Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Matthijs »

Het was nog wat onrustig op weg naar huis, na de tumultueuze offering van de dag ervoor. Sommigen gingen nog even langs de agora om na te praten over deze schandevolle vertoning. “Dit was echt.. onmenselijk gewoon. Het leek wel of ze bezeten waren!” roept Hugo, zijn hoofd schuddend. Uiteindelijk is iedereen thuis aangekomen en doet een poging tot slapen, wetende dat er bovennatuurlijke wezens zich onder hen bevinden..

De volgende dag breekt aan, maar nog niemand is te vinden op het plein. Na een paar uur komen de eerste mensen al sjokkend aangelopen. “Een godheid. Hoe dan? Wie weet wat hier nog meer rondloopt..” uit Belle, die samen met Nynke loopt. “We moeten nu niet bij de pakken neer gaan zitten. Dat goden kunnen sterven, moet vast ook betekenen dat die Titanen dat kunnen!” zegt Nynke.

Deze geruststelling wordt niet alleen door Nynke gedeeld, want Bert komt al instemmend ze tegemoet gelopen. Ook hij had niet verwacht wat er gister gebeurde. “Maar goed. We moeten nu vooruit denken. Weet er iemand of Kayan alweer beter is?” zegt Bert, terwijl hij zoekend om zich heen kijkt. “Ik heb haar sinds gister niet meer gezien om eerlijk te zijn. Hopelijk kan ze vandaag weer praten, want dat gebaren vind ik maar wat lastig…” antwoordt Belle.

Wanneer bijna iedereen wakker is, komt plots Hugo aangerend, wild zwaaiend met zijn handen. Ook hij ziet nu bleek met rode ogen, net als dat Kayan de dag ervoor deed. Hij probeert te gebaren dat iedereen met hem mee moet komen. “Zeg gewoon wat er aan de hand is! Ik begrijp er echt niks van!” zegt Wouter. “Zie je dan niet dat hij niet kan praten? Hij ziet er even ziek uit als Kayan gister! Het zal toch niet…” roept Mark.

De menigte loopt naar Kayans huis, waar de deur wijd open staat, met een spoor van bloed. In het midden van de studeerkamer, onder bebloede boeken bedolven ligt daar het lijk van.. niet Kayan? Naast het lijk ligt een schild, met daarop een afbeelding van een hoofd met slangen. “Maar dat herken ik, dat is de αἰγίς ᾿Αθηνᾶς!” schreeuwt Renate. De temperatuur lijkt plots een aantal graden te dalen, wanneer Sander de stilte doorbreekt: “Het lijkt erop dat zelfs de wijste niet veilig zijn…

Eenmaal teruggekomen op het plein, is nu naast de D ook een I te zien, gekerfd in de tegels.

========================================================
Vannacht is Kayan overleden! Kayan was Athena!
Afbeelding
Deze moord vraagt om vergelding. Daarom hebben jullie tot donderdag 23:00 de tijd om een beslissing te maken.
Daarnaast is Hugo vandaag bezworen! Dus alleen communiceren met emoji's of plaatjes ;-)
Tenslotte is de volgende letter van Hermes: I
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

:-O :police: :dead:
:fever:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

RIP Kayan. Een kort maar hevig spelletje voor jou. :-( :-( Hoop dat je het toch weer leuk vond!!
Wilde ik even zeggen. Verder ga ik nu slapen en komt de rest morgen. Althans, als ik hier wijsheden over kan vinden dan.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Floris1987 »

RIP kayan.
Er is de vorige dag veel gebeurd.
Ga probereen vandaag een analyse te maken.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Ai Kayan, wat jammer dat je er zo snel uit bent! Iets dat ook voor Nemo geldt trouwens. Ik hoop dat jullie niet teneergeslagen zijn en het volgende spel weer mee willen doen. Ondertussen, veel plezier op de Olympus waar jullie ons aardse gestuntel kunnen aanschouwen.

