Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Mark »

Matthijs schreef:
29 mei 2020, 19:39
Mark schreef:
29 mei 2020, 19:34
@matthijs
als heks en magier er beide in zitten..
Wie ziet het nachtslachtoffer eerst ? en mag als eerste de drankjes gebruiken
Op alfabetische volgorde: eerst heks dan magiër. Dus eerst beslist de heks en daarna de magiër afh van dat resultaat.
@matthijs
Thank you :)

@all
We weten dat er iets is gebeurd op dag 1, dat kunnen nu met de info die we hebben 2 dingen zijn geweest.
1. Kayan heeft als lijfwacht de juiste persoon aangewezen.
2. het slachtoffer was de magier dus 1 levensdrankje minder.

Ik ga er van uit dat het 2 moet zijn geweest doordat Belle niet zich zelf heeft gered.
Nu heeft de heks daardoor dus niet Belle gered. of de hekst heeft iemand gered en daarna belle vergiftigt. en toen heeft belle Sander vergiftigd.

Het punt is of de heks zit er niet in of de heks heeft ook alle 2 haar drankjes gebruikt....
Wat hebben we hier voor de rest aan. ik denk niet heel veel. of ik mis wat over het hoofd.

wie doen er nog mee.
1. Mark
2. Bert
4. Hugo
5. Nynke
11. Edy
14. Renate
15. Floris
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Jeetje, wat een slagveld zeg! :-( RIP Belle, Sander en Willemijn.

Ik vind dat Mark weer erg ingewikkeld denkt. Het kan toch gewoon zo zijn dat Belle zichzelf gered heeft in nacht 1 en dat ze dus geen drankje over had? En dat ze haar dodendrankje nog op Sander heeft gebruikt? Dat laatste verbaast me dan wel een beetje, want ik dacht dat ze vorige dag eerst op Nynke had gestemd voordat ze switchte naar Wouter.
Maar dat Willemijn de bezweerder was dat verbaasd me ook. Had ze gewoon besloten dat ze de eerste nacht eens iedereen wilde horen? Dat kan ook. Wel zeer vreemd dat Floris het niet nodig vond om de hints naar zijn vermeende rol tegen te spreken. Dat kan natuurlijk zijn dat hij het wel een mooie dekmantel vond zolang er geen echte bezweerder opstond.

Ik moet zeggen dat Sander me toch een beetje tuk had en ik stiekem dacht dat hij een bepaalde rol had. Reden ook waarom ik geneigd was Bert te gaan vertrouwen. Nu die reden om Bert te vertrouwen wegvalt, ga ik dit ook weer herbezien. Bert liet zich dat vertrouwen van Sander zonder enig morren welgevallen. Als iemand mij zo overduidelijk goed verklaart, al zo vroeg in het spel, en met de reputatie van Sander om maar op goed geluk wat te roepen (zoals hij zelf zegt hoor), dan had ik persoonlijk wel even aangegeven dat ik mij distantieerde van zo'n vertrouwen.

Maar goed, ik weet nog niet wat ik daar van vind. Daar kom ik nog op terug. Aangezien ik nooit wat bij hou, moet ik nu eens op een rijtje zetten wat de overgebleven spelers allemaal gedaan hebben tot nu toe en op wie gestemd enz. enz. Dat kan dus even duren. Morgen weer denk ik.

Oh by the way, zondag ben ik vanaf 12 uur weg en pas later in de avond terug. Ik zal dus in de ochtend al moeten stemmen. Dan weten jullie dat vast.

Mag Bert nu ook niet in oud Grieks hier wat brabbelen? Dat zal niet. Teveel klassiek geschoolden onder ons die het dan kunnen lezen (ik niet hoor). Misschien wat hiërogliefen tekenen, mag dat wel? Misschien heb je oud Egyptisch nog als keuzevak gedaan Bert?? :roll:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Goede morge.

Wat een hoog aantal doden Rip iedereen
Ben het met Mark eens dat er 3 wolven moeten zijn al zou 4 nog kunnen of 3 en lieveling door de bm stem die dubbel en beslissend is.

