Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Zo.. Ik heb nu helemaal bij kunnen lezen en hierbij nog mijn reacties (want ik heb niks geleerd, en blijf lekker wauwelen in de nacht :')... just to be safe...) Excuses voor de lengte :-(.

@Edy, sorry, ik kan het niet laten... Maar dit is dus waarom ik je theorie gewoon niet 100% te volgen vond! Desalniettemin, wil ik er extra bij benadrukken dat ik je niet per sé verdacht(er) vind. Mede ook omdat je er zo heilig van overtuigd was dat een Floris (en Bert) geen wraak zou nemen en het ook een beetje voor hem opnam.

Dat brengt me ook al heel snel bij waarom ik op Floris stemde. Mijn gebrabbel met jou, Edy, was niet alleen omdat ik het niet met je eens was, maar ook omdat ik verwachtte dat er mensen danwel mee zouden gaan (maar volgens mij prikken de meesten daar wel doorheen, ook al denk jij van niet) ÒF zichzelf alvast vrijpleitte en zeiden dat je ècht niks verdachts deed.

Floris was zich daarnaast wel verschrikkelijk in een slachtofferrol aan het zetten (vanaf BM-verkiezing al), èn wilde nog even extra benadrukken dat zijn onderbuikgevoel in het vorige spel superieur was èn daarnaast weerlegde hij mijn vraag over zijn opmerkingen met "goh, het is niks, laat het lekker gaan":
Kayan vliegt meteen weer op mijn post en de manier waarop het benader. ( deed ze vorig spel ook) Kan best begrijpen dat jij dat niet echt jouw stijl vind maar zeker op dag 1 denk ik zo)
Het verschil tussen het vorige spel en nu, is vooral dat Floris de moeite nam om zijn gedachtengang uit te leggen. Nu leek het vooral dat hij onder de radar probeerde te blijven (zeker ook gezien ik zo'n openbare sparring met Edy aanging). En zoals Hugo en Lola ook al terecht zeiden; Floris die Renate verdachtte, terwijl ze juist lekker bezig was... Dat triggerde gewoon heel erg.

Btw.. Dat je blaffende hond werd genoemd, is kind of mijn schuld xD Ik zei iets over dat er in dit spel dat blaffende honden zijn en flink wat muurbloempjes xD Sorry!

@Djamila, grappig dat je me aan het begin "scherp" vindt, en het later labelt als "jezus waar gaat dit gesprek over", nou.. Het ging dus over een verkeerde hypothese + verdachtmaking jegens iemand die in mijn opinie tot dusver niks verkeerd had gedaan (Lola legde het beter uit; Bas werd verdacht gemaakt op basis van iets wat meerdere BM-kandidaten hadden gedaan)

Wat betreft de opmerking over Sander (en dat is waarom ik zo jolig zei dat Sander zo stil was), is omdat ik in mijn hoofd een bruggetje heb gemaakt rondom zijn rol op basis van de BM-stemronde. Vooralsnog laat ik dat zo staan, en Sander heeft tot noch toe, in mijn opinie, niet per se iets geks gedaan, dus vandaar dat ik die opmerking maakte. Als je/jullie niet snappen waar ik op duid, dan laat ik dat liever zo. Ik ga geen rol voor iemand anders claimen (noch voor mezelf), omdat dat gekke situaties kan opleveren. Plus ik kan het heel goed mis hebben, dus ik zou Sander ook niet zo 1-2-3 in bescherming nemen, simpelweg omdat ik geen 100% zekerheid heb (en ook nooit zal hebben totdat het spel over is xD) :).

Verder snap ik niet waarom je mij, Edy en Sander in een hoek hebt willen drukken... Dat lijkt ook overgenomen te worden door anderen, en zoals Sander, snap ik die driehoek niet.
Ik snap Edy/Kayan wel, en ik snap Willemijn/Sander/Kayan ook, maar jouw driehoek, nee.

@Jorn, dat geldt dus ook voor jou (dat je eerst "aardig/neutraal" doet jegens mij). Wat bij jou nog meer stoort, is dat je in den beginne akkoord gaat met mijn opmerking en vervolgens opeens zegt dat mijn discussie met Edy verdacht is, èn dan moet ik JOU overtuigen dat ik goed ben? :') ik hoop dat je je achter je kriebelige oren krabt.

