Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Wessel zal het dorp moeten verlaten

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Kayan zegt:
Edy (het zit me toch niet lekker hoe dik er op gevoel wordt ingezet en daarbij extra te benoemen dat het wrs fout is, indekken is niet een van mijn favoriete manieren van spelen)

Die van mij ook niet hoor Kayan, maar dit was meer gebaseerd op het geval dat twee spellen geleden zowel Hugo als ikzelf het elke keer volledig fout hadden, maar 'men' ons steeds volgde omdat met name Hugo nogal overtuigend klonk. Dus nu wilde ik bewust mijn argumenten wat afremmen en niet om in te dekken. En ik had tenminste wat argumenten, meer dan je van Floris kan zeggen. Daarnaast vind ik het knap als iemand in dag 1 zich kan baseren op zuivere logica en zeker weten!! Blijft tot we meer weten toch altijd een kwestie van gevoel.

Dat ik feller dan normaal zou spelen laat maar weer zien Kayan dat het lang geleden is dat wij samen in een potje hebben gezeten! Things change ;-) ;-)

Meerdere stemmen gaan nu op voor Wessel en Wouter zie ik. Ben het onmiddellijk eens dat Wessel's reden voor stemmen op Bert wel heel vreemd is. Maar aangezien ik zelf op Bert wil stemmen, is het ook wel hypocriet om Wessel dan vervolgens te verdenken daarvoor. En ik zou graag een uitleg van Wessel hierover horen. Wouter vond ik na zijn eerdere minpuntjes toch wel oprecht overkomen, dus daar ga ik toch niet in mee.

Maar, stemmen moet nu wel gebeuren. Ik ga dan toch voor onze BM Bert, om redenen die ik eerder genoemd heb.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Floris1987 »

Nog 1.5 uur en ik mis 8 stemmen ?

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door NynkeB »

Waar ik niet omheen kan is het feit (a.k.a. mijn mening :confusion: ) dat de uitspraken en acties van Wessel van geen kant kloppen. Ik zie deze overtuiging bij anderen ook terug, wat mijn overtuiging enkel sterker maakt. Ook Wouter blijft in mijn hoofd een struikelblok door zijn suggestie een onschuldige burger te lynchen, echter zie ik wel terug waarom hij dit denkt (hoewel ik het er niet mee eens ben), en kan het daarmee niet bestempelen (nog niet) als direct 'fout' handelen.

Ik kan me compleet vinden in wat Bert aangeeft over de geest, het is een grappige toevoeging aan het spel, maar buiten het gegeven dat de geest ons vrij weinig informatie kan geven (maar één letter per keer) en daarnaast moeilijk iets of iemand direct (dit mag immers niet) kan aanwijzen, is de geest vrij ontastbaar.

Mijn stem gaat al met al uit naar Wessel.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door NynkeB »

Wessel zal het dorp moeten verlaten!

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Wessel zal het dorp moeten verlaten!

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Ik wou nog even alle reacties doorlezen voordat ik ging stemmen en ik vind ook dat Wessel eruit moest omdat hij zonder enige reden op Bert ging stemmen. Nou hij stemde voor een democratische traditie van athene of zoiets :|.
Laatst gewijzigd door Nemo op 22 mei 2020, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Edy schreef:
22 mei 2020, 10:29
Kayan zegt:
Edy (het zit me toch niet lekker hoe dik er op gevoel wordt ingezet en daarbij extra te benoemen dat het wrs fout is, indekken is niet een van mijn favoriete manieren van spelen)

Die van mij ook niet hoor Kayan, maar dit was meer gebaseerd op het geval dat twee spellen geleden zowel Hugo als ikzelf het elke keer volledig fout hadden, maar 'men' ons steeds volgde omdat met name Hugo nogal overtuigend klonk. Dus nu wilde ik bewust mijn argumenten wat afremmen en niet om in te dekken. En ik had tenminste wat argumenten, meer dan je van Floris kan zeggen. Daarnaast vind ik het knap als iemand in dag 1 zich kan baseren op zuivere logica en zeker weten!! Blijft tot we meer weten toch altijd een kwestie van gevoel.

Dat ik feller dan normaal zou spelen laat maar weer zien Kayan dat het lang geleden is dat wij samen in een potje hebben gezeten! Things change ;-) ;-)
Dat is informatie die ik niet heb, dus dat geeft inderdaad wat meer context :). Eens over Floris, vandaar ook dat ik hem ook benoemde. En uiteraard is veel gebaseerd op intuïtie, maar het er zo dik bovenop leggen vind ik altijd een beetje laf. Zelfs als je alleswetend zou zijn 😅.

@Mark, dank voor je uitleg. Dan vind ik de uitspraak van Renate een beetje raar. Je kan dus niet veel van de verdediging van Hugo uit halen, gezien dat dus iets is wat hij wel vaker doet. Noch kan je honderd procent aankaarten dat Wouter daardoor als TT aangeduid moet worden

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Willemijn »

Mark schreef:
22 mei 2020, 10:05
oké ik ga maar ook stemmen, ik heb bedacht om te gaan stemmen op Sander. niet omdat hij niet
echt tijd heeft gehad. voor een goed argument maar zijn reden op wouter vind ik beetje raar. hij
stemt op wouter omdat wouter de oerwolf noemde. en die kan niet eens in het spel zitten.
Mark, ik volg je niet helemaal in je beredenering? Het lijkt alsof je Wouter nu aan het verdedigen
bent. Wouter noemde de oerwolf, waarvan je zelf zegt dat die niet eens in het spel kan zitten.
Maakt dat Wouter dan niet verdachter?

Wat betreft de stem van Kayan op Nemo.
Nemo is naar mijn mening vooral bezig met het achterhalen van de oorzaak van de
slachtofferloze nacht. Hij oppert in enkele zeer korte posten mogelijkheden. Verder doet hij nog
niet echt inhoudelijk mee met het spel. Zoals eerder gezegd: ik kan hem nog niet peilen.

Volgens mij is de stand op dit moment qua stemmen zo. Corrigeer waar nodig alsjeblieft.
Floris stemt op Edy
Renate stemt op Wouter
Kayan stemt op Nemo
Sander stemt op Wouter
Belle stemt op Wessel
Mark stemt op Sander
Bert stemt op Wessel (2)
Edy zegt te gaan stemmen op Bert Volgens mij nog niet feitelijk gedaan?
Nynke stemt op Wessel
Nemo stemt op Wessel

Zoals al in een eerdere post gezegd, ben ik voornemens te gaan stemmen op Wouter of Wessel.

Ik ga mee in de stemming op Wessel.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Willemijn »

Wessel zal het dorp moeten verlaten

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”