Nacht 3: het Parisoordeel

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Renate »

Kayan schreef:
26 mei 2020, 00:00

@Willemijn, in mijn rant zei ik iets over dat je Renate een meeloper vond, maar ik bedacht me net dat Renate dat zelf zo had verwoord, en niet jij. Excuus daarvoor!
Ze heeft dat wel gezegd hoor, Kayan, nog voordat ik het zelf zei:
Renate vind ik anders spelen dan dat ik van haar gewend ben. Het lijkt alsof ze, waar het mij betreft, wat meeloperig is, extra slijmend (oprecht bedoeld volgens haar :-) (er zal vast een kern van waarheid inzitten hoor), maarik weet het nog niet met haar.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

oeps. wel scherp, toch weer niet. Duidelijk tijd om te gaan slapen!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Edy »

Nou nou Kayan, overdrijven is ook een kunst zeg!
Nee, ik vind niet alles wat Bert zegt verdacht. Als je goed opgelet had, dan had je kunnen zien dat we het in sommige dingen zelfs eens zijn.
Nee, Nemo zegt niet heel stellig dat Bert het slachtoffer was. Nemo noemt het als een mogelijkheid (het helpt misschien dat ik wel een paar keer met Nemo irl heb gespeeld).
Dat opzoeken kan je dus rechtsboven. Even zoeken op "losse flodders", dan heb je precies twee berichten. 1 van mij, en 1 van Wouter die op mijn flodders verhaal ingaat (zoals Hugo hierboven ook gewoon al voor je had geplaatst). Geluk was uiteraard wel weer geheel aan jouw zijde, gezien ik er niks over mocht zeggen.
Thank you! Dat wist ik niet. Maar zoals Hugo hierboven ook al had geplaatst? Ja, en toen heb ik toch mijn fout gezien? Wat bedoel je hier nou weer mee.
Nee ik speel niet de vermoorde onschuld. Ik word alleen een beetje chagrijnig als ik opeens als boosdoener voor die rare stemmenswitch word aangewezen terwijl dat nergens op slaat. En nee, nu Nemo geen Titaal blijkt te zijn wil ik uiteraard de credits niet! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: En dat was een GRAPJE (ik zeg het maar even voor de zekerheid).

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Bert »

RIP Nemo!
Jeeez! Wat er aan het eind van dag 2 gebeurde is echt niet oké en geeft voldoende aanknopingspunten voor een analyse! Die zit al half in mijn hoofd, maar helaas biedt mijn werk me vandaag weinig tot geen ruimte er tijd aan te besteden, ook vanavond niet. Ik ben dus bang dat ik pas op dag 3 uitgebreid van me laat horen (als ik dan nog leef). Dan weten jullie dat vast, sorry! In een notendop is het belangrijkste al wel gezegd door Hugo en Kayan (fijn dat je weer mag praten!): het is héél opvallend hoe makkelijk en snel iedereen van Wouter naar Nemo ging. Ik was daar een belangrijke schakel in. Ik vond, zoals ik schreef, dat de stemmen op Wouter mogelijk te makkelijk waren. Als hij titaan is, zaten veel burgers goed; als hij burger is, stemden er waarschijnlijk ook titanen op hem. In dat laatste geval: waarom zouden de titanen dan wisselen van Wouter naar Nemo? Ik wilde vooral in de stemming een ‘alternatief’ creëren, ook om te kijken wat er zou gebeuren. De ‘link’ tussen Wouter en Edy viel direct op. Daarna volgden er nog erg veel stemmen. Het zou dus kunnen dat Wouter en Edy titanen zijn, samen met 1 of 2 andere meestemmers’; de suggestie van Kayan over het stelletje is ook wat om te overwegen! Ik kom erop terug, hoop ik!

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Willemijn »

RIP Nemo
Renate schreef:
26 mei 2020, 00:15
Kayan schreef:
26 mei 2020, 00:00

@Willemijn, in mijn rant zei ik iets over dat je Renate een meeloper vond, maar ik bedacht me net dat Renate dat zelf zo had verwoord, en niet jij. Excuus daarvoor!


Ze heeft dat wel gezegd hoor, Kayan, nog voordat ik het zelf zei:
Renate vind ik anders spelen dan dat ik van haar gewend ben. Het lijkt alsof ze, waar het mij betreft, wat meeloperig is, extra slijmend (oprecht bedoeld volgens haar :-) (er zal vast een kern van waarheid inzitten hoor), maarik weet het nog niet met haar.


