Nacht 3: het Parisoordeel

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Matthijs »

Ondanks het verdriet om de recent gestorven Lola, gaat de dag toch door. “Wat gaan we hier aan doen? Wie moeten we hiervoor verantwoordelijk stellen?” vraagt Nynke. “Ik heb geen idee, maar dit is wel het bewijs wat we, helaas, zochten!” oppert Bert. “Je bedoelt, het bewijs dat jíj zocht. Ik had al lang door dat er iets gaande was..” zucht Edy.

Zo werd de discussie aangevlamd en werden er verwijten naar elkaar geworpen. Dan komt plots de zieke Kayan naar voren, en begint wild te gebaren. In eerste instantie begrijpt niemand wat ze bedoelt, en dan valt er bij Willemijn een kwartje. “Volgens mij snap ik wel wat je bedoelt, maar laten we voor het gemak even gebaren afspreken..” zegt Willemijn. Zo geschiedde, en er werd een primitieve manier van gebarentaal ontworpen voor communicatie.

“Maar, wat zou die D nou betekenen?” is de vraag die velen zich stellen. Vele theorieën ontstaan en worden ontkracht. “Probeert Δημήτηρ ons iets te zeggen? Of is dit een σῆμα Διός?” zegt Sander, hardop denkend. Veel mensen speculeren mee, maar een eenduidig antwoord komt er niet.

Door al het gediscussieer blijft er niet heel veel daglicht meer over, en sommigen worden hierdoor ook onrustiger. “Maar hoe gaan we dit nou oplossen? We kunnen dan wel de hele dag blijven kibbelen, maar daar lossen we ook niks mee op!” roept Floris. “Ik hoor jou ook niet met beter plannen komen!” antwoordt Renate. “Oké iedereen, kalm aan nu. Het heeft geen zin om elkaar zo op te jutten. We zijn en blijven een democratie. Dus we lossen dit democratisch op. In de hoop dat er deze keer geen goddelijke interventie plaatsvindt.” zegt Bert, waarmee hij de gemoederen probeert te bedaren.

Ik stel voor dat we die Titanen een baklava van eigen filodeeg geven, en ze ook opofferen! We zullen ze eens laten zien met wie ze te maken hebben! Mijn voorstel is dat we de verantwoordelijken offeren aan Zeus!” klinkt het vanuit achterin de menigte, terwijl Hugo zich door de mensen heen wurmt. “Ik heb genoeg van deze inactie! Het klinkt misschien wat cru, maar οὕτως γένοιτο.” zegt hij tenslotte.

De menigte valt stil, en zelfs Bert weet even niet meer wat hij moet zeggen. Dan komt er langzaam toch weer geluid, het geluid van applaus! Steeds meer personen doen mee, en juichen het idee toe. “Ze zullen boeten voor hun daden! De eerstvolgende persoon is Wouter!” zegt Willemijn, terwijl zij hem aanwijst.

Er ontstaat wat rumoer in de menigte. “Ik zou eerder kijken naar Nemo! Ik denk eerder dat die het gedaan heeft!” roept Floris. Een aantal mensen geven steunende geluiden, maar het lijkt niet te helpen.

Totdat ineens de stemming omslaat. Het lijkt erop alsof Chaos zich manifesteert, en de gedachten slaan wild om. Opeens lijkt Nemo door iedereen verdacht te worden. Steeds meer mensen haken in. Uiteindelijk lijkt het erop dat de democratische meerderheid heeft besloten dat Nemo de volgende zal worden.

Onder leiding van Bert gaat de menigte naar het heiligdom van Zeus. “Laat me gaan! Ik heb niks misdaan!” schreeuwt Nemo, maar het gebed landt in dovemansoren. Hij wordt tegen de wil in op het altaar gelegd en het ritueel vind plaats. Het bloed gutst alle kanten op, en het blijft even stil.

Het lichaam spartelt nog wat, en langzaam begint het lichaam van vorm te veranderen! De kleur van de haren, ogen, huid, alles blijkt niet meer hetzelfde te zijn als een paar seconden daarvoor. In eerste instantie lijkt het positief: een wezen uit de onderwereld! Maar dan blijkt het niet te zijn wat men dacht: “Ah. Het blijkt dat we Hades in ons midden hadden. Hopelijk wordt Kerberos goed verzorgd..” concludeert Bert.

