Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Renate »

En Wouter houd ik natuurlijk met náme in de gaten. En het zou inderdaad fijn zijn als Edy echt op Wouter zou stemmen om het niet-stelletje zijn aan te tonen, want ik vertrouw het niet helemaal .
En Floris: er wordt nu aangenomen dat hij de bezweerder is, omdat hij ontbrak bij de burgemeesterstemming. Maarrre: kan hij dan misschien ook in het wolvenhol ontbroken hebben: de eerste nacht was er toch geen slachtoffer? Of is dit te ver gezocht?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Ik wacht even met op Wouter stemmen tot Matthijs gereágeerd heeft.
Maar Renate, ik kom niet ‘ ineens ‘ met het jager verhaal. Ik had al enige keer eerder genoemd dat ik Wouter een rol had toebedeeld. Alleen zeg ik later pas welke rol. Dat jij je dan opeens bedreigt voelt en besluit dat je moet switchen kan ik niks aan doen. En ik snap je ook wel, dus als je het daarbij gelaten had was er wat mij betreft niets aan de hand. Maar nu je opeens Jan en alleman, en met name mij beticht van complot theorieën wordt je opeens minder geloofwaardig.

Belle, wat naar van je huisgenoot en ik snap dat jij en je mede huisgenoten niet lekker zitten. Sterkte ermee.
En ik hoop dat het intussen met Mark ook een beetje beter gaat?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Oh Renate, en Floris heeft in de nacht van zich laten horen en zijn excuus aangeboden voor het missen van de BM stem. Dus ik acht de kans dat hij weer een stemming mist, maar nu in het Hol, wel erg klein.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
27 mei 2020, 17:19
Ik wacht even met op Wouter stemmen tot Matthijs gereágeerd heeft.
Je bedoelt zoals had gedaan hieronder? :-p ;-)
Matthijs schreef:
27 mei 2020, 11:45
Edy schreef:
27 mei 2020, 11:37
Oh, en ik ben geen stelletje met Wouter.
Matthijs, mag je in dit spel op je geliefde stemmen?

Zo niet, dan zal ik dus een stem op Wouter doen om te bewijzen dat we geen stelletje zijn als dat nodig is. En stil maar Wouter, ik kan hem altijd wijzigen daarna.
Inderdaad, geliefdes mogen niet op elkaar stemmen. Ik bedoel, heb je gezien wat voor gruwelijke dingen er gebeuren met mensen die 'het dorp moeten verlaten'? Dat wil je toch geen geliefde aandoen :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Willemijn »

RIP Kayan

Enorm balen, de bodyguard eruit. Ik hoop je nog eens te treffen in een volgend spel, je bent echt
een enthousiaste speelster, zelfs als je het zwijgen opgelegd wordt :D

@ Renate
Je begint op mij te lijken haha. Graven en zoeken naar een verklaring/oplossing. Wat mij betreft zijn opties nooit te vergezocht hoor, maar dat weet je inmiddels wel ;-)

door Renate » 27 mei 2020, 16:29
En Floris: er wordt nu aangenomen dat hij de bezweerder is, omdat hij ontbrak bij de burgemeesterstemming. Maarrre: kan hij dan misschien ook in het wolvenhol ontbroken hebben: de eerste nacht was er toch geen slachtoffer? Of is dit te ver gezocht?

Het zou dus zomaar kunnen. Ik krijg het in ieder geval niet kloppend in mijn hoofd waarom er die
eerste nacht geen slachtoffer was.

Ik probeer geen tunnelvisie op je te hebben (zeker gezien de laatste keer, toen je ziener bleek te zijn), maar ik krijg soms echt de kriebels bij jou. Je laatste post door Renate » 27 mei 2020, 16:26 heeft in de eerste alinea al meteen een hoog IK-gehalte.
Vervolgens schrijf je: Het leek me dus logisch dat als hij écht de jager was, hij mij zou neerschieten.
Dit heb je gewoon van mij na-geaapt.
Ik schrijf in mijn post door Willemijn » 25 mei 2020, 22:41
Maar mocht Wouter eruit worden gestemd en hij is daadwerkelijk jager, dan zou hij zomaar eens mij neer kunnen schieten, gezien zijn vorige stem op mij. Vandaar mijn wissel, bij deze verklaard.
Drie minuten later kom jij met je post door Renate » 25 mei 2020, 22:44
Dan kan ik misschien ook beter switchen want Wouter stemde op mij.


