Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Oh, mist nog een deel van de zin??
'mijn hoofdverdachte wordt.' moest er nog bij.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door NynkeB »

Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Wat hierin nu zo opvalt is de stelligheid waarmee je zegt dat Floris geen Titaan is. En je post is niet bedoeld om Floris vrij te pleiten, maar je post is bedoeld om uit te leggen waarom je Renate niet verdenkt. Maar juist daarin verspreek je je, want er is geen enkele reden nog om aan te nemen dat Floris geen titaan is. Tenzij..... je dus zelf een titaan bent en WEET dat Floris geen titaan is.
Dus, tenzij je een andere reden aan kan geven waarom je zou weten dat Floris geen titaan is, denk ik dat je je versproken hebt.
Ik denk inderdaad (nog) dat Floris geen Titaan is. Ik denk overigens dat het een niet zo handige zet geweest zou zijn dat als ik een Titaan geweest zou zijn, om dan Floris zo 'vrij te pleiten'. MAAR, wat je over het hoofd ziet, is dat het in dit geval (bijna) niet uitmaakt of Floris wel of geen Titaan is.
Ik heb het alleen over dat de actie van Renate oprecht lijkt, immers zou zij (wanneer ik er dus vanuit ga dat zij een burger is) niet kunnen weten of Floris een Titaan is of niet. Het stukje had betrekking op Renate, niet op Floris. Ik blijf erbij Floris niet ontzettend verdacht te vinden, maar daar heeft dit nauwelijks iets mee te maken.
Daarnaast zeg ik in dat stukje ook nergens dat Floris geen Titaan is, dus wat was je doel hiermee?
Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Moest even denken wat je hier bedoelde, maar je bedoelt geloof ik dat de titanen de mogelijkheid hadden aangegrepen om op Renate te stemmen als zij titaan was? Tja, dat zou wel heel opvallend zijn, juist omdat Renate geen BM wilde worden.
Overigens doet Renate dat niet omdat ze onder de radar wil blijven. Het is wijd en zijd bekend dat Renate nooit BM wil worden. En daarom deden Kayan en Wouter dat om haar te plagen denk ik. Het zou raar zijn als de titanen daarin mee zouden gaan en zouden zij zichzelf daarmee teveel in de picture zetten.
Dat is zeker ook een optie, maar de Titanen hadden ook onder het mom van 'plagen' op haar kunnen stemmen. Ik bedoel, het was ook niet maar één persoon die dat deed, het waren er twee, het was dus al groter dan een persoonlijk grapje. Nu weten we dat dat burgers waren, maar dat maakt het voor alleen maar opvallender dat niemand anders daarin is meegegaan. Het is voor mij wel een indicatie voor dat Renate een burger zou zijn, misschien is het voor jou niet genoeg, dat is ook oke, maar voor mij speelt het wel mee.
Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Ook hier gaat het fout. Waarom zou niet gewoon Belle het eerste slachtoffer van de titanen kunnen zijn en wel haar levenselixer hebben moeten gebruiken? Nu klinkt het alsof je WEET dat het slachtoffer niet Belle was en dat een ander slachtoffer dus wel door de bodyguard Kayan beschermd heeft MOETEN zijn.
Het is zeker goed mogelijk dat Belle het eerste slachtoffer zou zijn geweest! Echter was mijn scenario gewoon een voorbeeld van wat er gebeurd zou kunnen zijn. Ik ben het met je eens dat het logischer zou zijn dat Belle het eerste slachtoffer had moeten zijn
NynkeB schreef:
29 mei 2020, 22:22
Is maar een theorie, er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Maar dit is wat ik er toen al bij vertelde, dus ik vind het niet fair dat je het nu brengt alsof ik weet heb van wat er daadwerkelijk aan de hand was. Het was slechts een theorie is ik uitlegde, wat mijn 'Renate is wss een burger' zou ondersteunen, elk argument is er één.
Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Duh, Floris heeft al 2 x (en nu al 3) op mij gestemd en die zit er nog steeds in. Your point?
Dit lijkt me vrij voor de hand liggend. Stel jij bent een Titaan, dan heb je er behoefte bij mensen die lichtjes jouw kant op kijken eruit te werken. Echter, wanner de speler zij/haar mening over jou te duidelijk en hard verkondigd, valt het juist op (of het zou bluf zijn). Daarom denk ik ook dat je Floris nu niet snel uit het spel zou werken, dat valt nu teveel op (tenzij we dus weer naar dat bluf aspect kijken).
Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Mag je jezelf bezweren dan? Lijkt me heel raar.
Ja, dat mag!
Edy schreef:
29 mei 2020, 23:34
Hier heb je toch echt niet goed opgelet. Ik heb zuiver op Wouter gestemd (ook op verzoek van anderen) om aan te tonen dat ik niet in een stelletje zat met hem. Onder de belofte aan Wouter dat ik weer kon wijzigen. En uiteraard heb ik dat gedaan, want ik had Wouter in het hele spel nog niet verdacht gevonden.
Ik vraag me af of je hier nu werkelijk overheen gelezen hebt (het wordt een paar keer genoemd, dus dat is wel heel slecht lezen), maar eigenlijk denk ik dat je expres een case aan het bouwen bent om op mij te stemmen. En vooral denk ik omdat ik de vorige dag bijna op jou ging stemmen en je nu met Floris zijn stem je kans schoon ziet om mij eruit te halen
Nee, ik denk dat je het hele koppeltjes gedoe met beide handen hebt aangepakt om er zo een burger uit te werken. Door als eerste te stemmen, zette je de toon. Nu wist je dat je niks te verliezen had, je was immers geen stelletje met hem en daarnaast was hij een burger. Ik denk dat het voor jou als een geschenk uit de hemel kwam dat mensen jullie zagen als een stelletje; weer een goede reden om op een burger te stemmen?...

