Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Edy »

Gefeliciteerd Lola!

Ahhhh, Bourges. Leuk stadje. En wat een charmant hotel! Hebben jullie ook zo’n mooi uitzicht over de stad? En wat te denken van de prachtige wijngebieden ten oosten van de stad. Sancerre, Menetou-salon. Hhmmmm, paradijs voor witte wijn liefhebbers.
En het mooiste nog... Ida en Jan op slechts 50 km afstand😄😄

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Edy »

Oh, voor de niet-ingewijden. Ida, die hier vaak meespeelt online, maar het nu te druk heeft, is eigenaresse van Camping de Rochefort, waar wij jaarlijks het weerwolvenweekend houden met Hemelvaart. Helaas dit jaar gooide Corona roet in het eten.
Jan is haar man en boert al 40 jaar of zo in Frankrijk.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Willemijn »

Gefeliciteerd Lola.

Compliment voor Wouter. Leuke verhaaltjes, de foto's erbij maken het zo nog leuker. Top!

Omdat ik vandaag bijna de gehele dag op de golfbaan sta en pas later thuis ben, post ik nu alvast maar mijn eerste bevindingen, ook al is het nu nacht en wordt er wel eens gezegd dat dit niet slim is. Tja, jammer dan. Het is even niet anders.

Qua stemverloop voor de gidsverkiezing
Wat opvalt is dat Nemo als eerste Lola op voorsprong zet.
Bert maakt het vervolgens weer gelijke stand tussen Lola en Matthijs door zijn stem op Matthijs
Nynke stemt en zet Lola weer op voorsprong
Met de stemmen van Matthijs en Janneke op Lola, behaalt Lola de meerderheid.

Matthijs breidde de voorsprong op Lola nog verder uit. Hij had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om voor Floris te gaan en de stand 3-4-5 te maken (Floris-Matthijs-Lola). Ik vond zijn keuze best een beetje apart. Wanneer je jezelf als kandidaat gids voordraagt, dan ga je er toch ook voor. En dan zorg je er naar mijn mening niet voor dat je ‘concurrente’ nog verder op voorsprong wordt gezet.

@Wouter
Zou er een herverkiezing zijn gekomen bij gelijkspel?

De stem van Floris op Nemo staat op zich 'alleen'. Dit geldt ook voor de stem van Lola op Bas en de stem van Sander op Mariska.

by Edy » 11 Jun 2020, 18:17

Ik denk dat ik voor Floris ga. Die weet alles van geschiedenis en is al vaak in de buurt van Bourges geweest.
Maar ik wacht nog even op verdere kandidaten.

by Edy » 12 Jun 2020, 19:51
Oeps, bijna vergeten. Ik had gezegd op Floris te stemmen, dus dat ga ik doen.

Deze twee posten van Edy staan wat mij betreft een beetje haaks op elkaar. Eerst zeg je dat je denkt op Floris te gaan stemmen, maar je wilde nog wachten op andere kandidaten.

Lola heeft zich na jouw post van 11 juni, 18.17 nog kandidaat gesteld.

Je stemt uiteindelijk op Floris, naar eigen zeggen omdat je gezegd zou hebben dat te zullen doen. Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Daarbij heeft jouw stem op Floris zo aan het einde geen waarde meer. Floris kon, ook al zouden Djamila en Jorn op de valreep ook nog op hem hebben gestemd, geen meerderheid meer behaald kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Wouter »

Willemijn schreef:
13 jun 2020, 09:23
@Wouter
Zou er een herverkiezing zijn gekomen bij gelijkspel?
Ja, bij gebrek aan gids zou dat de enige manier zijn om de keuze te maken.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Bert »

Gefeliciteerd Lola! Succes met het leiderschap, het kan soms best een zware last zijn als iedereen om jouw 'goodwill' vecht ;-)

Dank voor je observaties Willemijn. De stem van Matthijs was mij ook al opgevallen. Of het is gewoon een sympathieke jongen, dat hij niet NIET op Lola stemt omdat zij dan meer kansen heeft, of hij wilde het BM-schap toch niet zo graag hebben (zijn kandidaatstelling was meer bedoeld als een 'wit voetje halen' zonder daadwerkelijk de leider te willen zijn/vol in the picture komen te staan).

