Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Jorn »

Sander schreef:
16 jun 2020, 14:24
Sander 1x: Willemijn (1)
Edy 1x: Wessel (2) (Niet op de juiste manier gestemd, maar wordt vast wel goed gerekend door Wouter)
Matthijs 1x: Floris (3)
Floris 1x: Hugo (4)

Nog stemmen:
Sander, Lola, Matthijs, Renate, Edy, Nynke, Kayan, Bert, Nemo, Djamila, Jorn, Bas, Janneke
Ja ik hoop nog wel wat te horen van Nynke, Nemo, Djamila, Lola en Janneke. Bert/Bas ook wel ietwat al waren die in het begin van deze dag vrij actief. Ik ben over 2 uurtjes terug met mijn stem :) tot dan!
~Hertog Jorn~

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Janneke »

Nou, daar ben ik weer een keer. Overdag nog wel, terwijl ik me had voorgenomen niet onder ‘werktijd’ te weerwolven. Nu al mislukt dus. En er werd al – terecht – opgemerkt dat ik nog wat rustig ben… Ik moet inderdaad weer even inkomen. Man, wat een stortvloed aan gedachten en argumenten. En dat op de eerste dag!

Poe, wat heb ik een hekel aan zo’n eerste lynch. Geen idee op wie te stemmen. Maar wat moet, dat moet. Dus hier mijn ‘kort-door-de-bocht-ik-geef-het-toe-maar-je-moet-wat-stemverklaring’.

Omdat ik nog niet iemand kan aanwijzen die ik echt verdacht vind, doe ik het op de omgekeerde manier: wie wil ik dat er blijven, en wie blijft er dan over? Het is hoe (live) weerwolven voor mij sowieso vaak werkt: ik pik er eerdere goede rollen uit dan slechte.

Ik ga ook nu al een stem uitbrengen, want als ik dat op het laatst doe, krijg ik vast te horen dat ik daar de boel mee wil beïnvloeden – en ik volg echt mijn eigen weg. Lola is er toch niet om ons te leiden. 😉

Ik ga niet stemmen op Willemijn, Edy, Kayan en Renate. De actieve mensen maken het spel. Dus zolang ik ze niet echt verdacht vind, krijgen ze het voordeel van de twijfel. Bovendien heb ik al te vaak mensen er in het begin van het spel uitgewerkt door ordinaire burgerruzies niet te herkennen. Misschien is die tussen Edy en Kayan er ook wel een.

Ik stem ook niet op Mariska, want die is al zo zielig.

Matthijs vind ik oprecht overkomen, dus die mag nog blijven. Lola nam het in het begin voor hem op en wordt als burgemeester misschien toch eerder dan gemiddeld gecheckt door de ziener (Edy zoekt het wel even na 😉). Dus is zij slecht dan komt dat ‘vanzelf’ goed.

Bij een post van Bert/Bas dacht ik: dat ja! Dus die houd ik ook graag nog in het spel.

Omdat ik het zo willekeurig mogelijk wil houden, om de wolven niet te helpen, ga ik niet stemmen op iemand die al een stem heeft. Dus Sander en Floris vallen af. Om mijn uiteindelijke stem te bepalen ga ik lootjes trekken. Nog in de race: Nynke, Wessel, Nemo, Djamila en Jorn.

Wordt vervolgd.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Janneke »

Nemo zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door NynkeB »

Ik kan enkel mijn grote complimenten geven aan de mensen die zich al zo in t spel hebben geworpen, ik hoop vanaf nu ook meer bij te kunnen dragen!

Ik ga mijn stem waarschijnlijk (zoals ook een aantal anderen) uitbrengen naar iemand die minder toevoegt...
Ik vind dat bepaalde mensen door die discussies over de ‘sociale weerwolven’ meer opvallen, maar geef ze (voor nu!) het voordeel van de twijfel omdat ik van mening ben hen voor hun aanwezigheid niet af te mogen rekenen (immers houden zijn nu het spel in stand, en voegen veel toe!)

