Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Nee zie je wel. Niet een slecht gevoel. Hugo wordt wel erg verdrietig van ons. Da's ook niet leuk natuurlijk. Tja, ik word ook wel een beetje verdrietig als ik die oude feeks zie, maar de genezer ziet er toch prima uit 8-|
Of word je verdrietig dat we niet begrijpen (of willen begrijpen) wat je probeert te zeggen? Dat we de pogingen bij voorbaat al opgeven? Is dat het?
Nou, wie weet ga ik morgen fris en vrolijk weer een poging tot ontcijferen doen.

Ik ben toch wel een beetje verbaasd over de mensen die nu met het verdachtenvingertje gaan wijzen naar mij omdat ik mijn vermoedens over de rol van Wouter deelde. Ik deed dat zodat helder zou zijn als Wouter stierf en jager bleek te zijn, dat ik dat tevoren al dacht. Achteraf dat zeggen gelooft niemand natuurlijk.
Maar, waarom ben ik nu verdacht? We weten toch niet wat Wouter is? In mijn ogen is Wouter nog steeds niet verdacht, dus ik zou niet weten waarom ik dat dan wel zou zijn, ook al had ik hem expres gered (wat niet het geval is voor de duidelijkheid). Want nu gaan diverse mensen ervan uit dat Wouter toch titaan is en dat is totaal niet zeker in mijn ogen.

PS. Ik geloof dat er allemaal berichten zijn nog, maar die heb ik nog niet gezien, dus misschien is dit achterhaald.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
27 mei 2020, 19:53
Wouter mag het dorp verlaten
Ik hoop dat dit de wezijngeenstelletjedemo is 😉
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

Wouter schreef:
28 mei 2020, 00:13
Edy schreef:
27 mei 2020, 19:53
Wouter mag het dorp verlaten
Ik hoop dat dit de wezijngeenstelletjedemo is 😉
Ik hoop dat hierop de 'Wouter heeft ook nog zelf een inhoudelijke bijdrage-post volgt?'

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
28 mei 2020, 00:58
Wouter schreef:
28 mei 2020, 00:13
Edy schreef:
27 mei 2020, 19:53
Wouter mag het dorp verlaten
Ik hoop dat dit de wezijngeenstelletjedemo is 😉
Ik hoop dat hierop de 'Wouter heeft ook nog zelf een inhoudelijke bijdrage-post volgt?'
Daar had ik gister een begin mee gemaakt. En dom genoeg niet op post gedrukt. Er komt vandaag nog iets, ruim voor de deadline. Ik mis overigens van veel mensen nog wel inhoudelijke posts.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Sander »

Edy schreef:
27 mei 2020, 13:32
Hi Bert,
??????
Ik schrijf echt teveel e-mails de laatste tijd! :lol: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Sander »

Bert schreef:
27 mei 2020, 12:53


Verder de discussie over de 'meestemmers' op Nemo. In eerste instantie werden die mensen verdacht, nu later zegt bijv. ook Wouter dat het de vraag is of diegenen extra verdacht zijn. Nemo was burger. Als Wouter ook burger is, hebben de titanen (als zij zich onder de meestemmers bevinden) geen 'belang' om van stem te wisselen. Ik vind ook dat ze zich daarmee 'extra in de kijker spelen'. Alleen als Wouter een titaan blijkt te zijn, zijn die mensen extra opvallend, want ze grijpen het argument van Edy om NIET op Wouter te stemmen (en mijn stem op Nemo) aan op Wouter buiten de lynch te houden. De meest logische gedachte zou dus zijn om nu te bekijken of Wouter een titaan is of niet (door hem alsnog te lynchen). Immers, we zitten allemaal helemaal fout en de titanen hebben we helemaal niet goed in het vizier, of de burgers zaten op de vorige dag toch massaal goed toen ze op Wouter stemden.
Lynchen is idd de enige manier. De titanen zullen wel dom zijn om hem nu te verbannen uit het dorpje...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Sander »

Renate schreef:
27 mei 2020, 16:29
En Wouter houd ik natuurlijk met náme in de gaten. En het zou inderdaad fijn zijn als Edy echt op Wouter zou stemmen om het niet-stelletje zijn aan te tonen, want ik vertrouw het niet helemaal .
En Floris: er wordt nu aangenomen dat hij de bezweerder is, omdat hij ontbrak bij de burgemeesterstemming. Maarrre: kan hij dan misschien ook in het wolvenhol ontbroken hebben: de eerste nacht was er toch geen slachtoffer? Of is dit te ver gezocht?
Dit vind ik helemaal niet vergezocht, juist een hele plausibele verklaring!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Belle »

Ten eerste: Rip Kayan!
Wat mij ook stof tot nadenken geeft. Waarom Kayan? Ze was nogal mondig zonder daadwerkelijk te spreken vorige dag en had in de nacht een nogal verhitte discussie met Edy. Nu kan het zijn dat de wolven Kayan lastig vonden en daarom besloten haar op te eten, maar het lijkt me gewaagd, omdat deze discussie juist nogal opviel. Het komt dan meer op mij over als een poging om Edy te framen als wolf, terwijl ze dit niet is. Wat haar dus ook voorlopig vrijpleit van mijn eerdere beschuldigingen.

