Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

@Renate (of wie dan ook), wat was Hugo in het vorige spel? Als hij geen wolf was toen, wat voor verband heeft het dan? Behalve dan dat bloed dikker is misschien :chinrub: ?

@Floris, wat is dit nu weer... Je geeft vage signalen af, roept dat iemand een slecht gevoel geeft en trekt daarna je handen ervan af, en dat alles in 1 bericht?? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...

Ik ben geneigd om te stemmen op Nemo (warrige posts waarbij het lijkt alsof er vooral veel verwarring gezaaid moet worden, negeren van bepaalde vragen/opmerkingen en sommige spelers die het wel te erg proberen goed te praten), Edy (het zit me toch niet lekker hoe dik er op gevoel wordt ingezet en daarbij extra te benoemen dat het wrs fout is, indekken is niet een van mijn favoriete manieren van spelen) en dan hoort Floris daar uiteraard ook in het rijtje. Waarbij ik me bij Floris ook gelijk afvraag of hij er een geheime hint/dubbelbluf in zijn korte post(s) heeft gezet...

Verder vind ik het wel jammer dat we van een aantal Atheners nog niks hebben gehoord vandaag. Wellicht hadden we Sander bijvoorbeeld inderdaad moeten laten slapen in de nacht, want hij heeft nog niks gekraaid!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Nemo zal het dorp moeten verlaten!

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Sander »

Ik heb onverwachts heel weinig tijd gehad de afgelopen dagen, vandaar mijn afwezigheid. Excuus hiervoor. Vanavond heb ik tijd om goed bij te lezen en inhoudelijk te reageren.

Wat ik in de snelheid wel heb gezien sufst ik Wouter minder scherp zie dan in andere potjes (bijv. Dat hij vergat dat we niet met karakters spelen / de oerwoud niet in ultimate zit.
Daarom zal ik op hem stemmen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Sander »

Wouter zal het dorp moeten verlaten
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

@kayan
Vorig spel was ik spelleider, Hugo was toen de stotterende raadsheer (en burger rol) en wouter was toen wolf :lol:.
Dus heeft hugo het altijd goed nee, maar hoe hij zijn vader ziet in het spel blijft altijd het zelfde. maar misschien is dat omdat hij hem zo gewoon kent en niet echt verschil in zijn speelstijl ziet. maar ik weet voor de rest niet XD hier heb je je antwoordt op je vraag.

@all
ik begin dit te schrijven om 9:10, met nog maar 3 stemmen en zelf nog geen idee wie ik het dorp wil laten verlaten. het enige wat ik het meest verdacht vind is dat wessel als BM op (BERT ;-) ) stemt en nu van plan is weer op Bert. Maar wil ik daardoor op wessel stemmen ( :shrug: )

Verder missen we nog wat mensen dat ik best jammer vind.

@nemo
Ik begrijp jouw denk ik gewoon nog niet. eerste spel is ook lastig maar vind ik daarom verdacht nee. vind echt knap dat je al iets probeerdt en dat je wel je gedachte in het kort opschrijft. (nu nog iets groter maken :))

Op wie ik ga stemmen weet ik nog steeds niet...... zit al bijna 10 min voor me uit te staren en ik merk dat ik echt dit niet moet doen in de ochtend XD.
maar okee ik ga nog heel even na denken en hopen dat iemand nog wat zegt en mij daarmee kan helpen.
Want met de gedachte van de geest weet ik niet wat slim is. (nog steeds proberen een titaan er uit maar ja geen info hebben en krijgen is lastig)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Belle »

Ik blijf erbij dat ik de opmerking van Wessel raar vind en verder weet ik het nog niet zo goed. Daarom dat ik op hem zal stemmen.

En ja, de geest blijft een puntje, wat als we nu daadwerkelijk een titaan eruit stemmen? Op zich is dat een titaan minder en ja, de geest zou ons kunnen misleiden, maar ik vraag me ook af in hoeverre we daadwerkelijk iets aan die hints zouden kunnen hebben/ snappen wat er bedoelt wordt. Interessant om in de gaten te houden, maar ik denk niet dat ik er stemmen op zal gaan baseren.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Belle »

Wessel zal het dorp moeten verlaten!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

oké ik ga maar ook stemmen, ik heb bedacht om te gaan stemmen op Sander. niet omdat hij niet echt tijd heeft gehad. voor een goed argument maar zijn reden op wouter vind ik beetje raar. hij stemt op wouter omdat wouter de oerwolf noemde. en die kan niet eens in het spel zitten.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Sander zal het dorp moeten verlaten!
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Goedemorgen! Zoals gisteren al aangekondigd had ik vanaf gistermiddag geen/weinig tijd meer om inhoudelijk te posten. Ik heb wel af en toe het forum in de gaten gehouden/gelezen, dus ik ben wel bij. Ik zal proberen kort (voor de verandering ;-)) samen te vatten wat mij is opgevallen en welke meningen ik toegedaan ben:
- Wessels reden om op mij te stemmen deugt van geen kanten. Dat hebben o.a. Belle en Renate snel aangegeven. DHeel scherp van Willemijn dat zij blootgelegd heeft dat Wessel in eerste instantie bij de BM-verkiezing op mij gestemd heeft als BM en me nu vervolgens wil lynchen (omdat ik BM ben?!). Van die redenering klopt geen hout (dat zou Wouter ook moeten bevestigen, met zijn logicaleer).
- De theorie omtrent de geest vind ik persoonlijk vrij 'zinloos'. Doordat we de rol van de gelynchte niet te weten krijgen, is de informatie van de geest onbetrouwbaar. Daar komt nog bij dat de informatie van de geest altijd lastig te interpreteren is. De geest mag HEEL weinig informatie afgeven (maar 1 letter per dag!?) en mag daarbij niet naar namen verwijzen. Dat maakt dat in mijn ogen de geest eigenlijk (sorry dat ik het zeg) ongeveer buiten beschouwing gelaten kan worden. Pas na een aantal dagen (meerdere dagen) wordt wellicht duidelijk wat de geest bedoelt/welke kant zijn boodschap op gaat, maar of die dan nog zinvol is (het spel is inmiddels ook verder gegaan) is een tweede. Daarnaast is de informatie dus niet betrouwbaar. Conclusie: we moeten niet te veel inzetten op de geest. Het feit dat Wouter vervolgens oppert om een expres een onschuldige burger te lynchen om zo de geest burger te maken is niet alleen onuitvoerbaar, maar ook ridicuul.
- De logica van Nynke, Renate en Willemijn kan ik goed volgen. Zij geven mij om die reden een goed gevoel.

Een laatste toevoeging; over het algemeen stem ik liever op iemand die niet veel bijdraagt en die ik enigszins verdacht vind dan op iemand die heel actief is en ik evenzeer verdacht vind. Immers, ik denk dat iemand die slecht is zich vroeg of laat klem zal praten omdat zijn theorieën niet geheel kunnen kloppen (hij is immers slecht). Iemand die niets/weinig zegt kan zo onder de radar blijven en zich ook niet klem praten. Denk bijvoorbeeld aan Bas in het vorige spel: die werd al heel vroeg verdacht, maar constant 'gespaard' in de hoop dat hij meer ging bijdragen, wat hij heel lang niet ging doen, terwijl hij dus slecht was.
In dat licht zijn mijn twee hoofdverdachten op dit moment Wouter en Wessel, niet alleen vanwege de ontdekte 'link' tussen hen, maar ook vanwege hun niet kloppende theorieën/uitspraken. Van deze twee stem ik voor nu op Wessel, omdat Wouter meer bijdraagt.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”