Ja Renate, het klopt dat ik je meeloperig vind. Dat vond ik toen ik nota bene als eerste Wouter (mogelijk) linkte met Wessel en jij daarin te slijmerig erin meeging. En ik was je bij de laatste stemming - naar je eigen woorden - nét voor met mijn post en stem op Wouter. Je vaart mee op mijn ideeën, meeloperig dus. Ik zet uiteen waarom ik ga wisselen van Wouter naar Nemo, en als reden geef ik daarbij onder andere op dat - mocht Wouter inderdaad de jager zijn - hij mij dan wel eens had kunnen neerschieten gezien zijn eerder gegeven stem op mij. En zie daar, je gebruikt hetzelfde argument dat ik heb gebruikt om nog te kunnen wisselen. Meeloperig vind ik je dus nog steeds ;-)

by Kayan » 25 May 2020, 23:20
dan het hele Wouter gebeuren.. Het zou me niet verbazen als we met liefde te maken hebben (wbt Edy en Wouter)… Het zou me dus ook niet verbazen dat de TT Wouter daarom ook graag het spel uit wil. Dat gezegd hebbende… Ik heb niet per sé slechte/goede gevoelens over Wouter, maar de run op hem was weer akelig makkelijk. Met daarin de grootste/makkelijkste meeloper(s): Willemijn en Nynke (op basis van stemgedrag afgelopen twee dagen). Hilarisch dus dat Willemijn Renate als meeloper had bestempeld, terwijl haar gedrag dat zelf ook doet.


Kayan, hoe zo ben ik een meeloper in het stemgedrag op Wouter? Ik stemde nota bene in de laatste lynch als eerste op Wouter (no. 3), van begin af aan heb ik in dit spel Wouter op mijn verdachtenlijstje staan en hem meteen gelinkt met Wessel. Of dat juist is, weet ik niet. Maar het waren mijn eigen ideeën, waar anderen op meegelift zijn. En mijn uitleg waarom ik uiteindelijk voor Wessel ben gegaan in plaats van voor Wouter scheen je te begrijpen. Tenminste, de emoji’s spraken daar wel voor zich. Zie jouw post by Kayan » 23 May 2020, 20:33

En ja, het had zeker gecontroleerd moeten worden over de ‘losse flodders’. Ik kon het alleen zo snel niet vinden. Weet dus nu ook hoe ik makkelijker kan zoeken. Maar dat is uiteraard geen excuus, ik had het eventueel ook kunnen vragen in het forum. Maar nogmaals, Edy klonk oprecht. Blind varen heet zoiets... :S

@Hugo
Waarom heb je eigenlijk zo lang gewacht met stemmen? Voor uitleg over mijn stemwissel naar Nemo verwijs ik naar hetgeen ik heb geschreven bij die wissel en wat ik hierboven nog schrijf. Ik kan er helaas niets mooiers van maken.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Kayan »

@Edy, kan best zijn dat je er makkelijker doorheen hebt geprikt omdat je hem irl kent. Feit blijft dat zijn stelligheid het eerste was wat er stond. Later gaf hij pas aan dat hij het enkel dacht. Voor een TT zou dit een aanleiding kunnen zijn geweest om Nemo er overdag ook uit te werken. Het had zomaar een hint kunnen zijn.

Goed. ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan mijn frustraties van gisteren, dus niet zoveel zin om in cirkels te blijven draaien.

@Willemijn, het gaat niet om je eerste initiële 'verdachtmaking'/'stem', het gaat om je stem die uiteindelijk staat. Dus als je puur naar de statistieken kijkt, dan ben je, volgens de statistieken weldegelijk een meeloper :D

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Hugo »

Willemijn schreef:
26 mei 2020, 08:52
@Hugo
Waarom heb je eigenlijk zo lang gewacht met stemmen? Voor uitleg over mijn stemwissel naar Nemo verwijs ik naar hetgeen ik heb geschreven bij die wissel en wat ik hierboven nog schrijf. Ik kan er helaas niets mooiers van maken.
Supersimpele reden: ik had gisteren weinig energie hiervoor, dus heb het forum niet gecheckt; vervolgens had ik 's avonds een afspraak (en even contact met Mark), en heb ik last-minute gestemd. Niet heel netjes, maar wel hoe het ging ;-)
Niet dat ik enorm heldere inzichten had gehad als ik eerder had gestemd overigens; volgens mij is het interessantste aan gisteren wat er aan het einde gebeurde.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Edy »