Wat me verder ook stoort bij jouw stem op mij, is dat je me nul kans hebt gegeven om het uit te leggen. Sterker nog, ik word door jou verdachtgemaakt nadat je wist dat ik niet meer de tijd had om me "goed" te verdedigen. Je vraagt om andere mensen hun input, om vervolgens met een ellenlange post te maken rondom mijn verdachte acties?

Waarom plaats je die later pas? en niet tussendoor? Dat je niet iemand een tweede stem wil geven, vind ik ook zo frappant. Je stemt gewoon "veilig" maar zonder enkele "papertrail".

En oja! Je zegt zelf dat allerlei theorieen je normaliter de kop zou kosten, waarom dan gaan stemmen op iemand die jouw zelfde soort stijl hanteert (volgens jou)?

Ik heb ook het idee dat dit een poging was om een jumpstart voor mij te starten, maar dat komt gewoon omdat ik heeeeel erg paranoide ben :)

@Bert, ik ben je nog mijn excuses verschuldigt. Ik noemde je in hetzelfde rijtje van Jorn en Djamila, maar je opmerkingen en gedrag waren wel coherent aan je redeneringen.

Ik vind het netjes dat je op z'n minst Bas en Nemo de kans hebt gegeven om binnen een bepaalde tijd nog te reageren.

@Willemijn, ik quotte Wessel omdat je stelde dat je benieuwd was waarop Wessel zijn stem op zou baseren (15 juni 2020 - 19:40) :P.

Mijn opmerking over Sander heb ik al uitgelegd :). Het was overigens geen (foute) hint waar ik naar terug kan verwijzen wbt Sander.

@Hugo, dat denk ik ook wel. Mijn punt was vooral dat er niet blindgestaard moet worden (en dus inderdaad balans), maar het leek erop dat er op dag 1 heeeeel veeel naar het vorige spel werd verwezen en dat is, vind ik dan, niet mega leuk. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de paar mensen die het vorige spel niet hebben meegedaan. Naar gedrag verwijzen, a la, daar kom je uiteraard niet onderuit.
En dank voor de uitleg rondom je Lola/Matthijs opmerking. Het viel mij dus ook op dat er veel geblaft werd naar Matthijs, maar niet echt gebeten (behalve door een wolf (haha)).

@Matthijs, bedankt nog voor het stemoverzicht. Dat hielp me heel erg om mijn verantwoordelijkheid te nemen om niet op wèèr 1 stem op iemand anders uit te brengen :)
En lol, inderdaad. Tot zover je "we stemmen tussen twee niet-bad guys" (sluit trouwens ook niet per sé uit dat Nemo bad guy is, voor de mensen die zo snel naar Nemo-stemmers wijzen... We weten immers nog helemaal niks over Nemo's rol).

[Edit, het woordje 'niet' geplaatst op een vrij cruciale plek xD]

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Janneke »

Kijk, dat is een mooi begin! Adieu, Floris.

Alvast kort een paar overdenkingen.

Jorn schrijft:
Kijk aan dat is meteen lekker, zelf had ik nog niet veel bedenkingen bij Floris en stond hij bij mij neutraal. Wat Sander aanstipt over de Nemo stemmers ga ik ook nog even voor zitten.. Janneke, Nynke, Bert en Sander. Met dus een hoopvolle actie vanuit de wolf om alsnog op een gelijkspel te belanden.. Is dit gepland of een actie van een kat in het nauw die rare sprongen maakt om zijn eigen hachje te redden.
Daar kun je mij dan meteen van wegstrepen, want ik was de eerste Nemo-stemmer. Als ik de door jou genoemde tactiek had gevolgd, had ik wel op een burger gestemd die al een stem had!