Het is voor mij duidelijk mijn verdachte Edy leeft nog dus ga ik op haar stemmen. Ja heel vroeg maar ik zie niet in waarom ik vandaag anders zou stemmen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

Edy zal het dorp moeten verlaten.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Floris1987 »

En daarnaast vertrouw ik Bert nu.
Want met zijn dubbele en beslissende stem en 3 wolven zou het afgelopen zijn als hij wolf was.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Nou Floris, omdat er misschien wel goed nagedacht kan worden over wie nu echt de Titanen kunnen zijn?

Maar goed, Floris zou een punt hebben met Bert, als het zeker zou zijn dat er nog drie wolven in het spel zitten. Maar we weten de rol van Wessel niet, en als Wessel een wolf was, dan zitten er nog maar 2 in en dan kan Bert nog prima wolf zijn. Dus ook hier is je oordeel wat te onbedacht Floris.

Het wie stemde op wie ging sneller dan gedacht, maar of ik er iets uit kan halen is nog maar de vraag. Hier een overzichtje van de stemming van de nog overgebleven spelers:

Hugo: Renate > Sander > Sander
Floris: Edy > Nemo > Edy
Bert: Wessel > Nemo > Floris
Mark: Sander > Wouter > Wouter
Edy: Bert> Nemo > Belle
Renate: Wouter > Wouter/Nemo > Wouter
Nynke: Wouter > Wouter/Nemo > Wouter

Duidelijk is dat we het echt allemaal in ieder geval 1 keer fout hadden! En in ieder geval niemand er nog een wolf heeft uitgestemd. Dus of ik nu een zinnige theorie uit dit overzicht kan halen weet ik niet. Ga ik een nachtje over slapen.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door NynkeB »

Oke oke, ff kijken naar wat er nou allemaal heeft plaatsgevonden.

Dit is de uitslag op de stemming voor de BM
Floris 1x: Renate (1),
Mark 1x: Sander (2),
Bert 6x: Willemijn (3), Hugo (6), Lola (10), Mark (11), Nynke (13), Wessel (14)
Renate 2x: Kayan (4), Wouter (5),
Hugo 3x: Nemo (7), Edy (9), Bert (12)
Lola 1x: Belle (8)
Niet gestemd: Floris.
-Wat me opvalt is dat Renate als enige op Floris stemt. Wanneer Renate een Titaan zou zijn, lijkt me deze actie niet logisch. De stem van haar op Floris lijkt oprecht, immers is het verstandiger voor de Titanen om een Titaan aan het hoofd te hebben staan. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn, maar het is toch apart om als Titaan als enige voor een iemand te gaan die geen Titaan is, het is dan slimmer om mee te stemmen op degenen aan kop. Ook geeft Renate aan geen BM te willen worden, dit is natuurlijk handig als je onder de radar wil blijven, maar toch stemmen (de burgers) Kayan en Wouter op haar. Op het moment dat je dit ziet als Titaan (en Renate zou een Titaan zijn), kies je er dan toch voor ook op Renate te stemmen? Dit gebeurde niet, een reden waarom op Renate niet heel erg verdenk.

De eerste avond sterft er niemand. Belle stemde op Lola, maar als de Titanen haar er de eerste avond eruit hadden willen hebben, kan ik me niet voorstellen dat Belle al zo snel haar levenselixer zou inzetten. We weten niet wie (en of die er überhaupt is) de Heks is, dus of die iemand gered zou hebben kunnen we niet zeggen. Echter zie ik het niet gebeuren dat de Magiër/Heks al iemand op nacht 1 zou redden (wel lief en alles of course, maar we spelen hier een spel, het is niet tactisch je drankje al zo snel in te zetten). Al met al kan ik me voorstellen dat het slachtoffer, welke geen slachtoffer werd in nacht 1, gered is door de bodyguard, en niet door een levenselixer. Kayan stemde op Renate, misschien heeft Kayan Renate wel bescherming geboden (ze geeft haar immers haar 'vertrouwen' om BM te worden) en zou Renate dus de eerste afvaller moeten zijn, en daarmee geen Titaan? -> Is maar een theorie, er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.

