Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Hugo »

Heel druk is het nog niet, maar ik denk dat ik aan het eind van deze post maar ga stemmen. Geen idee nog op wie. :banana:

Ten eerste wil ik wat zeggen over Edy en Bert, die elkaar wel heel erg in de haren aan het vliegen zijn. En volgens mij zijn ze wederzijds wat in de war. Bert zegt namelijk:
Bert schreef:
21 mei 2020, 15:39
Daar voeg je vervolgens nog een theorie aan toe dat ik wel erg veel stemmen gekregen heb, en dat het dus goed mogelijk/waarschijnlijk is dat er ook titanenstemmen bij zitten.
Terwijl het Nemo en Kayan waren die daar eerder vandaag een discussie over hadden:
Kayan schreef:
20 mei 2020, 19:02
Nemo schreef:
20 mei 2020, 18:33
Omdat Bert in de eerste plaats de burgemeester is en ten tweede met veel stemmen heeft gewonnen dus moet er wel iemand zijn die hem zou willen beschermen. Hij heeft 6 uit de 14 stemmen gekregen
Maar dat laatste maakt het juist ook reëel dat er titanen/ww op hem hebben gestemd... Dus dat is een beetje kort door de bocht?
Edy zei wel dat ze Berts speech wat te enthousiast vond, wat inderdaad niet geheel strookt met haar eigen verklaring omtrent haar stem voor de BM-verkiezing. Maar mensen hebben wel vaker tegenstrijdigheden in meningen; Edy's overtuiging was niet 'alle speeches waren verdacht', maar 'Berts specifieke speech is verdacht'. Daar zit een verschil in.
Dat Edy dan weer vindt dat Bert zich overdreven verdedigt is wat mij betreft een vlieger die niet opgaat. Vorig spel was Bert goed en verdedigde hij zich ook zo fel. Het maakt hem wat mij betreft niet verdachter (alhoewel ik zijn post @ Edy wel ronduit moeilijk te volgen vond, maar dat kan aan mij liggen ;-) )

Ten tweede @ Willemijn:
Willemijn schreef:
20 mei 2020, 23:31
Ach Hugo, waarom bekruipt mij nu het gevoel dat, wanneer jij een van mijn posts aan het lezen bent (of een poging daartoe onderneemt), jij eerder je vlinderstrikje goed doet, dan dat jij je aandacht vast kunt houden voor de inhoud van mijn betreffende post :-p
Au, die zit.

Misschien heb ik mijn mening over jouw post van vannacht niet goed geformuleerd (als ik het teruglees moet ik zeggen dat ik het niet eens ben met wat er staat XD). Wat ik bedoelde was dat het een erg analytische post was, voor het feit dat hij in nacht 1 al gepost werd. Je gaat enkele spelers langs en benoemd (nu al) verdachte gedragingen. Ik had zo'n post nog niet verwacht in nacht 1 en was daardoor enigszins verbaasd. Het was wel een goede post, en ik was het met name eens met het punt omtrent Wouter en Wessel, maar vond het niet sterk genoeg om me daar verder op te baseren.

Ten derde, nog een keertje @ Bert:
Bert schreef:
21 mei 2020, 15:24
Wat heb ik hier dan uitgehaald? (...) De reactie van Wouter leest dan toch echt anders. Die is aanvallend en ook wel behoorlijk op de man, met wat steken onder water. Dat mag natuurlijk, maar is niet heel constructief. Het kan er zelfs toe leiden dat mensen niets meer gaan/durven te opperen, uit angst 'afgeschoten' te worden (geldt niet voor mij overigens). (..)
Ik voel een enorm déjà vu; maar uhm... Ik vind de reactie best wel des Wouters en niet zo verdacht. Hij staat bij mij wel bekend als iemand die wat op-de-man scherp kan zijn, zeker als het gaat om logica. (Help! Help! Ik verdrink!)
Tegelijkertijd ben ik het natuurlijk eens dat hij meer kan bijdragen dit spel, maar dat zijn er wel meer :-)

Ten vierde, @ Nemo:
Nemo schreef:
21 mei 2020, 10:45
Wat als Sander is vermoord door de weerwolven? want aan het begin van het wie leidt ons zei hij dat hij een radar kon zijn voor weerwolven als titaan. :chinrub:
Ik interpreteerde dit als dat je bedoelde dat Sander een Zienerhint stuurde en hij daarom opgegeten zou zijn. Maar daarna bevestig je Edy dat je denkt dat Sander een Vampier is? Wat is het?
Ik denk persoonlijk niet dat er Vampieren in zitten bij 15 spelers; da's wat veel van het goede.
Verder, meer een tip dan een echte vraag, zou je kunnen proberen je posts iets langer te maken? Want soms (zoals hierboven) is uit één zin je gedachte nog moeilijk te volgen. Iets meer uitleg (vergeet niet, we hebben alleen maar tekst om ons op te baseren) doet soms wonderen :-) Wel fijn dat je met veel verschillende ideeën komt.

