Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wouter »

De route voerde langs de Loire en de Creuse, langs rijke natuur en schilderachtige stadjes. Hoewel de wandelaars genoten van de tocht, waren ze er in hun gedachten niet helemaal bij. De gebeurtenissen aan het begin van de etappe, de dood van Mark, hadden hen niet onberoerd gelaten. En Lola was resoluut geweest. Aan het einde van deze etappe, bij aankomst in Bénévent-l’Abbaye zouden ze moeten besluiten wie het meest verdacht werd van de moord op Mark.

Desondanks genoten ze van de omgeving en van de witte wijn met de diepe tonen die zo bekend zijn van deze streek. Soms werd het gesprek even wat luchtiger, dan richtte het zich weer op die ene vraag: “Wie zijn de weerwolven onder ons?”. Waar het aan het begin van de etappe wat stil en oppervlakkig werd, ontaardde de discussie bij het naderen van de etappe plaats een onfris hoogtepunt. Beschuldigingen gingen over en weer, sommigen vonden dat mensen wel schuldig moesten zijn omdat ze teveel zeiden, anderen wezen juist de wat stillere leden van de groep aan als potentiele weerwolf.

Uiteindelijk kwamen ze aan in de etappeplaats. Zoals in veel Franse stadjes was het meest in het oog vallende gebouw de kerk. De kerk in Bénévent stamt uit de 12e eeuw, en is gebouwd ter ere van St. Bartholomeüs, de heilige die als martelaar was gestorven en gevild. Toepasselijk voor wat we nu gaan doen, dachten enkele wandelaars.
Op het plein riep Lola “Het is tijd, we moeten nu besluiten wie een wolf is!”. Kom hier met de stembriefjes!

Afbeelding

Net als met de burgemeestersverkiezing werden de briefjes op stapeltjes gelegd. Matthijs telde weer en voor de zekerheid controleerde Bert. De uitslag:

Floris: 5
Nemo: 4
Edy: 2
Bas: 2
Kayan: 1
Nynke: 1
Matthijs: 1
Sander: 1

17 stemmen, het klopt, controleerde Bert.

Floris trok wit weg, hier had hij niet op gerekend! Hij griste nog zijn eigen stembriefje en probeerde dat te wijzigen. Tevergeefs. Lola verklaarde dat hij de groep moet verlaten en ter dood gebracht. Opeens had ze een mes in haar hand. Floris vluchtte de kerk in, gevolgd door Lola en Nemo (die opgelucht was dat hij niet werd verdacht). Floris probeerde zich te verschuilen achter een pilaar maar hij werd gezien. De enige vluchtweg was de toren. Uitgeput kwam hij aan op de top, maar hij hoorde de voetstappen van Nemo al achter zich. Hij moest kiezen tussen twee kwaden en besloot zelf maar het heft in handen te nemen. Hij nam een sprong en na een paar seconden landde hij hard op het plaveisel. De rest van de groep had toegekeken en zag nu dat Floris morsdood was. Voorzichtig liep Bas naar het lijk, en toen zag hij het: Floris’ handen waren behaarder dan anders en zijn vingers vormden klauwen. Floris was een:

Afbeelding

“Is er nog iets interessants gebeurd vandaag?”, vroeg Mariska. Ze had de hele tijd achter de groep aangelopen maar kwam nu weer dichterbij. Haar bulten waren weggetrokken. “Loop maar even mee, dan praat ik je wel bij bij een biertje”, zei Djamila.

Na de gebeurtenissen enigszins verwerkt te hebben, ging Lola op zoek naar een slaapplaats. Ze vond geen vrije herberg maar wel een leegstaand huis.
Afbeelding
De deur bleek niet op slot te zitten. “Dat kunnen we best kraken voor 1 nacht”, besloot ze. Aldus geschiedde. Na een sobere maaltijd vielen de wandelaars in slaap, vol gedachten over de nabije toekomst.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wouter »

Goedenavond wandelaars,

de reis is het tegenovergestelde van uneventful, en jullie hebben een Wolf gelyncht. Gefeliciteerd! Maar wie weet wat julle nog te wachten staat. Slaap eerst maar lekker in het gekraakte huis.

Mariska is genezen en mag vanaf nu weer praten en stemmen.

De deadline voor de wolven en nachtrollen die niet afhankelijk zijn van de wolvenbeslissing is woensdag, 18:00. Van de andere nachtrollen hoor ik hun besluit graag op donderdag 09:00. Wedererom zal het rond 10 uur weer dag worden (als de tandarts me niet te lang bezighoudt die ochtend).

Slaap zacht!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Lola »

AYYYYYYYYYYY
:dj:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Matthijs »

Woop woop! Het ziet ernaar uit dat mijn laatste onderbuikgevoel toch loog over de twee niet-bad guys :lol: Gelukkig bleef ik toch bij mijn logischere inzichten whahaha :peace: En dan te bedenken dat hij bijna nog er een gelijkspel van had gemaakt 8-| Ik bedoel, ja alles om jezelf te redden maar dan nog :-o

In elk geval, one down, let's keep this going :banana: :disco: :party: :breakdance: :shakeit: :swinging: :wave:
Oké genoeg gedanst, nu slapen :mrgreen:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Oohhh snaapppp :disco: :disco: :disco:

P.s. Floris vloog er alsnog uit bij gelijkspel toch? Gezien Lola's bm-stem voor 1.5 telt? Of was er dan een nieuwe stemming?

[Edit, Floris zijn naam goed schrijven, dat verdient ie wel]
Laatst gewijzigd door Kayan op 16 jun 2020, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wouter »

Kayan schreef:
16 jun 2020, 21:29

P.s. flrois vloog er alsnog uit bij gelijkspel toch? Gezien Lola's bm-stem voor 1.5 telt? Of was er dan een nieuwe stemming?
Bij gelijkspel had Lola mogen kiezen tussen de twee gelijk geëindigden. Omdat ze zelf op Floris heeft gestemd zou ze waarschijnlijk hem hebben gekozen, maar dat is niet verplicht.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Edy »

Ook al kan ik totaal geen credits opeisen voor deze lynch, is hij wel lekker!!! :banana: :banana: Wolfje nr. 1. :elephant: :love: :baguette:
Hoe jullie daar zo opkwamen! Ik vond Floris totaal niet verdacht. :S 8-|

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Renate »

Wow, dit is echt heel goed, gelijk raak!
De Florisstemmers Hugo, Matthijs en Kayan krijgen hier sowieso een plusje door, lijkt me.
Van Bas weet ik het nog zo net niet: hij stemde op Floris nádat Lola had aangekondigd dat zij dat zou gaan doen (maar het nog niet deed). Stel dat Bas wolf is, dan weet 'ie dus dat het voor Floris toch een verloren zaak is en kan hij een goede beurt maken door niet eens als laatste op hem te stemmen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Lola »

Ik zou bij een gelijkspel inderdaad voor Floris gegaan zijn, maar hij had dan technisch gezien nog een kansje. Dus het was wel slim van hem om nog te wijzigen, alleen helaas (voor hem) te laat!

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Sander »

Wat fijn, gelijk al een wolf eruit!!!

Ik vind degene die laat op Nemo gestemd hebben misschien nu wel het verdachts (en ja, ik ben zelf ook een laat-op-Nemo-stemmer). Verdacht omdat zij misschien hun medewolfje hebben geprobeerd te redden.

Slaap lekker in ieder geval, wel genoeg om over na te denken 🤔
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”