Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Belle »

Mijn excuses voor het uitblijven van een post, m'n weekend was nogal hectisch.

Even wat dingen die me de afgelopen nacht en dagen zijn opgevallen:

Wouter reageert vrij defensief in nacht 1 op de beschuldiging door Willemijn. Natuurlijk, je wilt jezelf verdedigen, maar dit komt vrij op de man over bij mij en zit me dus niet helemaal lekker.
Daarnaast begint hij op dag 1 over dat we juist een burger moeten vermoorden zodat die de geest wordt. Persoonlijk kies ik tussen een burger geest vs een wolfgeest, toch voor de wolfgeest. Ook omdat opgemerkt werd dat de geest waarschijnlijk niet veel gaat bijdragen. Dan heb ik toch echt liever een wolf eruit ipv een burgergeest die vage hints geeft. En voor een wolf is het juist ideaal als er weer een burger minder is.
Wouter ga ik dus wel verder nog in de gaten houden.

Vervolgens krijg ik ook een beetje kriebels van Edy. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom, maar ik betwijfel of ze 100% oprecht is en daarom dus een wolf zou kunnen zijn.

Oké, er is me wel meer opgevallen, maar dit zijn voor mij nu de twee belangrijkste dingen. Ik weet ook nog niet zeker of ik Wouter en Edy echt verdachten zou willen noemen, maar hun acties vallen me dus wel negatief op. Ik wacht nog af wat er deze dag nog gezegd wordt, maar behalve als iemand met een hele duidelijke reden komt om op iemand anders te stemmen, zal mijn stem naar één van deze twee gaan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Edy »

Succes Mark!!

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door NynkeB »

Ik kan me wel vinden in wat Willemijn over Wouter aangeeft. De opmerking over het bijna 'offeren' van een burger krijg ik niet uit mijn hoofd. Echter, op het moment dat hij een Titaan zou zijn; durf je dan wel zo'n opmerking te maken (tenzij hij natuurlijk aan het bluffen is)? Een gewaagde opmerking was het hoe dan ook. Ik kan niet zeggen dat ik hem echt verdenk, maar hij valt me wel op.

Hoe zit het met de bezwering op Kayan? Het is zeer opvallend dat er nu constant over haar 'uitspraken' gediscussieerd wordt. Is het daarmee logisch dat de bezweerder het maar haar eens is(of natuurlijk zelf de bezweerder is)? De mening van de bezweerde wordt door de bezwering misschien wel 'extra' gehoord. Zij staat immers op dit moment meer in de belangstelling. Wanneer de bezweerder Kayan niet zou vertrouwen, zou hij haar toch minder snel kiezen (of de bezweerder moet hebben gedacht dat de cryptische aanwijzingen niet zoveel rumoer zouden veroorzaken/ze op deze manier sneller 'door de mand zou vallen'). Af en toe lijkt het bijna alsof Kayan een soort alwetende is, en iedereen de berichten graag wil ontcijferen om tot 'de waarheid' te komen. Tuurlijk willen we allemaal heel graag weten wat ze te vertellen heeft (ngl, het komt ook bij mij over alsof dat heel essentieel is), maar het voelt wel als een soort 'afleiding' van hetgeen waar we naar opzoek zijn.

@Edy, je geeft aan te vermoeden welke rol Wouter heeft. Zou je mij/ons hier meer over willen vertellen?

Al met al kan ik nog niemand direct aanwijzen als 'verdacht'. Echter, de hoeveelheid mensen die ik nu vertrouw is zo goed als niks. Veel mensen (waaronder ikzelf) blijven toch wat ondergronds als we kijken wat ze nou écht zeggen. Mensen worden wel raar aangekeken, maar directe aanvallen zie ik nauwelijks.

(Veel succes met je sollicitatie Mark!!)