@Bert en Djamila:
Over het stemmen op iemand die nog geen stem heeft. Of beter (zo verwoordde ik het ook): niet stemmen op iemand die al een stem heeft. Vrijwel geen enkele burger heeft echt informatie, de wolven hebben dat juist wel. Je mag er dus van uitgaan dat bij de genoemde namen de onschuldigen zijn oververtegenwoordigd. Een extra argument daarvoor is dat de kans daarop sowieso het grootst is omdat er (ja toch, spelleider-ervaringsdeskundigen?) sowieso al meer burgerrollen in het spel zitten.

@Kayan
Wat Willemijn aankaartte vroeg ik mij ook al af: hoe kun je in hemelsnaam op dag 1 een vermoeden hebben van een ‘superirritant rolletje’ van Sander? Klinkt als je reinste flauwekul. Het lijkt me sterk dat je P.I. bent en je bijzondere kracht nu al hebt gebruikt. Of dat je ziener bent en je nu al blootgeeft. Verder zijn er geen rollen toch die zo’n opmerking verklaren? Kortom: stemmingmakerij.

@Wouter
Wat een heerlijke wandeltocht (en dan doel ik niet op nachtelijke hapjes, maar dat hij leuk in elkaar zit). Sterkte bij de tandarts.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Sander »

Jorn schreef:
16 jun 2020, 22:27
Huts Adieu monsieur wolf :banana:

Kijk aan dat is meteen lekker, zelf had ik nog niet veel bedenkingen bij Floris en stond hij bij mij neutraal. Wat Sander aanstipt over de Nemo stemmers ga ik ook nog even voor zitten.. Janneke, Nynke, Bert en Sander. Met dus een hoopvolle actie vanuit de wolf om alsnog op een gelijkspel te belanden.. Is dit gepland of een actie van een kat in het nauw die rare sprongen maakt om zijn eigen hachje te redden.

Ik ga morgen nog eens dingen teruglezen en zoeken naar verbandjes die mogelijk bestaan in betrekking tot het verdelgen van een wolf die ons van onze goddelijke reis wilt afhouden.

Maar ik ben nu nogal high dus ga het niet eens proberen, voor nu vier ik deze succesvolle dag met een pretsigaret.
Janneke hoort hier m.i. echt niet bij. Zij stemde als eerst op Nemo
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Mag je denken. Ik ga er niet meer op in.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Lola »

Janneke schreef:
17 jun 2020, 00:49
@Kayan
Wat Willemijn aankaartte vroeg ik mij ook al af: hoe kun je in hemelsnaam op dag 1 een vermoeden hebben van een ‘superirritant rolletje’ van Sander? Klinkt als je reinste flauwekul. Het lijkt me sterk dat je P.I. bent en je bijzondere kracht nu al hebt gebruikt. Of dat je ziener bent en je nu al blootgeeft. Verder zijn er geen rollen toch die zo’n opmerking verklaren? Kortom: stemmingmakerij.
Hoe is het stemmingmakerij?? Als ik het goed begrijp schrijft Kayan een goede rol toe aan Sander, want ze lijkt hem tot op zekere hoogte te vertrouwen. Daarnaast benadrukt ze dat ze niets zeker weet. En wat de ziener en de PI ermee te maken zouden hebben weet ik al helemaal niet, want die krijgen van niemand de specifieke rol te horen. Zelfs als Kayan een van die rollen zou zijn, zou ze Sanders rol dus niet kunnen weten. Iedereen kan toch gewoon zijn vermoedens hebben. Hoe dat stemmingmakerij is ontgaat me echt.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Janneke »

Hoe is het stemmingmakerij?? Als ik het goed begrijp schrijft Kayan een goede rol toe aan Sander, want ze lijkt hem tot op zekere hoogte te vertrouwen. Daarnaast benadrukt ze dat ze niets zeker weet. En wat de ziener en de PI ermee te maken zouden hebben weet ik al helemaal niet, want die krijgen van niemand de specifieke rol te horen. Zelfs als Kayan een van die rollen zou zijn, zou ze Sanders rol dus niet kunnen weten. Iedereen kan toch gewoon zijn vermoedens hebben. Hoe dat stemmingmakerij is ontgaat me echt.
Ben ik nou gek of jij? Ik ben wel een beetje een warhoofd, dus vooruit: leg het me dan even uit. Nu helemaal! Want jij associeert 'super irritant rolletje' met vertrouwen?! Ik juist niet. En natuurlijk hebben die rollen ermee te maken. Als P.I. of ziener heb je meer informatie. Als dat 'alleen maar' goed of fout is (wat ik associeer met niet of wel irritant), helpt dat toch ook? Inderdaad weet ze dan de rol niet, maar dat is juist het hele punt dat ik wil maken! Het is niet logisch dat Kayan de rol van Sander echt kent en zo wel, dat ze dat nu al bekend zou maken. Waarom roept ze dan zoiets? Om stemming te maken, denk ik dan. En meteen daar achteraan: waarom neem jij het voor haar op?