Bij de lynch sterft Wessel;
- Edy 2x: Floris (1), Lola (14)
- Wouter 2x: Renate (2), Sander (4)
- Nemo 1x: Kayan (3)
- Wessel 6x: Belle (5), Bert* (7), Nynke (8), Nemo (9), Willemijn (10)
- Sander 1x: Mark (6)
- Bert 1x: Edy (11)
- Renate 1x: Hugo (12)
- Willemijn 1x: Wouter (13)
Niet gestemd: Wessel.

Wessel zelf stemde echter niet…
Lola stemt op Edy, en Lola ligt er die dag erop vervolgens uit?! Toch iets om op te letten.

Dan sterft Lola, en maakt Willemijn Kayan ziek. Het blijft voor mij een vraag op de Bezweerder al in gedachten had genomen dat de bezweerde zo belangrijk zou worden gevonden. Dit niet wetende, kan en ga ik hier (nog) geen verdere conclusies over trekken.

Toen werd Nemo gelynched;
Edy 1x: Kayan (1)
Nemo 9x: Floris (2), Bert* (11), Edy (12), Wouter (13), Sander (14), Willemijn (15), Renate (16), Nynke (17)
Wouter 3x: Willemijn (3), Renate (4), Mark (5), Nemo (6), Belle (7), Sander (8), Nynke (10)
Renate 0x: Wouter (9)
Sander 1x: Hugo (18)

Stel dat de Ziener Nemo heeft ‘aangewezen om daarvan de ware identiteit te onthullen’; zou hij/zij haar zien als een Titaan, Nemo was immers een Lycantroop/Hades. Zou de ziener ervoor hebben gezorgd dat Nemo eruit ligt(met het idee dat Nemo een Titaan zou zijn)? Stel dat dat zo is, maakt dat Edy dan de ziener? Edy bracht Nemo immers als eerste op. Toch denk ik niet dat Edy, stel ze zou de ziener zijn, heeft gevraagd/gekeken naar de identiteit van Nemo, Nemo was denk ik niet Edy’s prioriteit. Maar daar moet ik nog even naar kijken. Hieruit zou ik dus zeggen dat Nemo niet bekeken is door de Ziener, er waren andere mensen die meer onder het vergrootglas stonden, dus ik denk dat daar eerder naar gekeken is.

Dan sterft Kayan, en maakt Willemijn Hugo ziek. Ondertussen heeft Willemijn gezien dat de bezweerde door iedereen een extra luisterend oor wordt geboden, dus wilde ze misschien wel dat zijn mening gehoord zou worden. ECHTER, waarom zou ze zichzelf dan niet bezweren? Dit doet me denken dat ze misschien gedacht heeft dat Hugo sneller verdacht zou worden, en ze hem niet vertrouwde, dus dat de keuze tactisch gemaakt is om hem eruit te krijgen. Dat je meer opvalt betekent natuurlijk niet dat dit positief hoeft te zijn.

Vervolgens werd Wouter eruit gegooid. Wat ik daar nou allemaal van vind bekijk ik later nog wel, haha
Wouter 5x: Edy (1), Mark (6), Renate (7), Sander (10), Nynke (12), Belle (13)
Floris 2x: Bert* (2)
Sander 2x: Hugo (4), Wouter (9)
Edy 1x: Floris (3)
Nynke 0x: Belle (5)
Belle 1x: Edy (8)
Renate 1x: Willemijn (11)
Edy, die ik toch wel verdenk, stemt hier op een burger; onder het mom van een 'snelle wisseling'. Ik weet dat er niet veel aanknopingspunten zijn, maar ik word een beetje moe van het stemmen op mensen omdat ze hun stem wisselen. (Wat natuurlijk best een belangrijk punt kan zijn, maar je kan er zoveel kanten meer op, dat ik het allemaal niet meer zo goed zie, en daardoor ook niet 'zomaar' op mensen zou kunnen stemmen enkel door hun snelle stem wisseling.)

