Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Matthijs »

De nacht verliep eigenlijk vrij rustig. Er viel niet zoveel meer te zeggen na de goddelijke interventie van de vorige dag. Iedereen ging verbaasd naar bed, na nog zijn of haar condoleances te hebben uitgesproken richting Wessel.

Iedereen voelt zich wel wat schuldig over de ‘dood’ van Wessel, en, eenmaal ontwaakt, offert Bert richting Hermes, in de hoop meer informatie te krijgen over deze mysterieuze gebeurtenis: “O Hermes, wat is het grote plan van Olympos? Waarom moeten wij zoveel in onwetendheid blijven?

Het blijft stil, wanneer plots deze stilte doorbroken wordt door Floris die gepanikeerd aan komt lopen, zijn ogen gefixeerd naar de grond. “Ik geloof het niet, ik geloof het niet, dit kan niet waar zijn…” mompelt Floris. Nu zijn ook Renate en Belle afgeleid door Floris. “Wat is er aan de hand? Zeg het eens wat duidelijker!” roept Belle.

LOLA IS DOOD!” schreeuwt Nynke, die nu ook aan komt rennen. “Ik wilde haar net versgeplukte olijven brengen, alleen toen zag ik dat haar deur open stond. Dus ik ging naar binnen toe, en daar lag ze, in stukken, op haar bed! Het leek wel op een soort offer!” Edy loopt naar haar toe, al sussend: “Rustig, rustig. Haal even diep adem en leg kalm uit wat er gebeurd is. Een offer zeg je?

Wouter verschijnt vanuit de menigte, en zegt: “ Πάντα ῥεῖ , zelfs de levenslijn. Van levend naar dood is maar een lichte grens om overheen te gaan. Het blijkt dat Lola vannacht onvrijwillig deze stap heeft moeten maken…” “We kunnen hier toch niet gewoon zitten en niks doen? We moeten actie ondernemen!” uit Nemo tenslotte.

Aan het einde van de ochtend komt Kayan aangelopen, met een bleek hoofd en wat rode ogen. Het was geen fraai gezicht, en mensen vroegen wat er aan de hand was. Zonder woorden te gebruiken, gebaarde ze dat ze last had van haar keel en niet kon praten. Ze had al een zakje met keelsnoepjes bij zich, al leken die niet veel te helpen.

In de tumult van de situatie, verschijnt er plotseling een regenboog in de lucht. Het was zonnig noch regenachtig, dus iedereen had al wel een vermoeden wat er aan de hand was. In de regenboog verscheen iets. Was het een letter? “Volgens mij is het een.. D?” zegt Mark weifelend.

==================================================================

Vannacht is Lola overleden! Zij was een gewone sterveling!
Afbeelding
De eerste letter die jullie krijgen is: “D”
Daarnaast: vannacht is Kayan ontzettend ziek geworden, en kan vandaag niet meer praten. Alleen via emoji’s en afbeeldingen mag je communiceren, maar je mag nog wel stemmen (met woorden) ;-)
Tenslotte staat de volgende deadline op maandag 23:00!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Renate »

RIP Lola!
Zou Lola iets gezegd kunnen hebben waardoor zij als slachtoffer is gekozen? Mij is in elk geval niks opgevallen. Wel zat zij er in het vorige spel lang in. Maar ik weet dat zij zelf nogal gruwt van de sociale wolventheorie.
En dan zit er blijkbaar ook nog een bezweerder in.
Het moet niet zo moeilijk zijn te achterhalen wie zich het meest door Kayan gehinderd voelde tot nu toe, maar de bezweerder hoort bij de goeien, dus daar zie ik de noodzaak niet zo erg van.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Bert »

RIP Lola!
Het verhaal van de titanen is dus toch waar (roleplay ;-)).

