Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Mark schreef:
20 mei 2020, 11:11
Oke even beginnen met 1 lijstje wat Edy graag wilde :D
wat kan er vannacht allemaal zijn gebeurd.

1. De wolven zijn er uit uitgekomen.
Dat wil betekenen dat of min 1 persoon niet heeft gestemd of dat er nu al ophef over het slachtoffer was.
2. Het slachtoffer is de Bink.
en gaat dan volgende avond dood.
3. slachtoffer zat in het stelletje.
en geliefde moest zichzelf daardoor redden.
4. slachtoffer is heks
5.slachtoffer is lijfwacht.
6. lijfwacht heeft goed gekozen (Matthijs :P)
7. slachtoffer is magiër
8. slachtoffer had heilig water over zichzelf heen.
9. slachtoffer is een vampier dus kon niet dood gaan (dan krijgen we morgen middag misschien nog slachtoffer anders kan dit niet)

Ik denk dat ik zo alle mogelijkheden heb opgeschreven met de hulp van de rollen lijst. Als ik nog iets ben vergeten laat het me weten.

(Buitenspel om. nu ben ik ook erg benieuwd hoe je die woorden zegt. en die letters zegt)

p.s. spelfout veranderd
Dank voor het overzicht.
1. Is natuurlijk dat de ww/TT er niet uit zijn gekomen :)
Voor 4. Geldt dan wrs dat je bedoelt dat de heks zichzelf heeft moeten redden met een dingetje?
5. Ik dacht dat de bodyguard/lijfwacht zichzelf niet mocht beschermen in de nacht? Kan zelf wel gewoon gedood worden door TT, toch?

Beetje lastig om t speculeren wat er vannacht is gebeurd, behalve dan het slappe gelul terwijl Sander probeerde te slapen 😂.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

@bert en de rest

sollicitatie ging goed mag op 2de gesprek :banana:
dus ben blij
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

@kayan

Je hebt helemaal gelijk met de lijfwacht. het slachtoffer kan niet zelf de lijfwacht zijn en zichzelf hebben gered. wat de lijfwacht mag niet zichzelf aan wijzen ik had wat anders in mijn hoofd.

(mark moet wel de rollen lezen XD)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door NynkeB »

Niemand overleden, dat is even opgelucht ademhalen! Hoewel, dit maakt natuurlijk wel dat we toch minder houvast hebben om een weloverwogen keuze te kunnen maken...

@Mark chapeau voor je prachtige lijst, komt vast goed van pas! (Fijn dat je sollicitatie goed ging! Gefeliciteerd!! :party: )

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Floris1987 »

Goede morge. Bert nog gefeliciteerd met je bm verkiezing

Mark, jouw punt 3 op je lijstje is onderdeel van punt 1. En punt 4 moet een 4b hebben heks heeft iemand anders gered.

Voor de rest geen slachtoffer dus weinig om te zeggen naast bovenstaande. Ik moet de bm verkiezing en nacht nog maar een keer gaan doornemen.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Ik denk dat Bert hoog waarschijnlijk is vermoord en is geheeld door een heks of tovenaar.
Laatst gewijzigd door Nemo op 20 mei 2020, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Floris1987 schreef:
20 mei 2020, 15:05
Goede morge. Bert nog gefeliciteerd met je bm verkiezing

Mark, jouw punt 3 op je lijstje is onderdeel van punt 1. En punt 4 moet een 4b hebben heks heeft iemand anders gered.

Voor de rest geen slachtoffer dus weinig om te zeggen naast bovenstaande. Ik moet de bm verkiezing en nacht nog maar een keer gaan doornemen.
deels ja
of het stelletje van het slachtoffer is een beschermende rol dan hoort hij niet bij 1 dus had hem er apart op gezet.
true het kan een 4b mogelijkheid zijn, maar zou niet slim vinden van de heks om dat te doen op nacht 1 terwijl je nog niets weet.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wouter »

Mark schreef:
20 mei 2020, 13:09
Ik merk dat ik er een heb gemist.

10. het slachtoffer is de vervloekte
dus is die nu een weerwolf.
Poe, wat een lijst, en dan is er ook nog de mogelijkheid van Oerwolf geloof ik. Weinig aanknopingspunten dus.

Ik vind dit altijd de minst leuke fase van het spel. Je moet iemand eruit stemmen zonder duidelijke reden. Ik wil daarom een vraag stellen aan de burgemeester. Wat zou voor jou in deze situatie de beste reden zijn om op iemand te stemmen?
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Belle »

Bert schreef:
20 mei 2020, 13:45
Over het Grieks (alleen voor wie het interesseert, gaat niet over het 'spel' an sich):

Καλημέρα is inderdaad goedemorgen (in Nieuwgrieks).
De andere boodschap die Matthijs overbracht (in Romeinse/onze letters geschreven 'Nikh agete hmas!) zou in Griekse letters zijn:
Νικη ἀγετε ἡμας.
Ik denk dat Matthijs iets wil zeggen als: jullie moeten ons de overwinning brengen (in dit geval moet Νικη grammaticaal gezien την νικην worden).
Het zou ook kunnen dat hij wil zeggen: Nikè (godin van de overwinning), help ons! Maar in dat geval klopt de constructie ook niet helemaal (niet dat dat uitmaakt, het is een leuke toevoeging aan het spel en wordt gewaardeerd door deze of gene ;-)).
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik voor het laatst Grieks les heb gehad, maar ik kan dit wel waarderen!

En yaay, niemand dood, maar inderdaad vrij weinig aanknopingspunten. Ik ga ook maar eens de vorige posts nog eens goed doorlezen op zoek naar verdachte dingen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Renate »

Mark schreef:
20 mei 2020, 14:14
@bert en de rest

sollicitatie ging goed mag op 2de gesprek :banana:
dus ben blij
Ik zou jou aannemen maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk!

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”