Dan sterven Belle, Sander en Willemijn.
Sander is óf door de Titanen vermoord, óf door een drankje van de Magiër/Heks. Willemijn gaat immers dood door liefdesverdriet, zij was het slachtoffer dus niet-> “Op het moment dat Willemijn het lijk van Sander ziet, vergaat zij van liefdesverdriet ook.”
Belle kan ook óf het slachtoffer zijn geweest, óf getroffen door een drankje van de Heks. Maar sinds zij de Magiër was, en daardoor na de Heks zou mogen kiezen, had ze op dat moment natuurlijk zichzelf gered; tenzij ze haar levenselixer al eerder 'uitgegeven' zou hebben.
Edy stemde op Belle, wat een indicatie kan zijn naar de identiteit van Edy, welke dus of de Heks is, of een Titaan (of simpelweg een burger die Belle verdenkt, kan natuurlijk ook)
Hugo en Wouter stemden op Sander. Wouter koppelde Sander aan Willemijn en zou op deze manier haar ook uit de weg hebben geruimd, was hij dan zo overtuigd van dat Sander een Titaan zou zijn en miss Willemijn ook, óf had hij daar wel een burger slachtoffer voor over? Hugo daarentegen…. Ik weet het zo nog even niet… Opende je alvast de aanval op (burger) Sander omdat je toch al wist dat (burger) Nemo eruit zou vliegen?

Conclusie van dit niet zo lekker lopende verhaal;
Ik vertrouw Renate wel redelijk
Mijn ogen zijn voor nu gericht op Hugo en Edy..
(Toch grappig dat ik zo goed als elke rol op Edy zou kunnen plakken, dat weet je dan maar weer leuk voor elkaar spelen ;-) ! )

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

@ Floris
Floris1987 schreef:
29 mei 2020, 21:27
Het is voor mij duidelijk mijn verdachte Edy leeft nog dus ga ik op haar stemmen. Ja heel vroeg maar ik zie niet in waarom ik vandaag anders zou stemmen.
Uhm, hoezo wil je nu al de discussie doodslaan? Je stelligheid kan niet kloppen, dus ik snap niet waar je dit nu vandaan haalt, en ik vind je eigenlijk enorm verdacht worden nu. Dit riekt naar een Wolf die de stemming wil controleren.
Floris1987 schreef:
29 mei 2020, 21:35
En daarnaast vertrouw ik Bert nu.
Want met zijn dubbele en beslissende stem en 3 wolven zou het afgelopen zijn als hij wolf was.
Enneh, dit slaat natuurlijk nergens op - de kans dat er nog een Jager/Eenzame Wolf/Bink/anderszins in zit die de spelbalans nog kan beïnvloeden is zo groot dat je niet zó stellig dit kan zeggen.

@ All

Goed, mijn nieuwe hoofdverdachte is Floris, met name om wat hierboven beschreven staat. Daarnaast is zijn gedrag het hele spel al wat vreemd, zoals dat schijnheilige van vannacht...
Ik vertrouw Bert en Edy op dit moment. De rest weet ik niet zeker, maar daar moeten nog wat Wolven tussen zitten.

Nog even wat andere reacties:
@ Nynke

Mooi overzicht. Ik denk dat de BM-verkiezing Renate niet per se vrijpleit; het zou denk ik nogal opvallen als ze ineens tot BM gebombardeerd werd door haar mede-Titanen. Maar het is wel een punt in haar voordeel denk ik.
Als Belle in nacht 1 haar levenselixer niet heeft ingezet; waarom is ze dan dood? Ze had dan immers nog 2 drankjes over. Ze heeft haar Vergif ingezet, dus waarom niet haar levenselixer om zichzelf te redden? Belle moet haar drankje zijn kwijtgeraakt, en we hebben geen slachtofferloze nacht (of een nacht met dubbele slachtoffers) gehad naast de eerste om dat te verklaren. (Het kan dat Kayan iemand heeft gered én Belle haar vergif heeft gebruikt, maar dat moet dan op Lola of Kayan zijn geweest en... Meh, niet waarschijnlijk).

Een Levenselixer redt overigens niet tegen een Vergif - het gaat daar specifiek om een 'aanval van de Weerwolven'. Dus de kans dat er een Heks in zit die Belle vergiftigd... Ik acht 'm klein.
Ik denk dat Wouter overtuigd was van Sanders Titaanzijn - waarom zou hij anders op zijn eigen stelletje stemmen (beetje vreemd is het wel). Ik dacht dat Sander slecht was; ik zat ernaast. Helaas heb ik niet altijd die zekerheid...

