Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

@ Edy/Belle: Nynkes laatste stemwissel (van Wouter naar Nemo) is JUIST niet verdacht, want àls Nynke al een titaan zou zijn, waarom zou ze dan in vredesnaam zichzelf zo in de kijker gespeeld hebben door nog naar Wouter te switchen? Daar geloof ik dus geen bal van! Er was geen 'nut' om te wisselen voor een titaan, want Nemo had op dat moment al meer stemmen dan Wouter (door de andere switchers) en er ging dus al een burger uit. Nynkes actie zie ik daarom als een actie van een burger die het juiste probeerde te doen.

@ Renate: Het is op zijn minst interessant te noemen dat Willemijn in je 'verdachtoverzicht' mist. Je noemt alle spelers die geswitched zijn of die te maken hebben met de massale wissel van Wouter naar Nemo, maar Willemijn niet, terwijl die toch ook switchte (net als jijzelf overigens, maar ik snap waarom je jezelf niet als verdachte opneemt in het lijstje). Lijkt me vreemd, te meer omdat Willemijn jou verdenkt. Of is dit alles een in het titanenholletje georchestreerd spelletje van 'Willemijn vertrouwt Renate de hele tijd niet en Renate 'slijmt' bij Willemijn'. Zo zetten we onszelf neer en worden we in elk geval niet aan elkaar gelinkt?

@ Wouter: Het is buitensporig vreemd dat je eenieder oproept om zijn/haar pijlen eventueel op MIJ te richten omdat ik, in jouw woorden, 'een wissel regisseer(de)', terwijl die bewuste wissel er NOTA BENE op gericht was om JOU te redden, omdat ik de hoeveelheid stemmen op jou een verdachte hoeveelheid vond.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

Momenteel ben ik redelijk verward. Ik vind dat Floris' argument ter verdediging van zijn stemmen wel enigszins hout snijdt (het gedeelte over het 'vroeg' stemmen). Hij stemt weliswaar steeds als één van de eersten, maar het is waar dat dat tevens te maken heeft met het feit dat alle andere mensen zo laat stemmen. Ik zal mijn stem dus eventueel wisselen, maar naar wie?

Wouters oproep om eventueel op mij te stemmen (maar erbij te zeggen dat hij het zelf niet zal doen) vind ik erg curieus. Ik had inderdaad ook al opgemerkt dat Hugo en Wouter het weer 'eens' waren en samen op Sander stemmen, terwijl het zou kunnen dat de geest hen aanduidt met zijn letters.
De andere inwoner met veel stemmen is Wouter zelf. Hij krijgt een stem van Sander, dat was enigszins te verwachten. Het verhaal van Willemijn en Renate zit me ook niet lekker. Ik mag maar 1x van stem wisselen en ik heb ook nog eens een dubbele stem, dus ik moet niet te snel wisselen. Ik ga nu tennissen, ik ben pas rond 22:30 uur weer thuis denk ik... Dan moet ik dan maar een keuze maken, ik ben benieuwd wat er in de tussentijd gebeurt (en hopelijk komen er nog wat steekhoudende argumenten langs!)

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Willemijn »

