Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Willemijn »

RIP Wouter.

@Renate
Volgens mij heb ik op jouw tenen gestaan. Eerst richting Kayan en nu richting Bert wil je wel heel
graag laten weten dat ik jou een meeloper vond.
Het klopt dat ik het idee over Wouter als eerste in de groep heb gegooid. Zou ik dat als titaan
meteen zo vroeg in het spel doen? Nee, dan zou ik veel meer op mijn hoede zijn. Mensen die mij
beter kennen – waaronder jij renate – weten dat ik (zeker in het begin van het spel, als het allemaal nog
wat makkelijker is) meteen op zoek ga naar iets wat mij opvalt. Dan heb ik een begin om vanuit
daar verder te kijken, te zien wat er gebeurt, wie daarin meegaat etc.
Jij trok daarin meteen het voortouw door extra slijmend daarop te reageren. Je viel me wat dat
betreft dus op.

Ook vond ik het apart dat je in je post van 28 mei 2020, 19.10 aangeeft Bert te verdenken omdat hij de Wouterstemmers de les las, en daarmee de aanzet gaf tot de stemmen op Nemo, maar Hugo niet om dezelfde reden in je verdenking meeneemt.
Hugo heeft zich eigenlijk buiten die stemming gehouden door zeer laat te stemmen, hij las wel mee volgens mij, want hij gaf meteen antwoord op de vraag of hij niet vergat te stemmen. Hugo uitte zich - naar mijn mening in ieder geval – ook heel direct en kritisch.
Met andere woorden: ik begrijp waarom je Bert verdenkt, maar ik begrijp niet waarom je Hugo om diezelfde verdenking niet mee in je overweging hebt genomen.

Renate schreef:
29 mei 2020, 00:06
Bert schreef:
28 mei 2020, 23:18
Hoe zit het bijvoorbeeld met Renate, die Wouter er al meermaals uit heeft proberen te werken?
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Sander.


Ja want als ik wolf zou zijn, zou mijn hoogste prioriteit wel zijn om de Cupido eruit te krijgen...
Nee dit is echt onzin, Bert. En trouwens: waarom noem je Willemijn niet? Die heeft het idee over Wouter in de groep gegooid hoor. Ze vond mij nog zo'n meeloper.


Ik denk dat - wanneer je Titaan bent, het prima is dat een persoon ongeacht zijn/haar rol eruit gewerkt kan worden. Dus hoe zo spreek je nu over hoogste prioriteit? Het kan natuurlijk zijn dat je/jullie (als titaan/als titanen) door had(den) dat Wouter de cupido was. Had hij zichzelf als Cupido gekoppeld aan een ander, dan hadden de titanen mogelijk twee vliegen in één klap gehad.

Wat ik bij Bert vreemd vind is, dat hij post: De meest logische gedachte zou dus zijn om nu te bekijken of Wouter een titaan is of niet (door hem alsnog te lynchen).
Na de plotselinge stemwissel van Wouter op Nemo, veranderde jouw visie totaal naar mijn idee. Alsof je een nieuw plan van aanpak moest maken.
Met name bij Nynke was dit ook het geval. Zij ging in een kort tijdsbestek van in een diepe Wouter tunnel zitten, naar excuses
aanbieden, naar het wederom op Wouter stemmen. Verdacht aan de ene kant, aan de andere kant denk ik ook: zou je jezelf ( Nynke) zó enorm in de kijker zetten als titaan?


Ik ga zo weer een dagje naar kantoor. Hoop vanavond weer bij te kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Mark »

R.i.P Wouter

okee een cupido in het spel dus we weten dat er een stelletje in zit. moeten we ons daar zorgen over maken met nog 10 spelers...... misschien kunnen we weten door wat wouter heeft gezegd wie het stelletje is en is het goed om dat te weten of zijn het 2 goede personen.

Daarnaast moet ik nog 1 keer alles lezen of als iemand een overzicht kan maken wat belangrijk is geweest XD. want ik heb idee doordat ik even weg was dat ik dingen heb gemist waarom mensen verdacht zijn XD.

Wat kunnen we nu met de 2 letters D en I
het is dus niet I van 9. die op wouter kon slaan tenzij Wessel slecht is maar waarom zou je cupido als 2de aanwijzen ?