Mijn stem, met hopelijk een goede onderbouwing, hoop ik over een uurtje of 2 uit te brengen, ik moet nu weg namelijk.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Matthijs »

Hoi, hier ben ik weer. Na de afgelopen dagen toe te hebben gekeken vanaf de zijlijn ben ik er weer. Ik heb, zoals Jorn ook, wel aandachtig gelezen. Misschien niet genoeg om een goed geformuleerde mening te vormen, maar wel om een reactie op mensen te geven. De korte set-up van hoe dit bericht eruit ziet: eerst geef ik wat reacties op mensen, daarna geef ik nog mijn eigen insteek in de situatie. Bij elke insteek staat er een T(oo)L(azy);D(idn't)R(ead) bij, voor het geval je in tijdsnood zit. Hopelijk is het zo, ondanks de lengte, toch goed te lezen :D

Reacties op andere mensen
@Bert:
Bert schreef:
15 jun 2020, 12:04
Ik beschreef volgens mij enkel dat het mij OOK was opgevallen en dat er wat mij betreft twee opties waren: Matthijs is een sympathieke jongen/speler (en ging daarom niet bloedfanatiek enkel en alleen voor zichzelf) OF hij had een (spel)inhoudelijke reden om het BM-schap toch niet zo graag te willen hebben.
In principe kan het ook allebei zijn, lijkt me? ;-)

@Djamila:
Djamila schreef:
15 jun 2020, 16:26
Edy en Matthijs lijken een 1-2tje te doen… Vooral met verwijzing naar het vorige spel… hmm.
1-2'tjes met Edy zou ik niet aan beginnen, ik heb gezien hoe Wouter daar voorgaande spellen onder heeft geleden :lol: Wat ik wél over Edy wil zeggen, is dat ik haar vind spelen zoals ze altijd doet: actief en op iedereen inhakend. Dat heeft mijzelf in eerdere spellen om de tuin geleid waardoor ik haar verdacht vond, dus daarom wilde ik deze keer de discussie met haar beslechten. Maar zoals ik zeg: ik vind haar niet verdachter spelen dan gebruikelijk, wat mij dan dus positief opvalt :lol:

@Renate:
Renate schreef:
15 jun 2020, 23:01
Een andere observatie over Matthijs vind ik ook interessant: Matthijs suggereert dat hij zich al verkiesbaar stelde toen hij zijn rol nog niet had, omdat hij zo enthousiast was over de BM-rol. Willemijn constateert dat Wouter ten tijde van Matthijs' verkiesbaarstelling de rollen al wel aan het verdelen was, dus het zou heel goed een move van een wolf kunnen zijn om goed voor de dag te komen. Als die wolf dan vervolgens een hoop stemmen krijgt, en gelooft in de BM-wordt-altijd-door-ziener-gecheckt theorie, zorgt hij dus met een stem op zijn grootste concurrent dat hij het niet wordt.
Hmm, ja leuke theorie moet ik toegeven. Alleen als ik toen echt al de rol van wolf had toebedeeld gekregen, zou ik dan niet zoals altijd spelen en dan op de achtergrond blijven? Een 'risico om BM te worden' zou iemand als ik zeker niet over het hoofd zien.

@Sander:
Sander schreef:
16 jun 2020, 08:47
@ Matthijs, waarom zullen Edy en Hugo voor de hand liggende spelers zijn? Ze hebben alle drie gewonnen.
Moet ik het echt nog een keer uitleggen? Het liefst verwijs ik naar mijn eerdere posts (het zijn er niet zo veel) maar ik vat het nog even voor je samen: Ja zij drieën hebben gewonnen. Maar Edy en Hugo hebben het dorp méér voorgelogen en bedrogen dan dat Mark deed. Dus áls er een 'sociale-wolven'-actie is gepleegd, dan zou ik eerder naar die twee wijzen dan naar Mark.

