Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Matthijs »


Ontwaakt na een diepe slaap, komen de eerste mensen alweer tevoorschijn. De eerste aanwezige is de nieuwe leider Bert. Hij zoekt wat op de agora en probeert een soort katheder te maken terwijl de andere mensen zich verzamelen op het plein.

Heb je lekker geslapen?”, vraagt Sander aan Hugo. “Echt super lekker! Ik droomde over regenbogen op roze eenhoorns? Of waren het roze eenhoorns op regenbogen?”, antwoord Hugo weer half in slaap vallende.

Steeds meer mensen laten zichzelf zien, en de zon begint ook langzaam feller te schijnen.

Zeg heeft iemand Floris gezien? Hij was gister plotseling naar huis gegaan, maar ik heb hem niet meer gezien!” roept Lola. Het begint wat onrustig te worden, wanneer van achterin de menigte een stem klinkt. “Ja hoor, ik was gewoon wat moe, Lola!” roept Floris die net komt aanlopen. “Oké gelukkig. Gaat het alweer een beetje?” vraagt ze. “Op zich wel, ik kan er vandaag weer tegenaan!

Bert probeert de aandacht op zich te nemen: “Ik stel voor dat we vandaag onderzoek gaan doen naar wat die 'Titanen' kunnen doen, en dan zullen we democratisch besluiten wie hier verantwoordelijk voor moet worden gesteld!” Er klinkt een instemmend geluid vanuit de menigte. “We mogen dan niet precies weten wie onze vijand is, maar wij zullen overwinnen! ” zegt Bert, zijn pleidooi afsluitende met de uitspraak “Nikh agete hmas!

=================================================================
Vannacht is niemand overleden. Alleen voelen jullie dat het gevaar nog niet is geweken. Jullie hebben tot vrijdag 12:00 om te stemmen wie er het dorp moet verlaten...

P.S. voor Bert: Ik heb je Grieks advies meegenomen, alleen wil ik je er nog op wijzen dat ik nergens heb gezegd dat ik voor Oud-Griekenland ging als thema ;-) In tegenstelling heb ik zelfs gezegd dat het de Titanenstrijd in huidige tijd is :tooth:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Kijk eens aan, een slachtofferloze nacht. Beetje dubbel vind ik dat altijd, want enerzijds mag iedereen nog gezellig meedoen (het is best saai om er na nacht 1 uit te liggen, sprak zij uit ervaring), maar anderzijds kunnen we er vrij weinig mee. ja, opsommen wat de mogelijkheden allemaal waren. Goed voor het overzicht, maar nog niet erg nuttig op dit moment (later misschien wel?).
Zou Mark het menen dat hij geen lijstjes meer gaat maken? Ik had het nu wel handig gevonden. Anders moet ik zelf gaan puzzelen :-p .
Of de titanen moeten zo lief zijn om even te melden of ze ruzie hebben gehad of niet?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Okee net sollicitatie gesprek gehad.

Top dat er geen slachtoffer is gemaakt. maar dit zorgt er ook voor dat we niet echt veel weten

@Willemijn
dat ik anders ga spelen is niet dat mijn schrijfstijl beter wordt. ik wil actiever dingen zeggen en minder lijstjes maken.


@edy
Ik ga nog steeds wel even een lijstje maken met mogelijkheden hoor ;)

ik ga zo alles even bekijken en kom straks terug :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Oke even beginnen met 1 lijstje wat Edy graag wilde :D
wat kan er vannacht allemaal zijn gebeurd.

1. De wolven zijn er uit uitgekomen.
Dat wil betekenen dat of min 1 persoon niet heeft gestemd of dat er nu al ophef over het slachtoffer was.
2. Het slachtoffer is de Bink.
en gaat dan volgende avond dood.
3. slachtoffer zat in het stelletje.
en geliefde moest zichzelf daardoor redden.
4. slachtoffer is heks
5.slachtoffer is lijfwacht.
6. lijfwacht heeft goed gekozen (Matthijs :P)
7. slachtoffer is magiër
8. slachtoffer had heilig water over zichzelf heen.
9. slachtoffer is een vampier dus kon niet dood gaan (dan krijgen we morgen middag misschien nog slachtoffer anders kan dit niet)

Ik denk dat ik zo alle mogelijkheden heb opgeschreven met de hulp van de rollen lijst. Als ik nog iets ben vergeten laat het me weten.

(Buitenspel om. nu ben ik ook erg benieuwd hoe je die woorden zegt. en die letters zegt)

p.s. spelfout veranderd
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Mark, op zijn nieuw Grieks is goedemorgen Kalimera. Dat weet ik dan nog net!😂

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Edy schreef:
20 mei 2020, 12:07
Mark, op zijn nieuw Grieks is goedemorgen Kalimera. Dat weet ik dan nog net!😂
Haha.

Bedankt, weer wat geleerd dit wordt een spel dat ik dingen leer. Hoop dat ik veel mag leren XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Ik merk dat ik er een heb gemist.

10. het slachtoffer is de vervloekte
dus is die nu een weerwolf.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Fijn om te lezen dat het in 'mijn' dorp nog steeds voor iedereen veilig is! Al weten we dat er zich ook slechteriken onder ons bevinden. De vraag is alleen: hoe gaan we die vinden, met weinig aanknopingspunten? :chinrub:
Daar ga ik nog even over nadenken, goede suggesties zijn welkom!

@ Mark: Dank alvast voor je inspanning/bijdrage. Hoe ging je sollicitatiegesprek?

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wessel »

Lastig lastig. Ik weet nog niet wie wie en wat is. :chinrub:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Over het Grieks (alleen voor wie het interesseert, gaat niet over het 'spel' an sich):

Καλημέρα is inderdaad goedemorgen (in Nieuwgrieks).
De andere boodschap die Matthijs overbracht (in Romeinse/onze letters geschreven 'Nikh agete hmas!) zou in Griekse letters zijn:
Νικη ἀγετε ἡμας.
Ik denk dat Matthijs iets wil zeggen als: jullie moeten ons de overwinning brengen (in dit geval moet Νικη grammaticaal gezien την νικην worden).
Het zou ook kunnen dat hij wil zeggen: Nikè (godin van de overwinning), help ons! Maar in dat geval klopt de constructie ook niet helemaal (niet dat dat uitmaakt, het is een leuke toevoeging aan het spel en wordt gewaardeerd door deze of gene ;-)).

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”