift Wessel naar voren als meest waarschijnlijk een goeierik, maar tegelijk gaat hij niet alle 17 spelers benoemen. Waarom specifiek Wessel dan wel? Dit pleit nu met de kennis die we over Floris hebben nu niet voor Wessel naar mijn mening.

Willemijn weet ik eigenlijk ook niet. Ik denk dat Willemijn een beetje terugschrikt van het verbale geweld in dit spel, maar ik ben er nog niet uit of dit uit onschuld is of dat ze het gevaarlijk vindt om zich als wolf daarin te mengen. Ik weet het gewoon niet.
@ Edy, het is allemaal best heftig ja. Grote lappen tekst, soms felle discussies. Komt best wel op me af ja. Als ik wolf zou zijn, dan kon ik mij nog wel enigszins laten sturen. Maar ik moet het in mijn uppie doen. :confusion: Dat brengt de nodige verwarring met zich mee.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”