Er klinkt wat gesnik en gehuil vanuit de menigte. Mensen beginnen langzaam van het altaar weg te lopen. Met gebogen hoofd vertrekt iedereen terug naar zijn of haar eigen huis, al smekende aan Zeus om terug te komen en de Titanen te stoppen.

=====================================================

Jullie hebben er weer een dag op zitten! De stemming is als volgt:
Edy 1x: Kayan (1)
Nemo 9x: Floris (2), Bert* (11), Edy (12), Wouter (13), Sander (14), Willemijn (15), Renate (16), Nynke (17)
Wouter 3x: Willemijn (3), Renate (4), Mark (5), Nemo (6), Belle (7), Sander (8), Nynke (10)
Renate 0x: Wouter (9)
Sander 1x: Hugo (18)

Dat betekent dat Nemo vandaag overlijdt! Nemo was Hades!
Afbeelding

Voor de komende nacht geef ik jullie iets korter, omdat ik merk dat veel mensen aan het wachten zijn dat het dag wordt iedere keer. Dus vandaar zet ik de eerste deadline op morgen 14:00 en de tweede deadline op morgen 23:00. Op deze manier hoop ik het woensdag alweer dag te kunnen maken.

Als dit iets te kort is, stuur mij even een PB. Deadline 2 geldt namelijk ook een beetje als een back-up deadline, dus er zijn zeker mogelijkheden.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Hugo »

RIP Nemo :cry:

Treintjes vervangen voor andere treintjes is niet heel intelligent. Het maakt de wisselaars bij mij behoorlijk verdacht. Vooral dat jullie Edy's hintinterpretatie als belangrijkste argument zien (met alle respect voor Edy, maar hintinterpretatie is net astrologie)... Het gemak waarmee met stemmen gestrooid werd, zowel op Wouter als op Nemo, komt bij mij niet over als oprecht zoekend Burgergedrag, maar als gemakzuchtige Wolven.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

Tering jantje, wat is het super klote om niks te mogen zeggen. Vooral als mensen het dan compléét verkeerd indenken, en daarom maar in het wilde weg gokken wat ik zou gezegd kunnen hebben. De frustratie was groot. Goed. Ik heb alles netjes bijgehouden over wat me was opgevallen.

Beginnen bij het begin. Ik had gisteren op Nemo gestemd. Vooral omdat ik vond dat hij er zich veels te makkelijk ervan af kwam. Mijn gok was ergens ook dat het wellicht zijn fout had kunnen zijn waarom er de eerste nacht geen slachtoffer was, of wellicht was Bert wel echt het slachtoffer 😊.

Ik was heel benieuwd naar Floris zijn uitleg. Zoals ik in de nacht al zei, ik had er letterlijk over gedroomd of ik nou wel of niet op hem zou gaan stemmen. Het stoorde mij daarom enorm dat hij bij dag 2 opééns nergens meer op in ging. Alsof de voorgaande dagen niet telde en hij gewoon weer opnieuw iets mocht bedenken. Hoe kan je naar “Edy doet verdachte dingen” naar “Ik zie andere beren op de weg, laat ik me daarop focussen”, leg dan op z’n minst uit dat je focus naar iets anders gaat. Zeker als iemand het je specifiek had gevraagd, de vorige dag/nacht!

Goed, dat deed hij dus, met een lichte sneer naar waarom mijn focus zo op hem lag. Die lag er, omdat iedereen, kei-frustrerend, verkeerde interpretaties maakte en ik graag had gewild dat het grotere plaatje werd bekeken.

In plaats daarvan werd het een raad-het-woord-spel gespeeld, met mij als levende object. Dat mensen daar dan overheen vallen tèrwijl ze dat toch ècht zelf doen, dat frustreerde me nog meer.
En daarbij viel Edy mij het meest op. Niet alleen zocht ze een fittie met Bert (en als Nemo dan dus titaan was dan paste dat mooi in het plaatje, of juist omdat Nemo het per ongeluk goed had gegokt), ze gaf MIJ de schuld dat anderen maar wildelings zaten te gokken. Dat deed zij overigens niet alleen, maar de manier waarop, was heel storend. Sterker nog, als er IEMAND zou moeten begrijpen wat ik probeerde te vragen/zeggen, dan had dat Edy wel moeten zijn. Ik bedoel, Floris raadde het, want het ging om zijn gedrag. Maar Edy had een stem van hem gekregen! Als ik aangevallen word (ironisch dat ze dus zo gefixeerd was op Bert, terwijl die niet eens op haar had gestemd), dan had ik het onderste van de kruik proberen te halen waarom je op zo’n laffe manier (sorry Floris) je stem uitbracht.

