Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Sander »

Kayan schreef:
17 jun 2020, 12:09
p.s. ik zou dus als P.I wel gelijk in de eerste dagen aan de slag gaan, want dan heb je in ieder geval meer zekerheden en met mijn grote mond verwacht ik eigenlijk dat ik vaak de eindstreep niet haal xD Dat was in het verleden al, toen we dit op Hyves deden en het lijkt erop dat het zich ook voortzet :shrug: :shrug: :shrug:
Wat zet zich voort? Je grote mond of het feit dat je denkt de eindstreep niet te gaan halen?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Beide uiteraard :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Hugo »

Janneke schreef:
17 jun 2020, 11:15
@Wouter - Even voor de zekerheid: dat geldt voor dit spel toch ook? Dat de P.I. hoort of er een WOLF bij zijn buren zit (en niet een slechterik in het algemeen)?
Snel tussendoor:
Hugo schreef:
10 aug 2019, 17:54
Alle speciale rollen die effect hebben op Weerwolven (Ziener, Lijfwacht, Paranormaal Detective, etc.), hebben ook effect op Vampiers. Er wordt echter geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende rollen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Bas »

Floris een wolf, dat is mooi.

Ik wil even over mijn stem zeggen dat ik niet doorhad dat Nemo ook al twee stemmen had op het moment dat ik stemde. Het was nog steeds logischer geweest voor mij om op Floris te stemmen, maar ik wist niet dat ik nog een andere mogelijkheid had. Ten tweede verdien ik absoluut geen plus voor mijn stem op Floris, en zijn het inderdaad Hugo, Kayan, Matthijs en Lola die een plus krijgen, mits er geen vampiers in zitten.

Dan de Nemo stemmers, ik vind het opvallend dat Sander degene is die hier als eerste een opmerking over maakt, aangezien ik alleen Sander zijn stem echt interessant vind. Bert had namelijk de keuze om op mij te stemmen, iemand die al op Floris gestemd had. Nemo had uit zelfbehoud nog kunnen wisselen naar Floris als hij rond de deadline online was geweest. Bert zijn stem op Nemo verzwakte de positie van Floris in mijn ogen. Achter afgezien maakt het niet veel uit, maar als Nemo online was gekomen had Floris 0 kans.

Ik heb verder nog niet teruggelezen en zal dat in de loop van vandaag/morgenochtend gaan doen en hopelijk dan met een of twee echte verdachten komen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
17 jun 2020, 13:17
Janneke schreef:
17 jun 2020, 11:15
@Wouter - Even voor de zekerheid: dat geldt voor dit spel toch ook? Dat de P.I. hoort of er een WOLF bij zijn buren zit (en niet een slechterik in het algemeen)?
Snel tussendoor:
Hugo schreef:
10 aug 2019, 17:54
Alle speciale rollen die effect hebben op Weerwolven (Ziener, Lijfwacht, Paranormaal Detective, etc.), hebben ook effect op Vampiers. Er wordt echter geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende rollen.
Precies, je hoort goed of slecht. Nothing more, nothing less.
Ho ho ho :xmas:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wessel »

@Bert beetje voorbarig al die beschuldigingen. Toegegeven achteraf ongelukkig. Maar naast mij hebben ook Edy en Hugo op Floris gestemd als BM. Je probeert me nu gewoon zwart me maken.

@Edy Ik heb me duidelijk vergist. Blaffende honden bijten niet (altijd). Ik heb wellicht met een tunnelvisie gefocust op een storm van verdachtmakingen en beschuldigingen vanuit Edy. Edy en Renate hadden het uiteindelijk bij het juiste eind.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Nemo »

Ik zou best mijn stem willen veranderen naar floris maar ik zat in het midden van een examen. Ik was bijna achtergelaten omdat ik niet op Floris kon stemmen wat ook niet echt een reden is om me dan bijna te achter laten.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Edy »

@wessel:
Ik heb uit 18 mensen een minnetje gegeven bij Bas en bij jou. Storm van verdachtmakingen en beschuldigingen.🤔🤔🤔

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door NynkeB »

Even wat gedachtenkronkels van mij voor nu. Overtuigd van één van deze theorieën ben ik niet, maar hopelijk bieden ze wat nieuwe inzichten of perspectieven.