Het zou inderdaad mogelijk zijn dat de titanen Lola hebben gekozen omdat ze het vorige spel er lang in heeft gezeten/is gebleven. Daar komt wellicht bij dat ze niet veel gezegd/bijgedragen heeft. Alle spraakzame burgers opeten zorgt voor een saai/stil spel, dus wellicht dat daar ook een kern van waarheid in schuilt. Hoe dan ook, heel jammer, maar wel een verdachte minder. ;-)

Dan wil ik toch vast iets opperen over de geest. Alvorens ik mijn suggestie(s) doe, alvast de disclaimer dat we al vastgesteld hebben dat:
A. we de geest niet per definitie kunnen vertrouwen
B. het, zeker met maar één of twee letters, vaak heel erg speculeren is wat de geest bedoelt.

Dan de suggesties. De letter 'D' is opvallend, want er is maar één spelersnaam met een D (Edy). Echter, de geest mag niet naar namen van spelers verwijzen, dus het kan eigenlijk volgens de reglementen niet op Edy slaan.
Wat zou dan kunnen? Als we nu eens van letters cijfers maken, dan is de D 500 in Romeinse cijfers (zou wel enigszins passen in het thema, haha), maar wat we met 500 moeten is me niet duidelijk. Als we aanhouden: A = 1, B = 2, C =3 dan is D dus 4. En als we dàn de spelerslijst erbij pakken, dan zou de D naar Hugo kunnen verwijzen. Betekent dat dan dat Hugo slecht is?

Nogmaals, ik wil en ga me hier niet blind op staren, want disclaimers, maar het was toch iets wat me opviel/te binnen schoot en ik met de burgers wilde delen.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Willemijn »

RIP Lola
Geen idee waarom Lola het slachtoffer bent geworden.

Ook geen idee wat met de letter D aan te vangen. ?

@Hugo
Hugo, Je schrijft Ik moet zeggen dat ik het met Kayan eens ben, je posts vóór je stem gingen met name over Wouter
Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb bijvoorbeeld in mijn posten wel degelijk ook Kayan haar stemgedrag ter sprake gesteld.
Zie hiervoor mijn posten van :
door Willemijn » 20 mei 2020, 23:31
Kayan haar reactie daarop door Kayan » 21 mei 2020, 00:37

Ik vond het vergeten van Wessel door Wouter opmerkelijk. Daarom dat ik daar melding van heb gemaakt. En ik vond het van Wouter wat eigenaardig dat hij als verklaring op zijn stem op Renate reageert met de opmerking dat hij maar wat zit te trollen.

Door het vergeten welkom door Wouter aan Wessel, maakte ik een eerste mogelijke link tussen hen beiden. Wessel is hierdoor bij mij, naast Wouter, ook meteen in de picture gekomen en dus niet alleen Wouter. De mogelijke link tussen hen maakte voor mij óók Wessel verdacht.

In mijn post van door Willemijn » 21 mei 2020, 23:36 heb ik zowel Wouter als Wessel benoemd . In deze post zeg ik ook tegen Wessel:
Met geen woord rep je over het feit dat ik gesuggereerd heb dat Wouter jou 'vergat' te verwelkomen en dat dit misschien wel eens zou kunnen zijn doordat jullie in een titanenhol zitten.

Ook zeg ik:
ik voel in mijn onderbuik nog steeds een verband tussen Wouter en Wessel. Van Wessel vind ik het heel vreemd dat hij wegens principiële redenen mogelijk op Bert gaat stemmen.

Ook stel ik aan Wessel de volgende vraag:
Vraagje aan Wessel: waarom heb je eigenlijk op Bert gestemd? Je hebt als 14e je stem uitgebracht en de stemmen voor Bert daarmee op 6 gebracht. Floris was als enige over die nog moest stemmen, maar kon met zijn stem (als hij had gestemd) sowieso geen meerderheid voor een ander creëeren.
Heel eigenaardig om Bert eerst als leider te kiezen en vervolgens uit principe wederom op hem te willen stemmen, maar nu om hem uit het dorp te jagen.


