Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Sander »

Ja oeps... Foutje...
Krijg je als je een post aan het typen bent en ondertussen je dochter een kiwi aan het voeren :disco:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Edy »

"@ Edy
Je interpretatie van mijn berichten laat te wensen over. Roze olifant."
:-D :D :D lol

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Sander »

Hugo schreef: Sander heb ik gisteren in emoji al enigszins toegelicht. Tel daarbij op dat Sander een rare obsessie had met de Geest (om nu te roepen dat het allemaal onzin was... Had je dat niet eerder kunnen bedenken?), haast alsof hij op zoek moest naar redenen om anderen te verdenken. Zijn stemwissel is overigens minder verdacht nu blijkt dat Wouter ook een Burger was - alhoewel het hem absoluut niet vrijpleit. In het algemeen vind ik Sanders 'humoristische' toon een beetje irritant, omdat hij nooit in lijkt te gaan op argumenten die hem niet zinnen, en hij daarmee discussie met hem onmogelijk maakt - een beetje kinderachtig. (Buiten het spel is het een aardig joch hoor ;-) )
Hier voel ik me zeker wel genoodzaakte toe tot reageren.
Prima als je iets irritant vindt, maar je moet je afvragen of dat zinvol is om op een forum te zetten?
Ik vind jouw speelstyle ook erg vervelend, lappen tekst en doen alsof je de alwetende bent. Maar zeg ik dat? Nu wel, maar anders niet.

Iedereen heeft een eigen manier van spelen, deal with it!

Zo, en nu weer verder met het spel, want we zijn ten slotte op zoek naar Titanen...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Sander schreef:
29 mei 2020, 12:43
Hugo schreef: Sander heb ik gisteren in emoji al enigszins toegelicht. Tel daarbij op dat Sander een rare obsessie had met de Geest (om nu te roepen dat het allemaal onzin was... Had je dat niet eerder kunnen bedenken?), haast alsof hij op zoek moest naar redenen om anderen te verdenken. Zijn stemwissel is overigens minder verdacht nu blijkt dat Wouter ook een Burger was - alhoewel het hem absoluut niet vrijpleit. In het algemeen vind ik Sanders 'humoristische' toon een beetje irritant, omdat hij nooit in lijkt te gaan op argumenten die hem niet zinnen, en hij daarmee discussie met hem onmogelijk maakt - een beetje kinderachtig. (Buiten het spel is het een aardig joch hoor ;-) )
Hier voel ik me zeker wel genoodzaakte toe tot reageren.
Prima als je iets irritant vindt, maar je moet je afvragen of dat zinvol is om op een forum te zetten?
Ik vind jouw speelstyle ook erg vervelend, lappen tekst en doen alsof je de alwetende bent. Maar zeg ik dat? Nu wel, maar anders niet.

Iedereen heeft een eigen manier van spelen, deal with it!

Zo, en nu weer verder met het spel, want we zijn ten slotte op zoek naar Titanen...
Ik denk dat uitspreken als je je ergens aan irriteert belangrijk is om de sfeer open te houden zodat mensen niet frustraties opkroppen en dat op andere manieren naar buiten laten gaan. En dat het dus zeker zinvol is om dat op een forum te zetten. Ook omdat mensen soms niet doorhebben dat hun gedrag op een bepaalde manier bij anderen over kan komen. Zoals nu; ik kan weinig doen aan de lappen tekst (ik slaag er meestal niet in om mijn gedachten in kleine stukjes te ordenen), ik kan wel proberen minder 'alwetend' over te komen; dat ben ik natuurlijk niet. Dus bedankt voor die feedback, ik ga kijken of ik er wat aan kan doen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Bert »

@ Floris: ja, dat is wel erg makkelijk achteraf. Gratis punten scoren heet dat, daar trappen we niet in.