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Matthijs »

Hoi iedereen! Ik zie dat mijn originele telling van gisteren niet helemaal klopte, maar volgens mij klopt die van Wouter ook niet helemaal? Mijn telling is als volgt:

Lola 7x: Bas (3), Kayan (6), Mariska (7), Nemo (10), Nynke (12), Matthijs (15), Janneke (16)
Matthijs 4x: Willemijn (2), Mark (5), Renate (9), Bert (11)
Floris 3x: Wessel (1), Hugo (8), Edy (17)
Mariska 1x: Sander (4)
Nemo 1x: Floris (14)
Bas 1x: Lola (13)

Toen ik zelf stemde, was het 5-4 voor lola, terwijl ik per ongeluk iemands (volgens mij was het Mariska's stem?) stem van Lola op mijzelf had staan :$ Ik dacht dus dat ik het gelijkspel maakte tussen ons, maar ik bleek Lola een grotere voorsprong te geven. Ja, ik had op dat moment dus voor iemand anders kunnen gaan, als een Floris of Bas, maar ik gun Lola ook gewoon de overwinning :peace: Als een cadeau voor dat ze vorig spel lekker actief meedeed in de hemel met mij :angel:

Oh en @Willemijn:
Willemijn schreef:
13 jun 2020, 09:23
Wanneer je jezelf als kandidaat gids voordraagt, dan ga je er toch ook voor. En dan zorg je er naar mijn mening niet voor dat je ‘concurrente’ nog verder op voorsprong wordt gezet.
Dan heb jij toch een andere mening dan ik blijkt maar :lol: Ik zie zo'n verkiezing voor de leuk in, en had niet per se de behoefte het te worden. Wel leuk als ik het was geworden, maar niet erg als het niet zou gebeuren. Misschien komt het doordat ik dit spel voor de verandering mij niet ga proberen mee te slepen door wat er allemaal gebeurt, zoals wel eens bij vorige spellen gebeurd is :$ Dus trek je eigen conclusies maar hoor, ik ga nog even afwachten :disco: Iemand zin om de stad morgen te verkennen voordat we vertrekken? :party:

Oh en als we nu al gaan beginnen met theorieën waarom ik gids wilde worden, laat mij het dan maar even duidelijk maken: ik was er als eerste bij toen de dag begon, zelfs vóórdat de rollen werden bekend gemaakt zo vroeg :lol: Ik vind het gewoon een leuk onderwerp en wilde ook een keer BM zijn :D Ik had het niet verwacht dat ik überhaupt zoveel stemmen kreeg als ik deed, dus dankjulliewel!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Floris1987 »

Lola. gefeliciteerd met je benoeming. Graag was ik er zelf mee vandoor gegaan om jullie te leiden maar ik ga er van uit dat jij het minstens zo goed gaat doen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Floris1987 »

Ik vind Mathijs zijn uitleg over bm en stemmen op lola wel lastig.
Ik zelf zal het nooit op die manier gedaan hebben, als ik bm wil worden ( eigenlijk altijd) dan ga ik er ook voor en zal ik niet op mijn grootste tegenkandidaat stemmen. Ik ken Mathijs hier niet genoeg voor om in te schatten of hij dit zou doen omdat hij het echt meent( zoals hij zegt) of dat hij opeens toch een andere mening kreeg ( mede wolven die het hard afraadde ) bijvoorbeeld.

Dit geeft hem een klein minnetjes voor nu. We wachten de dag af

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Wouter »

Matthijs schreef:
13 jun 2020, 11:34
Hoi iedereen! Ik zie dat mijn originele telling van gisteren niet helemaal klopte, maar volgens mij klopt die van Wouter ook niet helemaal? Mijn telling is als volgt:

Lola 7x: Bas (3), Kayan (6), Mariska (7), Nemo (10), Nynke (12), Matthijs (15), Janneke (16)
Matthijs 4x: Willemijn (2), Mark (5), Renate (9), Bert (11)
Floris 3x: Wessel (1), Hugo (8), Edy (17)
Mariska 1x: Sander (4)
Nemo 1x: Floris (14)
Bas 1x: Lola (13)
Je hebt helemaal gelijk. Op de een of andere manier had ik Bas als de stem van Nynke gezet. Excuus, gelukkig maakt het voor de keuze niet uit, ik zal het bericht corrigeren.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Wouter »

enne, nog geen reactie van Jorn en Djamilla, als iemand ze via een ander kanaal even kan nudgen!
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”