Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Edy »

Dat ik een gezonde discussie heb met Kayan is duidelijk. Maar wat Sander ermee te maken heeft is mij even niet duidelijk.
Volgens Wessel heb ik Jan en alleman woest aangevallen, maar volgens mij was Sander dat nou net niet! 8-|

Ik moet ook stemmen. De neiging om op Wessel te stemmen is bijna overweldigend. Het zal je maar gebeuren dat iemand op je stemt omdat je een irritante blaffende hond bent 8-|
Kinderachtig en uiterst onaardig, maar daarom ga ik Nog niet hetzelfde doen.

Ik ga dan maar wel op Bas stemmen. Veel verder ben ik nog niet gekomen met mijn minpuntjes. Hooguit Djamila, die alles wat op een discussie lijkt (toch het doel van het spel) als een verdacht 1-2tje ziet. Beetje vreemd vind ik. Zonder discussie is er geen spel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Edy »

Bas zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Lola »

Hoi iedereen,

Gisteren en eergisteren was ik heel druk met slapen, en vandaag had ik daadwerkelijk dingen te doen (?!). Ik ben nu bijna helemaal bijgelezen en mijn lange post ligt in grote lijnen klaar, maar ik moet hem wel nog daadwerkelijk schrijven, en aangezien ik elk moment kan worden geroepen voor het eten zal het misschien nog wel even duren voor ie klaar is. Daarom laat ik alvast weten dat hij eraan komt, en dat ik waarschijnlijk op Floris ga stemmen. Ik schrok er net wel van dat zoveel anderen dit ook al aan het doen zijn, maar ik vind hem nu denk ik echt het verdachtst - waarom hoort u later. ;-)

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door NynkeB »

Wat Bert aangeeft over 'het niet willen geven van een tweede stem op iemand' (zo noem ik het maar even, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.), ben ik het compleet mee eens. Misschien is men bang om 'met de massa mee te gaan' en vervolgens grote ogen op je gericht krijgen, zoals in het vorige spel veelvuldig aan de hand was. Echter, zoals Bert ook al aangeeft, neem je verantwoordelijkheid! Als het goed is sta je (in hoeverre dat mogelijk is op de eerste dag), achter je stem... dat mag ik hopen in ieder geval.

Ik heb even wat berichten van Nemo teruggelezen, waarin me opvalt dat Nemo wel op Lola als BM heeft gestemd, maar hier verder geen reden bij geeft/opmerking over maakt. (Wat verder niet opvallend hoeft te zijn, maar ik stip het wel even aan)
Het andere, en tevens laatste bericht van Nemo, gaat over de rol die Nemo aan Edy plakt (volgens Nemo is Edy wellicht een weerwolf), maar hier is door Nemo verder geen reden of quote (waaruit deze gedachtegang dan zou moeten blijken) aangeplakt om dit de ondersteunen. Probeerde Nemo hiermee mensen op de 'Edy trein' te zetten, of waar komt dit vandaan? Edy valt idd op, maar ik ben van mening dat dit haar fanatieke speelstijl (grote bewondering voor ;-) ) is, en ik heb daarnaast ook (nog) niet het idee dat Edy slecht is.

Dit is natuurlijk geen perfect gegronde reden om Nemo als weerwolf te zien, maar qua spel vraag ik me af of Nemo zich niet stiekem verschuilt achter een gordijntje om zo door de stemming te fietsen. Het is of course ook goed mogelijk dat Nemo even geen tijd had/heeft of (ook) in verwarring is, maar opvallend vind ik het wel, ik bedoel, een perfecte dekmantel heef ze wel. Dit maakt dat ik voor nu op Nemo zal stemmen.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door NynkeB »

Nemo zal achter moeten blijven

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Nemo »

Edy zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Floris1987 »

Ik ben aan het bijllezen en ik schrik van de stemmen op mij. Waarom snap ik niet echt. Als ik zo de reacties lees vooral omdat ze het niet eens zijn met mijn verdachten/niet verdachten. Tja het is erg lastig om aan het begin iets te weten en dat probeer ik (altijd) in wit/zwart om zetten.

Ik kan niet vaag blijven en dus geef ik aan mensen op dat moment goed en slecht aan. Zoals vele weten kunnen deze de volgende dag zomaar veranderen.

Tja het enige wat ik kan zeggen is dat het niet slim is mij te doden.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Renate »

Ik heb er enorm over zitten nadenken maar vind het nu - op dag 1 - toch wel lullig om gelijk op iemand te stemmen die zijn mond veel opentrekt. Daarvoor zijn mijn verdenkingen gewoon nog niet sterk genoeg.
Ik ga dus op een wat stillere persoon stemmen. En aangezien bijna iedereen inmiddels wat gezegd heeft, of niets mág zeggen en je er dus ook niet op mag stemmen, of weinig zegt maar er verdorie vorige keer ook al als eerste uitvloog, of voor het eerst in lange tijd weer meespeelt, kom ik na wikken en wegen op Bas uit.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Renate »

Bas zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Renate »

Ik heb trouwens altijd geleerd dat je werkwoorden zoveel mogelijk bij elkaar moet houden.
Dus: "zal achter moeten blijven" moet eigenlijk zijn: "zal moeten achterblijven". Maar ik hoor graag wat Janneke daarvan vindt!

En verder kreeg ik bij het doorlezen van de laatste paar pagina's ineens een leuk idee voor het volgende spel:
Iedereen die refereert aan het vorige spel, sterft een ontijdige dood. Volgens mij wordt dat heel grappig!

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”