Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Floris1987 »

Edy schreef:
27 mei 2020, 11:31

Floris hoeft natuurlijk niet te zijn wat wij denken dat hij is, maar het lijkt wel aannemelijk.
Edy
Ik mis volgens mij iets
Waarom zou er bekend zijn/mensen te denken wat ik ben ?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Floris1987 »

Spelling aangepast

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Het is wel een goede rol hoor Floris!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Maar gezien het feit dat er niemand bezworen (bezweerd? 8-| 8-| ?) was in nacht 1, en jij die stemming gemist had?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

Zoals al aangegeven had ik gisteren geen tijd voor meer posts. Nu heb ik ook niet gek veel tijd, maar ik wil wel even reageren en bijdragen. Ik zie dat met name Edy en Wouter heel actief zijn, heel fijn, complimenten daarvoor, dat houdt het spel leuk. Ik zie dat inmiddels Edy ook al zelf heeft beschreven wat ik gisteren bedoelde als link tussen haar en Wouter, maar omdat ze niet expliciet heeft aangegeven dat ze mij daarin snapte leg ik het nog kort uit.

Wouter had véél stemmen. Edy wees op iets verdachts bij Nemo, maar stemde (toen) niet direct op hem (en had nog niet gestemd). Zodra ik op Nemo stemde, omdat ik wel iets zag in het punt van Edy EN/MAAR vooral omdat ik een 'alternatief' wilde creëren, omdat de stemmen op Wouter (te) makkelijk gingen, stemde Edy vervolgens ook direct op Nemo. Dit kan zijn omdat ze Nemo verdacht vond en op hem wilde stemmen/van plan was op hem te stemmen. Dit kan ook zijn omdat haar verdachtmaking van Nemo een titanenstreek was om de aandacht van medetitaan Wouter af te leiden. Ik zeg niet dat dit laatste zo is, maar het kàn. De vraag is dus aan Edy: waarom wachtte je met stemmen op Nemo totdat ik dat deed? Wachtte je tot iemand meeging in jouw observatie/argument, of...? En waarom?

Verder de discussie over de 'meestemmers' op Nemo. In eerste instantie werden die mensen verdacht, nu later zegt bijv. ook Wouter dat het de vraag is of diegenen extra verdacht zijn. Nemo was burger. Als Wouter ook burger is, hebben de titanen (als zij zich onder de meestemmers bevinden) geen 'belang' om van stem te wisselen. Ik vind ook dat ze zich daarmee 'extra in de kijker spelen'. Alleen als Wouter een titaan blijkt te zijn, zijn die mensen extra opvallend, want ze grijpen het argument van Edy om NIET op Wouter te stemmen (en mijn stem op Nemo) aan op Wouter buiten de lynch te houden. De meest logische gedachte zou dus zijn om nu te bekijken of Wouter een titaan is of niet (door hem alsnog te lynchen). Immers, we zitten allemaal helemaal fout en de titanen hebben we helemaal niet goed in het vizier, of de burgers zaten op de vorige dag toch massaal goed toen ze op Wouter stemden.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Hi Bert,
Nee, ik snapte niet het deel waar de timing van mijn Nemo stem van belang was. Ik begrijp nu beter waar je argument vandaan komt.
Maar daar heb ik een duidelijke, zij het een wel heel suffe verklaring voor, namelijk dat ik het gewoon vergeten ben. De 2e keer al in dit potje. De eerste keer was bij jouzelf, toen ik dapper aankondigde dat jij mijn stem kreeg, maar dan vervolgens vergat om dat ook daadwerkelijk in een nieuw bericht te zetten. Ik was nog maar net op tijd!

Maar ook zo hier. Ik post om 21.25 uur waarom ik op Nemo stem, met als eind zin, Dus hierbij stem ik op Nemo (of zoiets). En dan zit er blijkbaar in mijn brein dat ik dus gestemd heb. En dan ben ik vervolgens weer even aan het lezen en realiseer me dat ik niet daadwerkelijk gestemd heb en doe dat alsnog, maar dan blijk jij mij net een minuut voor te zijn. (ik 21.44 en jij 21.43). Botte pech, want ik baalde zelf wel dat jij mij nu voor was, terwijl ik Nemo als verdachte al eerder had geopperd. (Hoe trots ik er op moet zijn nu blijkt dat Nemo burger was is even terzijde :cry: )

Ik kan het niet mooier maken. Maar het was bij mijn post van 21.25 de bedoeling om op hem te stemmen. Niks geen bewust getreuzel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Hi Bert,
??????
Ik schrijf echt teveel e-mails de laatste tijd! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door NynkeB »

RIP Kayan...