@ Edy

Vergeet niet dat de Magiër van de variant gebruikt maakte, en dus mocht kiezen of hij twee levenselixers of twee vergiften of één van beide in wilde zetten.

@ All

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een Heks inzit, naast een Magiër. Het kán, maar... Kom op.
Enneh, mocht het nog niet duidelijk zijn, mijn hoofdverdachte is Floris. De stemming zo doodslaan en doen alsof hij iets is wat hij niet kán zijn... Floris probeert hier gewoon even het spel binnen te halen voor de Wolven, maar dat gaat er bij mij niet in. Dan maar zo. Ik ga gelijk maar stemmen denk ik (haha).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Hugo »

Floris zal het dorp moeten verlaten!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Als een rund bij zijn ruif

Bericht door Edy »

Nynke, super dat je zo'n uitgebreide analyse geeft. Alleen kloppen er hier en daar wat dingetjes niet, en begin je wel met iets heel vreemds, waardoor je in mijn ogen wel een beetje door de mand valt.
-Wat me opvalt is dat Renate als enige op Floris stemt. Wanneer Renate een Titaan zou zijn, lijkt me deze actie niet logisch. De stem van haar op Floris lijkt oprecht, immers is het verstandiger voor de Titanen om een Titaan aan het hoofd te hebben staan. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn, maar het is toch apart om als Titaan als enige voor een iemand te gaan die geen Titaan is, het is dan slimmer om mee te stemmen op degenen aan kop.
Wat hierin nu zo opvalt is de stelligheid waarmee je zegt dat Floris geen Titaan is. En je post is niet bedoeld om Floris vrij te pleiten, maar je post is bedoeld om uit te leggen waarom je Renate niet verdenkt. Maar juist daarin verspreek je je, want er is geen enkele reden nog om aan te nemen dat Floris geen titaan is. Tenzij..... je dus zelf een titaan bent en WEET dat Floris geen titaan is.
Dus, tenzij je een andere reden aan kan geven waarom je zou weten dat Floris geen titaan is, denk ik dat je je versproken hebt.
Ook geeft Renate aan geen BM te willen worden, dit is natuurlijk handig als je onder de radar wil blijven, maar toch stemmen (de burgers) Kayan en Wouter op haar. Op het moment dat je dit ziet als Titaan (en Renate zou een Titaan zijn), kies je er dan toch voor ook op Renate te stemmen? Dit gebeurde niet, een reden waarom op Renate niet heel erg verdenk.
Moest even denken wat je hier bedoelde, maar je bedoelt geloof ik dat de titanen de mogelijkheid hadden aangegrepen om op Renate te stemmen als zij titaan was? Tja, dat zou wel heel opvallend zijn, juist omdat Renate geen BM wilde worden.
Overigens doet Renate dat niet omdat ze onder de radar wil blijven. Het is wijd en zijd bekend dat Renate nooit BM wil worden. En daarom deden Kayan en Wouter dat om haar te plagen denk ik. Het zou raar zijn als de titanen daarin mee zouden gaan en zouden zij zichzelf daarmee teveel in de picture zetten.
De eerste avond sterft er niemand. Belle stemde op Lola, maar als de Titanen haar er de eerste avond eruit hadden willen hebben, kan ik me niet voorstellen dat Belle al zo snel haar levenselixer zou inzetten. We weten niet wie (en of die er überhaupt is) de Heks is, dus of die iemand gered zou hebben kunnen we niet zeggen. Echter zie ik het niet gebeuren dat de Magiër/Heks al iemand op nacht 1 zou redden (wel lief en alles of course, maar we spelen hier een spel, het is niet tactisch je drankje al zo snel in te zetten).
Ook hier gaat het fout. Waarom zou niet gewoon Belle het eerste slachtoffer van de titanen kunnen zijn en wel haar levenselixer hebben moeten gebruiken? Nu klinkt het alsof je WEET dat het slachtoffer niet Belle was en dat een ander slachtoffer dus wel door de bodyguard Kayan beschermd heeft MOETEN zijn.