Woorden met D en I .... geen idee XD hoop dat 3de letter wat brengt
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Sander »

Ook al is het stelletje gemixt, 1 goede en 1 slechte rol, dan hoeven we ons daar geen zorgen om te maken (vooralsnog). Of jij wel Mark, bang dat je mede-titaan je er uit gaan werken?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door NynkeB »

RIP Wouter..
Dat is wel ff schrikken, cupido... Toch niet helemaal de uitslag waarop we hadden gehoopt.
De Titanen wisten al dat Wouter geen Titaan was, en hetzelfde wisten ze van Nemo. Dan is die stemwisseling opeens van nog meer kanten te bekijken. Waar het, voor mij, op neerkomt, is dat het nu moet komen vanuit een interpretatie op de (strategische) gedachtegang van mensen.
Stel we zitten even in het hoofd van een Titaan op het moment dat Nemo op tafel gegooid wordt; (hierbij zou de Titaan (deels) op Wouter hebben gezeten). De (nu ff snel bedacht, er zijn er dus vast nog wel meer) opties zijn dan;
-De Titaan blijft op Wouter op zodra hij/zij ziet dat Nemo toch wel de meerderheid ging krijgen. Hiermee heeft hij/zij niet de burger vermoord, en is niet meegegaan in de plotselinge stemwissel. Echter, er viel te verwachten dat Wouter er de volgende keer uit zou gaan, immers hielden veel mensen hem toch nog in het oog, maar dan zou hij 'maar' één burger direct vermoord hebben, wat minder opvalt. Conclusie; klinkt als iets waar een Titaan een voordeel bij heeft, en daarmee een logische handeling als Titaan.
-De Titaan wisselt van Wouter naar Nemo. Wat ik niet handig zou vinden als je een Titaan zou zijn (tenzij het natuurlijk bluf is), omdat je opvalt en daarnaast bij je standpunt 'moet' blijven dat er toch iets niet helemaal klopt aan Wouter; je stemde immers eerst op hem. Dat zou betekenen dat je óf de volgende keer weer op Wouter moet stemmen(wat zou inhouden dat je er twee burgers uitwerkt, op een opvallende manier), óf met een pittig goede reden moet komen waarom je op een ander stemt. Conclusie; ik kan me moeilijk voorstellen dat een Titaan gewisseld zou zijn.
-De Titaan gooide zelf Nemo op, omdat hij/zij wel zou verwachten dat Wouter er daarna toch uit zou gaan. Hiermee valt de Titaan wel op, maar hoort hij/zij niet bij de 'overlopers', waardoor hij/zij toch minder opvalt. Immers kwam hij/zij (als eerste, of iig snel) met iets 'nieuws' waardoor mensen het sneller 'oprecht' over vinden komen. Conclusie; zou een Titaan dit daadwerkelijk doen? Hmmm, daar ga ik nog even over nadenken, maar het is zeker een mogelijkheid.

@Mark, het blijft natuurlijk wel dat de letters van Wessel zijn eigen mening zijn(hij heeft immers geen extra informatie; als we ervan uitgaan dat hij een burger was), daarnaast weten we niet eens of hij hiermee goede of slechte intenties heeft. Voor hetzelfde geld strooit hij lekker met letters om te zien hoe wij daar bovenop springen(als dat zo is heeft hij vast veel lol gehad de afgelopen dagen :lol: ).

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Sander »

Of nog een andere mogelijkheid: Nemo was een titaan. Hij had in het titanenhol aangegeven niet veel tijd voor dit spel te hebben / er niets van te snappen / of iets anders.

Stel nou dat Nemo slecht is, en nu dus een slechte geest. Dan hebben we dus totaal niets aan die letters.
Omdat we de rol van Nemo niet weten kunnen we geen conclusies halen uit de letters (zo is vorige dag wel gebleken...)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
28 mei 2020, 23:49
@ All

Morgen een volledige breakdown van de afgelopen dag in tekstvorm :-)
Daar ben ik heel benieuwd naar, al mag je het stukje waarin je mij van wolf beschuldigt wel achterwege laten :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Goed, even wat gedachten naar aanleiding van gisteren - met name gedachten over wat ik allemaal zei gisteren :-P Ik skip even de dingen die jullie al goed hadden geïnterpreteerd.
Hugo schreef:
27 mei 2020, 19:42
Afbeelding :arrow: 👔🤫 :?: :huh: 👔 :no: 🗣️👴🏻 :cowboy: :!: :lol: 👔🌌🗣️🗣️🗣️

Afbeelding :arrow: 🧐👴🏻 :arrow:🐺 :!: :!: :?: :?: 👴🏻 :arrow: 🙂 🐰❌

Afbeelding➕Afbeelding :arrow: 1️⃣🌌 :arrow: :police:🧙🏻‍♀️ :shrug:


👨‍👩‍👦‍👦 :arrow: 👔🧐
👴🏻 :arrow:🐺 :arrow:🔀➕🐺
👴🏻 :arrow: 🙂 :arrow: 🔀➖🐺
👇🏻 :shrug:
"@ Edy
Noem je mij stil? Ik heb gisteren tenminste niet gedacht dat Wouter de Jager was :lol: Ik heb vannacht veel gezegd!