Nul reactie vanuit Wessel daarop gekomen.

Van Wouter vond ik het vreemd dat hij, ondanks dat hij Wessel verdachter dan gemiddeld vindt, daarom juist niet op hem stemt? Ik heb gevraagd om een toelichting, maar volgens mij deze niet gekregen.

Ik heb dus zowel Wouter, Kayan en Wessel in mijn diverse posten behandeld. Het is naar mijn mening niet zo dat Wouter daarin de boventoon voerde. Wessel linkte ik van begin af aan met Wouter. Ik heb getwijfeld te stemmen tussen Wouter en Wessel, maar uiteindelijk vond ik Wessel op basis van zijn uitspraken het meest verdacht, vandaar mijn stem op hem.

@Kayan
Ik hoop dat het zo voor jou ook duidelijker is waarom ik op Wessel heb gestemd? Misschien dat je dat met een emoji kunt laten zien? In ieder geval beterschap

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Renate »

Ik heb even een vraag over de geest. Misschien is het wel ergens uitgelegd maar ik kan het niet terugvinden. Mag de geest in de spoiler hemel kijken en daar dus hints over geven? Of weet de geest gewoon net zoveel als wij allemaal?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Matthijs »

Renate schreef:
23 mei 2020, 19:31
Ik heb even een vraag over de geest. Misschien is het wel ergens uitgelegd maar ik kan het niet terugvinden. Mag de geest in de spoiler hemel kijken en daar dus hints over geven? Of weet de geest gewoon net zoveel als wij allemaal?
De officiële beschrijving zegt het volgende: 'De Geest sterft in de eerste nacht. Na elke nacht (de eerste incluis) mag hij één letter opschrijven als boodschap aan het dorp. Hij mag geen spelers identificeren door hun naam te schrijven of initialen te gebruiken. De Geest mag het spel alleen van buiten de cirkel bekijken en geen andere spelers aanspreken of contact opnemen met het dorp gedurende de dag. Dit personage kan erg leuk zijn, omdat het dorp de hints heel anders kan interpreteren en de eerste dag al veel meer bezig is met discussies dan normaal.

Alternatief:
De eerste speler die overdag sterft wordt de Geest. Hij maakt zijn rol niet bekend, maar blijft zijn groep trouw. Als hij een Weerwolf was, probeert hij natuurlijk zijn team te helpen.'

Ik heb hieruit geïnterpreteerd dat, omdat in het normale spel hij zijn ogen open mag houden in de nacht, nu dus ook de spoilerpost mag bekijken.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Mark »

R.I.P lola.

@bert
kan je uitleggen wat de titel van deze dag betekend net zoals
Πάντα ῥεῖ

Wat weten we nu.
1. er is een bezweerder. die dus eerste dag niemand wilde doen maar nu Kayan. nu is de vraag doet Kayan dit om te laten zien zij is het (wat ik dan raar zou vinden voor op dag 2. zo niet waarom kayan nu ben ik benieuwd wat zij had gezegd op dag 1 waar misschien de bezweerder bang voor was.

2. we hebben een D. Wat bert zegt vind ik best slim bedacht. ben ook benieuwd hoe Wessel het heeft bedacht even kijken of er nog andere mogelijkheden zijn met een D.
Namen mogen niet en als hij rollen bedoelt ? is dat een mogelijkheid en dan misschien van boven naar beneden of van beneden naar boven.
bij de persoon.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

Willemijn schreef:
23 mei 2020, 19:29
@Kayan
Ik hoop dat het zo voor jou ook duidelijker is waarom ik op Wessel heb gestemd? Misschien dat je dat met een emoji kunt laten zien? In ieder geval beterschap
:cheers:

... :fever: :ninja:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Renate »