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

:roll:
Edy zal het dorp moeten verlaten!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Edy »

Vraagt Nynke:
@Edy, je geeft aan te vermoeden welke rol Wouter heeft. Zou je mij/ons hier meer over willen vertellen?
Nynke, nee helaas wil ik er op dit moment niet meer over kwijt. Ten eerste is het maar iets wat ik denk te hebben gelezen. En ten tweede noem ik het alleen om aan te geven dat ik Wouter niet verdenk (mede daarom). Maar het is niet zo handig om een goede rol nu zo uitgebreid te bespreken.

Ik word opeens van een paar kanten aangevallen. Dat is wel een nadeel altijd als je wat vaker online bent en je nek probeert uit te steken. En dan komt er opeens na dagen stilte een Belle online, die dan niet kan uitleggen wat het is maar ik klink niet oprecht, en die zin alleen al meer dan voldoende reden vindt om mogelijk vanavond op mij te stemmen. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

En Kayan begrijp ik ook niet helemaal. Ja, zowel Floris als ik werden genoemd en het lijkt erop dat ze Floris vraagt waarom hij niet meer specifiek op mij gericht is.. Ze geeft haar akkoord bij de uitleg van Floris daarover. Daarnaast lijkt ze ook nog Mark te noemen en dan ook nog Bert. Dat zijn een hele hoop mensen waar ze haar aandacht op richt. Waarom dan nu op mij stemmen zal ik helaas pas later horen dan.

Maar, ik heb meer de neiging om op Belle te stemmen, of op Nemo. Bert ga ik denk ik vandaag niet op stemmen. Die confrontatie met Bert lijkt een beetje een eigen leven te gaan leiden, terwijl het in dag 1 echt een lichte verdenking was. Hij zit als gevolg daarvan opeens in een tunnelvisie op mij en dat wil ik doorbreken. In ieder geval niet wederzijds maken. Daar ben ik wel vaker de mist mee ingegaan in het verleden. Dus daarom geen Bert vandaag. De lichte verdenking is niet minder, maar ook niet meer geworden.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Mark »

-_-
Ik ga dus thuis wel bericht schrijven had heel stuk geschreven op mobiel en nu alles kwijt -_-

(Sollicitatie ging goed vrijdag hoor ik het)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Bert »

Dag allemaal,

Ik heb vandaag een drukke dag gehad (en die dag is nog niet om/drukte niet voorbij). Ik wil toch even wat posten en reageren op wat zaken. Met het gevaar dat ik iets vergeet:
- Van veel mensen nog weinig gehoord/vernomen. Dat is echt/oprecht jammer, ook voor het spel
- Fijn dat Kayan inmiddels begrepen wordt en dat ik ook een deel ontcijferd heb. Maar inderdaad, zoals ook al door Nynke opgemerkt: Kayan is (voor zover wij weten) gewoon een burger, haar berichten zijn (slechts) haar mening, geen profetie of kennis vanuit een 6e zintuig (voor zover wij weten).
- Edy verdedigt zich wel heel hard tegen een aanval, in dit geval van Belle; nu snap ik dat het nooit fijn/leuk is om aangevallen te worden, maar voor jezelf opkomen / 'van je afbijten' kan op meerdere manieren. Edy is wel heel fel hierin.
- Ik neig naar stemmen op Wouter; ten eerste omdat ik hem wantrouw om eerder genoemde redenen (proefballonnetje van 'expres een burger offeren om geest te worden', bijvoorbeeld), ten tweede omdat ik zijn posts niet vind bijdragen aan de oplossing/discussie. Kennelijk had hij tussen zijn vergaderingen door geen betere ideeën.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Floris1987 »

Goede avond,

heb alles van de laatste 36 uur zitten doorlezen en je merkt ( zoals meer mensen opmerken) dat iedereen zich nog erg op de vlakte probeert te houden
nog 3,5 uur voor de deadline en ik tel 1 stem. Ik ga nu stemmen en ik stem op iemand die ik al in mijn eerdere post heb aangegeven.
Nynke heeft gereageerd op mijn post en Nemo geheel niet. Mijn stem zal naar Nemo gaan.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Floris1987 »

Nemo zal het dorp moeten verlaten!