De stemmen op Wouter gingen (inderdaad) wel heel snel. Echter zien we ditzelfde terug bij Nemo(terwijl dit juist aangehaald was om een 'alternatief' te bieden). Hoe kan dit?
Ik ben zelf ook schuldig aan de stemwissel, de grootste reden hiervoor was dat ik het onterecht vond dat ik zo stellig Wouter verdacht naar aanleiding van maar één opmerking. Toen ik meningen van anderen zag, kwam ik tot de conclusie dat ik teveel in de tunnel zat, waardoor die stellige verdenking opeens niet meer zo vanzelfsprekend voelde. Vanaf dat moment vallen anderen je opeens op, vandaar dat mijn stem uitging naar Nemo. Hoewel Nemo nu geen Titaan blijkt, waren er meer aanknopingspunten waarom Nemo(stemmingsgedrag en theorieën) een Titaan zou zijn dan Wouter had (waarmee ik nu totaal niet wil zeggen dat Wouter gaan Titaan is of kan zijn, begrijp me niet verkeerd).

Terug naar de massale stem wisselingen. Ik ga bij dit scenario ervan uit dat Wouter een Titaan is. Op het moment dat een Titaan doorheeft dat zo goed als iedereen Wouter verdenkt én op hem stemt, is het veiliger hierin mee te gaan, hoewel je een mede-Titaan opoffert val je minder snel op. Immers; als je stellig je ogen op een ander richt en Wouter omarmt als een burger, en dit na de lynch van Wouter daarmee onterecht bleek te zijn, heb je iets uit te leggen. Doordat Nemo op tafel werd gelegd kon een Titaan ervoor kiezen voor Nemo te gaan, dan zou je geen Titaan verliezen (dat was Nemo immers niet) en ga je schuil onder de massa. ECHTER, er viel te verwachten dat iemand (Bert in dit geval) zou voorstellen Wouter te lynchen om te zien wat er werkelijk achter hem schuilgaat. Dit in het achterhoofd houdend blijf je als Titaan dus met je stem op Wouter, hoe 'tegen je natuur' dit ook in zou gaan. Het is natuurlijk een mogelijkheid dat de mensen die op Wouter bleven geen tijd hadden/niet gezien hebben wat er bij op het laatste gebeurde, maar het kan ook een indekkertje voor de toekomst zijn geweest. Als we alle feiten op een rijtje zetten is het immers niet geheel logisch vol op Wouter te zitten, er zijn gekke dingen gezegd, maar dat zie ik wel bij meerdere mensen terug. Dit maakt dat mensen die niet zijn gewisseld (van Wouter naar Nemo), in mijn ogen, toch verdachter dan mensen die wel zijn gewisseld.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Belle »

Om mijn afwezigheid te verklaren: Eén van mijn huisgenoten heeft corona, wat een hoop stress en spanning oplevert en ik me dus minder goed kan concentreren op dingen. Nu zorgt dit spel juist ook voor afleiding, dus ik zou het jammer vinden om me dan toch te moeten laten vervangen.
Ik zorg dat ik sowieso bij blijf lezen, maar het schrijven van posts kost me helaas iets meer moeite. Ik probeer voldoende van me te laten horen, maar ik kan niets beloven. Wel zal ik proberen zo veel mogelijk in te gaan op dingen die mij aangaan.

Ik probeer vanavond, of anders morgenochtend een wat uitgebreidere post te schrijven, dit hangt af van hoe mijn avond verloopt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Renate »

Ik denk dat ik mijn stem op Wouter niet hoef uit te leggen. De keer ervoor had ik ook al op hem gestemd, en ik bracht bijna als eerste mijn stem op hem uit. Maar toen kwam Edy met het jagerverhaal. En dat klonk aannemelijk, met die losse flodders enzo. Natuurlijk had ik dat zelf even moeten checken. Maar dat heb ik niet gedaan.
Aangezien Wouter op mij had gestemd, was duidelijk dat hij mij niet vertrouwde. Het leek me dus logisch dat als hij écht de jager was, hij mij zou neerschieten. Dit lijkt me een begrijpelijke reden om mijn stem van hem af te halen. Om te zorgen dat hij niet alsnog dood zou gaan, moest ik wel op Nemo stemmen, anders had mijn switch minder zin.
Nu Nemo een burger blijkt te zijn, en Wouter geen jager, lijkt het hele verhaal toch een reddingsactie van de wolven. De redding werd ingezet door Bert (die de snelheid van de stemmen op Wouter veroordeelde), Sander die hem volgde, Edy die over de jager begon, en Nynke die ineens vol excuses zat, wat ook weer niet nodig was. Hen ga ik extra in de gaten houden. O ja, en als ik Willemijn niet in dit rijtje opneem, gaat ze weer roepen dat ik bij haar slijm, dus vooruit maar: Willemijn zal ik ook in de gaten houden.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”