Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

Kijk, dag 1 ben ik irritant omdat ik teveel zeg en nu wordt er gesmeekt om mijn terugkeer online! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nah, flauw grapje. Ik had het nogal druk vandaag.

Laat ik het nog een keer (tot mijn grote schande) bevestigen. Ik heb in dit spel niet 1 keer Floris als verdacht gezien! Helaas, maar waar.

Verder zou het fijn zijn als iedereen nou eens goed de posten las! Nu komen Bas en Bert weer terug op de vraag waarom ik op Floris stemde voor BM terwijl dat geen zin meer had. Daar heb ik op dag 1 al uitgebreid op gereageerd. Korte versie nu:
1. wilde niet te vroeg stemmen omdat dat weer allerlei commentaar zou oproepen;
2. ben het vervolgens vergeten tot vrij kort voor de deadline. Toen maakte het voor de stemmen toch niet uit.
Heb daarom alsnog mijn oorspronkelijke voornemen gevolgd. Na het vorige spel gunde ik Floris wel die rol. Net zoals Hugo trouwens. Omdat wij aardige mensen zijn in principe :angel:
Helemaal begrijpen doe ik trouwens het argument niet dat ik zou wachten tot het laatst om een specifieke reden en dat ik pas stemde op Floris toen hij niet meer kon winnen. Waarom zou ik niet willen dat Floris ging winnen? Floris stelt zich echt altijd verkiesbaar voor BM en wil dat eigenlijk ook altijd graag worden! Of hij nu slecht is of niet. Dus ik zie geen bijzondere reden waarom ik dat nu zou willen voorkomen.

Ook komt nu weer terug waarom ik Floris en Bert nu een plusje gaf. Echt, dat heb ik nou al 100 keer uitgelegd. En nog begrijpt men het niet. Voor de allerlaatste keer en dan zeg ik er echt niks meer over. Bert en Floris werden in het vorig spel nogal gefopt door de wolven. Mark was er 1 van. In mijn ogen kon het opeten van Mark een subtiel plot zijn van de huidige wolven om Floris en Bert verdacht te maken door te beginnen met Mark.
Hugo of mijzelf zou wel zo opgelegd zijn dat dan niemand zou geloven dat Bert of Floris dit zouden doen. Maar als ze Mark namen, dan zou het eventueel nog wel kunnen. Alleen ik dacht dat ook dat té obvious zijn. Zeker voor Bert (die vind ik toch wat voorzichtiger), maar Floris gaf ik toch ook een klein plusje omdat ik het niet van hem verwachtte.
Geheel ten onrechte, zo zie je maar weer. Maar, ik denk dat Floris daar heel geniepig gebruik van maakte door mij vrij openlijk vertrouwen te geven.
Ik vroeg mij al af waarom hij daar zo mee kwam, maar ik liet het maar even rusten. Nu achteraf denk ik dat hij dat deed om mij dan alsnog verdacht te laten zijn als hij er eerder uit zou vliegen. En daarnaast wilde Floris vasthouden aan zijn speelwijze. Iemand in dag 1 verdenken of vertrouwen doet Floris heel vaak. Dat is dan zijn eerste indruk. Ik denk dat hij niet wilde opvallen door daarvan af te wijken, en dan daarbij alsnog wraak op mij neemt.
Vreemd eigenlijk dat niemand daar nog over gevallen is! :-o

Oh, zie dat Kayan zo lief is geweest om het ook weer eens te kopieren. Nou, als het nu niet duidelijk is!!! Ik zou nu heel graag deze discussie willen beeindigen. Of jullie hetzelfde zouden denken of doen is echt niet relevant meer.

Dus, Basje en Bertje, denk ervan wat jullie willen. Jullie hebben beiden zo vaak een tunnelvisie op mij, ik verwacht bijna niet anders. Maar het is niet altijd terecht kan ik je vertellen. En andersom heb ik dat niet dit keer. Althans niet op Bert. Bas weet ik nog niet zeker. Ik had wel een argument vond ik de eerste dag, maar die was niet 100% waterdicht :-p dus ik kijk naarmate het spel vordert nog even verder hoe dat gaat met Bas.

Maar, zowel Wessel als Bas moeten wel beter lezen, want zulke laksheid gedurende de dag geeft aanleiding om te denken dat jullie al je energie gebruiken in de nacht om plannen te smeden in het wolvenhol.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Selectieve onzin. Ik citeer uit dezelfde quote: "je beschuldigt mij dat ik me vastbijt in onbenullige theorieën, maar jij kan er ook wat van. Jij kan je dat moeilijk inbeelden. Ik kan dat wel wat makkelijker. We verschillen van mening. Dat maakt van mij geen wolf, net zo min als dat jou een wolf maakt."