Floris had ik eigenlijk niet tot mijn verdachten geschaard, Maar ik vond wel zijn uitleg over het
stemverloop op Wessel, en hoe hij mijn stem en die van Belle daarin meenam, vreemd. Alsof hij
Belle in een soort van bescherming nam. Zie hiervoor mijn post van door Willemijn » 25 mei 2020,
19:19 (dag 2, pagina 7).


Ik zou van Floris graag hierop zijn reactie willen horen.

De verkeerde interpretatie van Edy was ongelukkig, maar als degenen van de stemwissel (waaronder ook ik) meer moeite hadden gedaan, navraag gedaan bij Edy (b.v. wáár staat die post), dan hadden we dat misschien opgemerkt dat het niet klopte. Ik twijfelde niet aan de oprechtheid van Edy op dat moment.

Dit zinnetje uit Edy haar post door Edy » 26 mei 2020, 16:27
Ik heb met die hele wisseling niets te maken. Ik stemde meteen op Nemo.

Daar kan ik mij alleen niet helemaal in vinden. Je bedoelingen waren oprecht (althans, daar ging ik wel vanuit en zo kwam het over), maar had jij die post niet geplaatst, dan was Wouter er naar alle waarschijnlijkheid uitgegaan. Zo zag het er tenminste wel uit. Dus ook jij (en ja, en o.a. ook ik) hebt daar (weliswaar niet door stemwissel, maar door het aandragen van de verkeerde interpretatiepost) een bijdrage aan geleverd.

Door te zeggen te gaan stemmen op Wouter om te bewijzen dat jullie geen stelletje zijn, daarmee heb je dat in ieder geval uitgesloten.

Belle, sterkte gewenst. Ook aan je zieke huisgenoot.

Mark, ik hoop dat het met jou inmiddels ook beter gaat.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

Afbeelding :arrow: 👔🤫 :?: :huh: 👔 :no: 🗣️👴🏻 :cowboy: :!: :lol: 👔🌌🗣️🗣️🗣️

Afbeelding :arrow: 🧐👴🏻 :arrow:🐺 :!: :!: :?: :?: 👴🏻 :arrow: 🙂 🐰❌

Afbeelding➕Afbeelding :arrow: 1️⃣🌌 :arrow: :police:🧙🏻‍♀️ :shrug:


👨‍👩‍👦‍👦 :arrow: 👔🧐
👴🏻 :arrow:🐺 :arrow:🔀➕🐺
👴🏻 :arrow: 🙂 :arrow: 🔀➖🐺
👇🏻 :shrug:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

@ Edy: Fijn dat je m'n redenering nu snapt. Wat me ook opvalt: je reageert er heel redelijk op, begripvol en helemaal niet 'woest', zoals eerder wel. Je uitleg komt oprecht over en zou zo maar eens kunnen kloppen (heus, ik kan het me echt voorstellen).

@ Belle: Wat ontzettend vervelend! Sterkte!

@ Edy (en Willemijn): Je hebt je bevestiging nu van Matthijs (voor de tweede keer); graag alvast even stemmen. Alleen zéggen dat je bereid bent op hem te stemmen om iets aan te tonen is niet genoeg/zegt niet, vind ik. (Willemijn lijkt te vinden van wel?)

@ Willemijn: Inmiddels weten we dat Kayan de Bodyguard was, dus een mogelijke en ook reële verklaring voor de slachtofferloze nacht is dat Kayan in nacht 1 de juiste persoon beschermd heeft.