[quoteKayan stemde op Renate, misschien heeft Kayan Renate wel bescherming geboden (ze geeft haar immers haar 'vertrouwen' om BM te worden) en zou Renate dus de eerste afvaller moeten zijn, en daarmee geen Titaan?
][/quote] Nou, dat vertrouwen zal allemaal wel meevallen. Ik denk dat je teveel leest in die BM stem. Kayan was vooral Renate aan het pesten! Het kan zijn, Renate eerste slachtoffer en beschermd door Kayan, maar niet omdat Kayan Renate nou zo vertrouwde van tevoren.
Lola stemt op Edy, en Lola ligt er die dag erop vervolgens uit?! Toch iets om op te letten.
Duh, Floris heeft al 2 x (en nu al 3) op mij gestemd en die zit er nog steeds in. Your point?
Stel dat de Ziener Nemo heeft ‘aangewezen om daarvan de ware identiteit te onthullen’; zou hij/zij haar zien als een Titaan, Nemo was immers een Lycantroop/Hades. Zou de ziener ervoor hebben gezorgd dat Nemo eruit ligt(met het idee dat Nemo een Titaan zou zijn)? Stel dat dat zo is, maakt dat Edy dan de ziener? Edy bracht Nemo immers als eerste op. Toch denk ik niet dat Edy, stel ze zou de ziener zijn, heeft gevraagd/gekeken naar de identiteit van Nemo, Nemo was denk ik niet Edy’s prioriteit. Maar daar moet ik nog even naar kijken. Hieruit zou ik dus zeggen dat Nemo niet bekeken is door de Ziener, er waren andere mensen die meer onder het vergrootglas stonden, dus ik denk dat daar eerder naar gekeken is.
Hier heb je gelijk in. Als ik ziener was zou ik niet zo vroeg in het spel Nemo bekeken hebben. Maar, theoretisch zou de echte ziener dat wel gedaan kunnen hebben en gewoon later op Nemo mee hebben kunnen stemmen. Maar, die kans is wel klein schat ik zo.
Dan sterft Kayan, en maakt Willemijn Hugo ziek. Ondertussen heeft Willemijn gezien dat de bezweerde door iedereen een extra luisterend oor wordt geboden, dus wilde ze misschien wel dat zijn mening gehoord zou worden. ECHTER, waarom zou ze zichzelf dan niet bezweren
Mag je jezelf bezweren dan? Lijkt me heel raar.
Wouter 5x: Edy (1), Mark (6), Renate (7), Sander (10), Nynke (12), Belle (13)
Edy, die ik toch wel verdenk, stemt hier op een burger; onder het mom van een 'snelle wisseling'. I
Hier heb je toch echt niet goed opgelet. Ik heb zuiver op Wouter gestemd (ook op verzoek van anderen) om aan te tonen dat ik niet in een stelletje zat met hem. Onder de belofte aan Wouter dat ik weer kon wijzigen. En uiteraard heb ik dat gedaan, want ik had Wouter in het hele spel nog niet verdacht gevonden.
Ik vraag me af of je hier nu werkelijk overheen gelezen hebt (het wordt een paar keer genoemd, dus dat is wel heel slecht lezen), maar eigenlijk denk ik dat je expres een case aan het bouwen bent om op mij te stemmen. En vooral denk ik omdat ik de vorige dag bijna op jou ging stemmen en je nu met Floris zijn stem je kans schoon ziet om mij eruit te halen.
Wouter koppelde Sander aan Willemijn en zou op deze manier haar ook uit de weg hebben geruimd, was hij dan zo overtuigd van dat Sander een Titaan zou zijn en miss Willemijn ook, óf had hij daar wel een burger slachtoffer voor over?
Cupido kiest zijn geliefden echt helemaal aan het begin van het spel. Dan weet hij nog werkelijk niet wie goed of slecht is, en heeft hij zelfs nog geen enkel vermoeden. Wouter heeft dat dus niet vanuit wantrouwen gedaan.

Nou, al met al heeft Nynke, ondanks dat ik het superleuk vind dat ze een hele analyse geeft, zich in mijn ogen wel zodanig versproken dat ze mijn

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”