Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Stemlijst:

1 Edy (1. Floris)
2 Wouter (2. Renate, 4. Sander)
1 Nemo (3. Kayan)
5 Wessel (5. Belle, 7. Bert, 8. Nynke, 9. Nemo, 10. Willemijn)
1 Sander (6. Mark)

Ik vind het persoonlijk heel raar om te zien dat er 4 5 mensen een stem hebben uitgebracht op Wessel, terwijl die helemaal geen weerwoord heeft gegeven noch op Bert heeft gestemd (dat was de meest belangrijke reden om op hem te stemmen). In het licht van mijn vorige post, deed het me denken dat Wessel wellicht meer weet dan de onwetende Athenen. Dat gezegd hebbende, dit is dé ronde om zo'n persoon er dan "makkelijk" eruit te gooien, we komen er immers pas aan het einde van het spel erachter wie/wat hij daadwerkelijk was :huh:.

Edit: het zijn 5 mensen die een stem hebben uitgebracht op Wessel :)
Laatst gewijzigd door Kayan op 22 mei 2020, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Willemijn schreef:
22 mei 2020, 11:11
Mark, ik volg je niet helemaal in je beredenering? Het lijkt alsof je Wouter nu aan het verdedigen
bent. Wouter noemde de oerwolf, waarvan je zelf zegt dat die niet eens in het spel kan zitten.
Maakt dat Wouter dan niet verdachter?
@willemijn
Ik ben wouter niet aan het verdedigen. ja hij noemde de oerwolf. en vind raar dat hij dat zegt. alleen dat Sander Op wouter stemt. doordat hij eens een rol zegt die er niet in kan zitten vind ik zwakjes. iedereen maakt wel eens fouten en ik vind dit nou niet echt een verdenking naar wouter toe deze precieze zin.

hoop dat dit iets duidelijker is ?
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

@Willemijn, ik ben toch benieuwd.. Waarom kies je ervoor om mee te gaan in de stemming rondom Wessel, ipv Wouter? Als het gaat om "enkel suggesties doen", dan zou Bert ook op je lijstje moeten staan (hij opperde immers een stemming waarbij we trachten een slachtofferloze dag op te zetten).

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Kayan schreef:
22 mei 2020, 11:15
Stemlijst:

1 Edy (1. Floris)
2 Wouter (2. Renate, 4. Sander)
1 Nemo (3. Kayan)
5 Wessel (5. Belle, 7. Bert, 8. Nynke, 9. Nemo, 10. Willemijn)
1 Sander (6. Mark)

Ik vind het persoonlijk heel raar om te zien dat er 4 mensen een stem hebben uitgebracht op Wessel, terwijl die helemaal geen weerwoord heeft gegeven noch op Bert heeft gestemd (dat was de meest belangrijke reden om op hem te stemmen). In het licht van mijn vorige post, deed het me denken dat Wessel wellicht meer weet dan de onwetende Athenen. Dat gezegd hebbende, dit is dé ronde om zo'n persoon er dan "makkelijk" eruit te gooien, we komen er immers pas aan het einde van het spel erachter wie/wat hij daadwerkelijk was :huh:.
@ Kayan: Hier heb je een punt, het viel mij nu ook op dat de stemmen op Wessel wel in rap tempo volgden. Wessel krijgt natuurlijk de kans zich hiertegen te 'verweren', maar dan moet hij wel online komen...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Bert zal het dorp moeten verlaten

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Willemijn »

Kayan schreef:
22 mei 2020, 11:15
Stemlijst:

1 Edy (1. Floris)
2 Wouter (2. Renate, 4. Sander)
1 Nemo (3. Kayan)
5 Wessel (5. Belle, 7. Bert, 8. Nynke, 9. Nemo, 10. Willemijn)
1 Sander (6. Mark)

Ik vind het persoonlijk heel raar om te zien dat er 4 5 mensen een stem hebben uitgebracht op Wessel, terwijl die helemaal geen weerwoord heeft gegeven noch op Bert heeft gestemd (dat was de meest belangrijke reden om op hem te stemmen). In het licht van mijn vorige post, deed het me denken dat Wessel wellicht meer weet dan de onwetende Athenen. Dat gezegd hebbende, dit is dé ronde om zo'n persoon er dan "makkelijk" eruit te gooien, we komen er immers pas aan het einde van het spel erachter wie/wat hij daadwerkelijk was :huh:.

Edit: het zijn 5 mensen die een stem hebben uitgebracht op Wessel :)
@Kayan
Op basis van welke uitspraken van Wessel baseer je dat dan, dat hij wellicht meer weet dan de ontwetende Athenen.
Wessel komt zelf nu laat online, ik heb gisteren een vraag aan hem gesteld en daarop nog geen antwoord gekregen. Gezien de deadline en het feit dat ik straks 18 (!) holes grote baan (dus 4 uur onderweg) ga golfen, heb ik mijn stem uitgebracht.

Dat Bert een slachtofferloze dag heeft geopperd vond ik- met anderen - geen goed idee. Overigens vond ik Mark zijn uitspraak dat hij het een leuk idee vond apart. Later heeft Bert wel gezegd dat (ik quote hierbij niet) zijn voorstel niet serieus bedoeld was. Ik moet zeggen dat ik toen wel dacht: zeg dan niets. Kwam zo niet serieus over.

Ik heb enorm getwijfeld tussen Wouter of Wessel, maar Wessel heeft meer uitspraken gedaan die maken dat ik hem meer verdacht vind. En even nog reagerend op het feit dat Bert zegt dat de stemmen op Wessel nu elkaar in rap tempo opvolgen: ik had sowieso al aangegeven dat ik of op Wouter of op Wessel zou gaan stemmen.
Laatst gewijzigd door Willemijn op 22 mei 2020, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Hugo »

Goed, ik moet nu dan toch snel even gaan stemmen, want ik heb zo nog studiegerelateerde dingen.
De snelle hoeveelheid stemmen op Wessel vind ik begrijpelijk, maar ik denk niet dat ik mee ga; ik ken Wessel als een wat... snel afleidbare jongen, die soms met heel originele opmerkingen uit de hoek kan komen. Dat is vaak heel positief, maar daardoor maakt zijn gedrag van nu hem niet per se verdacht bij mij.

Ik vind het leuk dat Nemo enthousiast meedoet, en ik heb een langstaand beleid om nieuwe spelers niet meteen te lynchen; dus ook op hem ga ik nog niet stemmen.

Ik ga denk ik op dit moment op Renate stemmen. Het terugkomen op vorige spellen om mij alweer met Wouter in kahoots te verven, vind ik eigenlijk wat vreemd. Ik leg dat na de stemming uitgebreider uit - heb nu even geen tijd om de post helemaal af te maken :peace:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Hugo »

Renate zal het dorp moeten verlaten!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wouter »

Het uur U, en ik weet het nog steeds niet goed. Veel geinterpreteer over een paar vergissingen van mij. Ik vind dat altijd verdacht - als je Titaan bent heb je behoefte aan theorieen die zinnig lijken maar het natuurlijk niet kunnen zijn. Ook is er opeens een bandwagon op Wessel. Ik ga op iemand stemmen die daarop gesprongen is, met pijn in mijn hart omdat ik weet dat ik er net zo goed naast kan zitten.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wouter »

Willemijn zal het dorp moeten verlaten
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”