Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Matthijs »

De nacht was koud, niet als de vorige dagen. De meeste mensen probeerden met houten planken nog hun huizen te barricaderen uit voorzorg voor wat er de volgende nacht zou komen. Maar.. wisten ze wat er in het verschiet stond? In sommige huizen brandde nog licht, aldanniet aangelaten om de schijn te doen wekken dat er iemand wakker was. Dat geeft een gevoel van veiligheid, zegt men.

Zodra de ochtenddauw van de olijftakken verdwenen is, verschijnen de eerste nachtbrakers uit hun schuilplek. “Is het al veilig? Is het al dag?” zegt Nynke, die de hele nacht lang op is gebleven. “Ja, ik denk het wel.. We kunnen weer rustig naar de agora toe.” antwoordt Hugo, die in het huis naast haar woont, van binnen blij zijnde dat hij zijn stem weer terug heeft.

Binnen een paar uur verschijnt menig persoon op het plein, en er lijkt iets mis te zijn. De leider van het volk lijkt te missen. “Jongens, heeft iemand Bert gezien? Normaalgesproken is hij hier als eerste, maar nu zie ik hem nergens!” roept Edy. “Ik had niks gezien toen ik vanochtend wegging, maar dit duurt wel heel lang zo!” uit Floris. “Anders gaan we bij hem langs, voor zover dat nog kan…” zegt Renate, terwijl ze begint te lopen richting Berts huis.

Eenmaal aangekomen bij zijn voordeur, zien ze Bert niet bij hem thuis, maar bij Belles huis. Vanaf deze afstand ziet iedereen dat niet alleen haar, maar ook Sanders deur open staat. Bert komt op de menigte af, met een bleek hoofd en rode ogen. Hij gebaart dat nu ook hij zijn stem kwijt is en niet kan praten. Daarnaast probeert hij duidelijk te maken dat Belle én Sander vannacht om het leven zijn gekomen… Na deze gebaren, rent Willemijn plots naar het huis van Sander, waarna er een aantal kreten te horen zijn: “Nee Sander! Mijn ware liefde!” met daaropvolgend een akelig geluid. Renate stelt voor te gaan kijken wat er gebeurt is.

Eenmaal teruggekomen heeft ze een zeer verdrietige blik. “Het was zo verschrikkelijk! Ze lag over Sanders lijk heen, en.. en.. ze zijn allebei dood…
======================================================
Vannacht zijn Belle en Sander overleden. Op het moment dat Willemijn het lijk van Sander ziet, vergaat zij van liefdesverdriet ook.
Belle was Apollo, Sander was een sterveling en Willemijn was Hera.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder is Bert vandaag ziek en kan dus helaas niet praten! Je kent de regels wel ;-) Jullie hebben tot zondag 22:30 om deze massamoord te wreken. Het kan zijn dat ik pas de maandag het weer dag maak, maar dat hangt af van hoe mijn zondag eruit komt te zien. Alle stemmen na 22.30 worden in elk geval niet meer meegeteld ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

... Wow. :totalshock: RIP Belle, Sander en Willemijn!

Sander is vergiftigd door Belle zou mijn inschatting zijn... Dit zuigt behoorlijk.
Ik ga nog even herbezinnen nu de helft van mijn verdachtenlijstje ineens dood neer is gevallen...

En ik wilde nou eigenlijk net zeggen dat de Bezweerder niet de lolbroek moest aantrekken om Bert te pakken, want, hoe leuk het ook is om degenen te pakken die het meeste zeggen, mis je daardoor ook de meeste discussie...
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Matthijs »

Oh oeps, ik ben nog iets vergeten toe te voegen. De letter van de geest is de O!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Bert »

8-|

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Mark »

.... :shocked: :shocked: :shocked:

Belle, Sander en Willemijn.....

Wat is er allemaal gebeurd. even kijken.
Belle is magiër maar heeft dus moet zij er voor hebben gezorgd dat er op nacht 1 niemand dood is gegaan.
Daarnaast heeft zij zich dan deze avond niet gered om nog een dode drankje te gebruiken....

Of Sander is aangevallen en dan is belle aangevallen door de heks als die er in zit maar dan heeft belle niets gedaan....
Dus dat kan niet.

Belle moet het slachtoffer zijn geweest. tenzij iemand anders nog een andere mogelijkheid ziet.
Want als ik denk moet belle anders nog drankjes hebben. of zij is niet online geweest meer.

en ook nog een goed stelletje er uit wat dus kut is want nu zitten we met nog maar 7 spelers.. en hoeveel wolven 3 of 4 ?? ligt er aan wat matthijs heeft gedaan met 15 mensen...
nu ik dit zo schrijf kan het denk ik niet dat het 4 wolven zijn. want anders hadden de wolven nu gewonnen.
Dus zijn het 3 wolven misschien met een tovenares...
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door NynkeB »

Djeezzz…. RIP Belle, Sander en Willemijn...

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Renate »

Als jouw verklaring klopt, Mark, dan zou Belle dus in plaats van zichzelf te redden, zo zeker van haar zaak geweest zijn dat ze Sander gedood heeft?
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet logisch klinken. Maar ik heb eerlijk gezegd ook geen andere verklaring.
En wat is Hera voor rol?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
29 mei 2020, 19:25
En wat is Hera voor rol?
De Spellcaster/Bezweerder
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Mark »

@renate

Er kan nog een andere mogelijkheid zijn maar dan moet de heks er in zitten. en moet 1 voor de ander maar even vragen.


@matthijs
als heks en magier er beide in zitten..
Wie ziet het nachtslachtoffer eerst ? en mag als eerste de drankjes gebruiken
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Matthijs »

Mark schreef:
29 mei 2020, 19:34
@matthijs
als heks en magier er beide in zitten..
Wie ziet het nachtslachtoffer eerst ? en mag als eerste de drankjes gebruiken
Op alfabetische volgorde: eerst heks dan magiër. Dus eerst beslist de heks en daarna de magiër afh van dat resultaat.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”