In eerste instantie: je verdenkt me. Ik verdedig me, gooi er zelfs een tegenaanval in. Maar ho, dat kan niet. Een felle tegenreactie volgt. Maar nu opeens vind je me niet meer verdacht. Apart. Heel overtuigend. Mijn conclusie: het is simpelweg opstokerij. Een smeercampagne of tunnelvisie. Ik ben er nog niet uit. We zijn nog niet veel verder met het vinden van een wolf.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Bert »

@ Edy: Fijn dat je er weer bent. ;-)
Als je overigens het gevoel hebt dat je voor mij/op basis van mijn berichten nogmaals hebt moeten uitleggen waarom je Floris en mij een plusje gaf, dan heb je mijn berichten niet op de juiste manier geïnterpreteerd: ik las en snapte wel wàt je daarover gezegd hebt, ik ben het alleen inhoudelijk niet met je/die redenering eens. Volgens mij was mijn vraag bovendien veel meer: wie vertrouw je NIET? Wie bevinden zich op jouw verdachtenlijstje? Deze vraag heb ik overigens aan iedereen gesteld, ook specifiek aan Wessel, die tot op heden nog steeds niet meer doet dan 'van zich afbijten', benoemen hoe dingen 'ook' kunnen zijn, maar geen verdachtenlijstje met ons deelt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Wessel schreef:
18 jun 2020, 16:48
Selectieve onzin. Ik citeer uit dezelfde quote: "je beschuldigt mij dat ik me vastbijt in onbenullige theorieën, maar jij kan er ook wat van. Jij kan je dat moeilijk inbeelden. Ik kan dat wel wat makkelijker. We verschillen van mening. Dat maakt van mij geen wolf, net zo min als dat jou een wolf maakt."

In eerste instantie: je verdenkt me. Ik verdedig me, gooi er zelfs een tegenaanval in. Maar ho, dat kan niet. Een felle tegenreactie volgt. Maar nu opeens vind je me niet meer verdacht. Apart. Heel overtuigend. Mijn conclusie: het is simpelweg opstokerij. Een smeercampagne of tunnelvisie. Ik ben er nog niet uit. We zijn nog niet veel verder met het vinden van een wolf.
Wessel, zoals ik eerder zei: maak expliciet waarover je het hebt/tegen wie je praat. Je quoot Edy, maar daarna lijk je tegen Kayan te spreken (weet ik dus niet zeker). Maar Kayan gaf juist aan jou steeds verdachter te gaan vinden, dus ik begrijp alwéér niet waar je het over hebt. Zoals Kayan al uitlegde is er geen sprake van een smeercampagne, en volgens mij valt het met de tunnelvisie ook reuze mee.
Maak jezelf duidelijk! Wees expliciet aub! En waak ervoor dat je niet nogmaals met alternatieve feiten komt. Want echt veel van wat je zegt is gewoonweg niet waar. 😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

@wessel
Tegen wie heb je het nu eigenlijk? Kayan of mijzelf? 8-|

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Edy »

@Bert:
Wie vertrouw ik niet? Tja, daar tast ik nog een beetje in het duister vrees ik. Weinig houvast. Ik kom later (deze dag nog wel) met een soortement overzicht, maar of we er wijzer van worden?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Lola »

Over mijn verdachten (speciaal voor Bert):

Wessel vind ik momenteel nog niet verdacht, maar als hij zo slecht blijft lezen en vragen/verzoeken blijft ontwijken, gaat daar wel verandering in komen. Ik ken Wessel wel als een beetje warrig en als iemand die zich weinig van anderen aantrekt (wat ik op zich ook best een goede eigenschap vind), maar op een gegeven moment, zeker als je er zo vaak op wordt aangesproken, moet het haast wel opzettelijk zijn.

Het volgende berichtje van Djamila viel mij op:
Djamila schreef:
16 jun 2020, 22:12
Wow, lekker dan!
Dit was afgelopen nacht, als reactie op de dood van Matthijs. Ik gebruik 'lekker dan' zelf eigenlijk alleen maar in negatieve zin, en ik kreeg een klein beetje 'verkeerde hol'-vibes van dit bericht. Ik vind dit zelf ook echt een flutargument, ik verdenk Djamila verder niet en ga hierdoor iig niet op haar stemmen; dat doe ik eventueel als ze me daar vandaag nog een reden voor geeft. Maar deze gedachte kwam wel even bij me op en dat wilde ik delen.

Ik ben het tot nu toe erg vaak oneens geweest met Janneke en Willemijn (niet om dezelfde redenen, voor de duidelijkheid). In zichzelf is dit niet per se een reden om ze te verdenken, maar ik hang voor nu toch een klein beetje die kant op - ook omdat ik verder gewoon heel weinig heb. Maar gelukkig is de dag nog lang, en kan er nog van alles gebeuren.