Renate schreef:
28 mei 2020, 19:10
Oh, ik zit zo hard te hopen dat Willemijn me niet alweer vóór is met haar post en mij dan van slijmerig meelopen beticht.
Dus ik probeer zo snel mogelijk te typen en toch zo inhoudelijk mogelijk te reageren:
  • Iemand die denkt dat Willemijn en ik gekoppeld zijn door Cupido, serieus? Terwijl Willemijn mij vanaf het begin al aanvalt? Ik geloof dat ze zelfs op mij gestemd heeft een keer.
  • Hugo die wel 6 wolven aanwijst? Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel wolven in zitten. Maar waarschijnlijk begrijp ik je berichten niet goed.
  • Mijn idee dat Floris ook wel eens een weerwolf kon zijn, omdat hij de BM-stemming miste en er in de daaropvolgende nacht geen slachtoffer was, kan inderdaad niet kloppen. Edy zei dat Floris zich in de nacht heeft verontschuldigd voor het missen van de stemming.
    Nou heb ik gisteren geleerd dat ik Edy niet meer zomaar moet geloven. Dus ik het het helemaal nagekeken, jawel.
    En inderdaad: de eerste deadline (dus die van de wolven) was dinsdag om 19.00 uur. En Floris verontschuldigt zich diezelfde dinsdag om 16.22 uur.
    Oké, Floris niet dus.
Intussen verdenk ik erg veel mensen een beetje
  • Bert, omdat hij de Wouterstemmers de les las, en daarmee de aanzet gaf tot de stemmen op Nemo
  • Sander, omdat hij min of meer opriep onze burgervader te volgen en zijn stem wisselde, en daarmee een belangrijke andere aanstichter van de stemwisseling was, en omdat hij mijn verdenking van Floris, zie hierboven, direct omarmde
  • Edy, omdat zij met dat jagerverhaal kwam, waardoor iig Willemijn en ik dachten dat we er toch wijs aan deden onze stem van Wouter af te halen
  • Nynke, omdat ik vind dat ze erg snel draait en meegaat
  • Belle, omdat ze – zodra ze merkt dat de stemming enigszins ten nadele van Nynke draait, Nynke verdacht maakt.
Maar als gezegd: ik denk dat er gisteren een georchestreerde actie is geweest om Wouter te redden. En wie kunnen orchestreren? Niet de gewone burgers.
En dan kan Bert met een uitgebreide uitleg komen waarom het niet zo aannemelijk is dat Wouter dan wolf is, maar mij is altijd geleerd:
Als iets kwaakt is, groen en glibberig is en in de vijver zit, dan is de kans toch wel buitengewoon groot dat dat een kikker is.
Dus mijn stem gaat – opnieuw – naar Wouter.
Zonder hiermee te suggereren dat Wouter werkelijk kwaakt en glibberig is hoor!

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Willemijn »

Sorry mensen, ik had een zeer uitgebreide post en er is iets misgegaan bij het posten. Ik heb absoluut niet de puf om hem nog eens opnieuw te gaan typen. Ben erg moe, heb onverwachts op mijn vrije dag moeten werken, het is zeer druk op kantoor. Ik was laat thuis, laat eten, dan nog bijlezen en proberen een post in elkaar te zetten.

@Bert
ik zie jouw post voorbij komen met je opmerking over mij en Renate. En nee, dit is niet de reden waarom ik ineens op Renate stem. Ik vind haar al langer verdacht, dat is niets nieuws. Mijn stem gaat deze keer naar haar.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Willemijn »

Renate moet het dorp verlaten

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
28 mei 2020, 20:38
Wouters oproep om eventueel op mij te stemmen (maar erbij te zeggen dat hij het zelf niet zal doen) vind ik erg curieus. Ik had inderdaad ook al opgemerkt dat Hugo en Wouter het weer 'eens' waren en samen op Sander stemmen, terwijl het zou kunnen dat de geest hen aanduidt met zijn letters.
Ik roep niet op om op jou te stemmen. Maar als je vindt dat het een gecoördineerde Titanenactie was dat kun je beter op jou dan op mij stemmen. Maar ik denk dat niet.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Wouter »

Wouter schreef:
28 mei 2020, 21:16
Bert schreef:
28 mei 2020, 20:38
Wouters oproep om eventueel op mij te stemmen (maar erbij te zeggen dat hij het zelf niet zal doen) vind ik erg curieus. Ik had inderdaad ook al opgemerkt dat Hugo en Wouter het weer 'eens' waren en samen op Sander stemmen, terwijl het zou kunnen dat de geest hen aanduidt met zijn letters.
Ik roep niet op om op jou te stemmen. Maar als je vindt dat het een gecoördineerde Titanenactie was dat kun je beter op jou dan op mij stemmen. Maar ik denk dat niet.
En hoe komen Hugo en ik nu van die koppeling af? Vorige keer stemde ik juist niet op hetzelfde bijvoorbeeld. Ik zie een goed voorbeeld van confirmation bias.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding :arrow: 👔 :shocked: :arrow: 👩🏼 🗣️💩
👴🏻 :arrow: 🐺↔️🙂
👔 :shrug:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 (❌👨‍❤️‍👨)
👔❌🧐👴🏻=👌🏼 :!:
👔 :idea: ❌ :shrug: 👨‍👨‍👧‍👦🧐👔🧐👴🏻=👌🏼 :arrow: 👔❌🗣️👴🏻=👌🏼
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

nee Hugo, ik ben geen stelletje met Renate. Pfffff.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”