Dan, ten slotte, @ All:

Uggggggh ik heb werkelijk waar geen idee op wie te stemmen. En van degene die vandaag gelyncht wordt krijgen we de rol niet te horen. Dus het is superstom allemaal. Ik mis een aantal spelers nog best wel, waaronder Floris, Lola, Nynke en Sander. Ik hoop van hen nog meer te zien.
Op wie ik dan moet stemmen... De hoeveelheid mensen die zich op Bert richten vind ik wat vreemd ergens (serieus, het aantal @ Bert'jes is echt extreem, normaal heeft de BM niet zoveel 'bijzondere macht' tijdens de discussie)..

Oké, ik weet dat ik aan het begin zei dat ik op iemand ging stemmen, maar ik heb eigenlijk nog geen flauw benul. Allen die mij opvallen, doen dat eigenlijk in positieve zin, dus dat is afgrijselijk voor een eerste lynch. Misschien dat ik er morgenochtend een nieuw inzicht over heb (en hopelijk hebben bovenstaande mensen dan gepost).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Floris1987 »

Goede avond.
Lastig dit
Na alles gelezen tot hebben kom ik er niet echt uit. 🤔.
Mijn gevoel zegt dat Hugo goed overkomt (mijn zin in goed Zoekende post.

Ik ga geen lijstje per persoon maken wat dat word te veel gissen. Ik ga voor edy. Dit is een gevoel van haar reactie en contra reactie op Bert. Dit vind ik edy. Slecht achtig overkomen.

Het is zoals velen al zeggen een beetje een gok.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Floris1987 »

Edy zal het dorp moeten verlaten
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 22 mei 2020, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wouter »

In mijn vorige post had ik even buiten de geest gerekend. We krijgen dus helemaal geen info na de lynch. Wat me doet denken: het is dus gunstig om er juist geen Titaan uit te stemmen. Die zou ons met zijn letters fors kunnen misleiden. Een burger (liefst een gewone) kan ons vanuit de Hades nog goede hints geven. Hmm. Maar dat gaan we dus ook niet weten, of de eerstgestorvene goed of slecht is. Wel iets om in gedachten te houden.

Een paar opvallende dingen:
Mark schreef:
21 mei 2020, 21:08
ik zit net even te denken...
(ja dat doe ik soms)
:D

Ik denk dat mijn tekst hierboven op jouw gedachten ingaat.
Belle schreef:
21 mei 2020, 19:58
Wessel schreef:
21 mei 2020, 16:13
Dat gezegd hebbende, ik ga waarschijnlijk ook op je stemmen Bert. Sorry Bert, niet uit wantrouwen maar puur uit principe. De traditie om de democratie te behouden in Athene moet geëerd worden. Iemand die twee stemmen heeft terwijl een gewone simpele boer maar een stem heeft... Dat lijkt me niet zo eerlijk.
Maar daar kunnen wij niets aan doen. De spelleider heeft besloten er een burgemeester in te stoppen. Als we jouw redenatie volgen moeten we elke keer de burgemeester lynchen, want democratie! Klinkt toch een beetje als een wolventacktiek om zoveel mogelijk burgers eruit te werken.
Zeer terecht punt van Belle, en om die reden vind ik Wessel iets verdachter dan gemiddeld. En stem deze ronde daarom juist niet op hem.

Bert speelt wel erg de vermoorde onschuld en verdedigt zich terwijl hij niet echt wordt aangevallen. Mijn opmerking was niet lullig bedoeld, alleen wel om aan te geven dat zijn logica niet deugde, en zoals Hugo zegt, daar ben ik scherp op.

