Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Oeps, nou vergeet ik wéér dat Lola de doorslag heeft gegeven voor wat betreft Floris, excuses, Lola heeft dus sowieso een dikke plus!

Overigens vind ik de volgende twee punten nog steeds gek en vraag me af of ze toch verband met elkaar houden:
  • waarom Floris 2 minuten na tijd pas zijn stem wisselde naar Nemo. Of je vergeet de hele stemming en stemt uren later, óf je zit er bovenop. Maar 2 minuten te laat is precies niks
  • Nemo was bijna dood maar lijkt daar geen moment zenuwachtig over te zijn geweest.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wouter »

Kayan schreef:
18 jun 2020, 21:25
Maar om Renate (en Wouter) te plezieren. Hier heb je een virtuele kus
:love:
Ho ho ho :xmas:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Bas schreef:
18 jun 2020, 21:30
Ik begin Wessel nu met elke post verdachter te vinden. Maar omdat ik en beetje bang ben dat hij een burger is die zich enorm aangevallen voelt, zou ik aan hem vragen om een reactie op vier dingen:
1. Wat is je reactie nu op het feit dat Edy, Floris nooit verdacht vond?
2. Je geeft eerder aan dat je wellicht te fel op Edy was, op dag 1, terwijl je nu weer overweegt op haar te stemmen, waarom?
3. Wat vind jij van de mensen die op Floris gestemd hebben en hem dus wel verdacht vonden? (Met uitzondering van mijzelf, want ik stemde vooral uit lijfbehoud.)
4. Kun je een voorbeeld geven van Edy die met anderen meegaat?

Excuses als je op een van deze dingen al gereageerd hebt, ik zag door de bomen het bos niet meer.
1. 2. Edy beschuldigt graag mensen. En ik beschuldig graag Edy. Het is zegmaar een onderling haat-liefde verhouding. Ik denk onder het motto van zoveel mogelijk moddergooien en hopen dat er iets blijft plakken. Elkaar beschuldigen is dan een soort running gag. Iets wat je niet per definitie serieus hoeft te nemen. Een manier om op safe te spelen omdat je het eigenlijk niet precies weet wie de echte wolven zijn. Moet ik doorgaan? Ik ben in dat opzichte twijfelachtig. Edy zou immers ook een ware wolf kunnen zijn. Een mooie maar irritante tactiek als je het mij vraagt.

3. Er zijn zoveel redenen om te stemmen op iemand. Wat is lijfbehoud?

4. Kom ik nog op terug. Ik heb het vrij druk nu.

Leuk dat je weer reageert Bas. Je hebt het talent om zowaar onder de radar uit mijn vizier te verdwijnen. Jij bent ook al meerdere malen beschuldigd geweest als ik goed onthouden heb.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Willemijn »

@Bas
Oeps, heel slecht gelezen inderdaad.

Sorry Janneke, je hebt e.e.a. inderdaad toegelicht. Excuses

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Hugo »

RIP Matthijs! Ietsjes te vroeg dat je nu sterft, maar zelfs dan nog, dit is wel een mooie uitkomst natuurlijk :-)

Ik hou zelf dus ook niet van lange posten, dus ik ga mijn best doen om deze niet totaal uit de hand te laten lopen. Dat wil zeggen dat ik niet op álles ga reageren, zoals ik normaal wel zou doen - ik heb gewoonweg te lang niet gereageerd om dat realistisch te kunnen doen.