In de omschrijving van de regels staat bij de P.I. overigens:
Hij hoort dan of er bij deze speler en zijn twee (nog levende) buren (op de spelerslijst) tenminste één Wolf zit.
@Wouter - Even voor de zekerheid: dat geldt voor dit spel toch ook? Dat de P.I. hoort of er een WOLF bij zijn buren zit (en niet een slechterik in het algemeen)?

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Nemo »

:banana: Dit geeft is een grote stap voor het avontuur nu een van de wolven achterblijft.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Bert »

Goed gedaan Florisstemmers! Uiteraard heb ik gisteren nadat ik van de tennisbaan kwam even snel gekeken naar de afloop van dag 1, maar ik had geen fut om alles precies te lezen en nog een inhoudelijke post te maken. Vandaag heb ik helaas ook weinig tijd, dus ik deel alleen even wat 'eerste observaties', die mogelijk nog niet helemaal goed uitgedacht zijn, maar daar kunnen anderen dan wellicht op voortborduren:

1. Floris stelde zich kandidaat voor BM; best riskant dat juist hij dat deed van de weerwolven, aangezien het in de lijn der verwachting lag dat hij 'sympathyvotes' zou krijgen voor het feit dat hij vorig spel als Ziener niet geloofd werd (vooral door mij) en toen onverdiend gelyncht werd. Ik vermoed dat het merendeel van de kandidaatstellers voor BM (Matthijs, Nemo, Bas, Floris en Lola hebben zich actief kandidaat gesteld) burger zal zijn; zo niet: waarom hebben al die freakin' burgers zich NIET kandidaat gesteld?! Hoe dan ook, Lola verdient nu inderdaad veel vertrouwen. Maar al met al een dappere actie van Floris. Maar zou er dan ten minste nog één andere wolf als 'tegenkandidaat' van Floris zich opgeworpen hebben? Zo niet, vraag ik me af waarom de wolven juist Floris naar voren 'geschoven' hebben, als hij het niet gewoon zelf gedaan heeft.

2. Wessel is de eerste die stemt op/voor een BM, en die stemt ook nog eens op Floris. Dat kan 'domme pech' zijn, maar het valt me nu wel op en ik zal Wessel wat extra bekijken. Hugo en Edy hadden iets goed te maken. Bovendien, àls Edy al wolf samen met Floris zou zijn, denk ik niet dat ze als allerlaatste nog op Floris gestemd zou hebben (een zinloze stem, in die zin dat Lola al overtuigend gewonnen had op dat moment) met het risico om dan later, als Floris als wolf ontmaskerd zou worden, aan Floris gekoppeld te kunnen worden als de BM-stemming onder de loep genomen zou worden. Voor nu vermoed ik eerder dat Edy dan burger is.

