Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Wouter »

Janneke schreef:
16 jun 2020, 14:45
Ik stem ook niet op Mariska, want die is al zo zielig.

Even voor alle duidelijkheid: dat mag ook niet. Degene die door deze ziekte getroffen wordt is vrijgesteld van de lynch
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Wouter »

En voor er misverstanden zijn, de plaatjes stuur ik vooral als vermaak om te laten zien hoe mooi de streek is waar jullie doorkomen. En om jullie er op te wijzen dat er nog vier uur zijn tot aan de stemmingsdeadline.

Uitzicht vanuit Le Grand Bourg, nog even doorstappen vandaag:

Afbeelding
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Jorn »

Ik ben blij dat meer berichten te hebben gezien. Aangezien ik in mijn vorige bericht al vrij uitgebreid een aantal zaken behandelt had zal ik dat momenteel niet doen.

Maar ja zoals Djamila en eerder Renate(?) al zeiden dat gedoe met Kayan en Edy en Sander zit mij ook niet lekker. Al ben ik toch wel geneigd Edy te vertrouwen. In vorige spellen was ze vaak ook erg pro-actief en doortastend (en aldus sommigen ook ietwat fel). Dus ik ben momenteel geneigd haar op neutraal te laten. en geen minnetje te geven.

Nemo vindt ik nog steeds ergens een logische keuze omdat er weinig bijgebracht is in het spel, maar tevens kan dat net zo goed betekenen dat het een rustige burger is en ik zou het zonde vinden iemand zonder verdenken van mij een echte stem te geven. Al zoals eerder aangegeven heb ik nog nergens sterke verdenkingen behalve wat dingen die me opvallen.

Verder Zegt Djamila net inderdaad correct dat ik wat afwachtend ben, ik geloof dat ik dat al in mijn eerste post had uitgelegd waarom ik iets terughoudender ging zijn in mijn speelstijl. Dit is een hele gewiekste en ervaren groep weerwolvers en ik ben alles behalve en moet het hebben van mijn analytisch vermogen maar dat heeft me tot noch toe iedere keer de kop gekost omdat ik te ver door blijf lullen over theorieën en mogelijkheden.

Dus snap niet de toevoeging vanuit haar; maar vind het verder ook niet verdacht.

Maar mijn eindconclusie blijft; ik heb te weinig echte verdachten om mijn stem 100% te validaten. De persoon waar ik toch wat onderbuikgevoel van krijg is Kayan, bij de rest iets minder. Tevens heeft Kayan nog geen stem en wil ik niemand op #2 stemmen zetten. Dus niks persoonlijks Kayan, want ik vindt wel dat je actief bent en wat nuttige dingen gezegd hebt. Misschien dat je me in de toekomst meer kan overtuigen.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Jorn »

Kayan zal moeten achterblijven
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Bert »

Net als enkelen voor mij ben ik blij wat meer activiteit van (ook) andere spelers op dit forum waar te nemen. Wat me in 'negatieve' zin opvalt en waar ik echt vraagtekens bij zet is het feit dat zowel Janneke als Jorn aangeven niet op iemand te willen stemmen die al een stem heeft. Ik weet niet of het direct 'wolfs' is, maar denk even met me mee:
- Ten eerste maak je het op die manier makkelijker voor de wolven om in samenwerking ervoor te zorgen dat er géén wolf uit gestemd wordt; immers, àls jullie brave burgers zijn en om die reden (allemaal) op iemand anders stemmen, kunnen de wolven gemakkelijk(er) een meerderheid behalen op het eruit stemmen van een burger.
- Ten tweede klinkt het in mijn oren een beetje als 'geen verantwoordelijkheid' willen nemen. Nu snap ik dat je op dag 1 niet heel hard wilt/kunt roepen wie er definitief uit onze wandelclub verbannen moet worden, want de kans dat je ernaast zit is groot, maar aan de andere kant is 'geen verantwoordelijkheid nemen' in dit geval (zie argument 1) gelijk aan medeverantwoordelijk worden/zijn voor een verkeerde beslissing.
Eens?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Bert »

Ik neig, zeker na de input die na mijn post van vanmiddag gegeven is, nog steeds het meest naar stemmen op Bas, maar aangezien Bas nog geen stemmen heeft tot nu toe, zou het heel raar zijn gezien mijn post van zojuist om nu op Bas te stemmen. Ik houd het forum de komende twee uur nog even in de gaten en stem om uiterlijk 19:30 uur, voor ik de tennisbaan op ga. Hopelijk volgen er nog zinnige inzichten van medeburgers!