Ik had nog wel wat stemmingsanalyse beloofd, dus die komt nog:
- Eerste stemmen (tot nummer 8) waren enkele stemmen. De dubbele stemmen kwamen op Floris (Matthijs en Kayan) en Nemo (Nynke, Bert). De stem van Nynke is met name opvallend, omdat ze iemand op twee stemmen zet terwijl Floris er drie heeft. Haar post vlak voor haar stem ging alleen over Nemo.
- De laatste stem van Lola is natuurlijk cruciaal, en zet haar (voorlopig) in het groen bij mij. Zelfde geldt in mindere mate voor Kayan.
- Bert en Sanders stemmen zijn zeer opvallend (zij maakten het nog even gelijk tussen Nemo en Floris), maar waren ook wel behoorlijk gedurfd als Sander een Wolf is. Het kán, maar het is wel zeer opvallend.
- De theorie dat, omdat Floris Wolf was, Nemo dat ook moet zijn (anders 'faalden' de Wolven), vind ik matig. Het kan, maar ik vind het niet de sterkste theorie. De stemming zegt volgens mij wat weinig over Nemo.
- Het idee dat de Eenzame Wolf tijdens de eerste stemming al Wolven eruit werkt is vergezocht. Ik zou het niet doen als Eenzame Wolf, je zet meteen het Wolvenhol op scherp en vermindert het vertrouwen binnen het Hol, waar jij zelf ook bij gedijt. Het kan gebeurt zijn, maar dan is die Eenzame Wolf wel erg geschrokken van Renates verlies de vorige keer.

Superkorte samenvatting, maar wel de hoofdlijnen.

Dan, het Wessel-Kayan-Lola-drama 🍿
Volgens mij zijn hier al genoeg woorden aan vuil gemaakt, maar het alles maakt bij mij Wessel niet per se veel verdachter; ook ik ken hem als iemand die soms wat moeite heeft zich goed uit te drukken. Tegelijkertijd gaat het nu wel heel lang door, en vraagt Wessel Edy om haar herinnering, geeft ze die in tegenspraak met hem, om vervolgens te zeggen dat hij gelijk had. Wat een beetje bizar was. Vreemd, maar niet het meest verdachte wat ik ooit heb gezien of zo.

Oké, nog wel één @ Wessel dan:
Wessel schreef:
18 jun 2020, 21:49
1. 2. Edy beschuldigt graag mensen. En ik beschuldig graag Edy. Het is zegmaar een onderling haat-liefde verhouding. Ik denk onder het motto van zoveel mogelijk moddergooien en hopen dat er iets blijft plakken. Elkaar beschuldigen is dan een soort running gag. Iets wat je niet per definitie serieus hoeft te nemen. Een manier om op safe te spelen omdat je het eigenlijk niet precies weet wie de echte wolven zijn. Moet ik doorgaan? Ik ben in dat opzichte twijfelachtig. Edy zou immers ook een ware wolf kunnen zijn. Een mooie maar irritante tactiek als je het mij vraagt.

3. Er zijn zoveel redenen om te stemmen op iemand. Wat is lijfbehoud?
1/2: Uhm, je zegt eerder dat je daadwerkelijk van plan bent om op Edy te gaan stemmen, ook vandaag. En ik heb vanuit Edy nog weinig verdachtmakingen jouw kant op gezien. Vind je Edy ook verdacht buiten deze 'running gag'?
3. Lijfsbehoud is een manier om te zeggen dat je op iemand stemt, zodat je zélf vooral niet gelyncht wordt. Als ik 4 stemmen zou hebben, en Lola 3, dan kan ik zeggen dat ik op Lola stem, niet omdat ik haar verdacht vindt, maar 'uit lijfsbehoud' - ik weet immers van mezelf dat ik goed ben, en dus is het beter om Lola te lynchen (waar ik dat niet zeker van weet). Overigens is dit niet altijd een goed plan natuurlijk.

Mijn eerste gedachte bij Mariska als Feeksslachtoffer was ook dat Sander het zou zijn. Fijn dat we daar niet altijd in bevestigd worden. Levert zich wel een voor de hand liggende tweede kandidaat.

Dan wat algemene zaken:

@ Nemo

Reageer alsjeblieft iets meer :-) Misschien heb je het heel druk, dat kan, maar ik hoop op een wat langere post (hoeft echt geen A4's vol), waar je je ideeën over het spel weergeeft. Vorig spel had je veel originele ideeën, dus ik hoop dat je weer met inzichten komt.