Aan het begin van deze post was ik van mening dat ik de meeste kans op 'kennis' te krijgen had door Wouter eruit te stemmen. Als je het stemoverzicht erbij pakt, zie je echter dat eigenlijk iedereen op Wouter of Nemo stemde, behalve Kayan, die goed was en nu dood is, en Hugo, die zich in feite enigszins buiten de stemming hield door als allerlaatste op Sander - die nog geen stemmen had - te stemmen. Nemo was goed. Als Wouter titaan zou zijn, zouden dus zo'n beetje alle overige titanen op Nemo gestemd moeten hebben (eventueel is Hugo nog een titaan). Het gekke in deze theorie is echter dat in eerste instantie Wouter zóveel stemmen had (6 tegen 1 voor Nemo), dat als Edy en ik niet stemmen op Nemo gezet hadden, Wouter in feite kansloos geweest was. Door de volgorde van stemmen lijkt deze theorie/hypothese dus bijna niet realistisch, al is Edy ook nog een mogelijke titaan die Wouter 'gered' heeft door hem de rol van Jager toe te dichten.
Nemo kreeg pas 'voldoende' stemmen toen Sander en Willemijn (en in mindere mate Renate) gingen switchen. Maar Willemijn en Renate waren de eersten die op Wouter stemmen, dus dat zou wel riskant zijn geweest als ze/één van hen samen met Wouter titanen was/waren. De enige van die stemmers die dus samen met Wouter titaan zou kunnen zijn, zou dan dus Sander zijn. Nynke stemde ook op Wouter (als allerlaatste Wouter-stemmer) en switcht ook als allerlaatste naar Nemo, op een moment dat dat niet meer uitmaakt; Nemo had toen al een meerderheid. Ik denk dat Nynke dat als titaan samen met Wouter niet zou doen; voor haar zou het goed staan om in dat geval wel gewoon op Wouter te blijven stemmen, Nemo ging er toch uit, en als Wouter dan later titaan zou blijken te zijn, kon zij haar 'onschuld' bewijzen door te zeggen dat ze op hem gestemd had.
In dat geval kan het wat mij betreft niet anders dan dat, áls Wouter titaan blijkt te zijn, dat Sander en/of Hugo en/of Edy zijn handlangers zijn. Dit is nog steeds een mogelijkheid. Als de geest meeleest op dit forum en inmiddels (of al vanaf het begin) met de letters die hij mag doorgeven geen woorden vormt, maar per letter naar een speler op de spelerslijst wijst (a = 1, b = 2 etc.), dan heeft de geest tot nu toe op D = 4 = Hugo en I = 9 = Wouter gewezen. Nogmaals, het is mogelijk, maar dat zou betekenen dat ik nu het hele spel ontrafeld heb, en dat lijkt me vrij sterk. Als de geest echter morgen een 'G' stuurt (G = 7 = Sander) of een 'K' (K = 11 = Edy) dan ga ik dit toch nogmaals bekijken ;-).

Echter, voor nu denk ik: degenen die samen met Wouter titaan kunnen zijn, zijn er maar zo weinig, dat het niet heel waarschijnlijk is dat Wouter een titaan is. Het lijkt daarom een beetje riskant om op hem te stemmen. De kans is immers groter dat Nemo èn Wouter burger zijn en dat de titanen gewoon hun stemmen gespreid hebben over Nemo en Wouter (en mogelijk dus nog 1 titaan die zich buiten de stemming hield). Maar ja, wie leggen we dan op het hakblok? Ik hoop op goede reacties/voortbouwingen op mijn theorie, nieuwe inzichten van andere spelers en bovenal ben ik wel benieuwd naar wie Wouter zelf verdacht vindt!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Ik ga niet eens proberen om de emojis van Hugo te ontcijferen. Maar, het moge duidelijk zijn dat hij mij de liefste vindt😍😍😍😍

Sorry Matthijs. Heb ik gewoon een hele pagina berichten gemist :$ :$ :$

Maar, hier komt ie dan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Wouter mag het dorp verlaten

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Bert, ik mis in jouw relaas wel Mark en Belle. Die waren niet online dus hebben niet geswitched maar dat sluit ze niet uit van mogelijk wolf zijn toch? Ik vind althans je conclusie dat medewolven van Wouter beperkt zijn niet volledig.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”