3. De wolven hebben duidelijk gefaald op dag 1. Het was, zeker met de spreiding in stemmen aan het begin van dag 1, niet al te moeilijk voor hen een meerderheid te behalen. De vraag is dus waarom ze deze niet bereikt hebben. Een paar suggesties/mogelijkheden uit de losse pols:
- de wolven hebben heel vroeg gestemd, om later niet 'beticht' te kunnen worden van 'wolvengedrag' door lang te wachten met hun stem en op die manier de meeste invloed uit te kunnen oefenen. Ze hebben hun stem niet gewijzigd, om niet te veel in 'the picture' te komen of waren niet meer op tijd online hiervoor. Als dit klopt (het geldt in ieder geval voor Floris zelf!), dan valt opnieuw Wessel op, maar ook Willemijn (die wel een reden gaf voor haar vroege stem overigens), Janneke, Djamila en Jorn in mindere mate. Hugo stemde ook vroeg, maar juist omdat hij de eerste was die òp Floris stemt, ben ik op dit moment eerder geneigd om hem als goed te bestempelen dan als medewolf. Het zou natuurlijk kùnnen, maar of het het meest waarschijnlijk is betwijfel ik.
- Er stonden meerdere wovlen op de 'nominatielijst' en daarom waren ze in ieder opzicht kansloos als ze zichzelf niet te veel in the picture wilden spelen. Stel dat ook Bas en/of Nemo wolf is/zijn, dan konden de wolven niet voorkomen dat er een wolf uitging zonder ècht massaal op een burger te gaan en hun stemmen dus te wijzigen. Stel dat Nemo een burger is, dan snap ik niet zo goed waarom het de wolven niet gelukt is de stemming naar hun hand te zetten (tenzij zie hierboven).

Ik moet nu echt gaan afronden helaas, dus ik kan mijn theorieën niet verder uitwerken/uitdenken. Hopelijk geeft het wat input voor de burgers om op verder te gaan.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Janneke schreef:
17 jun 2020, 11:15
Hoe is het stemmingmakerij?? Als ik het goed begrijp schrijft Kayan een goede rol toe aan Sander, want ze lijkt hem tot op zekere hoogte te vertrouwen. Daarnaast benadrukt ze dat ze niets zeker weet. En wat de ziener en de PI ermee te maken zouden hebben weet ik al helemaal niet, want die krijgen van niemand de specifieke rol te horen. Zelfs als Kayan een van die rollen zou zijn, zou ze Sanders rol dus niet kunnen weten. Iedereen kan toch gewoon zijn vermoedens hebben. Hoe dat stemmingmakerij is ontgaat me echt.
Ben ik nou gek of jij? Ik ben wel een beetje een warhoofd, dus vooruit: leg het me dan even uit. Nu helemaal! Want jij associeert 'super irritant rolletje' met vertrouwen?! Ik juist niet. En natuurlijk hebben die rollen ermee te maken. Als P.I. of ziener heb je meer informatie. Als dat 'alleen maar' goed of fout is (wat ik associeer met niet of wel irritant), helpt dat toch ook? Inderdaad weet ze dan de rol niet, maar dat is juist het hele punt dat ik wil maken! Het is niet logisch dat Kayan de rol van Sander echt kent en zo wel, dat ze dat nu al bekend zou maken. Waarom roept ze dan zoiets? Om stemming te maken, denk ik dan. En meteen daar achteraan: waarom neem jij het voor haar op?

In de omschrijving van de regels staat bij de P.I. overigens:
Hij hoort dan of er bij deze speler en zijn twee (nog levende) buren (op de spelerslijst) tenminste één Wolf zit.
@Wouter - Even voor de zekerheid: dat geldt voor dit spel toch ook? Dat de P.I. hoort of er een WOLF bij zijn buren zit (en niet een slechterik in het algemeen)?
Janneke, ik schrijf Sander inderdaad een goede rol toe (maar niet met honderd procent zekerheid). Anders zou ik er veel dieper op ingaan om hem eruit te werken. Dus ja, je bent een beetje gek ;). Overigens heb ik alweer een andere theorie in mijn hoofd, dus mijn opmerking over Sander staat weer helemaal op losse schroeven, en is weer een extra reden over waarom ik er niet meer woorden aan vuil wil(de) maken.

Verder maak ik helemaal niks bekend, want ik weet Sanders rol niet. Dat heb ik nu al een paar keer proberen uit te leggen. Laat ik het nog èxtra benadrukken, ik zou niet voor Sander door het vuur gaan.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

p.s. ik zou dus als P.I wel gelijk in de eerste dagen aan de slag gaan, want dan heb je in ieder geval meer zekerheden en met mijn grote mond verwacht ik eigenlijk dat ik vaak de eindstreep niet haal xD Dat was in het verleden al, toen we dit op Hyves deden en het lijkt erop dat het zich ook voortzet :shrug: :shrug: :shrug:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”