@ Nynke
Je hele theorie ging er vanuit dat Wouter Wolf was, en was daarom vrij nutteloos.

@ Renate en Willemijn
De eerste nacht kan natuurlijk ook gewoon de Lijfwacht of de Heks zijn geweest; niet per se een inactieve Wolf. (Jullie conclusie over Floris is overhaast.)

@ All
Ik denk dat als Wouter Wolf is, de wisselaars verdachter worden, en als hij geen Wolf is, ze minder verdacht worden. Nu weet ik het niet (want ik weet niet wat Wouter is)."
Hugo schreef:
28 mei 2020, 16:00
(..)

Afbeelding :arrow:
:huh: 👆🏻🧐👔🐺 :?:
⏪👆🏻🧐👴🏻❌🐺 :arrow: 👔 :confused:


Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 :arrow:
👔🧐Afbeelding :arrow: 🐺
1️⃣⏪🔀
2️⃣👨🏻‍🏫🧐👍🏻👴🏻 :guillotine: :arrow: 👨🏻‍🏫❌🧐👴🏻 :arrow: 🐺 :!: :!:


Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 :arrow:
👔 :cry: 👨‍👨‍👧‍👦🧐 🚣🏻‍♀️😎, :arrow: 👨‍👨‍👧‍👦🧐👔😐
"@ Bert
Huh? Hoezo denk je ineens dat ik Wolf ben?
Eerder had je een hele theorie dat Wouter geen Wolf was, en ik aan Wouter gelinkt was; nu ben ik in de war. (Je hebt letterlijk 0 argumenten genoemd waarom ik Wolf zou zijn...)

@ All
Ik denk dat Sander Wolf zou kunnen zijn. Ten eerste omdat hij gisteren wisselde (en wel op een cruciaal moment). Ten tweede omdat hij het een goed idee vindt om Wouter te lynchen, ook als Wouter geen Wolf is. (Dat is echt heel raar.)

@ All
Ik ben verdrietig dat iedereen Kayan (oké, het is geen kayak, maar toch) cool vond (met haar berichten), maar mijn berichten negeert..."
Hugo schreef:
28 mei 2020, 21:53
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding :arrow: 👔 :shocked: :arrow: 👩🏼 🗣️💩
👴🏻 :arrow: 🐺↔️🙂
👔 :shrug:
"@ Edy
Ik was 'shocked' over Renate, die poep praat. (Haar logica was echt... Serieus gemankeerd, later meer daarover.)
Wouter kan wolf zijn, of niet, ik weet het niet."
Hugo schreef:
28 mei 2020, 21:59
Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 (❌👨‍❤️‍👨)
👔❌🧐👴🏻=👌🏼 :!:
👔 :idea: ❌ :shrug: 👨‍👨‍👧‍👦🧐👔🧐👴🏻=👌🏼 :arrow: 👔❌🗣️👴🏻=👌🏼
"@ All (nee dit symbool betekent niet het stelletje suffies)
Ik denk niet (per se) dat Wouter te vertrouwen is! Ik weet niet waar iedereen vandaan haalt dat ik denk dat Wouter te vertrouwen is! Ik heb niet gezegd dat ik Wouter vertrouw..."
Hugo schreef:
28 mei 2020, 22:18
AfbeeldingAfbeelding
🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♀️ :shocked: :confused: :confusion: :huh: :madness: :madness2: :no: :cursing: :hammer: :elephant:
"@ Edy
Je interpretatie van mijn berichten laat te wensen over. Roze olifant."
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Serieus, waarom iedereen dacht dat ik ineens geobsedeerd was door stelletjes... Anyway. Hoe een symbool van vier mensen een stelletje is, ik weet niet wat jullie interpretatie van relaties is, maar misschien moeten jullie wat opbiechten aan eventuele partners? ;-)