Als ik dat ook nog eens naast Floris zijn gedrag zet, dan lijkt het alsof het een stem/kruimel is voor een latere dag.
Dan het hele Wouter gebeuren.. Het zou me niet verbazen als we met liefde te maken hebben (wbt Edy en Wouter)… Het zou me dus ook niet verbazen dat de TT Wouter daarom ook graag het spel uit wil. Dat gezegd hebbende… Ik heb niet per sé slechte/goede gevoelens over Wouter, maar de run op hem was weer akelig makkelijk. Met daarin de grootste/makkelijkste meeloper(s): Willemijn en Nynke (op basis van stemgedrag afgelopen twee dagen). Hilarisch dus dat Willemijn Renate als meeloper had bestempeld, terwijl haar gedrag dat zelf ook doet.

Dan nog het laatste over dat hele fiasco van jullie stemming (JA DIE VAN JULLIE, IK DEED PRAKTISCH MEE VOOR SPEK EN BONEN).. RIP Nemo btw.. Edy zei “Wouter zei iets over losse flodders”, als één van jullie nou eens even in die post hadden gekeken of gezocht had op “losse flodders”, dan hadden jullie gelijk kunnen zien dat Edy compleet mis zat met die interpretatie van haar, en dat ik er als eerste over was begonnen (EN NEE IK BEN NIET DE JAGER).

/einde rant

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Edy »

RIP Nemo! Helaas was je een nep-titaan zeg maar 8-|
Maar wat gebeurde daar zeg! Ik kijk ff een half uurtje niet en de boel is volledig omgedraaid! Goed voor Wouter, en daar sta ik ook wel achter, want ik vind hem niet verdacht, maar zoals dat ging???? Daar heb ik toch wel een hoop vraagtekens bij 8-|

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

p.s. uiteraard totaal logisch om mij als eerste te bezweren, ik kan overduidelijk mijn mond niet houden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Hugo »

Edy schreef:
25 mei 2020, 23:23
RIP Nemo! Helaas was je een nep-titaan zeg maar 8-|
Maar wat gebeurde daar zeg! Ik kijk ff een half uurtje niet en de boel is volledig omgedraaid! Goed voor Wouter, en daar sta ik ook wel achter, want ik vind hem niet verdacht, maar zoals dat ging???? Daar heb ik toch wel een hoop vraagtekens bij 8-|
Het ging zo omdat jij claimde dat Wouter iets over Jager-zijn zou hebben gezegd. Verklaar je nader. Wouter heeft dit niet gezegd; Kayan zei het, hij reageerde erop:
Wouter schreef:
20 mei 2020, 09:47
Kayan schreef:
20 mei 2020, 09:12
(...)
Het lijkt wel alsof je over heel mijn redenatie hebt heen gelezen en de woorden in mijn mond probeert te stoppen. Of is er in een holletje aangekaart dat je maar losse flodders op me moest schieten ;)?

Dat is in ieder geval niet wat ik zei en dat is ook niet wat ik daarna nog implicieerde. Je mag me best quoten, maar doe het dan wel goed.
Nog een losse flodder van Willemijn, of in mijn termen een kruimel. Tsja, ik zal je niet meteen daardoor gaan verdenken, maar toch ..
Dus hoe heb jij dit geïnterpreteerd als dat Wouter de Jager was?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Edy »