Lone wolf?
-Dominante lone wolf? Wat natuurlijk ook nog een mogelijkheid is dat we een dominante lone wolf in het wolvenhol hebben zitten, wat maakt dat deze lone wolf de koers voornamelijk zou bepalen. Weerwolven vertonen immers vaak meelopers gedrag, dit maakt niet dat ze klakkeloos naar deze lone wolf zouden luisteren, maar voor de eerste avonden kan ik me voorstellen dat bijna elk slachtoffer wel oke zou zijn.
Als dit het geval zou zijn, is Floris er naar mijn mening door die persoon (miss onbewust?) er wel heel snel uitgewerkt. Maar goed. Het blijft een mogelijkheid dat de lone weerwolf een groot risico heeft genomen door Floris zo uit de vingers van het weerwolven pact te laten glippen (om zichzelf te redden of voor de komende dagen langzaam uit te schijnwerpers te verdwijnen), omdat hij/zij immers een net iets ander doel heeft. Dit hoeft of course totaal niet het geval te zijn, maar ik wil niet dat die optie vergeten zal worden, waardoor mensen zomaar vrij zouden worden gesproken omdat ze op Floris stemde. Juíst omdat het vrij onlogisch lijkt dat de lone wolf al in dag 1 een mede weerwolf eruit zou stemmen, lijkt het mij wel een goede optie.. maar, t blijft een theorie.
-Wessel als lone wolf? Ik bedacht me opeens dat het goed mogelijk zou zijn dat Wessel de lone wolf is. Nee, niet hard van stapel lopen nu, ik ben zeker niet zeker (verre van zelfs), maar ik gooi hem even op om te kijken of dit plaatje van hem zou kunnen kloppen. Wessel stemde bij de BM verkiezing als eerste (hij was überhaupt de eerste stemmer) op Floris. Dit kan zijn om zo je vriend in het hol te steunen, en daarnaast (stel Floris zou BM worden) staan er dan meer ogen gericht op hem en wanneer we naar het doel van de lone wolf kijken; is het niet erg als een wolf zou overlijden. Ik denk echter dat, stel dit is het geval, Wessel het als een ‘part of his plan’ zou willen gebruiken. Floris ging akkoord met het riscio BM te zijn (hij maakte zichzelf in ieder geval beschikbaar om BM te worden), dus het was niet dat Wessel hem per definitie 'onder de bus gegooid heeft' door op hem te stemmen, hoewel dit indirect natuurlijk wel het geval is. Als we kijken naar het grotere plaatje, Wessel, bevond je je op de perfecte positie door als eerste te stemmen én daarbij ook nog eens op je mede-weerwolf.
Ik ben ook van mening dat de kans dat dit daadwerkelijk het geval zou zijn, bijzonder klein is, maar daarmee niet onbelangrijk! Ik weet dat er meerderen gestemd hebben op Floris voor BM (ook Hugo en Edy), of Hugo hierin nog een directe rol heeft zou ik zo niet kunnen zeggen (daar ga ik nog wel ff achteraan), maar Edy stemde als 17e wat, mede met dat ik denk dat Edy geen weerwolf is, voor mij maakt dat de stem meer te maken had met de belofte (waar ze zich natuurlijk achter zou kunnen verschuilen, en daarmee als nog slechte intenties gehad zou kunnen hebben, maar goed, dat geloof ik momenteel niet) dan een werkelijke poging om de weerwolf Floris te ‘verheven’ naar een BM rol…
Ik ben niet van mening dat ik Wessel gelijk zou moeten afreken voor zijn stem op Floris, maar in gedachten houd ik het wel.