Renate en Sander hebben zich uitermate verdacht gedragen gisteren. Renate eerst maar even:
Renate schreef:
28 mei 2020, 19:10
Maar als gezegd: ik denk dat er gisteren een georchestreerde actie is geweest om Wouter te redden. En wie kunnen orchestreren? Niet de gewone burgers.
En dan kan Bert met een uitgebreide uitleg komen waarom het niet zo aannemelijk is dat Wouter dan wolf is, maar mij is altijd geleerd:
Als iets kwaakt is, groen en glibberig is en in de vijver zit, dan is de kans toch wel buitengewoon groot dat dat een kikker is.
Dus mijn stem gaat – opnieuw – naar Wouter.
Zonder hiermee te suggereren dat Wouter werkelijk kwaakt en glibberig is hoor!
Waar slaat deze logica op? Er staat letterlijk: Bert geeft redenen waarom Wouter geen Wolf is, maar ik denk dat Wouter wolf is, dus hij is Wolf. WTF? Zo is er toch nooit discussie mogelijk over wie er Wolf is? Na overigens eerst vijf anderen te benoemen die rond de stemmingswissel verdacht waren, volgens Renate, stemt ze vervolgens op Wouter, terwijl ze zelf ook wel wist dat het wel een extreem opvallende WW-move was geweest om zo'n actie op touw te zetten (sterker, Renate impliceert in deze post dat zowel Bert, Edy, Sander áls Wouter Wolven zouden zijn, wat zo'n beetje betekent dat het hele Wolvenhol zichzelf op het spel zou hebben gezet om ééntje van hen te redden...). En gôh, kijk eens aan, Berts 'uitgebreide uitleg' blijkt te kloppen. En dan roept Renate elk spel dat mijn gevoel met betrekking tot Wouter niet te vertrouwen is :lol:

Verder is Renate inderdaad vreemd bezig met haar constante oproep dat Willemijn haar maar geen slijmbal mag vinden. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.

Sander heb ik gisteren in emoji al enigszins toegelicht. Tel daarbij op dat Sander een rare obsessie had met de Geest (om nu te roepen dat het allemaal onzin was... Had je dat niet eerder kunnen bedenken?), haast alsof hij op zoek moest naar redenen om anderen te verdenken. Zijn stemwissel is overigens minder verdacht nu blijkt dat Wouter ook een Burger was - alhoewel het hem absoluut niet vrijpleit. In het algemeen vind ik Sanders 'humoristische' toon een beetje irritant, omdat hij nooit in lijkt te gaan op argumenten die hem niet zinnen, en hij daarmee discussie met hem onmogelijk maakt - een beetje kinderachtig. (Buiten het spel is het een aardig joch hoor ;-) )

Ten slotte wil ik nog even zeggen dat Belles stemwissel bij mij wat kriebels oproept. Juist in de post ervoor quoot ze Bert, die zegt dat de laatste wissel van Nynke niet zo verdacht is, immers, waarom die aandacht op jezelf vestigen als er al een Burger uitgaat als Wolf? En wat doet Belle direct erna? Een stemwissel op een Burger die er al uitgaat... Het voelt alsof ze heeft bedacht hiermee positieve punten te scoren, en dat vertrouw ik voor geen meter.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Willemijn schreef:
29 mei 2020, 08:17
Ook vond ik het apart dat je in je post van 28 mei 2020, 19.10 aangeeft Bert te verdenken omdat hij de Wouterstemmers de les las, en daarmee de aanzet gaf tot de stemmen op Nemo, maar Hugo niet om dezelfde reden in je verdenking meeneemt.
Hugo heeft zich eigenlijk buiten die stemming gehouden door zeer laat te stemmen, hij las wel mee volgens mij, want hij gaf meteen antwoord op de vraag of hij niet vergat te stemmen. Hugo uitte zich - naar mijn mening in ieder geval – ook heel direct en kritisch.
Met andere woorden: ik begrijp waarom je Bert verdenkt, maar ik begrijp niet waarom je Hugo om diezelfde verdenking niet mee in je overweging hebt genomen.
Correctie: Hugo was een kwartier vóór deadline online, en las op dat moment bij. Dat is iets anders dan de hele dag meelezen en een soort tactische overweging maken om niet te posten.
En Hugo uitte zich 'direct en kritisch'? What else is new?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Sander schreef:
29 mei 2020, 11:38
Of nog een andere mogelijkheid: Nemo was een titaan. Hij had in het titanenhol aangegeven niet veel tijd voor dit spel te hebben / er niets van te snappen / of iets anders.

Stel nou dat Nemo slecht is, en nu dus een slechte geest. Dan hebben we dus totaal niets aan die letters.
Omdat we de rol van Nemo niet weten kunnen we geen conclusies halen uit de letters (zo is vorige dag wel gebleken...)
Wessel* Wessel* Wessel*
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”