n plaats daarvan werd het een raad-het-woord-spel gespeeld, met mij als levende object. Dat mensen daar dan overheen vallen tèrwijl ze dat toch ècht zelf doen, dat frustreerde me nog meer.
En daarbij viel Edy mij het meest op. Niet alleen zocht ze een fittie met Bert (en als Nemo dan dus titaan was dan paste dat mooi in het plaatje, of juist omdat Nemo het per ongeluk goed had gegokt), ze gaf MIJ de schuld dat anderen maar wildelings zaten te gokken. Dat deed zij overigens niet alleen, maar de manier waarop, was heel storend. Sterker nog, als er IEMAND zou moeten begrijpen wat ik probeerde te vragen/zeggen, dan had dat Edy wel moeten zijn. Ik bedoel, Floris raadde het, want het ging om zijn gedrag. Maar Edy had een stem van hem gekregen! Als ik aangevallen word (ironisch dat ze dus zo gefixeerd was op Bert, terwijl die niet eens op haar had gestemd), dan had ik het onderste van de kruik proberen te halen waarom je op zo’n laffe manier (sorry Floris) je stem uitbracht.
Je bent zo aan het ranten Kayan, dat ik helaas niet begrijp wat je bedoelt. Ik ben in een fittie met Bert, of was in een fittie met Bert, maar wat had Nemo daarmee te maken? Ik begrijp niet waar je het over hebt?
En nee, waarom zou ik moeten begrijpen waar jij het over hebt? Ik vond de stem van Floris op mij de eerste dag zo duidelijk getuigen van het eigenljjk niet weten, dat ik me daar helemaal niet druk om heb gemaakt. Zo werkt Floris een beetje. Op dag 1 zijn de meeste stemmen nu niet boordevol wijsheden. Dat heb ik al eerder gezegd in dit spel. Het is dan ook niet echt in mij opgekomen dat jij uit alle macht wilde weten waarom Floris in dag 2 opeens op andere gedachten kwam. En blijkbaar begrepen andere mensen dat ook niet. Dan kan je wel heel boos op me worden, maar ja, ik voelde niet de behoefte om het onderste uit de kan te halen bij Floris. Dat is bij mij ook zeker niet 1 op 1, iemand vindt mij verdacht, dus dan vind ik die iemand verdacht. Onzin. En andersom. Het feit dat Bert niet op mij stemde wil toch niet zeggen dat ik Bert niet verdacht kon vinden?

En ik weet zeker dat ik ergens gelezen heb van Wouter en flodders. Anders had ik niet die ingeving gehad dat hij wel eens de jager zou kunnen zijn. Ik ga het opzoeken en kom daar (morgen) op terug.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Edy »

Het ging zo omdat jij claimde dat Wouter iets over Jager-zijn zou hebben gezegd. Verklaar je nader. Wouter heeft dit niet gezegd; Kayan zei het, hij reageerde erop:
Wouter wrote: ↑
20 May 2020, 09:47
Kayan wrote: ↑
20 May 2020, 09:12
(...)
Het lijkt wel alsof je over heel mijn redenatie hebt heen gelezen en de woorden in mijn mond probeert te stoppen. Of is er in een holletje aangekaart dat je maar losse flodders op me moest schieten ;)?

Dat is in ieder geval niet wat ik zei en dat is ook niet wat ik daarna nog impliceerde. Je mag me best quoten, maar doe het dan wel goed.
Nog een losse flodder van Willemijn, of in mijn termen een kruimel. Tsja, ik zal je niet meteen daardoor gaan verdenken, maar toch ..
Dus hoe heb jij dit geïnterpreteerd als dat Wouter de Jager was?
Tja, nou dit was het dus. Dan heb ik over het hoofd gezien dat Kayan dat schreef en las ik het als Wouter die schreef over losse flodders.
:$ :$ :$ Oeps.
Maar het gaat mij echt te ver dat die hele wijzigingsactie nu door mij zou komen. Ik had al veel eerder gezegd dat ik dacht iets gelezen te hebben bij Wouter en dat ik hem daarom niet verdacht vond. Toen vroeg Nynke wat ik bedoelde, maar toen heb ik niet specifiek de rol genoemd, maar wel dat ik hem wel vertrouwde. Dit heeft niemand tegengehouden om vervolgens achter elkaar op Wouter te stemmen. Nynke noemde mijn uitspraak nog een keer en omdat Wouter er bijna zeker uitging vond ik dat ik het nu wel kon vertellen wat ik dacht dat Wouter bedoelde. En dat moet dan opeens aanleiding zijn geweest voor iedereen om massaal te switchen? Komt nou toch! Als er al een reden aan te wijzen was, dan was het de oproep van Bert aan iedereen om zelf na te denken. En toen waren mensen het opeens met Bert eens, terwijl het mijn interpretatie was. Wel een foute helaas, maar Bert kreeg uiteindelijk de credits.
En even voor de duidelijkheid, daardoor vind ik Bert helemaal niet verdacht. Maar ik krijg nu dingen in mijn schoenen geschoven die nergens op slaan.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

Haha, wel fijn dat je het oppikt dat het een rant is. Jammer dat je niet altijd even graag alles onthoudt/doorleest.

De reden waarom ik Nemo verdachtte, was omdat hij zo stellig zei dat Bert in nacht 1 gered moest zijn. Dat kan best hout snijden, dus het had me niet verbaasd, als dat een fijne tunnelvisie is om voorlopig in te zitten. Hoe mooi is het om iemand te lynchen die je snachts niet hebt kunnen opeten?

