Dag 5: Houdt het ooit op?

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Matthijs »

Veel slaap werd er deze nacht niet bemachtigd. Iedereen vreesde voor zijn leven. Nu ook de huis en haard verstoord is, blijft er vrijwel niets goeds meer over. Dit maal wordt Edy als eerste wakker, en ze klopt bij Hugo aan. Ze heeft versgeplukte granaatappels bij zich, die ze graag met hem wil delen. Hugo doet open en het lijkt even alsof er niets aan de hand is. Samen gaan ze langs de andere huizen, en telkens weer wekken ze een nieuw iemand voor de dag die komen gaat.

Pas bij het laatste huis in de rij, beginnen de zenuwen op te komen. Zodra de groep bij het huis aankomt, blijkt wat ze al dachten: het houdt niet op, niet vanzelf. Telkens weer hebben ze burgers zien sterven, en er was een lichte hoop dat er ditmaal niet hetzelfde zou zijn gebeurd. Edy gaat het huis binnen, maar komt vrij snel weer naar buiten, hoofdschuddend. Uit haar blik was genoeg op te merken.

Eenmaal teruggekomen op de agora, staat daar een bekend gezicht. Hermes staat daar, in levende lijve. “Oh, dat is snel? Ik had niet verwacht dat ik te laat zou zijn, maar goed. Ik zal jullie het volgende bericht vertellen van Wessel! Hij wilde graag de m aan jullie doorgeven!” zegt Hermes, waarna hij vliegensvlug wegvliegt naar de horizon. “Het lot heeft mij gekozen, schijnt. Ik zal deze taak op mij nemen, zo helpe mij Zeus, of wat van hem geworden is.” zegt Bert, voordat hij de discussie opent.

=========================================================

De nieuwe letter van de geest is de m. Verder is vannacht Nynke overleden. Nynke was een sterveling.
Afbeelding
Wat mij betreft krijgen jullie tot morgen 21:00 om te stemmen. Als jullie besluiten dat jullie er eerder uit zijn, voeg ik voor deze keer een nieuwe optie toe. Indien er bovendien een unaniem besluit is de dag af te ronden, door middel van de stem De dag mag voor mij afronden zal ik vervroegd het topic sluiten. Let op dat deze optie onomkeerbaar is: eenmaal gestemd is gestemd. Veel succes verder!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Hugo »

RIP Nynke!

Inderdaad erg leuk meegedaan. :hangloose:

Wat de Wolven bezielde om juist haar te vermoorden.. Ik zou verwacht hebben dat Bert eruit zou liggen. Misschien was er wat onenigheid in het Wolvenhol? :huh:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Renate »

RIP Nynke, ik had gehoopt dat je Edy mee zou nemen, of Hugo, maar je hebt gebluft!
De anderen wilden Bert er wel uit halen, Hugo, maar hij had aangegeven dat hij de lone wolf wel wilde helpen. Als hij het slachtoffer was, had hij zijn stem mogelijk aan een van de wolven die wél tot het team horen, gegeven.

Maar dit alles gaat er dus vanuit dat Bert dat inderdaad nog wil. Het is natuurlijk een stomvervelende keuze: Bert moet nu eigenlijk kiezen tussen geradbraakt of gevierendeeld worden. Door voor de lone wolf te gaan, kan hij in elk geval het aantal winnaars terugbrengen tot 1.

Ik stel voor dat Bert eerst stemt. Dan hebben we duidelijkheid, en dan kunnen we het er wat mij betreft verder bij laten hoor.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Bert »

Ik stem sowieso eerst Edy eruit, omdat zij mij heeft bedonderd, samen met Hugo. ;)
Daarna volgt Hugo dus.
Daarna zien we wel weer verder

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Bert »

Edy moet het dorp verlaten

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Edy »

Het punt is Bert, dat er behalve jou alleen maar slechterikken inzitten. Drie wolven, waarvan 1 een lonewolf en een tovenares. Dus het komt er inderdaad gewoon op neer wie je de overwinning gunt. Kijk, ik ben het niet, heb ik al aangegeven. Dus het gaat tussen alarm en Renate wie de lonewolf is.
Ik heb ook geen argument of slinkse manieren om jou over te halen om op een verkeerde te stemmen. Ik kan alleen spelen op jouw gevoel van fairness en of je bereid bent enthousiast spel te belonen.
En dan heb ik wel een argument denk ik. Want hoewel ik alle bewondering heb voor Mijn medewolven, hebben ze het in dit spel vergeleken met mij best makkelijk gehad. Ik heb diverse dagen me flink moeten verdedigen tegen diverse aanvallen, in het begin vooral van jou, maar daarna ook van anderen. En toen kwam Floris en die was overduidelijk en ik dacht dat ik ten dode opgeschreven was. Maar toen kwam Hugo tot de redding, maar zeg nou zelf, we hebben allebei wel heel hard gewerkt om het titanenhuidje te redden!
En misschien ben je het met me eens dat hard werken beloond mag worden? En niet zo’n lone wolf die stilletjes op de achtergrond heeft gezeten?

De vraag dus: gun je de winst aan het titanenteam of gun je de winst aan de eenzame wolf. Ik hoop het eerste.
Als je je uitspreekt voor de wolven, dan kan ik je de naam van de lone wolf geven. Want die weet ik al wel inmiddels.
Maar spreek je je uit voor de lonewolf, dan zeg ik nog even niets, want dan moet je nog bepalen wie dat is en mogelijk nog een volgende nacht en dag spelen.

Ons lot is in jouw handen Bert!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Edy »

Oh, nou, dan wint de lone wolf. Keuze al gemaakt. Jongens, stem dan allemaal maar op mij, dan is het spel voor mij snel afgelopen dan.

Edit typefout
Laatst gewijzigd door Edy op 01 jun 2020, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Bert »

Nee, maar zonder gekheid: als er 0 kans is dat de burgers nog winnen, dan hebben de wolven gewonnen, die hebben de burgers ook goed om de tuin geleid.
De lonewolf heeft in mijn ogen echt gefaald, die had eerder een medewolf voor de bus moeten gooien om te kunnen winnen, maar heeft dat niet gedaan. Dan nu gaan ‘smeken’ of je alsjeblieft de overwinning mag is niet charmant en ben ik ook niet gevoelig voor, dus dan winnen de wolven wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Hugo »

Bert schreef:
01 jun 2020, 21:37
Nee, maar zonder gekheid: als er 0 kans is dat de burgers nog winnen, dan hebben de wolven gewonnen, die hebben de burgers ook goed om de tuin geleid.
De lonewolf heeft in mijn ogen echt gefaald, die had eerder een medewolf voor de bus moeten gooien om te kunnen winnen, maar heeft dat niet gedaan. Dan nu gaan ‘smeken’ of je alsjeblieft de overwinning mag is niet charmant en ben ik ook niet gevoelig voor, dus dan winnen de wolven wat mij betreft.
Dus dan lynchen we eerst Mark en dan Renate eventueel, en dan winnen de Wolven alsnog.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 5: Houdt het ooit op?

Bericht door Edy »

Tja, maar dan moet je dus niet op mij stemmen Bert, want ik ben niet de lonewolf. Dan ga ik nu ook stemmen.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”