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Willemijn »

Ik heb het rollenoverzicht bekeken. Bij de bezweerder staat dat deze elke nacht een speler mag kiezen. Er is ook een alternatieve speelwijze, waarbij er iedere nacht gekozen moet worden. Dit is dus duidelijk in dit spel niet het geval.
Waarom de bezweerder de eerste nacht niemand heeft gekozen? Misschien dat we met een sociale bezweerder te maken hebben? Eentje die niet meteen zo vroeg in het spel een ander de mond wil snoeren? :chinrub: Ik noem maar wat Het lijkt me sowieso knap lastig om je te moeten verwoorden met emoji’s en/of plaatjes. Maar door meerdere gezegd, we zijn niet op bezweerdersjacht, de titanen moeten we te pakken zien te krijgen.

Ik heb geen flauw idée wat Kayan probeert uit te leggen. Ik ga voor nu niet blind varen op plaatjes en emoji’s. Ik zou graag van Kayan willen horen wat ze nou precies bedoelt.

quote=Floris1987 post_id=7441 time=1590262382 user_id=57]

Dan de stemming van vorige dag. ik probeer hier een mening uit te filteren en kijken of ik een ( voorzichtige conclusie kan trekken)
de eerst 5 stemmen gingen naar 4 personen . Waarvan 2 op wouter.

In de teksten ervoor hadden 2 mensen( Belle en Willemijn) al aangegeven om wessel te gaan stemmen vanwege zijn gedachte op bert te gaan stemmen ( ik vind dit zelf eigenlijk juist niet verdacht ( een wolf doet dit niet) maar oké )
Dan stemt Belle op Wessel en komt Bert met jij stemt op mij ik stem op jouw ( zo lees ik het) ook wouter vind hij verdacht maar stemt hij niet op. hiermee het 2-2 makend. ( als wouter slecht blijkt is dit een min puntje voor Bert.)

De stem van Willemijn is dan minder verdacht. ze had het al eerder aangegeven en voert het uit ( al blijf ik zeggen de reden om op Wessel te stemmen was niet Goed) Hierna stemmen Hugo wouter en Lola nog op iemand anders.
[/quote]


Toen ik deze passage las, dacht ik: dit klopt niet helemaal Floris. Jij zegt dat naast Belle, ik al had aangegeven op Wessel te gaan stemmen. Dit klopt dus niet. Uiteindelijk ben ik inderdaad voor Wessel gegaan ja, maar eerder heb ik aangegeven in mijn post van
Post by Willemijn » 21 May 2020, 23:36 Voor nu denk ik dat mijn stem naar Wouter of Wessel zal gaan.

Later heb ik nog uitgebreid uiteengezet hoe ik tot mijn keuze voor Wessel ben gekomen. Zie hiervoor mijn post van by Willemijn » 23 May 2020, 19:29

Ik krijg nu het gevoel alsof je mijn stemgedrag op zo’n manier meeneemt in je overweging, waardoor je Belle enigszins ‘beschermt’. Je schaart Belle en mij onder één noemer van: zij hebben aangegeven op Wessel te gaan stemmen, dus... Ik heb aangegeven tussen Wouter en Wessel te gaan stemmen, dat is iets heel anders.

Renate vind ik anders spelen dan dat ik van haar gewend ben. Het lijkt alsof ze, waar het mij betreft, wat meeloperig is, extra slijmend (oprecht bedoeld volgens haar :-) (er zal vast een kern van waarheid inzitten hoor), maarik weet het nog niet met haar.

En dan blijft Wouter ook nog steeds door mijn hoofd spoken om redenen als eerder al gegeven. En op een stem aan jou, volgt vermoedelijk wel weer een stem op mij. We zullen zien.
Laatst gewijzigd door Willemijn op 25 mei 2020, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”