@Janneke:
Janneke schreef:
16 jun 2020, 14:45
Ik stem ook niet op Mariska, want die is al zo zielig.
Volgens mij mogen we ook helemaal niet op haar stemmen :D
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Matthijs »

Mijn insteek in de situatie
Gezien het nachtsslachtoffer:
TL;DR: ik vind de discussie rondom waarom precies het Mark was niet nuttig.

Het voordehandliggende zorgt er dan ook juist voor dat niemand er echt verantwoordelijk voor kan worden gehouden, want het is een logische actie. Maar van de drie, vind ik Mark de minst logische om te kiezen. Echter weten we ook dat Mark niet een theorie van "anti-sociale"-wolven in het hol kan hebben geopperd, zoals vorige keer, dus wie weet heeft er iemand wel in zijn voetstappen getreden en daarom Mark aangewezen? Of wie weet was het puur random? Was het getal 5 (5. Mark) wel iemands geluksgetal?

Kortom: het eerstenachtsslachtoffer is niet de beste aanleiding om vanuit te gaan stemmen. Dan zou ik nog eerder naar de BM-verkiezing gaan kijken. Wat dat betreft, vind ik het bekijken van mensen hun reactie t.o.v. vorige spellen juist beter voor een eerstedagsstemming.

Gezien de BM-verkiezing:
TL;DR: ik heb niet gelogen, en dat was ik ook niet van plan te gaan doen.

Ik wil de mensen die mijn BM-actie verdacht vinden (bv Floris en Willemijn) nog even het volgende op het hart drukken: heb je ooit gezien dat ik zoiets bij elkaar zou liegen? Zo'n actie bij elkaar spelen vereist toch wel een enorm inzicht in de toekomst (dat ik zou weten dat ik een fout expres moet maken om een stem op Lola te 'verantwoorden' in jullie ogen). Antwoord: nee. Ik heb en zal altijd eerlijk zijn in wat mijn redeneringen zijn. Toen ik wolf was heb ik ook nooit gelogen in mijn denkstappen, alleen toen liet ik af en toe wat inzichten achterwege. Maar als ik iets opschrijf, kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat het de waarheid is. Dus nogmaals: leuk als je me verdenkt, mij doet het niet zoveel, en je schiet er zelf niet zo veel mee op :lol: Speciaal voor Floris: ik merk zeker dat je niet hetzelfde als vorig spel bent, want je was zelfs de vorige keer niet zo direct in je verdenking (al is deze gebaseerd op je eigen waanbeeld) ;-)

Vampieren?!?!!
TL;DR: het enige wat ik hierover weet, is dat ik niets weet

Ik vind het interessant dat Sander de kans aangrijpt om de mogelijkheid tot vampieren aan te geven? Zou dit een actie zijn om ons als burgers ervan attent te maken dat er niet maar één gevaar is in het dorp? Zelf geloof ik ook in Wouters woorden dat hij in het thema van het spel handelt, en dat we gewoon mooie plaatjes te zien krijgen (die ik ook echt fantastisch mooi vind!) en niet als een soort "het is middag"-announcement. Het enige wat ik verder hierover wil zeggen is: we kunnen/mogen niets uit Wouters verhalen afleiden, behalve dat er geen middagslachtoffer gevallen is. Persoonlijk zou ik niet expliciet zeggen dat er géén slachtoffer valt, alleen als er wél een valt. Maar dat is slechts mijn mening :disco:

Conclusie
Ik heb eigenlijk voornamelijk gezien dat er meerdere fronten ontstaan (waarbij er aardig wat zich richting mij keren om de een of andere reden). Verder valt Edy mij positiever op (zie de reactie op Djamila) doordat ze reageert zoals ik van haar gewend ben: proactief in de discussie, en van zich af bijtend (pun intended ;-) ). Ik denk dat ik morgen ga afwachten in de hoop hier meer zekerheid achter te vinden.