het is héél opvallend hoe makkelijk en snel iedereen van Wouter naar Nemo ging. Ik was daar een belangrijke schakel in. Ik vond, zoals ik schreef, dat de stemmen op Wouter mogelijk te makkelijk waren. Als hij titaan is, zaten veel burgers goed; als hij burger is, stemden er waarschijnlijk ook titanen op hem. In dat laatste geval: waarom zouden de titanen dan wisselen van Wouter naar Nemo? Ik wilde vooral in de stemming een ‘alternatief’ creëren, ook om te kijken wat er zou gebeuren. De ‘link’ tussen Wouter en Edy viel direct op. Daarna volgden er nog erg veel stemmen. Het zou dus kunnen dat Wouter en Edy titanen zijn, samen met 1 of 2 andere meestemmers’; de suggestie van Kayan over het stelletje is ook wat om te overwegen! Ik kom erop terug, hoop ik!
Eens even kijken Bert. Ik heb met die hele wisseling niets te maken. Ik stemde meteen op Nemo. Dus hoe precies viel jou door die wisseling de link tussen Wouter en mij op? NIET dus. En daarna volgden veel stemmen. Na wat? Ja, na jouw stemmingmakerij!
Ik begrijp ook niet jouw zin, dat als Wouter burger is, waarom de titanen dan niet zouden willen wisselen naar Nemo.? Het blijkt nu dat Nemo geen Titaan was. Dat weten de echte Titanen dan toch ook. Dan maakt hun stemmingswijziging toch niets uit? Ene burger voor de andere? Maar, als Wouter wel titaan blijkt te zijn, dan ben jij wel degene die de stemming daar zorgvuldig van afgehaald heeft, en ben jij dus diegene die ervoor gezorgd heeft dat er geen wolf uitgegaan is gisteren.

Mensen, lees nu eens wat Bert zegt. Hij praat zichzelf nu echt vast hier volgens mij. Hij heeft ervoor gezorgd dat Nemo eruit ging. Niet ik zoals hij dat wil doen laten geloven.

En oeh, nu hoopt hij maar dat hij de nacht overleeft. Pfff, kul Bert. Die overleef jij heus wel. Wolven mogen elkaar niet opeten in de nacht!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Wouter »

Wat een ontknoping gisteren. Natuurlijk ben ik ben ik blij dat ik nog leef, maar het is wel bizar groepsgedrag dat we hebben gezien. Ik ontdek dat er veel op mij gestemd is en geef daarbij iets aan dat me tegenvalt. Edy laat een vermoeden vallen en Bert leidt de dans om naar Nemo te verkassen als slachtoffer. Wat hiervan te denken?

In ieder geval ben ik goed en vertrouw erop dat er ook anderen zijn die dat op zijn minst sterk kunnen vermoeden. Dat maakt Bert's actie er niet een van een Titaan die een wanhoopsdaad doet om zijn maatje te redden. Het pleit hem in mijn ogen niet vrij, maar geeft voor mij ook nog geen extra verdenking. Titanen zouden ook geen voorkeur moeten hebben voor het ene of het andere slachtoffer, tenzij ze sterk vermoeden dat een van de twee een speciale rol heeft die voor hen gevaarlijk is. Daarmee zoek ik de Titanen vooral die zich hebben kunnen verschuilen door vrij gemakkelijk op mij te stemmen en al dan niet mee te gaan op Nemo: Mark en Belle, en eventueel ook Sander, Willemijn en Renate en Nynke.

Van Edy vind ik het geruststellend dat ze dat vermoeden uitte, ook al was het onjuist. Een Titaan zou er geen belang bij hebben dat te noemen. Tenzij we zeker allebei Titaan zouden zijn, en dat zijn we niet (zie bovenstaand).

Kayan schrijft veel, analyseert goed, maar ik ken haar speelstijl niet goed genoeg om daar iets uit te kunnen concluderen. Hugo ken ik natuurlijk beter en heeft voor mij ook nog geen verdacht gedrag vertoond. Maar ik weet ook dat hij dat als geen ander kan verbergen dat hij slecht is.

That's it for now. Nu maar eerst de ochtend afwachten.

Edit: 2 typos
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 3: het Parisoordeel

Bericht door Sander »

Een lycantroop eruit, het is weliswaar een burger, maar wel eentje die door de ziener als slecht wordt gezien.

@ Edy, ik wisselde gisteren van stem omdat ik Bert juist vertrouw. En ik hoop ook zeker met hem dat hij de nacht overleeft! Ik geloof er niet in dat hij een wolf is. Sterker nog, ik ben van mening dat de kans enorm groot is dat hij door de ziener gecheckt is de eerste nacht. Want waarom zou je niet de persoon bekijken die een dubbele stem heeft? Natuurlijk zijn er verklaarbare redenen om dat niet te doen, maar die acht ik niet zo groot.
Maar aangezien jij Bert zo overduidelijk een wolvenrol toespeelt maakt wel dat jij hoger komt op mijn verdachtenlijstje....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”