Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Wouter »

Negentien wandelaars hadden zich verzameld in Vézelay. Hun belangrijkste doel was rust in hun hoofd, nadat hun dorp meerdere malen was aangevallen door weerwolven. Op deze tocht zouden ze zeker niet aanwezig zijn, toch?

Op een goede morgen stonden ze allemaal voor de herberg. Welke kant gaan we op, vroeg Mariska? Heeft er iemand een routeboek. Het bleef stil. Het was duidelijk dat ze niet zo heel goed waren voorbereid. Bert nam het voortouw. Ik ga wel even zoeken waar we heen moeten en liep weg. Sander wilde niet achterblijven en liep een andere kant op om ook te gaan zoeken. Al snel kwamen ze allebei terug met een foto op hun mobiel. Beide foto's zagen er verdacht hetzelfde uit:
Schelp op straat.png
Schelp op straat.png (48 KiB) 5049 keer bekeken
Het bleek dat ze beiden een merkteken van de route hadden gevonden, maar ze wezen in verschillende richtingen. Een hevige discussie ontbrandde.

STOP, riep Edy, op deze manier komen we nergens. Ze deed het enige dat verstandig was en liep naar een boekwinkel en kwam terug met een klein boekje, het routeboek van de pelgrimsweg. "We zoeken het hierin wel even op". Het bleek dat er twee verschillende routes mogelijk zijn vanuit Vézelay. De eerste gaat over Bourges, de tweede over Nevers. Bourges leidt meer langs mooie stadjes en Nevers gaat meer door natuur. "Wat doen we?", vroeg Edy.

Na enkele tellen stilte begon de groep weer te krakelen. Er bleken duidelijke verschillen in voorkeur te zijn. Na een half uur bakkeleien riep Nemo: "We hebben een gids nodig!" Laten we stemmen over wie mag beslissen!

"Neeeeee", riep Renate, we kunnen het best zelf besluiten, ik wil geen leiderstype. De meeste anderen trokken dat in twijfel, en er werd besloten iemand te kiezen. "Op 1 voorwaarde," zei Renate, "we gaan niet hier uren uit staan maken wie dan de gids wordt en ook wil ik dat die gids niet teveel macht krijgt". Iedereen kon zich daar in vinden, en om de eerste keuze te maken werd een muntje opgegooid.

"KOP! We gaan over Bourges", zei Janneke blij, ze had zich er al op verheugd de fraaie kathedraal daar te gaan bekijken.

De groep zette zich in beweging. Na enkele meters begon Mark te roepen: "Ik ben moehoe, wil iemand me dragen?". Niemand reageerde.

De groep sprak over wie de gids moest worden, en ondertussen gebruikten ze de tijd ook om elkaar wat beter te leren kennen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Wouter »

Welkom Wandelaars!

We zijn vertrokken. Onderweg lopen we door het fraaie Franse en Spaanse landschap (voor wie dat halen ...). De "dagen" zijn etappes op de route. De afstanden die ik kies zijn veel te groot voor 1 dag, maar met realistische dagreizen zou deze groep niet ver komen vrees ik. Ik stel me voor dat er in de overnachtingen tijdens de etappes gewoon niet veel gebeurt.

Op de eerste etappe kunnen jullie kletsen en kijken of je iedereen kent, en jezelf zo nodig even voorstellen. En je kiest een gids. Ik hou niet van hele machtige leiders, dus deze heeft bescheiden invloed. Hij of zij heeft 1 stem, maar bij gelijke stand kiest de gids wie de stemming wint. En er wordt natuurlijk dienend leiderschap van hem verwacht!

Geef je stem aan door in een apart bericht te typen:

Ik kies <naam> als gids

De deadline voor deze eerste etappe is vrijdag, 21:00 uur. We hopen dan in Bourges aan te komen.

Alle rollen uit Ultimate kunnen er in zitten. Je kunt ze op onderstaande link nog eens nalezen:

https://onlineweerwolven.nl/viewtopic.php?f=11&t=34

En dit is de spelerslijst:

1 Sander
2 Lola
3 Matthijs
4 Wessel
5 Mark
6 Floris
7 Renate
8 Willemijn
9 Edy
10 Nynke
11 Hugo
12 Kayan
13 Bert
14 Mariska
15 Nemo
16 Djamila
17 Jorn
18 Bas
19 Janneke

Als er bij een rol sprake is van buren zijn dat de spelers direct boven en onder de spelers op de lijst, waarbij geëlimineerde spelers worden weggelaten. Nummer 1 en 19 zijn ook elkaars buren.

Veel succes!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Matthijs »

Woop woop! We gaan van start :banana: Heb er zin in om er weer op uit te gaan! Mooi langs de prachtige kathedralen en kerken :angel: Ik moet zeggen dat ik altijd al een fascinatie gehad heb ermee! Voor de verandering zou ik me daarom best wel eens willen opperen als gids :tooth: Ben al wel vaker tourgids geweest voor mensen, dus ik heb er vertrouwen in dat ik deze tour in goede banen zal leiden :party:

Oh en @Wouter: betekent dit dat er géén alternatieve versies van rollen gelden? Of ben ik gewoon iets te vroeg van de partij :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Wouter »

Matthijs schreef:
11 jun 2020, 09:51
Oh en @Wouter: betekent dit dat er géén alternatieve versies van rollen gelden? Of ben ik gewoon iets te vroeg van de partij
Inderdaad geen alternatieven. En ik ben as we speak bezig de rollen rond te sturen
Ho ho ho :xmas:

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Nemo »

We zijn met zijn negentienen en wij kibbelen hoe wij een van de twee wegen moeten kiezen en wie de gids wordt. Het antwoord is simpel want de gids moet de anderen op een goede manier overtuigen en zo niet misschien naar de andere luisteren zodat wij als groep een beslissing kunnen nemen. Laat mij die gids zijn om dan op afstand van de weerwolven samen te kunnen reizen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Bas »

Nadat ik een spel heb overgeslagen heb ik nu veel zin om weer te spelen. Ik stel me daarom ook voor om gids te worden. Ik heb een goed overzicht van welke kant we op moeten en weet zeker dat ik jullie de goede kant kan opsturen als gids!

Dus stem op mij als gids! :peace:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Wessel »

Fantastische locatie en fascinerende geschiedenis. Al zou ik zelf meer verdwalen in die verhalen van vroeger. Beter dat iemand anders zich als gids naar voren werpt. Dan boek ik een reis en luister ik aandachtig mee.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Bert »

Leuk, ik heb er zin in! Ik ben wel bereid om de gids te zijn natuurlijk, maar aangezien mij het vorige spel deze eer ook al ten deel viel (en toen had ik zelfs een dubbele stem!) en ik daarmee de boel desondanks niet heb weten te redden voor de burgers, zal ik me niet actief verkiesbaar stellen noch een vurig pleidooi voor mezelf houden. ;-)

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door NynkeB »

Ik ben zeer benieuwd waar deze reis ons allemaal zal brengen! Zijn er al mensen met blaren? :lol:

Ik zal mezelf ook deze keer niet beschikbaar stellen als gids, maar ik kijk wel heel erg uit naar alles speeches van mensen die wel over een uitstekend richtingsgevoel (denken te) beschikken!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Vézelay - Bourges. Wie is de gids?

Bericht door Djamila »

Leuk, zin in!
Wat veel enthousiaste mensen die gids willen worden :D
Helaas heb ik zelf niet zoveel kennis over de natuur en geschiedenis op deze route, dus ik zie af van het gids-zijn en laat me inspireren.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”