Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Renate. Al vertrouw ik Hugo niet, Hugo is ook van mening zegt ook dat Bert goed is.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

goede Avond.

Nog een post van mij die ik bedacht tijdens het scheren ( moet zo nacht werken )
Edy reagereert na mijn stem op haar deze dag meteen met leuk en aardig dat je Bert vrijpleit vanwege het feit dat er met 3 wolven en Bert wolf en 7 spelers afgelopen zou zijn maar je mist Wessel, Wessel zou zomaar wolf geweest kunnen zijn.

Na discussie over en weer beschuldigd ze mij van door te hebben wat Wessel was en zijn rol gekaapt te hebben ( hiermee zegt ze dus Wessel was gen wolf maar een andere rol)
Als dit zo zou zijn zouden er nog 3 wolven zijn of 2 wolven en een lieveling ( 2 wolven en een lieveling lijkt mij al weinig tegen 15 begin spelers). 3 tegen 7. Dan zou ik toch nooit mij zo in het open gooien. Ik werd niet verdacht vorige dag en de stemming was geheel nog open op dat moment. Dan zou ik rustig wachten totdat er stemmen op mij of op mijn medewolf zouden komen en dan actie ondernemen.

En dan opeens komt Hugo binnen met hallo ik ben die rol. dit klopt niet.
Ik weet dat Bert goed is en Edy slecht. ( en kayan goed weet /wist ik ook ) Ik ging ervanuit dat hugo ook goed was maar of hij is lieveling of in nacht 1 moet er wat met hem gebeurd zijn. zoals ik al zeg ik geef al sinds dag 2 dieper liggende hints.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door NynkeB »

Wat me opvalt is dat er langzaam een splitsing begint te ontstaan.
Edy en Hugo lijken elkaar te supporten (wat in mijn ogen opvallend is, immers verdenk ik hen. Hugo zegt letterlijk “ik weet dat Edy goed is”; WEET? Huh? Over opvallende uitspraken gesproken…). En richtten zich beiden op Floris.

Eerder haalde ik een beetje uit naar Edy, die daar vervolgens (logisch of course) direct op reageert en mij bekritiseerd. Dan leg ik aan haar mijn gedachtegangen uit, en geef ik nog een raar kenmerk jegens haar (het ‘gebruiken van het verdacht worden een stelletje te zijn met Wouter waardoor ze vrij spel had hem eruit te mieteren’) aan; maar komt ze daar niet meer op terug en vat het samen onder; (Edy) “Nynke, leuke poging, maar in mijn ogen heb je jezelf er nog niet echt uit gered.”
Like, HALLO?? Heb je hier geen weerwoord meer tegen, geef je het op, of probeer je hem nou terug naar mij te koppelen en mijn argument als een soort oud vuil te behandelen?!

Aan de andere kant hebben we Floris, in hoeverre ik hem vertrouw houd ik even in het midden, maar ik ben het met hem eens dat Edy niet te vertrouwen is. Op het moment dat Floris een Titaan zou zijn, ga je denk ik niet zo hard in de aanval op je mede-Titaan (of je moet natuurlijk het bluf aspect er weer bij pakken, maar ik weet niet hoe verstandig dat in dit stadium is).

@Bert; zou jij je mening nog wat verder kunnen toelichten? Ik begrijp dat het vrij ingewikkeld is om dit met plaatjes e.d. te doen, maar misschien komt er wel iets verrassends/belangrijks uit! Daarnaast ben jij de burgemeester, die wel eens een hele belangrijke positie zou kunnen hebben in deze stemronde denk ik zo...
Iedereen lijkt Bert ‘wel te vertrouwen’. Ergens lijkt hij een soort wisselbokaal, alsof iedereen hem aan zij/haar kant wil hebben staan, en hem te vriend wil ‘houden(?)’. Hij heeft immers twee stemmen, wat deze beweging dus compleet logisch maakt. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar wat hij te vertellen heeft…! Hij gaf al aan zijn vraagtekens te zetten bij Hugo, en ook Renate zouden we onder de loep moeten nemen. (Klopt dit ongeveer met wat je ons probeert te vertellen??)

Dan nog even naar de letters van de geest. Voor deze keer; de letter ‘O’. Deze zou, als we de theorie van het nummer van de aanmelding aanhouden (1=A, 2=B, etc), komen we als hint op O=15 uit. De vijftiende persoon van aanmelding was Floris. Echter, de hints van de geest hiervoor bleken niet te kloppen. We kunnen hier dus twee kanten meer op.
Of-> De geest zet ons expres op een verkeerd been, wat zou betekenen dat Floris geen Titaan is. (Dit was immers ook het geval bij de vorige letters)
Of-> De geest heeft natuurlijk ook gezien dat de mensen die gekoppeld waren aan de vorige letters, er nu uitliggen. Daardoor geeft de geest, mocht deze slechte intenties hebben, ons de letter O, hierdoor denken bij dat Floris een burger is (dit deed de geest immers eerder ook), terwijl hij in werkelijkheid een Titaan is. Zo zou Floris er stiekem tussenuit kunnen piepen, omdat wij aannemen dat hij een burger is (door de eerdere letters), terwijl de geest eigenlijk een groot web heeft gesponnen, waar wij nu in verwikkeld zijn.
Al met al is dan nu de vraag; bekleedde (en nu eigenlijk nog steeds) Wessel de rol van een Titaan, of burger???