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Hugo.
Ik ken jouw als een heel goed redenerende speler maar helaas sla je de plank geheel mis.

Dit kan 2 dingen betekenen. Je snapt me geheel niet of je bent lieveling van Edy en de andere wolven.

Ik raad jouw en de rest van de spelers aan om mijn postst vanaf dag 2 nog een keer goed te lezen en goed te bekijken.

Wanneer jij de lieveling niet zou zijn vertrouw ik jouw

Voor de rest vind ik het lastig. Nynke stond op dag 2 en eigelijk nog steeds op mijn mogelijke wolf lijstje maar haar gediscussier met Edy komt echt over en zodoende zouden ze niet in het zelfde kamp zitten. Zijn ze in het hol dan zo scherp bezig elkaar te vertellen dit zo te doen ?

Mark komt dan weer oprecht over en zou ik op dit moment onder de burgers plaatsen. Renate zou ik dan onder de wolven zetten omdat er meerdere wolven moeten zijn.

Voor nu blijft Edy hoofdverdachte met Renate en of Nynke als wolf en Hugo als lieveling. Al kan Hugo mij nog anders laten denken als hij niet op mij blijft zitten.

Over de andere discussies. Ik ben van mening dat er geen heks meer inzit naast de magiër. Een jager zoals Hugo zegt kan nog wel.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Bert »

:shrug:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Bijzonder is dat bijna iedereen Bert maar goed blijft vinden. Je zou bijna denken dat hij ook daadwerkelijk goed was! We gaan het zien.
Floris, we zien allemaal denk ik wat je probeert te doen, en persoonlijk geloof ik Hugo als hij zegt dat dat niet kan. En nu probeer je Hugo uiteraard ook verdacht te maken.

Nynke, leuke poging, maar in mijn ogen heb je jezelf er nog niet echt uit gered.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Bert »

Afbeelding :shrug: Afbeelding

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Het is gewoon heel erg verdacht dat jij en Hugo daar zo stellig in zijn. Die mening/gedachte

Jij bent gewoon wolf/titaan en probeert je huid te redden.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Bert ben het met je eens dat ik Hugo, s acties apart vind.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Bert »

Afbeelding :shrug: Afbeelding

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Nee, ik weet ook niet wie dat is Bert :chinrub:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”