Alles wat Bert zegt/doet/oppert, maakt hem voor jou verdacht. Echter, een stem van Floris (zonder gegronde reden), laat je zomaar zitten? Ik vind dat hoogst onwaarschijnlijk.

Wat "uit alle macht probeerde erachter komen dat Floris van gedachte was veranderd", dat viel dus wel mee. Ik probeerde vooral "uit alle macht" de miscommunicaties uit Athene te krijgen. Als er iets is, waar ik een hekel aan heb, dan is het wel miscommunicatie :).

Dat opzoeken kan je dus rechtsboven. Even zoeken op "losse flodders", dan heb je precies twee berichten. 1 van mij, en 1 van Wouter die op mijn flodders verhaal ingaat (zoals Hugo hierboven ook gewoon al voor je had geplaatst). Geluk was uiteraard wel weer geheel aan jouw zijde, gezien ik er niks over mocht zeggen.

Dat vermoorde onschuld... Ik geloof daar niet zo in ;).

Trouwens, bedenk me net dat Wouter er ook lekker makkelijk in mee ging. Hij had ook best mogen zeggen dat hij daar nooit op had gehint. Is voor mij misschien toch weer een minpuntje. Uiteraard is zelfbehoud iets wat voor (speciale) burgers wel logisch is, maar eerlijkheid duurt volgens mij het langst.

@Willemijn, in mijn rant zei ik iets over dat je Renate een meeloper vond, maar ik bedacht me net dat Renate dat zelf zo had verwoord, en niet jij. Excuus daarvoor!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

Edy schreef:
25 mei 2020, 23:57
Het ging zo omdat jij claimde dat Wouter iets over Jager-zijn zou hebben gezegd. Verklaar je nader. Wouter heeft dit niet gezegd; Kayan zei het, hij reageerde erop:
Wouter wrote: ↑
20 May 2020, 09:47
Kayan wrote: ↑
20 May 2020, 09:12
(...)
Het lijkt wel alsof je over heel mijn redenatie hebt heen gelezen en de woorden in mijn mond probeert te stoppen. Of is er in een holletje aangekaart dat je maar losse flodders op me moest schieten ;)?

Dat is in ieder geval niet wat ik zei en dat is ook niet wat ik daarna nog impliceerde. Je mag me best quoten, maar doe het dan wel goed.
Nog een losse flodder van Willemijn, of in mijn termen een kruimel. Tsja, ik zal je niet meteen daardoor gaan verdenken, maar toch ..
Dus hoe heb jij dit geïnterpreteerd als dat Wouter de Jager was?
Tja, nou dit was het dus. Dan heb ik over het hoofd gezien dat Kayan dat schreef en las ik het als Wouter die schreef over losse flodders.
:$ :$ :$ Oeps.
Maar het gaat mij echt te ver dat die hele wijzigingsactie nu door mij zou komen. Ik had al veel eerder gezegd dat ik dacht iets gelezen te hebben bij Wouter en dat ik hem daarom niet verdacht vond. Toen vroeg Nynke wat ik bedoelde, maar toen heb ik niet specifiek de rol genoemd, maar wel dat ik hem wel vertrouwde. Dit heeft niemand tegengehouden om vervolgens achter elkaar op Wouter te stemmen. Nynke noemde mijn uitspraak nog een keer en omdat Wouter er bijna zeker uitging vond ik dat ik het nu wel kon vertellen wat ik dacht dat Wouter bedoelde. En dat moet dan opeens aanleiding zijn geweest voor iedereen om massaal te switchen? Komt nou toch! Als er al een reden aan te wijzen was, dan was het de oproep van Bert aan iedereen om zelf na te denken. En toen waren mensen het opeens met Bert eens, terwijl het mijn interpretatie was. Wel een foute helaas, maar Bert kreeg uiteindelijk de credits.
En even voor de duidelijkheid, daardoor vind ik Bert helemaal niet verdacht. Maar ik krijg nu dingen in mijn schoenen geschoven die nergens op slaan.
Wil je nu wel of niet de credits? :lollol:

Goed. Ik kijk even of ik de nacht overleef, en of ik morgen ook nog mag blijven praten :lol: :lol: Ik ben in ieder geval benieuwd naar de gedachten van de niet-voor-henzelf-denkende stemwijzigers :).

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”