Daarnaast heb ik wel wat onderbuikgevoelens jegens Floris: ik kan me niet goed herinneren of jij een man was van je vastgrijpen in zoiets onbenulligs als één stem tijdens de BM-verkiezing. Het was niet eens je eigen redenering die je opvolgt, dus het lijkt voor mij dan meer als een mogelijkheid om op de "matthijs-bandwagon" te springen, in de hoop zo mij uit te schakelen ofzo? Ik weet niet of dat je positief of negatief in het daglicht stelt, maar ik houd jou in elk geval ook in de gaten.

Ik ga nog even met mijzelf in conclaaf voor de stemming van vandaag. Ik neig ernaar om toch op Floris te stemmen, ondanks dat ik niet zeker weet of er daar iets slechts aan de hand is. Op het moment is het wel mijn enige draadje.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Janneke »

Volgens mij mogen we ook helemaal niet op haar stemmen :D
Precies, Matthijs. Het was een poging dat te zeggen, maar dan iets meer in de geest van het wandelverhaal. 😉

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Djamila »

Nemo begint zo te zien een voorzichtige verdachtmaking jegens Edy.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit eerder Edy’s speelstijl is, en juist op deze manier mensen de tent uit probeert te lokken.
Wessel schreef:
15 jun 2020, 19:30

Enkel de ziener, cupido en andere dergelijke rollen hebben nu eenmaal informatie. Aangezien de ziener nog weinig heeft gezien zal hij of zij nog weinig kunnen melden. We weten niet wie de ziener is.
Ik probeer tussen de regels door te zoeken naar subtiele hints waar ik mogelijk wat aan heb. Aan de hand van die subtiele hints bouw ik mijn argumenten. Let daarbij op, ik heb in mijn vorige post nog niemand als verdacht gelabeld.

Waar ik mijn eerste stem op ga baseren is simpel onderbuikgevoelens en raddraaiers. Mensen die zonder gegronde reden, andere mensen gaan labelen als verdacht.
Wat mij betreft is dit een open deur, zie niet in waarom je dit zo expliciet moet maken.

Edy komt voor Floris dan juist weer betrouwbaar over? Vind ik dan ook weer erg sterk uitgedrukt.
Hetgeen hij over Wessel zegt kan ik me op zich invinden, maar ik kan me ook totaal niet voorstellen dat een wolf zó erg onschuldig over probeert te komen dat het wel verdacht móet lijken.

Renate heeft een prima post en komt ze niet verdacht op me over. Juist dat feit doet me dan weer het tegenovergestelde denken, omdat ik haar, wanneer ze onschuldig is, wel altijd verdacht vind overkomen…

Edy lijkt dan weer een 1-2tje te hebben met Kayan. Eerst Matthijs, nu Kayan, iets om in de gaten te houden. Ze voelt zich wel gelijk heel erg aangevallen, en is bang voor een stem van Nemo.

Willemijn zegt expliciet niet op Janneke te stemmen. Begrijpelijk maar toch opvallend. Verder vind ik Willemijn wel goed overkomen, dus hoeft dit geen slecht teken te zijn. ZIe net haar stem, die vind ik dan weer erg tegenvallen.
Kayan schreef:
16 jun 2020, 09:19
Geinig. Willemijn stemt op Sander, en dat trekt voor mij een heel ander kannetje open. Ik heb zelf namelijk het vermoeden dat Sander een super irritant rolletje heeft 😂😂😂. Maar op iemand stemmen die zichzelf totaal (nog) niet heeft laten horen en/of heeft kunnen verweren, vind ik echt een beetje flauw/verraderlijk.
Hoe kom je hierbij? Ik haal dat zelf nergens uit… Is dit Kayan die Sander probeert te verdedigen?
Sander gaat hier echter dan wel weer jolig op in.

Jeetje, de ‘fight’ tussen Kayan en Edy gaat wat mij betreft echt helemaal nergens over. Kan niet de enige zijn die hierover heen struikelt toch? (naast Willemijn!)

Jorns opmerking over de gids; inderdaad, waar is Lola?