Ten tweede: Wat is deze theorie dat de mensen die niet meegingen op de Nemo bandwagon nu opeens verdacht zijn?? Van Mark is dit waarschijnlijk aan zijn aangegeven afwezigheid te wijten. Ik zelf had geen reden om mee te gaan op wat bleek een onschuldig persoon. Waarom maakt mij dat verdacht? Ik zat nog te denken, ga ik mee op Nemo? Nee, want hoewel er een paar redelijke argumenten tussen zaten, maakte hem dat voor mij niet verdachter dan Wouter, dus bleef ik op Wouter. En het feit dat Wouter mij nu opeens framed als verdacht, zonder een naar mijn idee duidelijke reden, maakt dat ik hem blijf wantrouwen.

Voor mij zijn de mensen die op het laatst besloten mee te switchen op Nemo eerder verdacht. Want als Wouter een wolf blijkt te zijn, lijkt dit inderdaad heel erg op een redding van Wouter, deels op touw gezet door Edy en Bert. Ik heb Edy zojuist vrijgepleit, wat Bert overhoudt. Ik vond hem eerder niet verdacht, maar er begint toch wat te kriebelen. Het begint mij ondertussen ook op te vallen dat hij inderdaad nog niet door de wolven opgegeten is, terwijl de burgemeester normaal een vrij gewild slachtoffer is. En ik denk niet dat hij de eerste nacht dood had moeten gaan, maar gered werd.
Maar ook de mensen die wat later stemden en meegingen op de stemwijziging naar Nemo blijf ik even in de gaten houden.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Sander »

Bert schreef:
27 mei 2020, 19:45

In dat geval kan het wat mij betreft niet anders dan dat, áls Wouter titaan blijkt te zijn, dat Sander en/of Hugo en/of Edy zijn handlangers zijn. Dit is nog steeds een mogelijkheid. Als de geest meeleest op dit forum en inmiddels (of al vanaf het begin) met de letters die hij mag doorgeven geen woorden vormt, maar per letter naar een speler op de spelerslijst wijst (a = 1, b = 2 etc.), dan heeft de geest tot nu toe op D = 4 = Hugo en I = 9 = Wouter gewezen. Nogmaals, het is mogelijk, maar dat zou betekenen dat ik nu het hele spel ontrafeld heb, en dat lijkt me vrij sterk. Als de geest echter morgen een 'G' stuurt (G = 7 = Sander) of een 'K' (K = 11 = Edy) dan ga ik dit toch nogmaals bekijken ;-).

Echter, voor nu denk ik: degenen die samen met Wouter titaan kunnen zijn, zijn er maar zo weinig, dat het niet heel waarschijnlijk is dat Wouter een titaan is. Het lijkt daarom een beetje riskant om op hem te stemmen. De kans is immers groter dat Nemo èn Wouter burger zijn en dat de titanen gewoon hun stemmen gespreid hebben over Nemo en Wouter (en mogelijk dus nog 1 titaan die zich buiten de stemming hield). Maar ja, wie leggen we dan op het hakblok? Ik hoop op goede reacties/voortbouwingen op mijn theorie, nieuwe inzichten van andere spelers en bovenal ben ik wel benieuwd naar wie Wouter zelf verdacht vindt!
De lieveling kan er ook inzitten he....
En er kunnen nog meer mensen een titaan samen met Wouter zijn, ik zie niet in waarom niet?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Sander »

1. Mark (A)
2. Bert (B)
3. Lola (C)
4. Hugo (D)
5. Nynke (E)
6. Belle (F)
7. Sander (G)
8. Willemijn (H)
9. Wouter (I)
10. Kayan (J)
11. Edy (K)
12. Wessel (L)
13. Nemo (M)
14. Renate (N)
15. Floris (O)

Dag één was er nog geen geest.
Dag twee is de letter D genoemd (Hugo)
Dag drie is de letter I genoemd (Wouter)

Edit: de namen van Hugo en Wouter zijn mijn eigen invulling, gebaseerd op aannames.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”