@ All

Op mijn niet-super-maar-wel-een-beetje-verdachtenlijstje staat Bas, niet alleen vanwege zijn eerdere opmerking ten aanzien van de BM-verkiezing (en het checken), maar ook vanwege deze opmerking eerder:
Bas schreef:
17 jun 2020, 13:37
Ik wil even over mijn stem zeggen dat ik niet doorhad dat Nemo ook al twee stemmen had op het moment dat ik stemde. Het was nog steeds logischer geweest voor mij om op Floris te stemmen, maar ik wist niet dat ik nog een andere mogelijkheid had. Ten tweede verdien ik absoluut geen plus voor mijn stem op Floris, en zijn het inderdaad Hugo, Kayan, Matthijs en Lola die een plus krijgen, mits er geen vampiers in zitten.
Hier doet hij een verwoede poging om niet vrijgepleit te worden. En dat roept de kriebels op (ja, je kan niet snel iets goed doen). Gecombineerd met dat ik zijn iets diepgravender inzichten voorlopig wat mis (pot, ketel).

Naast Bas staat Bert er ook maar weer eens op (zucht), en Sander, maar daar mag ik vandaag niet op stemmen. En dat heeft alles te maken met hun stemmen op Nemo, zo vlak voor het eind van de stemming. Niet enorm verdacht zoals eerder benoemd, want wel heel in-your-face, maar misschien dachten ze ermee weg te komen (en nee, niet per se allebei Wolf). Daar moet bij aangetekend dat Bert last-minute van Bas naar Nemo wijzigde; maakt het iets minder waarschijnlijk dat hij Wolf is.
Nynke staat ook vanwege de voorgaande stemming in dit rijtje.

En ik krijg een slecht gevoel bij Janneke en Willemijn, maar dat is echt puur gevoel. Beiden lijken goed op zoek te zijn. Willemijn lijkt bij vlagen wat minder scherp, wat mogelijk op harigheid kan duiden? Maar heel sterk is dat niet.

Qua vertrouwen staan Kayan en Lola hoog, en, doe eens gek, laat ik Djamila daar ook voorlopig (aanzienlijk lager) bijzetten. Alhoewel zij me de vorige keer uitstekend heeft belazerd. In elk geval geen bad vibes vanuit die hoek.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Bas schreef:
18 jun 2020, 21:30
Lola schreef:Dit was afgelopen nacht, als reactie op de dood van Matthijs.
[...]
Ik ga ervan uit dat je hier de dood van Floris bedoeld en niet van Matthijs. Want afgelopen nacht was Matthijs nog niet dood. Overigens vind ik de uitroep 'lekker dan' an sich ook een negatieve connotatie hebben, hoewel de intonatie het wel iets positiefs kan geven.
Oh, whoops, dat was nogal een brainfart. Ik bedoel inderdaad de dood van Floris, sorry! Dank dat je me erop wijst. :tooth:


Goed om weer van je te horen, Hugo! Ik wilde je al bijna gaan appen of je nog wel leefde. :banana:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Wouter schreef:
18 jun 2020, 21:08
Ik hou van een felle discussie, maar zorg wel dat je na afloop nog steeds samen een biertje kunt drinken in een goede sfeer!
Afbeelding Jazekers. Tot nu toe is het een erg spannend spel. Ik ben ervan overtuigd dat ik tot nu toe aardig op de goeie weg zit.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Dan, het Wessel-Kayan-Lola-drama
Volgens mij zijn hier al genoeg woorden aan vuil gemaakt, maar het alles maakt bij mij Wessel niet per se veel verdachter; ook ik ken hem als iemand die soms wat moeite heeft zich goed uit te drukken. Tegelijkertijd gaat het nu wel heel lang door, en vraagt Wessel Edy om haar herinnering, geeft ze die in tegenspraak met hem, om vervolgens te zeggen dat hij gelijk had. Wat een beetje bizar was. Vreemd, maar niet het meest verdachte wat ik ooit heb gezien of zo.
Deze begrijp ik niet Hugo. Je hebt het over het drama trio en dan opeens doe ik iets bizars volgens jou. Ik begrijp niet wat je bedoelt. Kan je dat uitleggen?