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

Nynke: ik ben de Ziener. Ik heb Bert en Edy gezien als goed. Daarom wéét ik dat zij goed zijn (tenzij één van hen de Lieveling is, maar laten we daar maar even niet vanuit gaan). Floris liegt en bedriegt wat hij kan om niet ontmaskerd te worden - hij probeerde weg te komen met een valse zienerclaim. Hij heeft alleen pech dat de echte Ziener dat niet over zich heen laat gaan.

@ Renate

Niet alleen Floris zegt dat Bert goed is (en wat moet je daar nou mee); ik zeg dat ook. Bert is goed. En heel belangrijk met zijn 2,5 stem; basically bepaalt Bert vandaag of de Wolven winnen of niet.

@ All
Floris1987 schreef:
30 mei 2020, 16:00
Ik denk trouwens dat Hugo zomaar de rede was waarom wij in de eerste nacht geen slachtoffer hadden ( al kan hij ook een lieveling zijn zoals ik al eerder zei).
Ja, en hoe verklaar je de dode Magiër dan? Niet allerlei ongein uit gaan halen om mij hier als slecht af te schilderen.

En nee, ik ben niet superduidelijk geweest als Ziener, alhoewel ik al eerder mijn vertrouwen (subtiel) richting Bert en Kayan heb uitgesproken. Dat was omdat er niet zo veel mee te winnen viel; ik zag immers alleen maar Burgers. Dus dan blijf ik liever wat op de vlakt. De vorige keer dat ik Ziener was (spel 3) werd ik veel te snel ontdekt door de Wolven, dat wilde ik niet nog een keer.

Het is uiteindelijk heel simpel: ik spreek de waarheid en Floris liegt. Floris moet er vandaag uit, anders winnen de Wolven.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Hugo,

Omdat jij niet de ziener bent maar ik de ziener ben.
Ik heb jouw in nacht 1 goed gezien en later Edy slecht. Jij claimt nu ziener en zegt dat Edy goed is.

Dat betekent dat of jij lieveling bent of in nacht 1 gebeten en als vervloekte wolf werd. Ik denk zelf dat je eerder lieveling bent omdat jouw ziener claim en edy Wessel zou ziener kunnen zijn verhaal niet met elkaar rijmen en jij dus niet in het hol zit. Maar dat jij vervloekte was en in nacht 1 wolf werd kan ook heel goed.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 30 mei 2020, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

En zoals gezegd heb ik kleine subtiele hints achtergelaten in mijn post en vanaf het moment dat ik edy heb gezien op Edy gestemd.0

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Floris,
Buiten het feit dat ik weet dat je fout bent, heb ik niet eerder gezien dat als het duidelijk lijkt te worden wie de echte ziener is, een willekeurige wolf opstaat en dan ook het zienerschap claimt. Echt nog nooit!
Wat ik wel eerder gezien heb is wolven die beginnen met vals claimen (omdat zij zich veilig achten) en de persoon met de echte rol daartegenin gaat. Een veel logischer scenario. Dus die voorsprong heeft Hugo al in mijn ogen.

Ik word natuurlijk gezien als bevooroordeeld, maar ik heb de posts van Floris teruggelezen en ik zie alleen dat hij weinig post, geen reden geeft waarom hij op mij stemt (alsof dit dan betekent dat je de ziener bent??) en nu achteraf probeert dingen erbij te halen. Maar argumenten die m.i. niet echt hout snijden. Hugo en ik zijn wel allebei slecht, maar omdat Floris dan diverse opmerkingen van ons niet kan rijmen (misschien omdat we inderdaad beiden niet in een hol zitten???) wordt Hugo dan maar een andere rol aangemeten, oa wisseling in nacht 1, terwijl het in mijn ogen echt 95% zeker is dat Belle in nacht 1 werd aangevallen en zichzelf moest redden.
Floris doet dan nog een poging door te claimen dat hij Hugo gezien heeft als goed en hoe kan het nu toch dat Hugo opeens zo raar doet? Allemaal trucjes. Bovendien, als het waar zou zijn wat Floris claimt, waarom zouden de wolven nu precies Hugo hebben uitgezocht om tegen de claim van Floris in te gaan. Is het dan niet veel slimmer om een titaan te kiezen die misschien nog niet gezien is?
Al met al heeft Floris werkelijk niet veel goeie argumenten. Het feit dat hij meerdere keren achter elkaar op mij stemt lijkt nu een tactiek om zijn potentiële zienerclaim te onderbouwen. Ik denk dat Floris dit bedacht heeft omdat er een geest in zit wiens rol we niet weten. Een mooie potentiële kans. Als je het zo bekijkt dan zouden of Renate of Mark ook die tactiek met Floris kunnen hebben afgesproken gezien het stemgedrag op Wouter. Niet alletwee lijkt mij, dat is dan weer te opvallend. Misschien heeft 1 het stemgedrag van de ander in de gaten gehouden en conform gestemd? Ik weet het niet, maar het is een idee.