Over de uiteindelijke/te late wissel van Floris;
Floris wisselde zijn stem op het eind, net niet meer binnen de tijd, naar Nemo. Het is goed mogelijk dat hij daarmee zijn eigen hachje probeerde te redden, maar het kan ook een laatste stuiptrekking geweest zijn om de ogen die op Nemo gericht waren nog weg te drijven.
-Stel; Nemo is een weerwolf.
Dan zou Floris (hoewel het tegen zijn natuur in zou gaan, want de lone wolf was hij immers niet) ook zijn stem naar Nemo kunnen hebben gewisseld omdat wij er vervolgens niet direct (ondanks het meelopers argument) vanuit zouden gaan dat Floris een wolf zou zijn. Hoewel deze theorie ook maar een mogelijkheid is, blijft het toch met me spoken omdat het nét over de tijd stemde. Dit kan of course toevallig zijn, maar het drukt wel een extra stempel. Immers, wanneer Nemo eruit zou zijn gestemd, en Nemo een burger blijkt; had Floris er de volgende lynch al wel uitgelegen (dit is een aanname, maar de kans dat hij de meerderheid van de stemmen op zich zou krijgen is groot). Zijn lot stond al min of meer bezegeld.
Dus misschien dat die switch als redding fungeerde om zo Nemo meer ademruimte te geven?
-Stel; Nemo is geen weerwolf.
Waarom probeerde Nemo zich niet eens uit de situatie te redden? Een aantal mensen hadden Nemo al opgegooid, en vervolgens komt Nemo met een stem op Edy. Dit zonder enige beredenering of wat dan ook (zoals Nemo dat eerder ook al niet deed). Waarom niet Nemo? Blijf je verstoppen onder het sluiertje van onwetendheid? Kon je je er niet uit praten? Zolang je je mening niet direct geeft, kunnen mensen je nauwelijks op dingen vastpinnen; hoop je daar dan maar op?
Ik wil echt met alle liefde geloven dat je een burger bent Nemo, maar geef me dan wel iets om dat te kunnen geloven.
->ik zie dat je net hebt gezegd dat je in een examen zat en daarom niet meer kon veranderen naar Floris. Dit klink wel nobel, maar huh, zou je dan enkel wisselen om te zorgen dat hij meer stemmen dan jij zou hebben. Het is achteraf heel makkelijk om te zeggen dat je op een weerwolf gestemd zou willen hebben, maar je hebt nooit een speculatie over Floris gemaakt. Dus dat zou dan ook 'uit het niets komen'.

@Edy, wat is me wel afvraag he, je hebt aangegeven Floris zo te vertrouwen, maar waarom? Ergens bekruipt mij een beetje het gevoel dat dit als ‘goedmakertje’ het geval zou zijn (i.v.m. het vorige spel), en je geeft aan dat je Floris én Bert er niet voor aanziet Mark eruit gestemd te hebben. Leuk en aardig, maar een weerwolf blijft een weerwolf, en ik denk dat zowel Floris (waarvan we nu weten dat hij een weerwolf was) als Bert prima in staat is Mark eruit gestemd zouden kunnen hebben.
Ik weet dat er met maar heel weinig info keuzes gemaakt moesten worden, maar laat hen dan 'gewoon' op neutraal staan; je argument sloeg op zodanig weinig dat ik van mening ben dat je jezelf enkel in een ingewikkelde positie hebt gezet.
Ik blijf vinden dat je in mijn ogen overkomt als een oprechte en fanatieke burger/of een 'goede' rol (a.k.a. geen weerwolf), maar de ‘logica’ m.b.t Floris en Bert zette me toch aan het denken.

Hmmm, nou ja, al met al, ik ben zeer benieuwd wat de dag van morgen ons zal brengen..

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Lola »