Wederom is Wessel van mening dat ik graag mensen beschuldig. Terwijl diverse andere mensen nu eens willen weten van mij wie ik verdacht vind. Kan jij het ze vertellen Wessel? Jij weet het beter dan ik blijkbaar.

Nynke zit nu ook in het verdomhoekje bij Wessel, maar waarom en welke analyse van Lola hij nu bedoeld? Geen idee.

Verder vind ik het weer erg stil. Althans, er wordt genoeg gezegd maar door een beperkt aantal mensen.
Maar Jorn en Djamila heb ik al echt een tijd niet gezien, evenals Nemo. Dus wat te denken van hen?
Djamila heb ik geen slechte vibes bij, maar ze laat wel te weinig zien. En ze heeft al zo'n moeite met de 1-2tjes in het spel, dat ik benieuwd ben hoe ze het triootje vindt! :mrgreen: :mrgreen:
Jorn kan ik serieus geen hoogte van krijgen. Maar, vrij in het begin van het spel heb ik iets gelezen waardoor ik hem voorlopig nog niet als slecht zie.
Nemo kan ik echt niets mee. Out of the blue stemt hij op iemand (mij in dit geval, maar dat is het punt niet), licht het totaal niet toe en laat niets van zich horen. Als je moet leren voor examens is het misschien niet zo handig dat je meedoet in dit spel? Ik zie dit dan ook maar heel beperkt als een excuus moet ik zeggen en hou de mogelijkheid er zeker in dat je je wel lekker makkelijk kan verschuilen op deze manier.

Renate is wat minder fel en zoekend dan ik van haar gewend ben. Misschien heeft ze minder tijd, maar het kan ook zomaar zijn dat ze de wederom een wolf is, wat ze eigenlijk niet zo leuk vindt, en daardoor wat minder in het spel komt. Ohh, hopelijk ben je niet weer lonewolf Renate :lol: :lol: :lol: Maar een klein minnetje, alleen op gevoel.
Janneke idem dito, qua stilheid dan. Ik vond haar eerdere post ook wel erg over zichzelf indekken. Zeker over het stemmen op Nemo. Daar ging mijn wenkbrauw ook een beetje van omhoog.
Willemijn weet ik eigenlijk ook niet. Ik denk dat Willemijn een beetje terugschrikt van het verbale geweld in dit spel, maar ik ben er nog niet uit of dit uit onschuld is of dat ze het gevaarlijk vindt om zich als wolf daarin te mengen. Ik weet het gewoon niet.

Bert had vanaf het begin een plusje, waar hij niet eens blij mee is. Ondanks dat ik uitleg waarom. Maar ik vind dat dan weer meer voor hem pleiten. Een wolf zou zich misschien een dergelijk vertrouwen lekker laten aanleunen in plaats van erover te piepen. Dat deed Floris ook. Dus daarom heb ik nog steeds wel vertrouwen in Bert (of je het leuk vindt of niet!! :lol: )

Hugo vind ik veel te tam. Zelfs als Hugo het druk heeft komt er wel meer dan wat we nu zien. Het probleem is, ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Bij Hugo is dat geen verschil of hij een slechte rol heeft of een goede. Dus ook hier weer een neutraal tot nu toe.