Sander stemt op Edy
Berts post komt oprecht op me over

Stem van Floris op Matthijs, vanwege bm-actie
Hugo vindt dit verdacht, wat op op zich snap; ook omdat hij Edy zo erg lijkt te vertrouwen
Matthijs schreef:
16 jun 2020, 14:58

@Djamila:
Djamila schreef:
15 jun 2020, 16:26
Edy en Matthijs lijken een 1-2tje te doen… Vooral met verwijzing naar het vorige spel… hmm.
1-2'tjes met Edy zou ik niet aan beginnen, ik heb gezien hoe Wouter daar voorgaande spellen onder heeft geleden :lol: Wat ik wél over Edy wil zeggen, is dat ik haar vind spelen zoals ze altijd doet: actief en op iedereen inhakend. Dat heeft mijzelf in eerdere spellen om de tuin geleid waardoor ik haar verdacht vond, dus daarom wilde ik deze keer de discussie met haar beslechten. Maar zoals ik zeg: ik vind haar niet verdachter spelen dan gebruikelijk, wat mij dan dus positief opvalt :lol:
Op zich ben ik het hier mee eens, maar er is niemand die ik nou echt ‘vertrouw’

Ik ga toch echt zo stemmen, op basis van het bovenstaande.
Vind het wel echt heel opvallend en kwalijk dat we nog niets van Lola hebben gehoord.
Bas ook al niet trouwens. Jorn blijft erg afwachtend, evenals de anderen die actief waren, maar nog geen stem hebben uitgebracht...
Ik blijf dan ook wel stand-by staan voor een eventuele stemwijziging.

Heb een niet heel goed gevoel bij het hele Edy/Kayan/Sander gebeuren, maar wil ook niet per se stemmen op hen die nu goed actief bezig zijn. Lastig lastig lastig.

Ik vind het erg vreemd dat mensen niet op bepaalde mensen willen stemmen, zoals Floris Edy vertrouwt en Willemijn niet op Janneke gaat stemmen. Ik was eerst van plan om op Nemo te stemmen, maar dan zie ik Janneke’s stem, die ook uitgaat naar iemand die minder actief is en niet wil stemmen op iemand die al een stem heeft. Waarom wil Willemijn niet op Janneke stemmen, omdat dit de eerste keer is dat ze weer pas echt meedoet. Maar wel op Sander, die wel íets heeft laten horen, maar een stem krijgt, omdat hij pas nog mee heeft gedaan met een spel.

Ik ga dan toch stemmen op Nynke, die al aangeeft óók op iemand te stemmen die minder actief is. Ik vind dat ze tot nu toe té onopvallend overkomt. Verder vind ik niet dat ze veel heeft toegevoegd tot nu toe.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Djamila »

Nynke zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Sander »

Matthijs schreef:
16 jun 2020, 14:58

Vampieren?!?!!
TL;DR: het enige wat ik hierover weet, is dat ik niets weet

Ik vind het interessant dat Sander de kans aangrijpt om de mogelijkheid tot vampieren aan te geven? Zou dit een actie zijn om ons als burgers ervan attent te maken dat er niet maar één gevaar is in het dorp? Zelf geloof ik ook in Wouters woorden dat hij in het thema van het spel handelt, en dat we gewoon mooie plaatjes te zien krijgen (die ik ook echt fantastisch mooi vind!) en niet als een soort "het is middag"-announcement. Het enige wat ik verder hierover wil zeggen is: we kunnen/mogen niets uit Wouters verhalen afleiden, behalve dat er geen middagslachtoffer gevallen is. Persoonlijk zou ik niet expliciet zeggen dat er géén slachtoffer valt, alleen als er wél een valt. Maar dat is slechts mijn mening :disco:
Huh? We spelen met ultimate werewolf, daarin zitten ook vampiers.
Dan is het zeker interessant om aan te geven of ze er wel of niet inzitten? Immers, je wilt proberen zo veel mogelijk duidelijkheid te creëren.
Vreemde opmerking van je Matthijs....

Natuurlijk zijn de plaatjes van Wouter leuk en dragen ook zeker bij aan het thema van het spel, maar je wilt duidelijkheid (behalve als je een badguy bent....)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”