Nog even terugkomend op mijn post van gisteren (irl) of vannacht (game time). Ik denk dat vooral degenen die wel op mij gingen in de bandwagon en daarna niet meegingen op Nemo verdacht zijn. Mark en Belle. Als ik zelf Titaan zou zijn, zou ik die tweede move ook niet maken.

Wel jammer dat het schild met het hoofd van Medusa de Titanen niet versteend heeft.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Nou, eens kijken of ik er chocola van kan maken. Nieuwe dag nieuwe kansen. Ik vind het rotsvast vertrouwen van Sander in Bert wel ontroerend, dus laat ik de dag eens beginnen, ervan uitgaand dat Bert te goeder trouw is in zijn oproep naar mensen om niet op Wouter te stemmen maar een andere keuze te maken.

Wie wisselden toen van stem:
Nynke
is het opeens helemaal met Bert eens, heeft spijt van het stemmen op Wouter en weet nu opeens dat de snelle stem van Nemo op Wouter reden is hem te verdenken. Nou, dit klinkt mij een beetje onecht in de oren. Zeg dan tenminste dat je blind vaart op Bert zijn argumenten om te switchen. Dat is eerlijker.

Renate:
Dan kan ik misschien ook beter switchen want Wouter stemde op mij.

Begrijp niet helemaal wat dat met iets te maken heeft? Omdat Wouter op je stemt kan je niet meer op hem stemmen?? Maar goed, hoofdreden lijkt te zijn dat je geen gelijk spel wilt en je niet zeker bent wat Hugo gaat doen. Dat het mogelijk een harde wolvenactie is laat ik nu even weg gezien het goede uitgangspunt van Bert.

Willemijn lijkt toch het jagerverhaal van mij aannemelijk te vinden. Ja, dat vond ik ook. :confusion: En het kan nog steeds natuurlijk, alleen niet om de reden die ik noemde. :shrug: En ze hoopt haar eigen hachje te redden als Wouter wel jager blijkt te zijn.

Sander wisselt omdat hij Bert hoog heeft zitten en zijn argumentatie gelooft. Die was van mij, maar vooruit.

Wouter wijzigt, maar die reden moge duidelijk zijn.

En wie hebben al op Nemo gestemd?
Floris stemt op Nemo omdat hij niet geantwoord heeft.
Bert stemt op Nemo omdat hij mijn argumentatie wel hout vindt snijden. Daarnaast wil hij een punt maken dat de stemmen op Wouter wel heel makkelijk gaan. Hoewel het lijkt alsof hij mensen oproept op Nemo te stemmen, doet hij dat eigenlijk niet. Hij vraagt vooral mensen om goed na te denken. Wel met een knipoog naar Nemo natuurlijk.
Ik zelf stem ook op Nemo en heb reden aangegeven, die door Bert wordt overgenomen.

Wie blijven er op Wouter zitten?
Mark, maar die werd verexcuseerd toch?
Belle. Heb ik ook niet meer online gezien. Maar zonder reden die wij weten iig.
Nemo. Dat is ook weer logisch, en hij is eruit iig.

Wouter noemt dit ook al, maar ik vind dat je uit de Wouter blijvers niet veel conclusies kan trekken. Belle misschien, vooral omdat ze zich wel erg onder de radar houdt. En Mark kan natuurlijk altijd, maar qua Wouter blijver is het vooral het feit dat hij even niet meer online was. Dus daar kan ik hem niet meteen verdacht voor vinden.

Ik kijk toch naar de switchers, en dan heeft Nynke wat mij betreft de minste reden, gevolgd door Willemijn en Renate.
Wouter snap ik de reden van switchen wel, maar nu hij zelf aangeeft niet de jager te zijn, is Wouter ook niet meer automatisch goed in mijn hoofd. Niet opeens super verdacht, maar ook niet goed. Sander vertrouw ik wel.
Hugo stemde op Sander, maar ik weet niet of die stem nu zoveel diepgang heeft. Hugo lijkt het vooral druk te hebben en is niet aanwezig in dit spel zoals ik gewend ben van hem. Dit is niet perse een reden om hem verdacht te vinden, maar het pleit hem zeker ook niet vrij.
Floris hoeft natuurlijk niet te zijn wat wij denken dat hij is, maar het lijkt wel aannemelijk.