Bas, tja....wat moet ik daar nu van vinden. Ik heb nog steeds niet een erg goed gevoel bij Bas, maar die tunnelvisie is vaak wederzijds, dus daar wil ik voorzichtig mee zijn. Positiever is weer wel dat hij Wessel steeds verdachter gaat vinden, wat ook mijn gevoel steeds meer wordt.
Maar aan de andere kant is Wessel zo obviously raar bezig (ja sorry Wessel, maar het is gewoon zo) dat dat bijna niet een slechte rol kan zijn. Of een goeie dubbel bluf. En mensen die hem beter kennen vinden hem op zich niet vreemd doen. Maar ikzelf heb enorme moeite om te begrijpen waar zijn conclusies en argumenten vandaan komen en wat hij nu probeert te doen. Ik heb al geprobeerd te zoeken naar een rare rol die hij zou kunnen hebben, want anders kan ik er geen touw aan vastknopen.

Mariska hebben we ook helaas niets meer van gehoord na vanochtend. Is ook druk, maar ik hoop dat ze ruim voor de deadline nog wat van haar bevindingen kan delen met ons.

Sander is Sander en sowieso niet van de lange posten. En vandaag al helemaal niet! :frog: Jaja, ik weet heus wel dat hij niet mag praten.

Nynke maakt mooie posten en analyses, maar ik krijg de indruk dat het wel veel herhaling van wat anderen hebben gezegd is, en dat ze zich zo voorzichtig uitdrukt dat ze eigenlijk geen stelling neemt. Misschien niet vreemd zo in het begin van het spel, maar toch iets wat opvalt.

Dus, al met al zal ik vandaag niet stemmen op Bert, Djamila, Sander, Lola, Kayan en Jorn. Dat weet ik nu al wel.
Mariska en Hugo weet ik gewoon niet.
Renate, Nynke en Willemijn is een mogelijkheid, al is het wel dun.
De meeste kans op mijn stem hebben Nemo, Janneke, Wessel of Bas.
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Janneke »

Wow, hoe doen jullie dat? Al die lange posts met (scherpe) opmerkingen? Ik heb net 80 minuten zitten lezen en redeneren en dan heb ik nog geen letter van een post geschreven. Dan is het ineens 1.10 uur, dus ik ben toe aan mijn bed, en morgenochtend (eh ... zo meteen) wacht het werk alweer. Het is precies de reden waarom ik zo'n tijd niet heb meegespeeld.

Hoe dan ook: ik doe mijn best. In mijn hoofd heb ik al een post klaar. Voor nu een vette schouderklop voor iedereen die echt actief speelt.

O ja, en schrijven is schrappen. Remember? Het overwegen waard in een spel met zo veel spelers. 😉

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Kayan »

@Edy, Hugo doelde denk ik op dat Wessel zijn gelijk claimde nadat jij het tegenovergestelde had gezegd van wat hij claimde. Dus Hugo's verwarring over Wessel lijkt net zo groot als die van jezelf 😂

@all, ik houd het kort vandaag, wederom een drukke dag. Korte overzicht van wie ik niet verdacht vind:
- Lola, die lijkt net zo gebrand te zijn als ik mbt Wessel 😂. Geintje, ze doet goede analyses en heeft een belangrijk aandeel gehad in het Floris verhaal
- Edy, een goede bait om gekkigheid in te vinden. Haar gedrag TOV Floris pleit voor haar want Floris leek dankbaar gebruik te maken van haar onwetendheid. Voorlopig geloof ik haar daar wel in
- Bas, ik vind hem best wel scherp met zijn opmerkingen en ook goed aanwezig. Het feit dat zovelen hem wantrouwen, zorgt er ook meer en meer voor dat ik hem juist wel vertrouw, want ik heb nog helemaal niks benoemenswaardigs slecht bij hem kunnen ontdekken. Ik vraag me dan ook af waar deze verdenkingen vandaan komen (velen noemen onderbuikgevoel, ik heb een bovenbuik gevoel)

Neutraal: Bert, Mariska, Hugo, Renate

Zichzelf in een hoekje geluld

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”