Poe ik weet het echt nog niet. Er is ook niemand die een duidelijk vertrouwen of wantrouwen uitspreekt. Ik slaap er een nachtje over en stem morgenochtend.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door NynkeB »

Pfff, wat een dilemma's allemaal. Sorry dat mijn inbreng vrij weinig is geweest, dit komt vooral omdat ik niet het idee heb een duidelijk oordeel over iets of iemand te kunnen en mogen vellen
Belle schreef:
21 mei 2020, 19:58
Dat gezegd hebbende, ik ga waarschijnlijk ook op je stemmen Bert. Sorry Bert, niet uit wantrouwen maar puur uit principe. De traditie om de democratie te behouden in Athene moet geëerd worden. Iemand die twee stemmen heeft terwijl een gewone simpele boer maar een stem heeft... Dat lijkt me niet zo eerlijk.


Maar daar kunnen wij niets aan doen. De spelleider heeft besloten er een burgemeester in te stoppen. Als we jouw redenatie volgen moeten we elke keer de burgemeester lynchen, want democratie! Klinkt toch een beetje als een wolventacktiek om zoveel mogelijk burgers eruit te werken.
.

Edit; ik zie dat de quote niet helemaal lekker is gegaan, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoelde :roll:

Ik ben het met Belle eens, we zouden niet iemand eruit moeten stemmen om een 'principe' kwestie. Dit maakt ook dat Wessel naar mijn mening verdachter is.

Wat Wouter aangeeft over de geest vind ik zeer interessant, hoewel dit niet direct (voor mij) maakt dat het stemmen op Wessel geen goed idee is. We weten namelijk net zo min van Wessel of hij een Titaan is dan dat we dit van een ander weten, het is enkel een vermoeden. Wanneer ik op Wessel zou stemmen, zou ik bevooroordeeld letten op zijn 'hints' vanuit de Hades (de kans is immers groot dat een Titaan ons zou bedriegen). Wanneer ik op een ander iemand, bij voorkeur iemand die ik vertrouw, zou stemmen, heb ik het vooroordeel dat ik denk dat hij/zij ons 'werkelijke/goede' informatie zou geven.
Mijn conclusie is daarmee dat het niet zo zou moeten zijn dat we juist niet op een 'verdachte' stemmen omdat hij of zij ons waarschijnlijk misleidende informatie geeft. Je weet immers net zo min of hij/zij daadwerkelijk een Titaan is.
In hoeverre we überhaupt zouden moeten geloven wat de geest ons zou vertellen laat ik daarmee in het midden... Omdat we het nooit 'zeker' kunnen weten (voorlopig in ieder geval) of deze persoon oprecht is of een vertekend beeld geeft, schieten we er niks mee op.

Ik ga er nog eens even een nachtje over denken...

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Matthijs »

Floris1987 schreef:
21 mei 2020, 21:38
ik stem op Edy
Oh stom, ik ben helemaal vergeten te zeggen dat je moet stemmen door te zeggen
[NAAM] zal het dorp moeten verlaten!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Renate »

Oei, ik zie dat we morgen voor 12 uur moeten stemmen. Waarschijnlijk ben ik morgenochtend weg, dus ik kan beter nu stemmen. Ik zal het verloop wel in de gaten houden, kan eventueel mijn stem nog wijzigen.
Er vallen een paar dingen op tot op heden:
  • Berts oproep om helemaal niet te stemmen die uitgelegd kan worden als een poging om zichzelf een doorslaggevende stem te kunnen laten hebben
  • Nemo die met allerlei theorieën komt, die best aannemelijk zijn. Ik vind het heel goed dat hij dat doet, want het is heel aanlokkelijk - als je voor het eerst online speelt – je maar op de vlakte te houden. Daarom vind ik het erg jammer dat sommigen zo over hem heen rollen.
  • Wouter die alle nieuwe spelers groet, behalve Wessel, wat erop zou kunnen wijzen dat hij Wessel al in het hol heeft kunnen begroeten.
  • Wouter, die Bert nadrukkelijk vraagt of hij nog ideeën heeft over de stemming, en als Bert dan met een idee komt, hem afslacht.
  • Wessel, die op Bert wil stemmen omdat een BM als instituut niet democratisch is. Een achteloze stem
  • Belle die Wessel hiervoor op de vingers tikt
  • Hugo die opnieuw Wouter enorm aan het verdedigen is. Dat deed Hugo in het vorige spel ook. Toen Wouter wolf was. Waarom? Het kan natuurlijk zijn dat Wouter dreigt met verlaging van zijn studietoelage, maar er kunnen ook spelgerelateerde redenen zijn. Die niet allemaal even fraai zijn.
Laat ik voorop stellen: we tasten allemaal in het duister. Maar de opmerking van Willemijn over een mogelijke relatie tussen Wouter en Wessel blijft toch hangen. Gecombineerd met de hierboven aangehaalde punten denk ik toch dat ik op dit moment neig naar Wouter.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Renate »