Ik vind dat veel mensen wel een beetje onder de radar blijven, wat dit spel moeilijker maakt en ook niet perse leuker moet ik zeggen. Een beetje meer actie van die zich aangesproken voelen mag wel wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Oh, en ik ben geen stelletje met Wouter.
Matthijs, mag je in dit spel op je geliefde stemmen?

Zo niet, dan zal ik dus een stem op Wouter doen om te bewijzen dat we geen stelletje zijn als dat nodig is. En stil maar Wouter, ik kan hem altijd wijzigen daarna.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
27 mei 2020, 11:37
Oh, en ik ben geen stelletje met Wouter.
Matthijs, mag je in dit spel op je geliefde stemmen?

Zo niet, dan zal ik dus een stem op Wouter doen om te bewijzen dat we geen stelletje zijn als dat nodig is. En stil maar Wouter, ik kan hem altijd wijzigen daarna.
Ha ha, ik weet ook zeker dat ik geen stelletje met jou ben. Ik wil ook wel even op jou stemmen 😉.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
27 mei 2020, 11:37
Oh, en ik ben geen stelletje met Wouter.
Matthijs, mag je in dit spel op je geliefde stemmen?

Zo niet, dan zal ik dus een stem op Wouter doen om te bewijzen dat we geen stelletje zijn als dat nodig is. En stil maar Wouter, ik kan hem altijd wijzigen daarna.
Inderdaad, geliefdes mogen niet op elkaar stemmen. Ik bedoel, heb je gezien wat voor gruwelijke dingen er gebeuren met mensen die 'het dorp moeten verlaten'? Dat wil je toch geen geliefde aandoen :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
27 mei 2020, 11:31
Wouter noemt dit ook al, maar ik vind dat je uit de Wouter blijvers niet veel conclusies kan trekken. Belle misschien, vooral omdat ze zich wel erg onder de radar houdt. En Mark kan natuurlijk altijd, maar qua Wouter blijver is het vooral het feit dat hij even niet meer online was. Dus daar kan ik hem niet meteen verdacht voor vinden.

Ik kijk toch naar de switchers, en dan heeft Nynke wat mij betreft de minste reden, gevolgd door Willemijn en Renate.
Wouter snap ik de reden van switchen wel, maar nu hij zelf aangeeft niet de jager te zijn, is Wouter ook niet meer automatisch goed in mijn hoofd. Niet opeens super verdacht, maar ook niet goed. Sander vertrouw ik wel.
Hugo stemde op Sander, maar ik weet niet of die stem nu zoveel diepgang heeft. Hugo lijkt het vooral druk te hebben en is niet aanwezig in dit spel zoals ik gewend ben van hem. Dit is niet perse een reden om hem verdacht te vinden, maar het pleit hem zeker ook niet vrij.
Floris hoeft natuurlijk niet te zijn wat wij denken dat hij is, maar het lijkt wel aannemelijk.

Ik vind dat veel mensen wel een beetje onder de radar blijven, wat dit spel moeilijker maakt en ook niet perse leuker moet ik zeggen. Een beetje meer actie van die zich aangesproken voelen mag wel wat mij betreft.
Ik vind dit een lastig punt. Wat Mark betreft heb je in elk geval gelijk, die gaf zelf aan er met zijn hoofd niet bij te kunnen zijn, dus uit het al dan niet ontbreken van een actie van zijn kant kunnen we geen conclusies trekken. Daar was ik net iets te snel in. Wat blijft is dat hij wel in eerste instantie op mij stemde. Punt is dat ik de massale overloop eigenlijk niet snap. Van een paar wel, maar lang niet van iedereen. Hoewel, op het moment dat je merkt dat dit een massale actie is blijft je misschien juist wel onopvallend door mee te gaan.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”