Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gesloten
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Matthijs »


De dag begon rustig. Na de openingsspeech van Bert werd iedereen verdeeld in werkgroepen om te bedenken wat de beste manier was om de Titanen te stoppen. De daguren vlogen voorbij. Tijdens de lunchpauze laat Marks werkgroep een lijst zien met allerlei opties om de Titanen op te sporen. Van de kieteldood, tot letterlijk een arm afsnijden om te checken op de kleur van het bloed, en alles daartussenin. Na de lunch, verlaat hij nog kort het dorp om zijn carrièreopties te bespreken in het dichtstbijzijnde raadshuis.

Eenmaal teruggekomen roept hij dat het nog wel eens wat kan worden, en iedereen is blij voor hem. Het lijkt bijna alsof men vergeten is dat er Titanen onder hen rusten die verdelgd moeten worden, voordat zij zelf verdelgd worden!

Ik vertrouw het niet hoor, dit ‘democratische’ gebeuren..” roept Wessel. Ook andere mensen sluiten zich hierbij aan. “Vanaf het moment dat hij gekozen werd, kreeg ik al de kriebels van alles wat ie zei…” zegt Edy daarop aanhakend.

Proberende de rust te bewaren, neemt Bert de aandacht: “Dames en heren, er is geen reden voor paniek. Ik had het er met mijn goede vriend Myron nog net over, tijdens het poseren voor mijn standbeeld, en eigenlijk voel ik niet dat we ons bedreigd hoeven voelen. Wat nou als het puur een gerucht is? We hebben nog geen concreet bewijs ervan gevonden?

Ja, en hun dan de kans geven dat ze vanavond ongestraft toe kunnen slaan zeker!” roept Wouter, zich opwindend. Meerdere mensen scharen zich achter hem, waaronder ook Kayan. “Je maakt een grapje, of niet Bert?” Na een paar seconden stilte antwoord Bert: “Oké, ὁ τι φῄς ἐστί ἀληθῶς, het was een grapje. Het schiet blijkbaar een beetje in het verkeerde keelgat bij sommigen merk ik..

Tot aan de laatste minuten van de dag wordt er door gediscussieerd, wanneer Willemijn zegt “Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat we aan onze zelfgekozen leider twijfelen. We hebben hem zelf deze macht gegeven, dan moeten we niet gaan zeuren dat hij dit ook uitoefenen wil.” Eigenlijk iedereen stemt in, behalve Wessel. Na de democratie te eerst hebben gepromoot, begint hij zich toch meer daarvan af te wenden. Al schreeuwend verzet hij zich terwijl hij op het schavot wordt gezet.
Geloof me nou, dit is niet goed wat jullie doen!” roept hij, maar niemand luistert nog.

Alleen voordat iemand nog iets kan zeggen, verschijnt er een fel licht uit de hemel en een beeltenis van Hermes.. Hij daalt neer en zegt “Stop! Deze man hebben we hard nodig op de Olympos!” en neemt hem mee voordat er nog een woord kan worden gewisseld. Wat is er zojuist gebeurd?!

==============================================================
De stemmen zijn binnen, met het volgende overzicht:
- Edy 2x: Floris (1), Lola (14)
- Wouter 2x: Renate (2), Sander (4)
- Nemo 1x: Kayan (3)
- Wessel 6x: Belle (5), Bert* (7), Nynke (8), Nemo (9), Willemijn (10)
- Sander 1x: Mark (6)
- Bert 1x: Edy (11)
- Renate 1x: Hugo (12)
- Willemijn 1x: Wouter (13)
Niet gestemd: Wessel.

Daardoor is vandaag Wessel gestorven! Maar helaas, de identiteit blijft onbekend! Wessel zal vanaf nu de rol van Hermes op zich nemen, zoals beschreven stond op dag 0. Elke dag krijgen jullie dus een letter van mij te horen van de geest.

Voor deze nacht is deadline 1 zaterdag 10:00 en deadline 2 zaterdag 17:00.
P.S. als jullie liever hebben dat ik andere tijden gebruik voor de deadlines hoor ik het ook graag!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Lola »

Tja, er valt nu niet zoveel te zeggen... ik vond Wessel niet verdacht, dus ik ga er persoonlijk vanuit dat hij goed was, maar we kunnen het natuurlijk niet weten. Het is waarschijnlijk zinniger om het gewoon uit ons hoofd te zetten.

@ Matthijs
Voor dag-deadlines prefereer ik zelf wel tijden in de avond, maar heel veel maakt het ook niet uit. Het moet vooral voor jou ook uitkomen natuurlijk. :heart:
Also, mooi verhaaltje. Ik schaar me wel achter de kieteldood.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Mark »

mmmm. we wisten dat we niets kregen te horen maar laten we maar zien wat de nacht voor de rest doet.

@matthijs
Jouw verhaaltjes zijn echt geweldig, daarnaast had ik een Eureka momentje de eerste 2 zinnen van nacht 1 en dag 2 zijn zinnen van een liedje van Bassie en Adriaan :)

@lola
Ik moest ook al echt lachen daarom
KIETELDOOD :lol:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Kayan »

Bovenop dat we dus zijn rol niet horen, ook jammer dat we niet weten of de stemmen op hem gegrond waren (gezien hij niet heeft gestemd op Bert). Het zij zo.