Dank voor die informatie, Matthijs. Dan zou Wessel dus, als hij bij de burgers hoort, zeer waardevolle informatie kunnen geven!
Ik vind de uitleg van Bert over de letter D heel inventief. Zou ook slim van Wessel zijn om het zo te doen. Ik kan zelf zo gauw niets anders bedenken.
Een geruststelling: Hugo, als slachtoffer van deze gedachtegang van Bert, kan vast wel een uitleg bedenken die de focus van hem wegneemt.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Floris1987 »

Goede Morge,

Kayan beterschap en Rip Lola.
Ik hoop trouwens voor voor ons dat Wessel goed was en dat we morgen ( nu met 1 letter kunnen we niets) iets met de letter kunnen.
Gelukkig was Lola een burger en geen speciale rol (Een weerwolf zou natuurlijk nog mooier zijn maar de wolven gaan zich niet zelf opeten )

Ik ben net als mark op zich benieuwd waarom de bezweerder op dag 1 niets gedaan heeft. ik kan wel wat dingen bedenken ( die naar personen verwijzen) maar we zijn niet op beweerder jacht.

Matthijs: Als een bezweerder iemand aanwijst die bijv. gedood word maar gered ( heks) of van burger wolf word (vervloekte) kan de bezweerder deze persoon dan wel bezweren. De vraag dus is er een mogelijkheid dat iemand nog wel meedoet, is aangewezen om zijn mond te houden maar toch mag praten die dag.

Ik heb zelf al vaak genoeg in het hol gezeten en een slachtoffer aanwijzen kan altijd alle kanten opgaan. iemand van de wolven word door deze persoon aangevallen/ ze kiezen diegene die het langst ervoor inzat. enz. Op dit moment teruglezend kan ik er niet uithalen welke hoek het zou moeten zijn.

Dan de stemming van vorige dag. ik probeer hier een mening uit te filteren en kijken of ik een ( voorzichtige conclusie kan trekken)
de eerst 5 stemmen gingen naar 4 personen . Waarvan 2 op wouter.

In de teksten ervoor hadden 2 mensen( Belle en Willemijn) al aangegeven om wessel te gaan stemmen vanwege zijn gedachte op bert te gaan stemmen ( ik vind dit zelf eigenlijk juist niet verdacht ( een wolf doet dit niet) maar oké )
Dan stemt Belle op Wessel en komt Bert met jij stemt op mij ik stem op jouw ( zo lees ik het) ook wouter vind hij verdacht maar stemt hij niet op. hiermee het 2-2 makend. ( als wouter slecht blijkt is dit een min puntje voor Bert.)

Hebben we dat gehad, komt uit het niets Nynke en Nemo op Wessel en uiteindelijk Willemijn ( zoals ze al eerder had aangegeven)
Ik vind dit negatief voor Nynke en Nemo. meegaand op een ( in mijn ogen) niet echt goede reden een uur voor de deadline.
grote kans dat 1 van de 2 ( of beide) aan het wachten waren tot iemand anders dan wouter 2 stemmen kreeg.

De stem van Willemijn is dan minder verdacht. ze had het al eerder aangegeven en voert het uit ( al blijf ik zeggen de reden om op Wessel te stemmen was niet Goed) Hierna stemmen Hugo wouter en Lola nog op iemand anders.

Een voorzichtige conclusie hier uit halen is lastig. ik heb bovenstaande getikt terwijl ik terug las. als ik zo alles in mijn hoof terug neem komen hier op dit moment 3 mensen die in mijn ogen negatief naar voren komen en dus verdacht zijn
Nynke Wouter en Nemo. Nynke en Nemo door het stemmen op Wessel en Wouter omdat hij op meerdere fronten naar voren komt ( word door een aantal mensen als verdacht gezien) maar een aantal van die mensen stemmen dan toch op Wessel en een aantal vrij laten stemmen van mensen op Wessel die zijn hoofd redden. Dit zit mij niet lekker.

Ik hoor graag van Nynke/Nemo en wouter een reactie. Van Nynke en Nemo waarom ze zo hard duiken op zijn rede voor het stemmen om Wessel zo vlak voor de deadline.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”