@ Renate: nou, volgens mijn stemlijstjes heeft Willemijn op dag 1 op Wessel gestemd, op dag 2 op Nemo (wel gewisseld vanaf Wouter, maar toch) en op dag 3 op Renate gestemd. Dus volgens mij is jouw vraag een beetje onzinnig? Dat je zegt dat jouw prioriteit het niet zou zijn als titaan om Cupido eruit te werken snijdt ook geen hout; ten eerste ga je er dan vanuit dat je de hints van Wouter begrepen zou hebben, en niets wijst daarop. Ten tweede: iedere burger eruit is goed voor jou als titaan, dus waarom zou je Cupido dan overslaan, zeker als de kans bestaat dat Cupido zichzelf gekoppeld heeft?
P.S. Ik schrijf mijn reacties altijd tijdens het ‘bijlezen’ van het forum. Ik zie nu dat Renate de opmerking die ik over/naar Floris maak ook maakt (en dat Hugo het indirect ook al heeft gedaan ;)). Ik zie nu ook dat Willemijn een deel van mijn reactie op Renate ook heeft genoemd in een reactie. Ik laat het toch even staan, omdat ik ook wil reageren, zeker wanneer mij direct iets gevraagd wordt.

@ Willemijn: volgens mij heb ik al mijn acties en mijn gedachten over Wouter steeds stap voor stap uitgelegd. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de kans dat Wouter slecht was kleiner was dan de kans dat hij goed was, op basis van het feit dat de titanen ook op iemand moesten stemmen (en ze niet massaal op een medetitaan zouden stemmen in mijn ogen).

@ Hugo: ik dacht niet echt dat jij een titaan was, ik dacht alleen: àls Wouter titaan blijkt te zijn, dan zijn met name jij en Edy zijn potentiële handlangers, omdat jullie het met hem eens waren/hem beschermden/hem vertrouwden.
Verder: ik heb inderdaad weinig pogingen ondernomen je berichten te ontcijferen, omdat ik er geen TOUW aan vast kon knopen (voor jou lijkt het misschien heel logisch, maar echt, ik snapte het niet) en omdat de mogelijkheid zou bestaan dat ik het verkeerd zou begrijpen dacht ik: ik wacht wel tot Hugo weer kan praten. Ik ging er wel vanuit dat je niet gelyncht zou worden.
Tot slot: de stemwissel van Belle was mij ook opgevallen, om precies dezelfde reden! Ik kreeg er ook ‘jeuk’ van!!

@ Sander & Hugo: fijn dat jullie het uitgepraat hebben, laten we inderdaad, zoals Sander zegt, ons vooral weer richten op het spel.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Floris1987 »

Bert. al trap je er niet in. het is wel waar.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Hugo »

Bert schreef:
29 mei 2020, 15:17
@ Hugo: ik dacht niet echt dat jij een titaan was, ik dacht alleen: àls Wouter titaan blijkt te zijn, dan zijn met name jij en Edy zijn potentiële handlangers, omdat jullie het met hem eens waren/hem beschermden/hem vertrouwden.
Verder: ik heb inderdaad weinig pogingen ondernomen je berichten te ontcijferen, omdat ik er geen TOUW aan vast kon knopen (voor jou lijkt het misschien heel logisch, maar echt, ik snapte het niet) en omdat de mogelijkheid zou bestaan dat ik het verkeerd zou begrijpen dacht ik: ik wacht wel tot Hugo weer kan praten. Ik ging er wel vanuit dat je niet gelyncht zou worden.
Tot slot: de stemwissel van Belle was mij ook opgevallen, om precies dezelfde reden! Ik kreeg er ook ‘jeuk’ van!!
Geloof me, het niet begrijpen was geen verwijt ;-) Dit was ook geen 'ik had superleuke communicatie en jullie waren te dom om het uit te vinden'-post, maar een 'hier was wat ik bedoelde, voor de duidelijkheid, want ik wilde dit dus zeggen'-post.
Ik heb het nog even teruggelezen, en zie nu wat je bedoelt. Ik vind het wel vreemd dat ik überhaupt als stemoptie werd genoemd om de reden die je hier opgeeft, omdat je specifiek niet op Wouter wilde stemmen (en mijn verdachtheid blijkbaar aan die van Wouter gekoppeld was voor je). Nah ja, niet superrelevant I guess.

Nogmaals; ik heb nooit gezegd Wouter te vertrouwen, ik heb het één keertje voor 'm opgenomen :-P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4: Onwetendheid is het begin van het kwade

Bericht door Matthijs »

De zon komt op...
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”