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Matthijs »

Sander schreef:
16 jun 2020, 16:02
Matthijs schreef:
16 jun 2020, 14:58

Vampieren?!?!!
TL;DR: het enige wat ik hierover weet, is dat ik niets weet

Ik vind het interessant dat Sander de kans aangrijpt om de mogelijkheid tot vampieren aan te geven? Zou dit een actie zijn om ons als burgers ervan attent te maken dat er niet maar één gevaar is in het dorp? Zelf geloof ik ook in Wouters woorden dat hij in het thema van het spel handelt, en dat we gewoon mooie plaatjes te zien krijgen (die ik ook echt fantastisch mooi vind!) en niet als een soort "het is middag"-announcement. Het enige wat ik verder hierover wil zeggen is: we kunnen/mogen niets uit Wouters verhalen afleiden, behalve dat er geen middagslachtoffer gevallen is. Persoonlijk zou ik niet expliciet zeggen dat er géén slachtoffer valt, alleen als er wél een valt. Maar dat is slechts mijn mening :disco:
Huh? We spelen met ultimate werewolf, daarin zitten ook vampiers.
Dan is het zeker interessant om aan te geven of ze er wel of niet inzitten? Immers, je wilt proberen zo veel mogelijk duidelijkheid te creëren.
Vreemde opmerking van je Matthijs....

Natuurlijk zijn de plaatjes van Wouter leuk en dragen ook zeker bij aan het thema van het spel, maar je wilt duidelijkheid (behalve als je een badguy bent....)
Nouja, zullen we het er dan maar over eens zijn het er niet over eens te zijn? Zoals ik vorig spel al had gezegd was mijn doel juist om informatie minder duidelijk te maken, want zo houd je nog wat fun in het spel. Dat niet alles op een begeven moment vast staat door een ziener die alle bad guys gezien heeft (en dat heeft gewerkt, dus daar werd ik blij van ^^). Tuurlijk wil je echte onduidelijkheden over de regels de wereld uithelpen als spelleider, maar je gaat toch ook niet als spelleider helemaal uitleggen wie waardoor doodgaat 's ochtends?

We gaan er nu vanuit dat Mark is gestorven door de wolven (logische aanname), maar in theorie zou hij kunnen zijn gestorven door een heksendrankje. Een praktische kans van 0.0, maar in principe kunnen we er niet 100% zeker van zijn. Daarom was mijn TL;DR ook: ik weet niet of ze er wel of niet in zitten. Het enige wat ik wilde aangeven was dat jij het nodig vond om ons erop te wijzen dat ze er in kunnen zitten, en dat mij dat opviel. Als er wel vampieren inzitten, hebben we echt (slachtoffer)bewijs nodig, zoals een dode vampier of een middagslachtoffer. Maar zolang dat niet het geval is, blijft mijn hypothese dat ze er niet inzitten.

Maar goed. De lynch van vandaag. De huidige stand is:
Sander 1x: Willemijn (1)
Edy 1x: Wessel (2)
Matthijs 1x: Floris (3)
Floris 1x: Hugo (4)
Nemo 1x: Janneke (5)
Nynke 1x: Djamila (6)
Kayan 1x: Jorn (7)

Nog te stemmen: Sander, Lola, Matthijs, Renate, Edy, Nynke, Kayan, Bert, Mariska, Nemo, Bas.

Met een zeven(!)-voudig gelijkspel, zal het niet lang meer duren voordat iemand een tweede stem krijgt.
Zoals Bert zegt: alleen maar op iemand stemmen die nog geen stemmen heeft klinkt niet als een slim plan, en gelukkig ben ik eerder van plan op Floris te stemmen dan op Bas. Omdat ik persoonlijk geen reden zie om langer te wachten, ga ik nu mijn stem uitbrengen. Als je mij nu hierover wilt verdenken, so be it. :shrug: En ook omdat ik van plan ben om na het eten weer te werken aan schoolwerk wat ik nog heb liggen :confusion:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Matthijs »

Floris zal achter moeten blijven
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Kayan »

Floris zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Kayan »

Ik heb geen tijd om me te verdedigen, dus als mijn grote mond me de eerste dag lyncht, so be it.

Korte opmerking op een stem op mij en/of Edy, ik ben er helemaal niet van overtuigd dat Edy slecht is, ik kan gewoon slecht tegen (kromme) redeneringen (en ja, dat maakt iets/iemand verdacht, maar niet per sé schuldig). Die ik nu overigens (in het snelle bijlezen) ook bij Bert, Jorn en Djamila heb kunnen constateren.

Wbt mijn opmerking over Sander, ik doel op zijn interactie tijdens de BM-stemronde

wbt mijn stem: Als ik Matthijs overzicht zo zie, dan schieten we echt totaal niks op met een 8-way gelijkspel. Niet overtuigd van Floris zijn opmerking/uitleg. Frappant is wel dat hij tot dusver als enige op Matthijs heeft gestemd (terwijl er meer vingers oorspronkelijk naar Matthijs wees).

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”