Wouter zal het dorp moeten verlaten!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Jeetje, ik was die hele geest vergeten! :$ Maar ja, veel kan ik er niet mee. Ten eerste weet ik en anderen toch niet zeker of de geest bij de burgers hoort of bij de titanen. En ten tweede druist het toch een beetje tegen mijn gevoel in om bewust iemand te kiezen van wie ik mogelijk denk dat hij of zij burger zou kunnen zijn. Die wil ik dan toch liever in het spel houden. Maar, ook ik denk er nog even over na tot morgen.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Willemijn »

Wessel schreef:
21 mei 2020, 16:13

Over het spel: ik zie tot nu toe veel tekst, maar nog geen concrete aanwijzingen.
Met geen woord rep je over het feit dat ik gesuggereerd heb dat Wouter jou 'vergat' te verwelkomen en dat dit misschien wel eens zou kunnen zijn doordat jullie in een titanenhol zitten.

Wouter geeft nu aan dat hij jou verdachter dan gemiddeld vindt, maar dat hij juist daarom niet op jou stemt. Ik vind dat best apart.

Ik voel in mijn onderbuik nog steeds een verband tussen Wouter en Wessel. Van Wessel vind ik het heel vreemd dat hij wegens principiële redenen mogelijk op Bert gaat stemmen.

Vraagje aan Wessel: waarom heb je eigenlijk op Bert gestemd? Je hebt als 14e je stem uitgebracht en de stemmen voor Bert daarmee op 6 gebracht. Floris was als enige over die nog moest stemmen, maar kon met zijn stem (als hij had gestemd) sowieso geen meerderheid voor een ander creëeren.
Heel eigenaardig om Bert eerst als leider te kiezen en vervolgens uit principe wederom op hem te willen stemmen, maar nu om hem uit het dorp te jagen.

by Wouter » 21 May 2020, 22:01
Zeer terecht punt van Belle, en om die reden vind ik Wessel iets verdachter dan gemiddeld. En stem deze ronde daarom juist niet op hem.


Dit snap ik niet Wouter. Je vindt Wessel verdachter dan gemiddeld en daarom stem je juist niet op hem? Kun je dat toelichten?

Poe ik weet het echt nog niet. Er is ook niemand die een duidelijk vertrouwen of wantrouwen uitspreekt. Ik slaap er een nachtje over en stem morgenochtend.

Nou Wouter, je weet (tenminste dat spreek je uit) dat je Wessel iets verdachter dan gemiddeld vindt. En zoals eerder gezegd sta ik op dit moment wantrouwend tegenover jou en Wessel. Dus nou is er ook iemand die een duidelijk wantrouwen uitspreekt.
Bert schreef:
21 mei 2020, 15:39
In dit licht vind ik iedereen die géén BM wilde zijn eerder verdacht, want zij pogen mogelijk onder de radar te blijven.
Er zijn mensen die zich gewoonweg nooit BM willen zijn Bert, en daar ben ik eentje van. Beetje te kort door de bocht gedacht.

Ik ben ook wat in de war door de posts tussen Edy en jouzelf. Edy vond ik vrij aanvallend (wat feller dan normaal) van start gaan richting jou, ik kon mij deels wel weer vinden in jouw verdediging, maar Edy reageerde daar weer met een goede tegenpost op. Hugo zet vanuit zijn visie e.e.a. ook nog eens uiteen, pfffff...moeilijk hoor.

@Hugo
Met zeer gepaste trots :D lees ik dat je zowaar mijn post goed noemde. Wauw, haha. Je had deze post in nacht 1 niet verwacht zeg je. Het waren dingetjes die mij gedurende de nacht gewoon waren opgevallen. En dus probeerde ik deze zo goed als mogelijk uiteen te zetten. Omdat ik een werkdag voor de boeg had en in de avond een zangcursus, heb ik dit in de nacht (van het spel) alvast gepost.

Voor nu denk ik dat mijn stem naar Wouter of Wessel zal gaan.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”