Janneke schreef:
17 jun 2020, 11:15
Ben ik nou gek of jij? Ik ben wel een beetje een warhoofd, dus vooruit: leg het me dan even uit. Nu helemaal! Want jij associeert 'super irritant rolletje' met vertrouwen?! Ik juist niet. En natuurlijk hebben die rollen ermee te maken. Als P.I. of ziener heb je meer informatie. Als dat 'alleen maar' goed of fout is (wat ik associeer met niet of wel irritant), helpt dat toch ook? Inderdaad weet ze dan de rol niet, maar dat is juist het hele punt dat ik wil maken! Het is niet logisch dat Kayan de rol van Sander echt kent en zo wel, dat ze dat nu al bekend zou maken. Waarom roept ze dan zoiets? Om stemming te maken, denk ik dan. En meteen daar achteraan: waarom neem jij het voor haar op?
Ik associeer de term 'superirritant rolletje' zelf ook niet per se met vertrouwen (ook niet per se met wantrouwen), maar alles wat Kayan eromheen over gezegd heeft wel.
Kayan schreef:
16 jun 2020, 09:19
Geinig. Willemijn stemt op Sander, en dat trekt voor mij een heel ander kannetje open. Ik heb zelf namelijk het vermoeden dat Sander een super irritant rolletje heeft 😂😂😂.
Om te beginnen de 😂's. Die doen mij 'irritant' meteen met een vaatje zout nemen. Daarnaast geeft ze aan het níét met Willemijn eens te zijn, die wel op Sander stemt.
Kayan schreef:
16 jun 2020, 23:31
Wat betreft de opmerking over Sander (en dat is waarom ik zo jolig zei dat Sander zo stil was), is omdat ik in mijn hoofd een bruggetje heb gemaakt rondom zijn rol op basis van de BM-stemronde. Vooralsnog laat ik dat zo staan, en Sander heeft tot noch toe, in mijn opinie, niet per se iets geks gedaan, dus vandaar dat ik die opmerking maakte. Als je/jullie niet snappen waar ik op duid, dan laat ik dat liever zo. Ik ga geen rol voor iemand anders claimen (noch voor mezelf), omdat dat gekke situaties kan opleveren. Plus ik kan het heel goed mis hebben, dus ik zou Sander ook niet zo 1-2-3 in bescherming nemen, simpelweg omdat ik geen 100% zekerheid heb (en ook nooit zal hebben totdat het spel over is xD) :).
Hier heb ik de dingen dikgedrukt die voor mij suggereerden dat Kayan Sander niet verdacht. Ik vind het wel vrij expliciet. Daarom nam ik het ook voor Kayan op; ik vond jouw beschuldiging van stemmingmakerij nergens over gaan. Kayan heeft expliciet aangegeven geen zekerheid te hebben, en het lijkt me sowieso al sterk dat een zienende rol een slechterik zou omschrijven met 'irritant' in plaats van 'slecht'. Los van alle andere aanwijzingen dat Kayan een goede rol bij Sander had staan dus. (Zoals ze zelf zegt is haar theorie ondertussen alweer veranderd, maar ik verklaar mijn eigen logica nog even.)

Wessel schreef:
17 jun 2020, 14:20
Edy en Renate hadden het uiteindelijk bij het juiste eind.
Huh, op welk gebied zaten zij juist? Ze hebben beiden op Bas gestemd, dat was niet het juiste eind - of dat is in ieder geval vooralsnog niet bewezen.

NynkeB schreef:
17 jun 2020, 15:22
->ik zie dat je net hebt gezegd dat je in een examen zat en daarom niet meer kon veranderen naar Floris. Dit klink wel nobel, maar huh, zou je dan enkel wisselen om te zorgen dat hij meer stemmen dan jij zou hebben. Het is achteraf heel makkelijk om te zeggen dat je op een weerwolf gestemd zou willen hebben, maar je hebt nooit een speculatie over Floris gemaakt. Dus dat zou dan ook 'uit het niets komen'.
Ik vatte eigenlijk Nemo's opmerking ook niet op als bedoeld als nobel, maar vooral dat hij inderdaad uit zelfbescherming gewijzigd zou hebben.
Ik weet echter ook niet zeker of hij dat zo bedoelt, want hij spreekt met een zeer beperkt aantal woorden. Nemo, ik denk dat iedereen, inclusief jijzelf, er baat bij heeft als je je wat uitgebreider uitdrukt en explicieter reageert op vragen die aan je gesteld worden. Ik denk niet eens dat je per se bewust ontwijkend doet, maar je doet het wel, en Nynke bijvoorbeeld vindt dat al verdacht. Ik kan vooral geen hoogte van je krijgen, beide kanten op. (Ik verdenk je momenteel niet, maar je geeft ook absoluut geen aanleiding om je te vertrouwen.)
Een vraag die je bijvoorbeeld zou kunnen beantwoorden: waarom heb je op mij gestemd in de gidsverkiezing?

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”