In conclusie, ik heb wel lichte bedenkingen bij sommige mensen, maar nog geen echte verdachten.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door NynkeB »

RIP Matthijs..

Even snel een post voordat ik weer de hort op moet!
Omdat er gevraag werd naar een ‘verdachten’ lijstje (goed plan wel Bert!), hierbij mijn mening en bevindingen (allemaal nog niet zo fantastisch, maar hier sta ik wel al redelijk achter);

De mensen die bij mij een vrij positieve indruk maken; Edy, Kayan, Bert en Lola
Neutraal/Twijfelgevalletje; Djamilla, Bas, Jorn, Janneke
Iets negatiever/verdacht; Wessel, Nemo
(Er missen nog een aantal mensen, i know, komt eraan, ga ik nog even m'n hoofd over breken)

Toelichting bij de mensen die op mijn verdachten lijstje staan; (ik heb hem al vaker besproken, mocht je dat leuk vinden; mijn beeld tegenover hen staat daar wat duidelijker beschreven)
-Nemo blijft een struikelblok voor mij. Directe bewijzen om aan te tonen dat Nemo een weerwolf zou kunnen zijn heb ik niet. Echter blijft het in mijn ogen opvallend wanneer je stemt zonder een ‘daadwerkelijke’ onderbouwing. Ook blijf ik me verbazen over hoe kalm Nemo blijf, van meerdere kanten worden opmerkingen jegens hem gegooid, maar echte verdediging zie ik niet/nauwelijks. Ik zou heel graag Nemo’s mening/verdenkingen/ gedachtegangen willen horen. Dus, Nemo, hierbij!

-Ook Wessel staat op mijn lijstje. In mijn vorige post ben ik daar wat dieper op ingegaan, dus ik zal daar nu niet veel woorden meer aan ‘vuil maken’. Ik blijf vinden dat er punten zijn in je argumentatie jegens anderen, waar ik de logica niet van inzie. Dit kan of course het geval zijn omdat de benaming mist/soms wat raar loopt, als in, soms zie ik niet helemaal in over wie je het nou hebt. Maar goed, daar kan ik je moeilijk voor afrekenen. Graag hoor ik nog van je hoe je staat qua verdenkingen, ik heb namelijk niet het idee dat ik dat écht hoor; enkel verdediging.

Ik heb helaas vandaag niet zoveel tijd, maar morgen hoop/verwacht ik met een wat uitgebreider verhaal te komen! Maar goed, hopelijk geeft dit wat inzicht in hoe ik in dingen sta. Joe!!

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Wessel »

Voor Bert.

Qua verdenkingen vind ik het verschrikkelijk lastig. Ik denk dat ik voorlopig nog een keer Edy ga stemmen. Die draait als een mooie windhaan met elke wind mee. Mijn eerste stem was op een onderbuikgevoel gemaakt. Ik dacht nog, misschien is het gewoon speelstijl, ik speel precies hetzelfde. Noem het maar hypocriet. Toch blijft er iets knagen, ze loopt net iets te makkelijk mee met iedereen.

Ondanks dat Kayan wat verdachtmakingen maakt en vervolgens dan weer intrekt, lok ik uit. Dat geef ik toe. Dan weer wel, dan weer niet verdacht. Ik trek het wel allemaal naar me toe door continu in verweer te gaan. Een onzinnige discussie die maar wordt aangehaald zodat mensen zonodig hun gelijk kunnen halen. Andere spelers profiteren nu dat ze minder zichtbaar zijn.

Modder gooien is een mooie tactiek om mensen aan het praten te krijgen. Ik zie dat Kayan gewoon een beetje verward is door deze tactiek.

Er zijn veel mensen opvallend onder de radar gebleven. Bas, Hugo, Nemo, Renate, Nynke. Ik zie nog niet zoveel andere spelers een eigen mening formuleren. Dat is prima, maar onvoldoende om een verdachtmaking te formuleren.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - Périgueux - Koeien, kerken en wolven

Bericht door Renate »

Sorry voor mijn lange afwezigheid, heb het echt erg druk gehad, maar nu ben ik er weer. Ik ben wel drie keer opnieuw begonnen met alles doorlezen, ook van gisteren nog, en ik kwam er niet doorheen. Dat kwam door erg lange teksten maar vooral door dat ontzettende gekrakeel.
Ik stel daarom voor dat Kayan en Lola nu Wessel allebei een dikke kus geven en dat daarna iedereen weer lief gaat spelen.
En nu ga ik mijn inhoudelijke post voorbereiden.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”