Hugo heeft naar mijn mening pech dat hij als ziener alleen maar burgers heeft gezien. Dat maakt het lastig. Totdat een overmoedige wolf als Floris opstaat en zijn hand overspeelt.

Nynke, ik heb inderdaad vrij kort gereageerd op jouw antwoord, maar toen begon de strijd tussen Hugo en Floris. Dat heeft even meer mijn aandacht, want het is wel een cruciale strijd! Dus op dit moment heeft het niet veel zin
Evenmin is mijn belangstelling voor de andere wolven heel groot nu. Ik ga uit van 3 wolven, waarbij Wessel nu wel weer mogelijk 1 van kan zijn. En dan zitten er dus 1 of 2 wolven tussen Nynke, Renate of Mark. Wat mij betreft eerst maar de zekere wolf Floris eruit. Missers deze keer zijn wel funest :dead:

Ik denk dat het vooral een heen en weer slingeren wordt tussen argumenten Floris en argumenten Hugo en ik moet nog wat dingen doen voordat ik strak weg moet. Het moge duidelijk zijn dat ik aan Hugo's kant sta en ik dus ook op Floris ga stemmen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Floris zal het dorp moeten verlaten

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Edy: Ik kan niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben van je laatste post( en eigenlijk ook van de andere eerdere posten)
Ik weet dat je volledig fout zit maar je brengt het echt heel mooi.

Mijn reactie ik kan het niet anders maken dan het is.
1: Hugo was bij de ziener actie van nacht 1 gezien als goed
2: jij bent een titaan.
3 : Bert is goed
4: Hugo verdedigd jou keihard en claimt nu ziener, wat hij niet is.

Ik blijf erbij waarom zou ik als Wolf in hemelsnaam op dat moment zo open op edy stemmen en reactie afwachten. Dat zou zo stom zijn.
Ik zelf was op dat moment geheel niet verdacht en ook echt andere harde verdenkingen waren er niet gegeven. ik kon als wolf titaan rustig aankijken hoe het zou verlopen.

Daarnaast weerleg je een aantal argumenten van mij/reageer jij op
: dat ik verwarring zaai door hugo en jouw eerst beide titaan te noemen en daarna dat jullie toch niet in het hol samen zitten door jullie aparte mening over wie de ziener nou is ( Wessel of hugo zelf)

Dit is heel logisch te verklaren. Alles wat ik weet staat onder punt 1 tot 4. Hugo kan lievling zijn maar ook gebeten vervloekte wolf. Dat hij 1 van de 2 is komt door zijn bescherming van jouw en zijn valse claim. dat ik niet weet welke het is komt door mijn punt 1.

Het lastige is nu dat de persoon die nu de beslissing moet maken niets mag zeggen. en ook van Renate/mark en Nynke hoor ik weinig. Ze hebben wel alledrie wat gezegd maar op wie ze gaan heb ik nog geen echte antwoorden gehoord. Aan jullie ik hoop dat jullie goed kiezen.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

Floris, ik ben onder de indruk van je standvastigheid, maar je verhaal heeft gewoon enkele hiaten. Juist open op Edy stemmen is handig - je kan later altijd nog je terugtrekken onder het mom dat je het niet zo bedoelt had, en dat je gewoon wilde prikkelen. Nou, dat prikkelen en reacties uitlokken is je zeker gelukt... Helaas niet soepel genoeg voor je, waardoor je medewolven zich nu koest lijken te houden - tactisch overleg in het Wolvenhol?

Ik ben geen Lieveling en ik ben ook geen Vervloekte. Nogmaals, je mist zelfs de slachtofferloze nacht om dat uit te leggen. Je hebt gewoon even teruggezocht wie je ook al weer vertrouwde na dag 1 (want, ja, dat klopt, dat had je aangegeven) om dat vervolgens nu als argument te gebruiken om te claimen dat je mij 'gezien' zou hebben.. Wel erg jammer dat je zei dat je míj vertrouwde, want nu moet je je in allerlei onlogische bochten wringen, waarbij ik en Edy een soort telepathische communicatie zouden hebben gevoerd zodat ik haar ging verdedigen.

En ja, het is logisch te verklaren waarom Edy niet per se dacht dat ik de Ziener was - ik en Edy kunnen niet overleggen, want we zijn allebei goed. Ik snap niet wat daar zou moeilijk aan te begrijpen is.
Floris1987 schreef:
31 mei 2020, 12:28
Het lastige is nu dat de persoon die nu de beslissing moet maken niets mag zeggen. en ook van Renate/mark en Nynke hoor ik weinig. Ze hebben wel alledrie wat gezegd maar op wie ze gaan heb ik nog geen echte antwoorden gehoord. Aan jullie ik hoop dat jullie goed kiezen.
Dit klopt, maar luister alsjeblieft niet naar Floris... Alleen als we hem vandaag stoppen maken we nog een kans(je) op de winst.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”