@Matthijs, mijn voorkeur voor dagdeadline ligt ook in de avond, dan kan ik overdag nog extra hard piekeren IPV in mijn dromen (wat een grap was dat zeg. Ik droomd vannacht nog dat ik op Floris had gestemd en dat Floris me opbelde om te zeggen wat een grove fout ik had gemaakt :lol:). Maargoed, wat Lola ook zegt, het moet vooral jou ook uitkomen!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Renate »

RIP Wessel.
Altijd zuur als je voor het eerst online meedoet en er zo snel uitgestuurd wordt. Het had wel geholpen als je je nog wat had verdedigd denk ik.
Ik ben erg verbaasd dat Hugo op mij heeft gestemd omdat ik constateer dat hij opnieuw Wouter verdedigt. Het is toch niet zo gek dat ik dat benoem? In het vorige spel verdedigde je Wouter enorm en toen bleek hij Wolf te zijn. ik had dus verwacht dat je dit keer een stuk voorzichtiger zou zijn met het verdedigen van Wouter.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Bert »

Tja, zoals gezegd (en verwacht), we weten nu eigenlijk nog steeds niets...
De nacht maar even afwachten dan. Ik heb bovendien weer weinig tijd vandaag, morgen hopelijk beter.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Hugo »

RIP Wessel, in elk geval. Hopelijk kan je wat bijdragen vanuit de Hemel (tenzij je zelf Wolf bent... Oh.. Oh.)

Wat ik trouwens wel hilarisch vind is dat Bert de enige is in Matthijs' verhaaltjes die consequent Grieks praat :-p
Kayan schreef:
22 mei 2020, 12:33
@Matthijs, mijn voorkeur voor dagdeadline ligt ook in de avond, dan kan ik overdag nog extra hard piekeren IPV in mijn dromen (wat een grap was dat zeg. Ik droomd vannacht nog dat ik op Floris had gestemd en dat Floris me opbelde om te zeggen wat een grove fout ik had gemaakt :lol:). Maargoed, wat Lola ook zegt, het moet vooral jou ook uitkomen!
Hahahahaha, serieus? XD

@ Renate

Ja, ik was je nog iets meer uitleg verschuldigd, dus bij deze.
Renate schreef:
21 mei 2020, 23:19
Hugo die opnieuw Wouter enorm aan het verdedigen is. Dat deed Hugo in het vorige spel ook. Toen Wouter wolf was. Waarom? Het kan natuurlijk zijn dat Wouter dreigt met verlaging van zijn studietoelage, maar er kunnen ook spelgerelateerde redenen zijn. Die niet allemaal even fraai zijn. [/list]
De manier waarop je hier aan het framen bent zit mij gewoonweg niet lekker. Je woordkeuze "enorm" staat in geen verhouding met wat er daadwerkelijk gebeurde: ik die zei dat ik Wouters post niet verdacht vond omdat ik het bij zijn normale stijl vind passen. Iets dat ik ook over Wessel heb gezegd; en Nemo. En ik impliciet vind over heel veel anderen. Waarom moet jij hier specifiek de nadruk op leggen? Omdat het makkelijk te framen is als 'Hugo zit er weer eens naast lol'. Al met al voelde je post te makkelijk, en niet oprecht.
Overigens neemt Mark het nog veel meer voor Wouter op (hij stemt zelfs direct op iemand die hem verdacht vindt). Nou gebeurde dat ná je post, maar ik vind die link persoonlijk wat sterker.

@ Willemijn

Ik moet zeggen dat ik het met Kayan eens ben, je posts vóór je stem gingen met name over Wouter (ook omdat Wessel niet zoveel gezegd had), maar je stemt uiteindelijk op Wessel. Dat is wel vreemd. En, zoals Kayan ook al uiteenzet, is je argument dat Wessel méér verdachts zou hebben gezegd wel wat vreemd.
Voorlopig vind ik je nog niet bijzonder verdacht, maar een beetje vreemd is dit wel.

@ All

De vele stemmen op Wessel zijn, zoals anderen al hebben gezegd, verdacht vanwege het meeloopeffect. Tegelijkertijd kwamen de meeste van die stemmen van relatief onervaren spelers; wat ik eerder door de vingers wil zien. In elk geval was de stemming interessant genoeg om ook zonder Wessels rol enige conclusies te kunnen trekken. De Wolven zullen overigens minder snel geneigd zijn geweest tot meelopen als Wessel Wolf was - immers, we komen daar pas aan het eind van het spel achter. Tegelijkertijd lijkt er niet echt een actie op touw te zijn gezet om iemand anders (Wouter had de meeste stemmen na ) te lynchen, dus dat pleit misschien voor Wessels burgerschap - de Wolven zijn hem niet te hulp geschoten.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2: Een ware tantaluskwelling

Bericht door Matthijs »

De nacht is weer voorbij!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”